Van de eerste twee snel zwanger, nu langer bezig

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door marb, 26 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Zijn er meer dames die voor een volgend kindje gaan (dus 2e, 3e, 4e) en er langer over doen terwijl ze bij de eerste (paar) snel zwanger waren?

Ik ben bij de oudste twee direct zwanger geraakt. Wel voor allebei een vmk gehad, maar daarna weer direct zwanger. Ik weet dus niet beter of ik heb meer moeite met zwanger blijven dan met zwanger worden.
    Nu zijn we al best een tijdje 'bezig' voor nummer 3 (dit is ronde 8, alles bij elkaar) en ik heb het daar soms wat moeilijk mee. Ik ben wel al wat ouder dan bij de oudste twee (want die zijn al 8,5 en 7), maar ik ben nog niet echt oud (bijna 35) dus het zou wel gewoon moeten kunnen.

Herkennen jullie dit? Eerst snel zwanger en daarna niet zo snel? Misschien 'leuk' om daarover te kletsen hier?

2. Stakato

Stakato Niet meer actief

Bij de eerste was ik in ronde 2 zwanger. Nu was ik weer in de tweede ronde zwanger, maar dat werd een miskraam. Inmiddels in ronde 4 na de miskraam.
    Toen we voor de tweede gingen had ik sterk het gevoel snel zwanger te worden. Dat klopte, alleen had m’n gevoel niet rekening gehouden met een miskraam. :rolleyes: Het valt me eerlijk gezegd tegen, ik had niet verwacht nu nog niet zwanger te zijn. Het is wel een lesje nederigheid voor me na het geluk van de eerste zwangerschap.

3. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

hoi marb, hier was ik in ronde 2 zwanger van mijn eerste, toen bij de tweede deden we er 7 maanden over, en bij onze 3e was het meteen raak. Er is geen pijl op te trekken he.

Een oud collega, moeder van 5, was bij haar eerste 2 snel zwanger en bij nr 3 en 4 deed ze er een jaar over. En de 5e weer meteen raak..

Ik hoop dat het snel raak voor je is, ik vond die 7 maanden heel lang duren ..ook al is relatief niet echt lang

4. wafelijzer

wafelijzer Fanatiek lid

26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    He meiden,

Heel herkenbaar...
    Ik ben (zo'n 10 jaar geleden) 4x zwanger geweest, 3x ging het mis en daana ging het wel goed, dat werd mijn zoon. Al die keren was ik direct de eerste ronde zwanger. Toen we voor mijn dochter gingen was ik weer gelijk zwanger.

Nu voor een 3e kindje en we zitten nu in ronde 6 alweer. ( ronde 4 een vmk) Ben natuurlijk wel ondertussen 10 jaar ouder dus misschien dat het daaraan ligt...?

Maar iig 'fijn' om te lezen dat het bij meer vrouwen zo gaat!

5. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Hier ook herkenbaar helaas. Bij de eerste in ronde 2 ( ronde 1 licht positieve test voor nod). En nu inmiddels in ronde 6 beland. Door de ervaring bij de eerste inderdaad nooit verwacht dat het zo zou gaan. En dankbaar dat het bij de eerste allemaal zo goed ging

6. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hmja, fijn dat mensen het herkennen (voor mij dan, voor jullie vind ik het vervelend).
    Het is vooral de angst dat het misschien helemaal niet gaat lukken, vooral omdat ik idd wat ouder ben (8 jaar ouder dan de laatste keer dan ik zwanger ben) @wafelijzer

Voor de dames die nog bezig zijn: vinden jullie het leuk om het samen bij te houden? Ik voel me altijd een beetje tussen de wal en het schip vallen omdat ik voor mijn gevoel zo lang bezig ben, maar in de praktijk natuurlijk niet bij topics hoor waarin vrouwen al écht lang bezig zijn (gelukkig maar)...

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Herkenbaar helaas.
    Bij de 1ste had ik in ronde 1 & 2 een vmk. In ronde 3 zwanger geraakt van onze dochter.
    Nu bezig voor een 2de. En helaas zitten we al in ronde 10.
    Dit maakt me erg onzeker & verdrietig. We zijn nog jong (24&26) dus daar kan het niet aan liggen.
    Was er ook totaal niet vanuit gegaan, dat het zolang ging duren. En hoelang het nog gaat duren!

8. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Hier bij de eerste meteen raak, nu ronde 9 :( Wij hebben al een leuk clubje voor 6mnd+, waarom sluit je niet gezellig bij ons aan? :)

9. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Oh, dat zou kunnen ja! Ik zie alleen dat dat topic al best lang loopt, toch? Dan denk ik altijd dat mensen niet op nieuwkomers zitten te wachten :oops:

10. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ja, stom he? Toch ergens ook in mijn achterhoofd dat het vast wel weer snel zou gaan.

11. wafelijzer

wafelijzer Fanatiek lid

26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    Ja pff stel je voor dat het door de leeftijd helemaal niet meer lukt :(
    Maar daar probeer ik niet aan te denken;)
    Ik weet gelukkig wel dat mijn lichaam het nog kan, door de vmk. Dat scheelt alweer.

Zie dat je ook temperatuurt. Dat zou ik ook graag willen doen alleen sta ik steeds op andere tijden op, en om nou in het weekend om 6u de wekker hiervoor te zetten trekt me niet zo:| ik kan dan ook niet meer slapen erna denk ik.
    Maar lijkt me ideaal om te zien of je eisprong ook daadwerkelijk is geweest en dan weet je precies op welke dag.

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    je bent er welkom hoor.

tja je verwacht het gewoon niet. :(
    wel extra frustrerend dit.

13. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @marb gewoon aansluiten bij het groepje hoor. Heb ik afgelopen week ook gedaan en hartelijk ontvangen :):thumup:

Ik herken de angst of het wel weer gaat lukken ook, ik ben nu 29 jaar. Ik denk dat het door mijn gewicht komt, ben nl veel te zwaar. Inmiddels 2 kg afgevallen(bleek te veel fruit te eten) dus begin is er...

Mila27 vindt dit leuk.
  14. TSCM

TSCM Actief lid

13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Hier van de eerste twee vlot zwanger (eerste en vierde ronde). Toen we voor een derde kindje gingen, in eerste instantie weer vlot zwanger (derde ronde), maar dat werd een miskraam. Nu in ronde 8 zwanger geworden. Wel lange cycli met al vijf dagen voor NOD gerommel. Omwille hiervan naar het zkh gegaan en allebei gecheckt. Ik zou pcos hebben, maar denk dat mijn eisprong 'last' had van de bv die ik nog gaf. Eerste ronde na stoppen met borstvoeding was het raak, dus ik denk dat dat bij mij 'in de weg' heeft gezeten. Had ook meteen een kortere cyclus.

15. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Van de 1e binnen 1 jaar zwanger, met 1 miskraam tussendoor.

Ons 2e kindje laat erg lang op zich wachten. Wij zijn al 2 jaar bezig (ronde 23 nu) en zitten in de MMM. Tja, ik kan je zeggen, hoe raar het ook klinkt: het went. De teleurstellingen, witte test na witte test, het verdriet.. ik heb momenten dat ik de ogen uit mn kop jank maar na zo'n lange periode wordt alles wat afgevlakt.

nizzie86 en Nooortje vinden dit leuk.
  16. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik temperatuur nu deze ronde voor het eerst weer. Ik moet zeggen dat ik niet heel braaf ben hoor. Ik probeer het eerst zo, ik word toch altijd rond dezelfde tijd wakker. En als ik mijn eisprong er niet precies uit kan halen is het ook geen ramp. Ik wil het gewoon graag ongeveer weten, omdat mijn cycli tegenwoordig ontzettend onregelmatig zijn. Dus dan heb ik vanaf dag 20 al dat ik positief zou kunnen testen (zelfs al eens op dag 18 gehad), terwijl ik ook wel eens een cyclus van 35 dagen heb gehad. Dus dan is mijn eisprong waarschijnlijk nog niet eens geweest op dag 20... o_O
    Nou ja, ik temperatuur nu dus gewoon op het moment van wakker worden, zonder wekker. En ik zie het wel... Kan er dus ook een dagje naast zitten, maar in principe zou voor en na ei wel te zien moeten zijn.

Voor de rest: ik zal eens komen neuzen bij het 6+ maanden-topic. Vind het ergens best een drempel, gek he?

Manna en wafelijzer vinden dit leuk.
  17. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    *dubbel*

18. Stakato

Stakato Niet meer actief

Had ik ook heel erg. Heb speciaal zelfs gewacht met ervoor gaan, zodat ik weer in de zomer uitgerekend zou zijn.
    Extra zuur dat dat ook was gelukt, maar dit vervolgens een miskraam werd.

19. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ja, heel herkenbaar! Toen wij er 1,5 jaar geleden voor gingen had ik ook zo'n beetje bedacht wanneer ik uitgerekend zou zijn.
    Nou moet ik zeggen dat ik nooit echt berekenend bezig ben geweest, ook voor de eerste twee niet (anders hadden we geen dochter die een week voor sinterklaas jarig is... o_O ), maar dat vertrouwen van 'oh, we beginnen nu dus dan heb ik dan en dan een baby'... Dat is er wel af inmiddels.

Deel Deze Pagina