Vandaag moest Elize de 3e prikjes bij het cb. ze weegt nu 5145 gram is 60,3 cm en volgt nog steeds haar eigen lijntje. ze lijkt ook minder last te hebben van de prikjes dan de vorige keren. Senna fijn dat het goed is gegaan bij bram en een dikke knuffel voor hem en jullie.
Fijn wensdroom dat ze minder last heeft! Wij gaan over 2 weekjes naar CP toe, en nu weet ik dat er hier al een paar daar heen zijn geweest. Hebben jullie toevallig een handige meeneemlijst?!
Helaas toch wel wat last van de prikjes en heeft ze koorts gekregen. gisteren op een gegeven moment 39,2 graden. later na zetpil ietsje minder en nu vanochtend ook weer wat koorts. ze zou eigenlijk naar de oppas vandaag maar ik hou haar maar thuis. zelf heb ik eergisteren ook weer een avondje in het ziekenhuis op de eerste hart hulp doorgebracht want heb en had ontzettend druk op de borst. die maar niet weg gaat. hoort vermoedelijk bij de ritmestoornis.. en voelt echt niet fijn. ze hadden toen even nagekeken of het niks anders was. ze proberen me nog sneller op de lijst voor het onderzoek en de behandeling te zetten. wilde me ook gaan cardioverteren tijdens bezoek aan de eerste hart hulp, maar omdat voor het EFO onderzoek de ritmestoornis aanwezig moet zijn heb ik dat niet laten doen. ook al heb ik er wel ontzettend last van.
Fijn dat het goed is gegaan Senna, wat heftig om je kleine mannetje zo te zien lijkt me. Hopelijk heeft hij snel geen last meer! Wensdroom wat vervelend dat je elke keer zo'n last hebt van je ritmestoornis.. Hopelijk komt er na het onderzoek verbetering in! E. had de laatste keer ook koorts van de prikjes.. Ik moet maandag weer.. Ben wel benieuwd hoe ze gegroeid is
Lieve foto's! Wat veranderen die kleintjes toch snel he.. Ik kan ook al bijna niet meer geloven dat E. zo klein was.. Zucht.. Ze worden veel te snel groot hihi.. Maar ook wel weer leuk
Nee kan het ook niet meer voorstellen dat hij zo klein is geweest, het hoofdje paste bij mijn man gewoon tussen vier vingers. Maar aan de andere kant het wordt nu veel leuker allemaal, als je ze uit bed haalt in de ochtend en je krijgt gelijk een glimlach dan voel je je zo rijk! En dan dat gebrabbel de hele dag dat is ook prachtig! Wat kan je toch heel veel houden van zo'n mannetje. Dat besef je pas als je kinderen hebt of krijgt. Hebben jullie nog last van de wintertijd? Siem krabbelt nu langzaam aan terug, hij werd telkens om 6.00 wakker en gaat nu al richting half zeven, zeven uur.
Wij hadden een spook nachtje... om 3 uur werd meneer wakker en eerst nog ff proberen met de speen maar dat pikte hij niet. Schone broek gegeven maar geen poep dus toen maar een klein flesje gemaakt. Gelukkig sliep hij daarna snel weer in maar ik heb nog een tijdje wakker gelegen. Om 7 uur was hij alweer wakker! Maar ff geknuffeld en toen viel hij weer in slaap tot half 9. Was even vergeten hoe het was om er s nachts uit te moeten... pff wat een luxe hebben wij eigenlijk altijd met het slapen van 20 tot 8! En ik moet zo te werk tot vannacht 1 uur maar ben nu al doodop haha... gelukkig maar een avondje Morgen gaan we babyzwemmen en s middags komt een mama van de zwangerschap gym een bakkie halen met haar spruitje die twee weken ouder is san cas. Erg gezellig maar wel druk dagje dus. Woensdag weer voor de prikken dus dat wordt ook weer feest. Ik zit er over te denken om hem bij terug komsr maar gelijk een zetpil te geven. Vorige keer was echt drama en toen hij zo krijste floepte die zetpil er ook zo weer uit...
Hier vandaag weer controle gehad bij CB + prikjes.. E. is nu 66,5 cm en 7.065 gram.. En heeft even laten zien hoe goed ze kan omrollen hihi
jeetje wat een verschil he bij siem, zo snel groeien ze dus haha! heb niet bijgelezen. ben druk met bram. hij is nog steeds wat onrustig en wil weer om de 3 uur drinken. ook zijn we terug op een nachtvoeding van 04.30 a 04.50. hoop dat hij snel weer zn normale ritme terug heeft. om half 10 gaan ze even 2 uurtjes naar s.zus. kan ik even een cadeautje halen voor s.zus voor het oppassen van het afgelopen jaar (wij hoeven haar niks te betalen) en even strijken.
Wij hebben de vorige keer voor de prikjes al een zetpilletje van 60 gedaan omdat de eerste keer drama was en de tweede keer had ze veel minder last. Kan toeval zijn, maar de arts zei dat veel meer moeders al van te voren zetpil doen zodat ze ook minder pijn hebbenvan de prikjes zelf
R heeft vorige week zijn prikjes gehad. Koelen direct na de prikjes met diepvrieserwten helpt ook! Hij was 69cm en 8,2 kilo. Echte beer nog steeds. En hier overdag nog altijd om de 2,5 uur drinken en de nacht voeding rind 3 uur. Op zich logisch als je zo hard groeit denk ik.... Verder sinds 1,5 week weer aan t werk. Best pittig als de wekker om half zes gaat! Maar het is allemaal wel te doen. Zelfs t kolven valt me niet tegen. Enige wat ik lastig vind is dat er weinig begrip bij sommige collega's is hiervoor. Een dag minder werken en 3x een half uur kolven is nou eenmaal minder tijd. Ze verwachten alleen wel dat tzelfde werk nog verricht kan worden als toen ik fulltime werkte.... naja ze merken t vanzelf wel.
Jeszss ze kunnen toch niet verwachten dat je met minder uren hetzelfde aan werk kan doen. zijn zeker collega's zonder kinderen die er moeite mee hebben? Beertje klinkt gezellig veel plezier vandaag. Senna sneu dat bram nog onrustig is hopelijk gaat het snel beter. idd een verschil he als je ze vergelijkt met de eerste week of nu. gaat zo hard! Prikjes en zetpillen, ik doe het niet van te voren, maar heb ze wel gegeven toen Elize last had en koorts. Elize heeft geen last van snachts wakker worden voor voeding. ze slaapt prima van 23.30 tot 6.00 uur. We zijn ook begonnen met groente en ze lijkt dit lekker te vinden. E En het omrollen lukt haar ook steeds beter, soms lukt het ook al om zelf weer terug te rollen met mij gaat het vandaag weer beter maar gisteren was vreselijk.. zo veel vocht en had absoluut geen zin in eten en drinken, alles drukte op de buik en het gevoel van misselijk, vol zitten en erge buikpijn. ook druk op de borst en kloppingen, duizelig .. heb de heel dag op bed gelegen. plastablet hielp niet dus in de middag met de cardioloog gebeld en meer plastablet genomen en toen ging het gelukkig beter.. iig de tablet ging werken. vandaag is er ruim 2 kilo vocht af en voelt al een stuk opgeluchter. helaas nog steeds geen datum wanneer ik aan de beurt ben.. hoop dat toch deze week te horen.
Zo.... toch maar weer mee lezen. Mis jullie toch iedere keer wel Ik heb een Worddocument digitaal, zal 'm straks even zoeken en plaatsen, nu even voeden - hoeslakens - voedingstoren - spuugdoekjes - ledikantlaken - wegwerpzakjes - shampoo - dekentje - verschoonkussen(+hoes - omslagdoek - hydrofiel - billendoekjes - zwemspullen - luiertas - talkpoeder - zwemluier - pompje + bandenset - bak/ onderstel - speelgoed - boxkleed - slaapzakjes - kleren - deryan tentje - thermoskan - voeding - johannesbrood pitmeel - vit. D → lepeltje - thermometer - nagelvijl - badjasje - luiers - vochtige washandjes - tandenborstel - lactulose - flesborstel - tas voor vieze kleding
Ik ben er ook weer! Het is met Fem nog steeds zo onrustig... Zo gaat het hier dus ook. Ze is alleen nooit stil, alleen tijdens die 3 kwartier slaap, aan de fles en nog 30 min daarna. Verder is het huilen, krijsen, huilen. Gelukkig hebben we ook goede dagen en als ze wakker is is ze zo vrolijk en aan het brabbelen Zelf weet ik ook echt niet meer in welke hoek ik het moet zoeken, mijn normaal zo sterke gevoel, laat me nu in de steek en ben ook goed moe. Kinderarts van het cb wist 't niet meer, dus naar ha, maar die heeft ons weer naar de kinderarts in het zkh doorgestuurd, ook die weet het niet. Opname is de laatste optie, maar dat kan ik nog niet over mij hart verkrijgen. Ik lees dat veel kleintjes nu ook weer om de 3,5 uur willen eten, hoeveel voeding krijgen die dan? en hoevaak op een dag? Fem rolt nog niet, maar wil wel kruipen. Ze maakt ook echt die beweging maar Fem kan haalt nek nog niet zo lang optillen. Het is pas sinds een weekje dat, als we haar op de buik leggen, ze op beide armen gaat steunen. Eerder trok ze haar linker schoudertje (waarvan het sleutelbeentje gebroken was tijdens de bevalling en we daar pas met 9 weken achter kwamen) weg en steunde ze dus even op 1 arm. Daarna was het alleen maar sabbelen aan het kleed. Hier komt nu dus verandering in Ook stappen doet ze al wel, uiteraard staat ze niet met haar volle gewicht, maar ze zet de voeten echt om en om. Bij de 2e vaccinaties werd ook geconstateerd dat (op haar schouder en nek gebied na) Fem al als een 6 mnd oude baby functioneert. Het zal mij gaan benieuwen. Wellicht dat ze daarom zoveel huilt, stuk frustratie
Kh weet niet of je erop zit te wachten, ws weet je al niet meer wie je nu moet geloven maar wij zijn begonnen met ria blom. Na heel veel tranen conclusie getrokken dat dat t niet kon zijn en ben verder gaan kijken. Ik heb ontzettend veel gehad aan t boekje baby in een droomritme. Via ikbenmama punt nl besteld. Daar staan alle methodes met voors en tegens in beschreven en heel veel tips en trucs. Bij ons heeft het tot een heel tevreden, vrolijk ventje geleidt....
Hmm zetpil van tevoren zou ik persoonlijk dan weer niet doen.. Deze keer heeft E. na de prikjes ook helemaal geen last gehad (1e x ook niet, vorige x wel).. Dus nu was het helemaal niet nodig om iets te geven.. Ik bewaar dat liever tot wanneer het echt nodig is..
Groente lijkt Elize erg lekker te vinden dus dat gaat al goed. hoeveel gram geven jullie (voor wie al groentes geeft) aan jullie kindje per keer? van de week waren we bij opa en oma en Elize's nichtje was er ook. en ging Elize voorlezen zie foto: Bekijk bijlage 358854
Gatsie ik hoor net dat mijn opa in het ziekenhuis ligt hij heeft waarschijnlijk een beroerte gehad. Nu allemaal onderzoeken en scans. Hopelijk valt het mee en houdt hij er niets aan over