Sterke kinderwens maar partner nog niet zover

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door LVtje, 28 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Zijn er nog meer meiden hier die zelf graag dit jaar willen beginnen met proberen waarbij hun vriend/man nog niet zover is?

Mijn kinderwens is vrij sterk, mijn eierstokken rammelen behoorlijk ;)
    Wat mij betreft zou het spiraaltje er dan ook vandaag al uitgaan, alleen mijn vriend is nog niet zover.

Hij wilt wel kinderen, maar ziet zich nu nog niet meteen als vader.
    Hem kennende is het een beetje koudwatervrees, het is natuurlijk ook een grote stap die je neemt.
    Ik geef hem nu gewoon de tijd om eraan te wennen, ga niets pushen oid. Je moet er tenslotte samen voor de volle 100% achter staan!

Nu ben ik 29, en het liefste wil ik geen jaren meer wachten.
    Van de zomer moet mijn spiraaltje sowieso verwijderd worden, dus dan hebben we een keuzemoment. Gaan we er voor of kiezen we tijdelijk voor andere anti conceptie.

Wie herkent deze situatie en vind het leuk om gezellig te kletsen en te zien waar/hoe het schip strand?

2. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Laat hem gewoon rustig aan het idee wennen, had mijn man ook nodig.
    Push niet te veel, maar af en toe een opmerking kan geen kwaad.
    Uiteindelijk gaf hij zelf aan dat hij er klaar voor was.
    Mijn ervaring is dat hij het zelf nu ook leuk vind. Bij een collega was haar man er niet aan toe en hij deed dan ook vervolgens niks met hun dochtertje.
    Mijn man moest zelfs tijdens mijn zwangerschap nog aan het idee wennen dat hij vader werd :p maar nu het zo ver is verloopt dat proces heel natuurlijk:)
    Geef het dus de tijd is mijn tip :)

3. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Oh nee hoor, pushen doe ik absoluut niet.

Dat het bij mij rammelt wil niet zeggen dat ik het hem door zijn strot moet duwen *schrik*
    Nee, dat zit niet in mij en persoonlijk vind ik dat ook not done, je moet er ten slotte met zijn tweeën achter staan :D

We hebben het er gewoon normaal over en ik geef hem ook gewoon tijd om aan het hele idee te wennen.
    Hij is hartstikke leuk met kinderen (we hebben er regelmatig over de vloer) en vind het dan ook erg leuk. Maar die zijn na een dag of weekend ook weer weg, dat is uiteraard toch anders.

Was gewoon benieuwd of er meerdere meiden hier zitten die in hetzelfde schuitje zitten ;)

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.420
    10.348
    113
    Ik zat in het zelfde schuitje, we hadden het er al jaren over maar hij was nog niet zo ver. Op een gegeven moment ging de knop om en moest maar gelijk stoppen met de pil. Ben erg blij dat we gewacht hebben tot we beide zo ver waren. Ons eerste komt er aan :)

beste tip: niet dwingen ook door er niet teveel over te hebben. maar vooral geduld hebben (ik weet het dat is met rammelende stokken soms heel lastig). succes!

Deel Deze Pagina