Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    oja weet alweer wat. OVer ritme. Hier maken we mannetje dus wel om 7 uur wakker sinds 3 weken om een beetje in het werkritme te komen. Althans, als hij 's nachts op een in verhouding tijd kwam. Gemiddeld zien de nachten er bij ons als volgt uit:

19.30 uur avondvoeding
    04.00 uur nachtvoeding
    07.00 uur ochtendvoeding

De nachtvoeding wisselt nog steeds, hopelijk gaat deze meer voor de 4 uur zijn ipv om 5 uur. Als het om 5 uur komt, moet ik nl daarna opblijven aangezien ik om 7 uur begin met werken. Maja.... das wel erg vroeg om de dag tebeginnen. Maar goed, vrees dat ik de eerste weken toch direct naar bed moet als mannie op bed ligt:$

Tussendoor vraagt hij soms nog om troost en dan geven we hem zn speen.

Mamavananne, om te schuiven kun je telkens een kwartiertje vervroegen. Neem er wel even de tijd voor, zal niet direct aangenomen worden. Maar in de ochtend op tijd eruit heeft bij ons ervoor gezorgt dat de bedtijd 2 uur vervroegd werd. Daarnaast mag hij overdag nog steeds drinker wanneer hij wil. Hij krijgt dus vaak om de 2 of 2,5 uur voeding. Hierdoor heeft hij 's nachts 1x minder nodig (onze veelvraat). Ons ritme wat we aanhouden is nu 1,5 uur wakker (incl. voeding), 1,5 uur slapen (wat dus meestal minder is). Maar de wakkertijd is altijd max 90 min.

Wensdroom en Senna sterkte beiden, lijkt me erg naar om zo'n last te hebben!

Hier verder weer flnk last aan het krijgen van mn bekken en stuitje. En mn rug zit er ook aardig doorheen, maja wat wil je met zo'n grote kerel. Normaal als ze op zijn gewicht zitten kunnen ze al wat meer meegeven.

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Haha ik ben duidelijk geen mama van het ritme ;) hier plan ik niks. Volg gewoon lekker mijn mannetje. honger is eten en moe zijn is slapen. Geen vaste tijden. Hij doet hier ook alleen maar hazenslaapjes. zelden een keer 2u slaap.
    alleen toen ik ging werken heb ik hem om 5u gewekt zodat ik om 7u op mijn werk kon zijn.

3. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Ingeltje ieder doet het op zijn of haar manier en als je kindje er geen problemen mee heeft zie ik niet in waarom niet.. toch is het ook weer zo dat een ritme voor het kindje erg prettig kan zijn. Elize doet het er goed op, en zo weet ik ook dat ze voldoende binnenkrijgt. als ik geen ritme in de flessen zou hebben dronk ze gewoon te weinig want ze komt niet snel zelf voor de fles. en drinkt ook maar kleine flesjes.

4. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Hier ook nul ritme :) overdag slaapt hij misschien drie slaapjes van max een uur. Gisteren heeft hij bv amper geslapen, misschien een uur in totaal. Dat heeft hij vandaag weer ingehaald met een lange middag tuk van ruim twee uur! :-o

Hij is prima in staat om aan te geven wanneer het genoeg is en wanneer hij wil drinken. Merk wel dat hij meer honger heeft de laatste dagen. Voorheen kon hij makkelijk 4 uur tussen de voedingen laten, nu is het een krappe 3 3.5 uur.

5. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    slapen is ook hele verschillend. ene keer veel meer dan de andere keer.
    als ik merk dat ze moe wordt gaat ze tussendoor overdag naar bed, maar dat is dus niet elke dag.soms is ze vele wakker en doet ze korte slaapjes in de box en soms een paar uur achter elkaar boven in bed.
    daarin is er niet echt een ritme alleen in het geven van de fles. en daar maken we haar voor wakker

6. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Heel fijn voor je dat je je mannetje kunt volgen. Hier resulteert dat in een oververmoeid en prikkelbaar kindje dus dat is geen optie. En afgezien daarvan is het voor mij ook geen optie om het te kunnen combineren met werk, opvang etc. Ik ben blij dat we wel naar een soort van ritme hebben kunnen werken, ondanks de vele tranen die het gekost heeft. Ik zie mijn kleine eindelijk weer lachen, krijgt veel meer rust in zn lijfje en zijn ontwikkeling gaat nu nog beter. En ik als mama kan nu ook veel meer genieten. Had ik het maar eerder geweten.

7. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Jesz fijn dat Ravi zijn vrolijke zelf weer is. Ieder kind heeft weer een andere benadering nodig en als moeder weet je zelf wat het beste is voor je kleintje!
    Veel succes met je eerste werkdag van de week!

Waarschijnlijk wisten jullie het al lang maar de pampers maandboxen zijn in de aanbieding bij wehkamp tot 4 november. Ik heb nu kruidvat mt 3 maar ik vind ze vreselijk stug! Dan maar iets meer betalen...

8. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb nu ook kruidvat, maar vind ze stinken..
    Zit ook te denken over een maandbox Pampers

9. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik heb een box active fit besteld, 3 value bags voor 32.50 ipv 50 euro. Best de moeite dus.

10. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Als je mama eb baby voordeel op je kruidvat kaart hebt ingesteld krijg je om de paar maanden 3 mega pakken pampers voor 32 euro. Ook niet verkeerd!

11. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    as vrijdag de afspraak bij de elektrofysioloog. eindelijk wat schot in de zaak. Ik had gisteren gebeld omdat ik nog niks had gehoord en vorige week mij was toegezegd dat dit binnen 2 weken zou zijn. bleek er niks te vinden te zijn van een ingeplande afspraak. Dus gemaild naar mijn cardioloog. die had schijnbaar afgesproken met de elektrofysioloog dat ze dit zouden oppakken. en hij zou mijn mail doorsturen. Werd ik zojuist gebeld dat er een misverstand was ontstaan en men mij de afspraak nog niet had doorgegeven en ik die dus as vrijdag heb. je moet dus zelf overal achteraan blijkbaar, maar goed vrijdag dus de afspraak en hopelijk dan vlot aan de beurt

12. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Fijn wensdroom!

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik zeg toch ook niet dat jij dat niet zo mag doen? Prima hoor ;) ieder volgt zijn eigen weg

14. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    zo heb ik het ook niet opgepakt hoor, dat bedoel ik juist dat ieder moet doen wat bij zijn of haar kindje werkt en wat hij/zij prettig vind.
    ik gaf alleen aan dat het bij Elize wel moet een ritme iig in de flesjes. ;)

15. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik bespeur enig sarcasme :( ik geef alleen maar aan dat ik geen ritme hoef te volgen en dat vind ik heerlijk!
    Ik keur je niet af en geef je ook geen uitbranders ;) Volg lekker je eigen ding en je hoeft je echt niet te verdedigen...

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    O gelukkig. Ik las het eerst ook zo, maar zag daarna de reactie van Jesz en dacht dat ik iets verkeerds gezegd had.
    Ik keek gewoon met verbazing naar de uren- schema's in haar verhaal en ik was blij daar niet mee bezig te hoeven zijn :):)

17. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hopen dat het dan beter wordt wensdroom!

Ik heb geen kruidvat kaart, mijn schoonmoeder zei er ook al wat over, moet dat toch maar gaan aanschaffen. Kom eigenlijk nooit bij de kruidvat, haal de shampoo e.d. gewoon bij de ah (volgens schoonmoeders is dit ook duurder dus ook maar is om gaan denken)
    Dus denk dat ik eerst maar de box bestel van de wehkamp.

Wij proberen hier te werken aan een ritme maar het is momenteel knudde met een rietje.. We proberen deze week er naar toe te werken dat ze rond 21 uur in bed komt te liggen, dat is dan volgende week 20 uur, prima tijd dus.
    Gisteren ging ze rond 21.30 naar bed, maar toen was ze vannacht vaak wakker.. heb om 4.30 bv gegeven en toen heeft ze nog geslapen tot 7.45. Wordt zelf steeds vermoeider en de borstvoeding loopt ook niet zo lekker want Anne is ook nog is wat verkouden. Haar neusje zit verstopt en ze niest en hoest.
    Ik vermoed ook dat ze hooikoorts krijgt want haar neusje zit bijna altijd wel wat dicht en ze niest vanaf de geboorte al een aantal keren per dag (mijn man heeft ook zware hooikoorts vanaf zijn geboorte)
    Wil niet klagen, ben echt heel erg blij met Anne, maar vind het af en toe echt wel super pittig. Werken, huishouden, Anne, weinig slaap, nog steeds last van mijn rug en bekken als ik teveel doe, en dan nog vaak borsten die te vol of te leeg zijn, een kind wat een aantal keren per dag alles onder spuugt maar wat het cb en de ha normaal vinden..
    Zeg nooit nooit maar ik moet toch echt niet denken aan een 2de..

18. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ik kan me daar goed iets bij voorstellen en ik ben zelf al blij dat wij nu op 6 flessen zitten i.p.v. 7 waar ze lang op heeft gedaan. en dat Elize nu toch al ietsje grotere flessen drinkt ( nou ja ietsje voor haar wel 130 cc:)) ik denk dat de reactie van Jeszzs zo is omdat zij erg veel moeite heeft gehad om een ritme te vinden waarin zij en de kleine zich goed voelen en dat dat hele veel bloed , zweet en tranen heeft gekost en dan is het best lastig te lezen dat een ander er" fluitend" mee om gaat en alles soepel gaat.

19. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Volgens mij werkt het voor een ieder weer anders, de 1 gaat werken, de ander is thuis etc. Volgens mij als je thuis bent is het ook makkelijker mee te gaan in wat je kindje wil.
    En als je bijvoorbeeld de oudere kinderen naar school moet brengen-halen dan laat je je baby niet thuis vermoed ik, dus is het ook weer anders? Ieder probeert het op een fijne manier goed te doen voor zichzelf en de kleine vermoed ik.
    Wij gingen helemaal mee in het ritme van Anne, maar dat betekend dat mevrouw s avonds de hele avond wakker is en s morgens tot 12 uur ligt te slapen, wil daar toch wat meer ritme in gaan krijgen.

20. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh ja, ik kwam eigenlijk wat vragen haha!
    Hoe doen jullie dat overdag met het slapen. Leg je de kleine dan in de kleertjes onder een dekentje in bed?
    Of trek je dan de slaapzak aan? Want vaak zijn dat maar hazeslaapjes van een 3 kwartier hier. Om dan telkens weer om te kleden vind ik zo´n gedoe, dus ik leg haar gewoon in haar kleertjes in bed onder lakentje met dekentje. S nachts ligt ze in slaapzak onder lakentje met dekentje.
    Maar overdag woelt ze zich dan helemaal omhoog in haar bedje en als ze dan boven in ligt schrikt ze wakker..

Deel Deze Pagina