iemand tips, studie en werken

Discussie in 'De lounge' gestart door lovewinnie, 25 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hallo, vandaag ben ik na 1 jaar ziektewet samen met mijn werkgever gaan kijken na wat de opties zijn in de toekomst. ben momenteel kamermeisje maar vanwegen hernia en ernstige rugklachten zijn we er nu samen uit dat een toekomst met dit soort werk er niet in zit. sasmen met een deskunidge van uwv hebben we gekeken wat nu de opties zijn. ik wil niet gekeurd worden omdat ik gewoon wil werken en ga kijken naar wat ik nog wel kan. handje ophouden kan altijd nog maar wil dit als het moet met een goed gevoel dan en zeker weten dat ik alle kansen benut heb.
    moet er niet aan denken nog jaren thuis te zitten, zeker nu me zoontje volgend jaar ook naar school gaat.

dan komt de vraag wat kan wel. Momenteel doe ik aangepast werk maar eigenlijk is het meer aanwezig zijn en niks nuttigs. doe leiver wat nuttigs met mijn tijd en zo denken hun er ook over

wat ik nu wil gaan doen is een werkplek zoeken, stage of betaalde baan met een thuisstudie erbij. het liefst intern met kans op een latere vaste baan. heb zowel helpende welzijn als verschillende certificaten op niveau 3 kinderopvang. deze opleiding is niet geheel aferond ivm ziekte maar op 3 maanden na dus wel. veel papieren heb ik hier dus al voor maar weet niet in hoever deze dan geldig zijn.

nu ga ik morgen mijn oude school bellen of zij mijn certificaten kunnen opvragen (diploma mavo heb ik wel icm cijferlijst en certificaten engels en nog een paar) want mis er een paar waarvan ik zeker weet dat ik ze wel heb behaald.

Ik besteed dan mijn tijd nuttig, krijg loon doorbetaald en kan op zoek naar een baan waarbij ik me nuttig voel en niet rugbelastend is. een investering dus in de toekomst.

werken in de zorg is momenteel not done en waarschijnlijk in de toekomst ook niet. graag zou ik wel wat willen doen op mbo niveau. het liefst niveau 3 maar dat is haast onmogelijk in korte tijd af te ronden.

maatschappelijk werken misschien maar wat heb je daarvoor nodig. mensen begeleiden in verschillende trajecten of misschien wel een baantje op kantoor of telefoniste.

wat is verstandig en waar kan ik in deze tijd in investeren met ook nog kans op een baan.

Is studeren, werken en kinderen een combinatie. Ik weet dat het zwaar zal worden maar uiteindelijk worden we er allemaal beter van. werkgever besteeds zij geld nuttig, ik krijg gewoon salaris tijdens studeren dus hoef niet bang te zijn dat ik in geld nood kom en een gedeelde van mijn studie wordt vergoed.
    wie kan mijn wat ideeen geven, tips of namen geven waar ik heen kan voor meer informatie

2. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Ik zou zeggen: bekijk de websites van verschillende MBOscholen in je omgeving, kijk vooral naar de BBL trajecten (werken en leren combineren) en bepaal wat jou aanspreekt!
    Dan kun je daarna bij de betreffende school (opendag of openavond) altijd informeren hoe lang jij bezig zult zijn met die opleiding als je je diploma's en certificaten ervan aftrekt, zeg maar.
    Succes ermee!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maatschappelijk werk is HBO en daarvoor heb je een afgeronde MBO-opleiding nodig, of havo. Bovendien is HBO in deeltijd erg kostbaar...
    Je hebt op MBO-niveau wel maatschappelijke zorg, maar ik ben bang dat je dan weer met je rug komt te zitten.
    Wat misschien een optie is, (maar dan moet dat wel bij je passen), is begeleider binnen een instelling voor kinderen of jongeren. Dan zou je SPW moeten doen, of een mBO-opleiding gericht op jeugdzorg. Die zijn er iig wel :)

Maar wat ik vooral eerst zou doen, is een uitgebreide beroepskeuzetest. Het UWV kan dat voor je regelen en dan heb je wat meer houvast dan nu enkel op basis van wat jou leuk lijkt...
    Kun je dat gebruiken, als je jezelf in de uitslag herkent, om te bepalen wat voor opleiding bij jou past.
    Succes! Fijn dat je werkgever zo meedenkt!

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik kan het makkelijk aan, doe ook mbo 3, doe veel savonds maar ik loop nog geen stage ernaast, dus kan daar nog niet over oordelen,..

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Hoi allemaal. 24 uur werken gaat het zeker niet worden per week. Werk er nu 12 max per week en ben dan totaal gebroken omdat energie gebruiken met mijn pijn slopend is. Ik zou dus momenteel dus ook zeker niet 3 dg kunnen werken en of stage lopen. Max 3x4 uur per week. Dit maakt een passende functie vinden nog moeilijker. Wel kan ik tijdens het rusten en in de tijden dat ik fysiek niet kan inspannen kunnen leren. Vooral via theorie dus en eventueel later in praktijk. Ik heb rond gekeken en de meeste vragen toch wel 3 dg werken en 2 dg studeren of zelfs 4 dg werken en 1 dg studeren. Dit is niet haalbaar. Ik kan mijn werkgever ook geen garantie geven dat ik er de volgende morgen ben omdat het elke dag een verrassing is hoe ik wakker ga worden. Toch wil ik de hoop nog niet opgeven dat ik ooit weer pijnloos door het leven kan en wil dan ook wat nuttigs met mijn tijd doen. Ben nu aan het rond kijken voor een korte thuisstudie met wel kans op een baan met mijn rugklachten en die ook haalbaar kan zijn. Administratief medewerker bijv. Iets totaal anders maar het boeit me wel en dat is belangrijk. Ben dan toch in contact met mensen, kan zitten en lopen, staan afwisselen en de studie is haalbaar met eventueel opbouwen in de toekomst mocht het echt beter gaan met mijn rug. Functie in spw 3 is zowiezo niet haalbaar en daar zou ik me bij neer moeten leggen. Ik wil gewoon nu nog niet accepteren dat ik met mijn 26 niet meer kan werken en doe er alles aan om dit wel te kunnen. Ben nu in dec geopereerd aan een hernia op niveau L4/l5 en heb nog een hernia op l5/s1. Ook heb ik een uitstulping op een hoger niveau en littekenweefsel dat pijn veroorzaakt. Slik nu 4x per dag tramadol en 8 paracetamol wat eigenlijk niet voldoende is maar enige andere optie is morfine en dat is toch wel me laatste redmiddel. Over 2 wk ga ik in gesprek met de neuroloog wat hij denk wat de toekomst gaat brengen, of studeren verstandig is dan wel zonder werk of stage lopen dus alleen theorie. Zijn er nog andere hulpmiddelen die het leven dragelijk kunnen maken en de kans op werk te verhogen en wat is haalbaar op het moment en verstandig. Ik ga er zeker achteraan. Wordt het niet beter binnen een jaar kan ik altijd zeggen we gaan alsnog de wia in maar dan heb ik laten zien dat ik alles heb gegeven en zal me dan ook minder schuldig voelen.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Is anders eerst een traject op een pijnpoli niet een handige, of heb je zoiets al gedaan?

Deel Deze Pagina