Ik maak het zo: vlees kruiden met silvo kruiden voor rundvlees. Dan ff aanbraden in olie en croma. Warm water erbij laurier blaadje half pakje roomboter en ontbijtkoek. ( en bij de jus wat sambal ) Ohh en vlees op kamer temp en water warm anders word t vlees taai..
Simpel recept. Sucadelappen peper en zout azijn bouillonblokje ui laurierblaadjes kruidnagel water en om saus te binden, stukje ontbijtkoek. Vlees kruiden, rondom bruin bakken, uien toevoegen, even laten fruiten, en dan de rest toevoegen en dit zo 4 uurtjes laten sudderen. Als laatst doe je er de ontbijtkoek bij.
weet je wat ook heel erg lekker is, maar dan niet traditioneel draadjesvlees?? stuk rundvlees aan 1 stuk kruiden met peper en zout, even goed rondom aanbraden. 1 liter coca cola toevoegen en een pakje franse uiensoep. dit zo'n 1,5 uur laten sudderen, (totdat het vlees helemaal gaar is). het klinkt heel vreemd, maar is echt vreselijk lekker, smaakt totaal niet naar cola. heb het recept van mijn zusje en het is tegenwoordig het favoriete vleesgerecht hier thuis. kan trouwens ook met varkensvlees gemaakt worden.
Met mijn recept kan het niet mislukken sucadelappen op kamertemperatuur laten komen..dan insmeren met mosterd (dun laagje) en peper en zout. Dan in een braadpan flink wat boter laten smelten en wachten tot de bubbeltjes verdwenen zijn. Dan de sucadelappen aanbraden...je moet er zoveel tegelijk doen als op de bodem van je braadpan past...heb je er meer dan eerst wat erin past, even eruit halen en dan de rest. Als alle sucadelappen aangebraden zijn bak je wat gesnipperde ui in het braadvet. Dan 2 of 3 tomaten in parten erin. De sucadelappen erbij en onderzetten met water..zorg dat je heet water pakt anders wordt het vlees taai, een flinke scheut azijn (dan wordt het goed zacht)..dan 2 laurierblaadjes en 3 kruidnagelen erbij. dan de deksel op de pan..moet goed afsluiten. En laten staan tot het vlees van je vork afvalt. Regelmatig checken of het nog goed onderstaat...en wederom alleen heet water erbij.
Grootmoeders draadjes vlees maak ik zo: Riblappen bestrooien met peper en zout en aanbakken op hoog vuur in boter. Tot ze beide kanten mooi bruin zijn. Vlees uit de pan halen en een uitje erin fruiten. Beetje bloem erdoor en even doorroeren. Afblussen met een scheutje azijn. Water of bouillon toevoegen (zoveel dat het vlees bijna onder water staat als je het er terug in doet). 2 laurierblaadjes erin en mespunt kruidnagelpoeder. Vlees weer in de pan en met deksel erop (beetje schuin) 3 tot 4 uur op allerlaagste pitje laten sudderen. Als het vocht opraakt beetje water toevoegen. Heerlijk! Ben gek op draadjesvlees!
wat ik heerlijk vind halve kilo aardappels winterpeen preitje guiness bier 1 flesje 600 gr sukadelappen/runderlappen croma 1 liter runderboullion mosterd pure chocolade lappen even inzouten en peperen om en om aan braden, boullion erbij dan de rest gesneden en schoongemaakt erbij. Eetlepel mosterd paar stukjes pure chocolade en vier uur laten staan op het vuur (minimaal) en dan liefst de volgende dag opeten
Wij kruiden het, bakken het aan beiden kanten aan Warm water erbij ( nooit koud water doen dat word taai) Of bouillon, En dan 6 uur Laten sudderen, met 4 uurtjes is het ook wel klaar en lekker maar wij houden ervan dat als je het uit de pan probeert te prikken met een vork het gewoon spontaan uit elkaar valt haha
Ik kruid het met peper zout en knooflookpoeder, aanbraden, afblussen met bouillon, scheut rode wijn. Later wat ontbijtkoek.
Haha ik ook. Als je nu van een beetje lekkere dikke jus houdt kun je op het laatst binden met een beetje bloem, maar als je wat meer smaak wil..2 plakjes ontbijtkoek..