Welkom terug pinkster!! Wat knap dat je nog steeds bv geeft met al je drukke dingen daarnaast! En wat een mooi ventje! Marjolein, jouw Olivier is ook echt een dotje zeg! Wensdroom, wat naar dat je zo'n nasleep hebt van een leuke dag. Wel fijn dat jouw ouders jou even de rust geven door op te passen. Jullie kindjes al gewend aan de nieuwe tijd? J kwam om half 12 en half 5 en om 5u echt klaar wakker. Toen maar tussen ons ingenomen en heeft hij (en wij) nog even kunnen slapen. Ik vind dat die wintertijd afgeschaft moet worden!
Pinkster welkom terug! Wat een snoepje heb je! En idd wat goed dat je nog bv geeft! Marjolein wat een schatje is Olivier! Hij kijkt heerlijk ondeugend uit zijn ogen Hier geen last van de wintertijd gelukkig. Hij komt sinds zondag om een uur og 7/7.30 dus geen klagen Gister de verjaardag van ml gevierd. Nu nog even de boeken in, donderdag en vrijdag tentamen verloskunde en kindergeneeskunde. Pittige stof dus benieuwd!
Bij ons kwam de wintertijd heel erg goed uit. Wij wilden Anne juist eerder in bed krijgen en s ochtends er eerder uit en dat is goed gelukt. Al een paar dagen gaat ze rond 20.00/20.30 naar bed, om 22.30/23.00 nog een droomvoeding en dan komt ze pas rond 7.00 Dan gaat ze er nog even weer in en is ze rond 10.00 uur wakker en begint haar dag. Helemaal ideaal dus. (alleen ben ik wel een paar keer wakker geworden met nat beddegoed omdat mijn borsten dan s morgens enorm lekken, die moeten er nog aan wennen) Alleen de slaapjes overdag zijn steeds maar hazeslaapjes van 45 minuten. Nu had ik haar vanmorgen langer wakker gehouden in de hoop dat ze dan langer zou slapen en daar ook een beter ritme in te krijgen, maar helaas, ze was gewoon na 45 minuten weer wakker. En ligt nu enorm te mopperen. Want ja, ze is nog moe, maar slapen ho maar. Hoe gaat dit bij jullie? Hebben jullie het wat gestuurd zodat ze s middags een langere tijd slaapt? Komt gewoon voor mijn werkzaamheden wat beter uit als ze s middags gewoon anderhalf uur zou slapen aan 1 stuk.. maar ja, als het niet gaat dan moet ik mee gaan in haar ritme natuurlijk. Wensdroom, ik hoop dat het gaat helpen in het zkh en wel fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad bij de musical! Beertje heel veel succes met je tentamens! Cas nog last van zijn tandjes? En ik wilde nog meer typen maar ben het weer is kwijt. Mijn geheugen is nog steeds een zeef.. Verliezen jullie ook zoveel haren? Ik lijk wel kaal te worden.. Oh ja, mijn man is gisteren wezen baby zwemmen en ik was mee om foto's te maken. En zowel mijn man als Anne vonden het reuze leuk!
Ohh hier ook enorme haaruitval! Echt met bossen komt het eruit vooral na het douchen... Lief dat je er naar vraagt mamavan anne! Hij heeft er weinig last van denk ik. Ik hoorde van mijn moeder dat ik altijd enorme spuitluiers kreeg, compleet met heel erge luier uitslag en hoge koorts. Cas heeft niks van dat gelukkig. Wel is door het scherpe randje zijn tongetje een beetje stuk. Maar hij is heerlijk blij Ah ik baal dat ik mijn draagzak via PayPal heb betaald. Blijkbaar houden zij at random betalingen vast ter verificatie en voorkoming van fraude. Daarom duurt het verwerken nu 6 werkdagen had ik nu maar via Ideal betaald, had ik waarschijnlijk al kunnen genieten van mn Boba... Ik ga a volgende week zwemmen met Cas... ben benieuwd volgens mij vindt ie het geweldig. Ook is het alweer bijna tijd voor zijn 3e prikjes. Maar als het goed is hoeven ze dan voorlopig niet meer geënt te worden toch? Met 14 maanden ofzo voor BMR toch?
11 maanden staat bij ons in het boekje. Das dan de 4de keer voor DKTP en Pneu. En dan met 14 maanden de BMR inderdaad. En dan pas met 4, 9 en 12 jaar.
wil iedereen duimen morgen om kwart voor 1? dan wordt bram aan zn liesbreuk geopereerd. hij moet vanaf 7 uur nuchter blijven ..
Het omrollen naar de buik gaat Elize prima af..nu alleen nog leren ook weer terug te rollen, heb haar alleen al vanochtend wel zeker 10 x terug gedraaid als ze weer op de buik gerold was en begint te huilen omdat ze t niet leuk meer vind. en even later ligt ze toch weer op de buik. sister act was erg leuk, maar ben nu nog steeds ontzettend moe, door de ritmestoornis is mijn conditie echt niks meer! ( en t was altijd la minder dan zou moeten)
@Senna: veel sterkte en een dikke knuffel voor bram!! @Haaruitval: heb dat gelukkig (nog)niet, heb wel enorm vet haar! @Omrollen: V. lag gisterenochtend op haar buik in haar ledikantje toen ze wakker werd, slaapzak in de was en dan krijg je dat..of ze ligt tussen de spijlen Afbouwen gaat hier prima, denk dat ik nog twee keer per dag echt moet kolven en dan heb ik geen last meer van stuwing. V. vindt de nutrilon prima en met rijstebloem erbij slaapt ze lekker door gisteren ook eerste groentehapje (worteltjes) geprobeerd, vond ze super lekker...wel een kliederboel maar zo gelachen hahaha Ik geef nu 5 voedingen 180+6 maar merk dat ze steeds 50 ml niet opdrinkt, kan ik dan 150+5 gaan geven of Ga vrijdag wel weer even naar het CB om haar te wegen, aan de andere kant..die mensen moeten niet zo zeiken...komt gerust wel goed.
Dikke knuffel Senna, en ook voor kleine bram.. bah wat naar. hoop dat hij er goed doorheen komt en snel hersteld... Arm mannetje. @beertje, succes met het leren voor je tentamen.. Ik duim voor je... Wel jammer dat je iets langer moet wachten op de draagzak. @vaccinatie. Hier ook met 11 maanden, en voor ons waarschijnlijk ook nog een tussendoor voor de mazelen. Wij wonen midden in de biblebelt.. :s ....fijn... :s hihi wensdroom, die dochter van jou, wel steeds draaien, maar wel mopperen dat ze zo niet wil liggen. grappig. Over de voeding durf ik je niet te adviseren @pindakoek. wat leuk he, die eerste hapjes. Olivier had als 2e hapje de wortel, maar leek die nog niet echt zo lekker te vinden. Haaruitval... Gigantisch hier... vooral bij het kammen en douchen, heb soms het idee dat ik niks meer over houd.. Wat heerlijk dat sommige babies al doorslapen.. zou een moord doen voor een ritme al jou dochter mamavananne... Hier is het nog steeds bal... Ga me zo maar eens klaarmaken... om 10 uur cursus babymassage.. lijkt me erg leuk... Fijne dag iedereen!!!
Ah senna wat zielig! Heel veel sterkte en een knuffel voor bram! Hopelijk herstelt hok snel! Moet hij lang in het ziekenhuis blijven? Cas heeft vannacht een mega nacht gemaakt van 12 uur! Gister hebben we hem 3 lepeltjes worteltjes gegeven en pap in zijn laatste fles van half 8. Vanmorgen om kwart voor acht meldde hij zich weer... Welke speen gebruiken jullie voor de pap? Ik heb van difrax de 123 speen maar hij had hem echt heel snel leeg. Is niet helemaal de bedoeling denk ik..
Senna, wat zielig Hoe is het gegaan? Veel sterkte voor Bram en jullie! En inderdaad lekker knuffelen! Beertje, wat heerlijk zeg dat Cas zo lang slaapt. Wij willen dit weekend misschien ook met de rijstebloem beginnen. Maar wij hebben de Dr.Browns fles en halen daar de papspeen van. Maud heeft helemaal de smaak te pakken met omrollen naar haar buik, leuk Nog een vraag, hoe kleden jullie de kleintjes voor buiten aan in de kinderwagen? Maud heeft nu steeds een leuk fleece vestje aan met dekentje en zo'n ritshoes van de wagen zelf er over. Maar s ochtends is het zo koud dat ik dan twijfel over een sjaal Maar ja hoe moet ik haar dan kleden als het echt koud wordt hihi..
Sterkte Senna, ik hoop dat alles goed is gegaan! Knuffel voor bram! Hier doe ik Anne in haar gewone kleertjes onder lakentje/dekentje en dan het hoesje van de kinderwagen er over heen. Als ik denk dat het te koud is zet een een dun mutsje op. In de draagzak doe ik haar in de gewone kleertjes, dun mutsje en dan zelf een fleecejas aan waar zij dan als het ware bij in past. Maar als het kouder gaat worden moet ik daar wat op gaan verzinnen, want die fleecevest is niet wind dicht dus best fris. Doe dan denk ik de jas van mijn man maar aan. Hoelang doen jullie kleintjes over de normale fles/bv doen? Anne is altijd zo klaar. Over de borst 10/15 minuten en de fles heeft ze ook in die tijd leeg. We gebruiken de calma speen. Heb wel het gevoel dat mijn borstvoeding wat aan het teruglopen is. Heb nu al een paar keer 2 borsten moeten geven omdat ze aan 1 niet genoeg had. Vind het soms zo wisselend, de ene keer loop je met stuwing en dan zijn ze weer super leeg. Kan het dat Anne ook veel spuugt omdat ze te snel drinkt? Maar als ik haar af koppel voor een boertje zet ze het op een krijsen en komt er echt nooit een boertje en spuugt ze vaak nog meer, dus dat werkt niet echt.. Leuk om te horen dat bij velen al het rollen zo goed gaat!! Komen er bij sommige ook al schaterlachen uit? Hier heel af en toe als we veel moeite doen
Cas doet ongeveer een kwartier a 20 minuten over een fles van 210 cc. Ook eem rappe drinker dus. En wbt de bv, ik dacht dat het normaal was dat zo rond de vier maanden de productie wat terug loopt... Schaterlachen doet Cas al een hele poos. Geweldig vind ik dat. Echt om de meest onnozele dingen ligt ie in een deuk. Als de kat van m'n ouders langs loopt, als ik hem in zijn beentjes knijp en een beetje gekke geluiden maak. En soms dan lacht ie heel hard om iets, en dan denk ik oh dat vindt ie leuk en dan doe je het nog een keer en dan vindt ie er opeens niks meer aan haha
Willen jullie dit eens lezen?! Help... http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/475430-baby-4-mnd-ineens-veel-kramp-ontroostbaar.html#post16019636
Kleding: als we naar buiten gaan een dik jasje/vest met kapishon (?) op,, die zitten er toevallig aan. Dan in maxi cosi in auto. Als we gaan wandelen in de voetenzak in ligbak Fles: J.aidey doet ongv 10 min over haar fles Gaat niet altijd op
hoi dames, hier ben ik weer (even snel) hij was netjes om 1 uur aan de beurt, had hem om 10.30 nog wat suikerwater gegeven en hij is stil geweest tot aan de o.k. hij ging met een big smile op het warmtekussen liggen haha, hoezo moeders heeft er meer moeite mee. maar het narcose kapje vond hij niks dat wilde hij wegduwen, was wel sneu. hij sliep heel snel. uiteindelijk na 2 uur! kregen we telefoon dat mn man naar de verkoever kamer mocht. bram helemaal overstuur aan t krijsen, arm ding. was ook niet stil te krijgen dus die mocht snel naar de afdeling. hij had dus aan beide kanten een liesbreuk en die is nu dichtgemaakt. hij had gister wel pijn, had echt zo een zielig huiltje en zn gezicht vertrok ook iedere keer. had er zo een medelijden mee. het langste waren ze bezig geweest om zn infuus te prikken, ze hebben het in beide handjes een paar keer geprobeerd, zn voetje een paar keer en toen hadden ze nog maar 1 voetje over dus toen hebben ze dmv een echo een vat opgezocht en daar lukte het om een naald in te krijgen. was maar goed dat hij al onder zeil was. ben nu net thuis, ga hem zo nog een zet pilletje geven en dan hopen dat hij lekker gaat slapen. moet over 2 weken op nacontrole krijgen en zn wondjes mogen 1 week niet nat worden. groetjes
Fijn om wat van je te horen Senna! En ook fijn dat het goed is gegaan! Gelukkig dat hij op tijd aan de beurt was, want duurt anders wel lang voor die kleine dat hij niet mag drinken. En ook goed dat hij onder narcose was, want dat lijkt me geen pretje als het infuus prikken niet wil. Ik hoop dat hij komende dagen lekker veel slaapt en zo snel hersteld en er geen last meer van heeft. Knuffel voor jou! Kan me heel goed voorstellen dat dat heel veel pijn doet in een moederhart om je kleintje zo te zien.