Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    linie is al vergeten.. gezellig om met wie er nog is toch te blijven schrijven..

2. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Nergens voor nodig hoor linie! Dat is wel eens een nadeel van zo'n forum. Ieder interpreteert het op haar eigen manier, en zo ontstaan dan miscommunicaties :)

Dus dames, zand er over!

Ingeltje jammer, maar snap je helemaal. En gelukkig kan ik jou en je knappe kindjes wel via Facebook volgen :)

3. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    hihi moest lachen om het stukje; lege tieten volle tieten. we delen alles met elkaar hahaha.

ook al ben ik later ingestroomd ik vind het heel gezellig hier, heb me van de week ook afgemeld bij mn originele clubje. daar werd inhoudelijk niet meer gereageerd. zelfs op mn afmelding werd niet gereageerd.

en als je zwanger bent en je verlof hebt heb je ook alle tijd om te reageren en nu is t gewoon drukker, je hebt de zorg van de baby erbij en sommigen net als ik ook een tweede kindje en dan mn werk nog en dan schiet zp er wel eens bij in.

smetplek in de nek; hier bij bram ook. hij wil ook niet op zn buik liggen dus zn hoofdje zit altijd dubbelgevouwen met zo een plooi in zn nek (beetje rare omschrijving maar goed). maak het iedere dag goed schoon en dan zwitsal talkpoeder erop. maar soms stinkt het sochtends echt. hoop dat hij snel zn hoofdje wat meer op kan tillen en de smetplek wat beter wordt.

hier lag mr te slapen toen hij zn fles moest. hij werd pas om 8 uur wakker, anderhalf uur later dan eigenlijk zn fles. dus om 11 geven we hem straks toch nog een fles, anders wordt het weer nachtwerk ben ik bang.

tandjes; tja zou heel vroeg zijn maar niks is onmogelijk. vooral als je iets scherps voelt en ze kwijlen erg dan zal het toch vast wel een tandje zijn.

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    No hard feelings hoor! Ik snap ook goed dat het niet leuk is om met steeds minder meiden over te blijven, maar ik mis echt een heleboel meiden en die hele club samen vond ik heerlijk om mee te beppen, jullie zijn ook allemaal lief en aardig ;) daar ligt het niet aan, maar ik vond de diversiteit van de grote club gewoon een hele fijne club maken samen. (hmm kromme zin)
    Ik heb het met mijn 3 kids gewoon druk en heb nog 2 andere forumclubjes van de eerste 2 kids. Bij 1 clubje heb ik me ook al afgemeld.
    Alleen de eerste club uit 2008 ben ik nog actief in(inmiddels het forum vervangen voor een whatsappgroepje). Het is gewoon té veel om het allemaal bij te houden. Ik ben er teveel mee bezig, mijn verslaving.

Dus ik kom vast nog wel eens aanwaaien, maar ik stop gewoon even met het actief volgen en meeschrijven!

xxx

5. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey meiden niet weggaan hoor! Ik schrijf ook niet heel actief mee maar ik volg wel alles hoor! Heb niet altijd tijd en zin om te reageren maar vind het wel erg leuk en leerzaam om bij te houden. Gewoon het idee dat als er eens iets is, dat je het hier ff kan vragen enzo vind ik al heel fijn en ook leuk om te lezen hoe het met alle kindjes gaat, zoveel herkenning!
    Fijne avond allemaal!

6. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Ik snap het! Vond het al knap dat je het in je zwangerschap zo actief bij hield met 2 kids! Ik vond jouw inbreng altijd heel waardevol en wens je alle geluk toe voor jou en je gezin!
    X

7. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Nou ik heb net een tandenborsteltje en tandpasta gehaald... vind het nog steeds heel apart maar op internet lees ik ook dat sommige baby's al met een tandje geboren worden! :-o Iedereen vindt het heel schattig maar ik heb nu helemaal het idee dat het zo hard gaat. Straks is ie een half jaar en heeft ie al een half gebit... heb het gevoel dat het babyachtige er al af is. Raar? En dan die opmerkingen van wees blij dat je geen bv meer geeft... nee daar ben ik niet blij mee! Ik mos het nog elke dag :( bah wat ben ik weer sentimenteel. ..

8. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben er ook later bij gekomen en hoor ook niet bij het vaste clubje of oude clubje of what ever. Maar ik vind het enorm gezellig!
    Ik begrijp het wel dat mensen minder actief zijn of worden. Het is toch druk he, je kleintje, huishouden, werk etc.
    Maar vind het wel fijn om af en toe hier wat te kunnen vragen, te lezen hoe anderen het doen en gewoon wat klagen of kletsen
    Dus ik blijf ook nog zeker hangen haha
    Vind wel jammer dat je weggaat Ingeltje, het is wel fijn om te lezen hoe moeders met meerdere kindjes het doen en die al net iets meer ervaring hebben dan wij kersverse mama´s. Maar heel begrijpelijk natuurlijk dat je je tijd moet verdelen!

Dan die volle en lege tieten, dat was hier vanmorgen zeker het geval. Anne had doorgeslapen van 21.30 tot 7.30. Volgens mijn man was ze vannacht wel 5 minuutjes wakker geweest, maar ik heb niks gemerkt. Nou toen ik om 7.30 wakker schrok was ik blij dat Anne ook wakker werd en mijn borsten leeg dronk. Normaal drinkt ze 1 borst, maar nu nam ze er gelukkig 2, want ik zat toch vol!
    Net heeft ze gepoept, en het was heel groenig, dat wijst op teveel melk toch? Ze komt nog 6 a 7 keer op een dag. Maar misschien als ze de nachten zo laat kunnen we naar 5 a 6 keer.

Cas al een tandje! Wat is die jongen snel he! En ja, soms denk ik dat ook wel hoor, blijf nog maar even klein haha. Anne wordt ook wel vaak wat ouder geschat omdat ze voor een meisje best wel lang is en ze al echt zit te schaterlachen e.d af en toe.
    Maar aan de andere kant kan het me ook niet snel genoeg gaan, lijkt me super leuk als ze straks nog wat meer kunnen.
    Ik vind het logisch dat je de bv mist, maar kan me ook voorstellen dat bv met tandje ook niet heel fijn is dus snap de opmerkingen ook wel ergens. Ben zelf ook wel bang dat Anne straks tandjes heeft voordat ik heb afgebouwd.. zit niet te wachten op een bijtend kind aan mijn tiet eigenlijk..
    Maar bv is inderdaad zoveel anders dan een flesje geven, ik vind een flesje gekolfde melk geven ook 3x niks, maar we doen het toch een paar keer per week zodat ze wel de fles blijft accepteren.

Ga je nu tandenpoetsen met zo´n vinger borsteltje? En heeft Cas er veel last van? Geef je hem een bijtring?

Ik had een zwembroekje gekregen met een ingebouwde luier in maatje 62-68, was het kleinste maatje. Nou het flubbert aan alle kanten om dat smalle kontje heen. Dus heb net maar een pak huggies zwemluiers gekocht. En we hadden ook nog een badpakje gekregen, die past ze wel, dus dan de zwemluier aan, badpakje er over en gaan met die banaan.

We hebben verder nog een fotoshoot gepland voor 4 november. Lijkt me echt super leuk! Moet alleen nog even op zoek naar een kerstmutsje voor Anne, dan kunnen we meteen een foto maken voor de kerstkaart. Hopen dat de zeeman of de kruidvat ofzo zoiets krijgt deze week.. iemand toevallig al ergens zoiets gespot?
    Mijn schoonmoeder zag van de week er 1 bij de wibra maar die was wel heel ienieminie met een elastiekje.

9. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben juist blij dat dat hele kleine babyachtige er af is. Vond er om heel eerlijk te zijn de eerste paar weken niet veel aan. Moest nog zo wennen aan allen en hij huilde toen ook nog heel veel dus dat was ook niet fijn.
    Nu kan hij zo heerlijk lachen en heb je er gewoon wat meer aan, veel leuker vind ik.

10. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wie zit er al op 4 flessen?
    En voeden jullie dan al bij?

Hier op 5 flessen van 180 cc
    Maar kom steeds vaker uit 4 flessen
    Vind ik niet erg
    Maar krijgt ze wel ineens 180 cc minder binnen per dag
    Grotere flessen wil ik niet, want ze spuugt nu soms al omdat t teveel is

11. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    als ze nu al spuugt omdat het teveel is zou ik zeker niet naar grotere flessen gaan. en ook niet naar een fles minder. ik zou dan eerder een fles meer geven en minder per keer in de fles zodat ze niet spuugt.

12. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik ben er ook nog een klein beetje hoor :) Ik lees af en toe wel bij, maar ook weinig tijd om te reageren.. Zo druk met werken, kleine meid en dan nog bezoekjes aan familie en vrienden enzo, verjaardagen.. Oh ja en af en toe ook het ernstig verwaarloosde huishouden btje proberen bij te houden..

Hier loopt alles verder wel goed. E. zit nu op 4 flessen, laatste fles 210/7 met rijstebloem. Rest 180/6 met JBMP erin. Ong. 12 uur ertussen 's nachts, waarvan ze er zo'n 10 slaapt. Nu alleen ff pittig weer omdat we aan het afbouwen zijn met de Pacco inbakerdoek, omdat ze begint om te draaien..
    Eigenlijk voor de rest goed ritme. KDV gaat ook erg goed..

Over tandjes: Duurt hier volgens mij ook niet lang meer.. Uit ons Samen-Bevallen cursusgroepje is een jongetje die heeft ook al 2 tandjes, de 1e ook een week voor de 4 maanden al! Dus kan zeker :)

Nou ik ga snel weer verder, fijn weekend meiden!

13. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    zo heel gesprek gehad, en ze denken dat ze mij wel kunnen helpen d.m.v. een ablatie dus nu sta ik op de planning en als t goed is binnen 2 tot 4 weken aan de beurt. gaan eerst een EFO(Elektrofysiologisch Onderzoek) doen en als het kan erachteraan een ablatie.
    nu maar hopen dat ik vlot opgeroepen wordt en het ook baadt gaat hebben

14. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Spannend Wensdroom!!

15. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    idd spannend wensdroom. ga voor je duimen dat het mag gaan lukken.

leo85; fijn dat je al op 4 flessen zit. hihi herken het wel wat je schrijft. druk druk, huishouden wat achterloopt en de dagen dat je tijd over zou hebben krijg je of visite of je hebt een verjaardag of je peuter/baby besluit een regeldag te hebben. lol

hier alles prima, man is tennissen, bram ligt te meppen met zn knuffel en dewi is mn mn tas aan t ontleden.
    heb net gestofzuigd en heb nog een enorme (en dan bedoel ik echt enorme) bult was liggen. hoe kan het toch dat je van 4 personen zoveel was hebt! scheelt tuurlijk dat ik dubbeltarief stroom heb dus spaar alles op voor het weekend.

straks als man thuis is even zelf boodschappen doen en verder niks op de planning vandaag. vanavond denk ik een filmpje huren.
    en dochter later naar bed omdat de klok morgen terug gaat.

16. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Zo ben ik ook weer even....:)

Jammer dat er meiden niet meer actief gaan meeschrijven of niets meer van zich laten horen... maar begrijp het wel hoor, hier ook druk met van alles ;)

@Wensdroom: hopelijk gauw aan de beurt meid en hoop dat het je echt gaat helpen!!
    @Beertje: snel hoor dat tandje, wat gaat het hard hé kan me de dag nog herinneren dat ze geboren werd :)

Donderdag naar het CB geweest, V. is maar een halve cm gegroeid en van de 5250 gram naar de 5535 gram gegaan in een maand tijd. CB vond dat te weinig en moet nu met haar volgende week terugkomen om haar gewicht in de gaten te houden.
    Heb de knoop doorgehakt en geef haar nu bijna alleen nog maar de fles, behalve in de ochtend dan hebben we nog een momentje samen. Word er emotioneel van dat wel maar het is beter...operatie staat voor de deur en weet tenminste met een fles dat ze voldoende binnen krijgt. Misschien bevat mijn bv ook wel minder voedingsstoffen door stress en/of galstenen. Kolf nu dus de voedingen die normaal gesproken gedaan worden af en dat is echt geen 200 ml die ze nu binnen krijgt van de nutrilon.

17. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Vind de was van ons drieën al veel, kan elke dag een ander shirtje aantrekken bij V. omdat ze zoveel kwijlt en spuugt :p

18. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Laat trouwens na de operatie een tattoo plaatsen op mn kuit...hoe vinden jullie het? De foto van het eitje vlak voor terugplaatsing komt er ook bij in de tekening :) oja en zonder datum

19. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Senna hier ook was opsparen voor t weekend, maar soms ontkom je er niet aan door de weeks te wassen, maar dan was ik snachts ivm nachtstroom.

Pindakoek hopelijk gaat ze wat meer groeien/aankomen, maar misschien nu ietsje minder en straks weer een spurt.. zou me niet al te druk erom maken als het verder goed gaat.

Ik hoop idd ook echt dat de behandeling/ingreep gaat helpen. eerst maar eens zien wat we tijdens het onderzoek ( de EFO) gaan zien en dan hoor ik wel of ze gelijk wat voor me kunnen doen. de arts gaf aan dat mogelijk er ook dingen aan het licht kunnen komen die je niet verwacht omdat ik al een hart heb waar al dingen aan en in zijn gebeurt doro eerdere operaties die ik heb gehad. en ze dus pas als ze de EFO doen en alles is kaart hebben weten hoe en wat en wat er mogelijk is.

20. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Pinda wanneer wordt je geopereerd?
    ik vind het wel mooi de tatoo , zelf zou ik er niet snel een laten zetten maar vind soms een tatoo wel heel mooi bij anderen.

Deel Deze Pagina