He bah Beertje wat een naar nieuws! Wensdroom, leuke foto! Hier gisteren begonnen met groente en kijk eerlijk gezegd niet naar het aantal grammen. Gewoon een paar lepeltjes gedaan en daarna gestopt.... Wij gaan vrijdag ook een week naar CP! Vandaag maar al eens langzaam bij elkaar gaan zetten wat allemaal mee moet. Ik hoorde van schoonzus dat je beter eigen bedje mee kunt nemen..... Is dit zo??? Scheelt namelijk een hoop plaats als dit niet nodig is.... Voor de rest nog iemand tips voor wat mee te nemen ofzo naar CP? Of andere goede tips?! Zijn welkom!
Bloempje dat hadden wij eerste dagen ook gedaan. maar ze lijkt het lekker te vinden en gister al meer gegeven en vandaar dat ik me afvroeg wat er gemiddeld ong. gegeven wordt. wij zijn naar landal geweest een poosje terug en daar hadden ze een prima kinderbedje staan. zit hij er bij jullie bij in? heb je een huisje waar je standaard een bedje bij krijgt? of moet je hem apart huren? we hadden wel een speciaal huisje geschikt voor kinderen kindercottage er zat een box in en een badje en commode en kinderbedje. wel had ik omdat ik haar liever niet onder een dekbedje leg. dus zelf deken en lakentje meegenomen. maar het bedje was gewoon een normaal ledikantje zelfde grootte en een campingbedje heeft ook gewoon diezelfde afmetingen. anders even informeren bij CP wat voor bedje er bij zit?
Wij gaan volgende week ook een midweek naar CP en nemen ook een eigen bedje mee. Vorige keer niet gedaan en ik vond het eerlijk gezegd ook niet echt een succes, zag er een beetje smoezelig uit. En aan het bedje van m'n ouders is hij nu goed gewend dus dan slaapt hij ook lekkerder denk ik Welk park gaan jullie?
Wij gaan naar Peer (België) volgens mij heet het park Erperheide! Er is kindermeubilair aanwezig, maar dat is vlgs mij campingbedje en geen ledikantje.... Hmm even bedenken wat we dan doen! Beertje en mamavanAnne welk park gaan jullie??
Hier opeens al 3 nachten gehad dat J. Een paar x in de nacht begon te huilen terwijl hij normaal juist goed slaapt. Soms viel hij vanzelf weer in slaap en soms ook niet. Zou dit te maken hebben met een sprongetje of moet ik hem nu op eens weer een fles gaan geven s'nachts? Misschien ga ik maar een rijstebloem in de laatste fles doen.
Wij gaan naar het Heijderbos! Het is idd een soort campingbedje, van hout en ronde spijlen. ik vond met name het matrasje niet echt fijn. Plastic ding wat er ook al niet fris uitzag. En idd eigen lakens/dekens meenemen want je krijgt er een dekbed bij
Vanmorgen weer naar het cb geweest en de prikken weer gehad. Arme kerel! Alhoewel hij er vandaag minder last van lijkt te hebben. Vorige keren was het echt krijsen de hele middag. Nu heeft ie even lekker geslapen bij mama en speelt ie in de box. Hij weegt nu 7590 gram en 65 cm dus lekker aan de maat. Wat ik me trouwens afvroeg, zijn hoofdomtrek groeit niet zo rap omhoog. Is een kleine stijgende lijn maar volgens de vpk gewoon prima. Hoe is dat bij jullie? Hoofdomtrek is nu 42. Begonnen met 39.2, 40.2 en 41.3. Mocht ook beginnen met bijvoeding en ze adviseerde dus de rapley methode! Ik dacht dat dat pas vanaf 6 maanden was maar volgens haar was er een nieuwe visie en mocht het ook al vanaf 4 maanden.
Beertje sterkte met je opa! @ Groente: Hier eet E. best veel, mits ze t lekker vindt dan.. Max. is half potje per keer volgens CB.. Strx ook half potje fruit.. Maar het gaat er vooral om dat het nog extra is dus dat ze wel de flessen goed leeg blijft drinken. Als ze dat niet doet krijgt ze teveel en moet je minderen..
Eindelijk gister gebeld door het ziekenhuis en ik wordt as dinsdag verwacht om 7.30 uur en om 8.30 uur ben ik aan de beurt. ze gaan dan het EFO onderzoek doen en zo mogelijk gelijk de ablatie er achteraan. maar of ze dus een ablatie kunnen doen en ook gelijk doen zal uit het onderzoek blijken. men denkt en verwacht van wel maar ik weet het pas zeker tijdens het onderzoek. maar er gaat nu iig iets gebeuren en hopelijk gelijk behandeling
Sterkte wensdroom. Hopen dat het helpt en je je snel weer beter voelt! Beertje hoe gaat het nu met je opa? Hier is het een beetje een zooitje momenteel haha. Volgens mij komt het door het sprongetje, als ik het oei ik groei boek lees veel herkenning. Ben niet zo van die boeken en denk het komt zoals het komt, maar ik dacht laatste dagen echt van tjongejonge er is geen land met je te bezeilen. Manlief pakte het boek erbij en zegt lees dit is, en ja veel herkenning. Ze wil slecht drinken en mijn borstvoeding zit al in de 4 maandendip, dus ze wordt ook nog is boos omdat er dan weinig in zit en er niet zomaar uitspuit. Gisteren een fles uit de vriezer gehaald en de fles drinkt ze beter. Ik denk dat ik ga beginnen met afbouwen, was ik sowieso al van plan over een maand, en ga nu gewoon wat eerder beginnen. Ook is mevrouw de hele dag door aandacht nodig en jengelt om alles, en de nachten zijn jammer genoeg ook niet meer doorslapend. Vind het af en toe best wel pittig als ik eerlijk ben. En hoop niet dat dit 3 weken gaat duren (Wat volgens dat boek wel kan..) Wij gaan naar Kempervennen en nemen wel eigen campingbedje mee. Er zit ook niks bij in dat huisje, dat kon niet moest je een groter huisje nemen. Wij hebben een grote auto dus sleep zelf wel mijn bedje en een speelkleed mee, past vast wel denk ik dan Beetje proppen maakt niet uit voor een paar dagen. Heb mijn schoonouders gevraagd om op woensdag naar het park te komen en een paar uurtjes op te passen. Dan kan ik met manlief uit eten gaan en even tijd voor elkaar Heb er nu al zin in!
Mijn opa is gelukkig weer thuis. Hij heeft een ct scan van de hersenen gehad em een echo van zijn halsslagaders en daar was gelukkig niks op te zien. Hij heeft ook zijn kracht weer redelijk terug aan dw linkerkant dus de artsen vermoeden dat het een TIA is geweest. Nu blijft hij wel onder controle in het ziekenhuis dus ze waren er op tijd bij Mamavananne lekker hoor even Quality time met je mannetje! Geniet van jullie vakantie!
Fijn beertje dat het lijkt of ze er op tijd bij waren.. Wensdroom veel succes alvast in het ziekenhuis! Hier ook aantal weken slechte nachten gehad.. Gaat nu weer iets beter gelukkig.. Alleen afgelopen 3 nachten om 3 uur elke keer overvolle poepluiers Waarvan 2x doorgelekt.. Tja, niet zo gek dat ze dan wakker wordt Gelukkig gaat ze daarna weer slapen.. Wel tegenwoordig wat later voor de ochtendfles, meestal nu rond half 7/7 uur i.p.v. half 6/6u.. Vaak wel even wakker rond kwart over 5 maar dan redt ze het toch wel als ik de speen nog even terug doe.. Merk wel dat het zijn tol eist dat weinig slapen en onderbroken worden ;'s nachts.. Maar goed, hoort erbij Ben niet zo scherp op m'n werk enzo.. En thuis vergeten we allebei ook alles wat los en vast zit.. Soms staat iets in beide agenda's & op de kalender, komen we er nog een week later achter dat we het zijn vergeten.. *zucht* Hopelijk wordt het vanzelf beter
Beertje fijn dat je opa weer thuis is. gelukkig dat het vermoedelijk geen hersenbloeding maar een Tia is geweest (herstelt makkelijker) Over een hersenbloeding en hoe dat kan zijn weet ik alles van.. moeder heeft op 45 jarige leeftijd hersenbloeding gehad. paar dagen op t randje gelegen, maar gelukkig een vechter en wordt binnenkort 60. en een van de broers van mijn man heeft op zijn 30ste ook een hersenbloeding gehad, hij werkte toen in Engeland en was lastig om hem weer naar Nederland te krijgen omdat hij geen zorgverzekering hier mee had. Wat komen veel van de kleintjes s'nachts nog of weer s'nachts. Elize slaap mooi door en we hebben nu ook een nieuw ritme. 6.00 u flesjes 130cc ( ging de laatste 3 dagen op) 9.30/10 u flesje 130cc ( gaat ook de laatste dagen op) rond 11 uur fruithapje 13.30/14.00 u flesje 130cc ( dit gaat soms op en soms tot ong 110cc) rond 16.30/17 u groente ( ong 50 gram) 18.00/18.30 u flesje 130cc ( gaat vaak op de laatste dagen) 22.00/22.30 flesje 130cc ( en ook die gaat meestal op) daarna gaat ze naar bed en slaapt door tot 6.00 uur.
Wij zitten op 4 flessen, tijden wanneer ze zich meld, ongeveer; 9:00/9:30 13:30/14:30 Tussendoor groente hapje. (Waar ze heerlijk van smult!) 18:00/18:30 Tussen 22:00 en 0:00 laatste, hiervoor maken we haar altijd wakker. Meestal geven we deze in bed voordat wij gaan slapen. Ze krijgt flessen van 210+7 schepjes. Als ze de laatste om 22:00 krijgt slaapt ze net zo goed door tot 9:00/9:30 als dat ze de fles om 0:00 krijgt. Van de week heb ik haar zelfs om 10:45 wakker gemaakt, omdat ik anders wel heel laat uit kom met flessen. Maar onze meid doet het er prima op; weegt inmiddels 6860 gram en is super vrolijk, makkelijk en slaapt overal prima!! Ohja, hier nog geen pap/rijstebloem of wat dan ook. CB vertelde me dat het voor nu nog niet noodzakelijk was. Dus we houden het lekker op melkje en groente hapje. Daarnaast ben ik er ook vóór ok pap van een lepeltje te laten eten. Ben niet zo'n fan van de "papflessen". Maar dat is puur persoonlijk hoor!!! We hebben net alles ingepakt om een weekje op vakantie te gaan. En ja hoor, na bijna 14 maanden afwezigheid was die daar weer ineens van de week; mijn eerste menstruatie!!! Grrr. Ben sinds vorige week ook met de bv gestopt, maar dat het zo vlug zou beginnen..... Heel vervelend dus! Want waar ik normaal áltijd tampons gebruikte, merk ik nu dat die me echt niet fijn zitten en zelfs irriteren!!! Nouja; we gaan in ieder geval zwemmen, dan maar met irriterend gevoel! Fijne week voor iedereen. Wensdroom; Succes! Hopelijk heeft het effect. Beertje; gelukkig beter nieuws van opa nu!
Bloempje veel plezier op vakantie. ondanks de 1e menstruatie die je nu sinds 14 maand weer hebt geniet ervan! Voor de behandeling moet ik bloedverdunners ( daar zat ik al aan) ik had tabletten via de trombose dienst. maar daar moet ik 3 dagen van te voren mee stoppen dus vandaag de laatste en dan vanaf mogen in de vorm van een spuit. ik moet spuiten in mijn buik. gisteren de spuiten opgehaald en uitleg op de afdeling gevraagd.want heb nog nooit bij een spuit moeten zetten bij mijzelf. wist ook niet of ik het kon en durfde. maar gister uitleg gehad en geoefend met een dpuit gevuld met wat water i.p.v. de vloeistof. en vanaf morgen dus ze bij mijzelf sluiten..
Heel herkenbaar Leo dat je alles vergeet Hier precies zo, overal lijstjes en dan is het lijstje kwijt en oh shit wat moest er ook alweer haha! Hier ook poepluiers tot aan haar oksels. De broek zit er helemaal onder en de romper ook. Vandaag zelfs de sokken ook. En had net de wasmachine aan staan *Baal baal, want anders had het er zo bij in gekunnen* Dadelijk gaan we de eerste keer kv geven. Klein flesje bv en dan kv er achter aan. Ga beginnen met afbouwen. Heb er deze week om zitten huilen, maar eens zal het moment moeten komen. En qua werk wil ik er in januari vanaf zijn en op kv zitten als het kan, zodat ze dan makkelijker ook bij mijn schoonouders kan logeren. Want vanaf februari beginnen hier de beurzen weer en zal ze een aantal keren uit logeren moeten en mijn schoonouders willen haar dan graag hebben En daar doe ik ze ook met vol vertrouwen heen. Klinkt ideaal bloempje die 4 flessen! En dat ze overal slaapt is ook super fijn! Anne slaapt niet overal, in haar eigen bedje het best en in het campingbedje bij mijn schoonouders slaapt ze ook wel goed. Maar op schoot, in de draagzak of de kinderwagenbak vind ze niet meer zo tof en slaapt ze eigenlijk nooit meer. Alleen in de draagzak als we echt langer lopen. Sowieso zijn de slaapjes overdag echt maar slaapjes van 3 kwartier. Maar ja, ze slaapt lang uit, dus ze komt wel aan haar uren. Menstruatie, moet er nog even niet aan denken.. afkloppen en hopen dat het even nog niet komt. Was hij heftig nu de eerste keer weer? Wensdroom ik hoop dat het spuiten gaat lukken en hoop dat je anders steun krijgt van je man daarin!
Wensdroom moet je fraxiparine of innohep spuiten? Spannend hoor, voor mijn werk moet ik dagelijks mensen injecteren maar tijdens de opleiding moesten we op onszelf oefenen. En dat voelt dan toch wel een beetje apart hihi. Ik neem aan dat degene die je heeft uitgelegd hoe en wat je ook verteld heeft om vooral niet te wrijven over de injectieplek na spuiten? Anders krijg je echt een enorme blauwe plek! :-o Bloempje, lekker hoor 4 flessen. Ik ben vandaag ook uitgekomen op 4 flessen. Naar ik ben op aanraden van cb de middelste 3 flessen iets gaan afgieten omdat cas op een fles van 190/6 echt de helft er weer uitgooit als ie gaat spelen. Ons schema ziet er ongeveer zo uit: Tussen 7 en 8 uur 190/6 10.30 fruithapje 12.00 190/6 afgegoten tot 180 15.30/16.00 190/6 afgegoten tot 180 17.00 groentehap 19.00 190/6 afgegoten tot 180 22.30 190/6 Soms komt het zo uit dat hij zijn een na laatste fles pas om 19.30/20.00 krijgt en dan maak ik hem met pap en dan slaapt ie ook wel door tot 7.00 maar zo komt het dus niet altijd uit en komen wr toch nog vaak op 5 flessen. Maar ik twijfel een beetje wat te doen omdat hij vaak zoo comateus is bij de laatste fles en sons ook een beetje chaggerijnig omdat we hem uit zijn diepe slaap halen. Maar als hij zijn laatste fles om half 7 s avonds krijgt red ie dat toch nooit tot de volgende ochtend?! Maar ik krijg er.dus ook niet echt een lekker schema in waarbij de laatste fles tussen 20.00/20.30 is... Jullie misschien tips? Fijne vakantie bloempje!
Ik zit ook nog steeds te wachten op een menstruatie.. Al paar keer gedacht dat het kwam, maar nee hoor.. Na stoppen met de pil had ik gelijk een regelmatige cyclus dus had eigenlijk gedacht dat het, zeker na het stoppen met de BV, wel weer snel op gang zou komen.. Wel eergister en gister btje steken in mijn buik wat een eisprong zou kunnen zijn geweest.. Probeer me er dus telkens aan te herinneren dat ik nog wat tampons/maandverband in mijn tas moet doen.. Moet er niet aan denken dat ik op mijn werk ongesteld word en niks bij me heb Zal vast niet weinig zijn de 1e keer na de bevalling! Maar tot nu toe mis ik het nog niet Voor de zekerheid vd week testje gedaan wat ik nog had liggen, ben in ieder geval niet alweer zwanger (Zou ook een wonder zijn, maar goed, wilde het even uitsluiten..)
Beertje Ik moet fraxiparine spuiten. de 1e spuit heeft man lief vanochtend gezet. het ging goed. en beertje idd ze hebben uitgelegd dat je langzaam moet inspuiten, niet wrijven ivm blauwe plekken en afwisselend links en rechts te spuiten. Wij hebben schema 5 flessen laatste fles rond 22 uur en de eerste rond 6 uur weer en ben daar la zo blij mee dat ze nu met 5 doet i.p.v. 6. en dan heb ik het over 5 flessen van 130 en soms 160 cc. heb niet echt tips want we zitten nog niet aan de 4 flessen. Leo goed idd om uit te sluiten, je hoort het idd weleens maar meestal heb je toch echt minstens 1x een menstruatie. ( dacht ik) de 1e keer na bv en bevalling zeggen ze idd dat vaker heftig is. draagmoeder gaf dan geen bv maar haar 1e menstruatie weer was zeker heftig.. lijkt me idd dat je er aan moet denken om maandverband enz.. mee naar je werk te hebben. slapen doet Elize ook bijna overal , in begin even huilen maar valt vaak daarna gewoon is slaap , en waar je bent en waar ze in slaapt maakt niet uit. campingbedje of kinderwagenbak. dat is zeker fijn. Gisteren op een verjaardag geweest en iedereen ze daar dat ze zo goed gegroeid is en er zo goed uit ziet. Leuk om te horen.
Tjongejonge, wat een gedoe vannacht. Anne had krampjes, ik vermoed van de kv, want normaal heeft ze dat nooit. Scheetjes en echt rommelend buikje, als we haar overeind hielden was het goed, maar dan legden we haar weer in bed en was het na een half uurtje weer krijsen. Dan sliepen we net en hup daar was ze weer haha. Pas dan merk je hoe verwend we eigenlijk zijn dat ze zich tussen 11 en 7 bijna nooit meld. Vandaag weer 60cc kv, rustig aan doen en laten wennen denk ik maar. Iemand toevallig nog tips voor krampjes?