Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij gebruikten de eerste 3 mnd Sab-simplex en dat hielp bij J. Heel goed! Maar ik denk iid gewoon heel langzaam opbouwen zodat haar darmpjes er langzaam aan kunnen wennen. Wel vervelend!

2. Maggi

Maggi Niet meer actief

Fijn Beertje dat ja opa weer thuis is en dat het ze er op tijd bij waren!

Wensdroom poe klinkt vervelend allemaal! Maar alles voor het beste, hopelijk doet het wat voor je!

Mama van Anne wat zielig! Hopelijk is ze gauw van de krampjes af.

Wij gaan volgende week maandag ook een midweekje er tussenuit (vriend, T en ik dus :))! Naar een huisje in Overijssel. Erg veel zin in! Lekker veel zwemmen en uitrusten. Even weg van hier.

Hier ook al een hele poos op 4 flessen per dag. Denk sinds zijn 3 maandjes al. Toen gaf het CB aan dat het prima was als hij niet voor meer komt. Ons schema is zo:

8.30u wakker worden, eerste fles van 210+7
    10.30 fruithapje
    12.30 fles 180+6
    16.30 fles 180+6
    18.30 groentenhapje
    20.30 fles 210+7 en hierbij 3 eetlepels pap
    Rond 21u ligt hij dus in bed en hierna slaapt hij door tot 8.30u. Heerlijk, ik hoop echt dat het zo blijft. Echt een lekker slaapkopje is het. Na zijn eerste fles van 8.30 slaapt hij ook altijd nog even door tot een uurtje of 10.

3. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maggi hoe doe jij dat dan met de slaapjes tussendoor? Slaapt T dan alleen nog in de middag?

4. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    geweldig joh die spuiten.. zeggen ze langzaam inspuiten en niet wrijven want dan heb je de minste kans op blauwe plekken.. dat doen we dan ook netjes.. zelfs niet wrijven terwijl het echt wel brand en jeukt nadat je de spuit erin hebt. en heel langzaam in spuiten.. maar ja toch blauwe plekken joh.. pijnlijk de rechterkant van mijn buik is lekker ROOD, BLAUW EN PAARS.. :(

5. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    wensdroom; succes morgen! en succes met je spuiten.. (ik hoefde niet te spuiten maar kreeg tot 6 weken erna kinder aspirientjes)

hier lust bram graag de 4maanden potjes, het kan er niet snel genoeg in gaan
    schema;
    6.30 fles 150/5
    10.00 fles 1505
    12.00 potje fruit
    14.30 fles 150/5
    17.30 potje groente
    18.30 fles 150/5
    22.30 fles 180/6 met pap maar die drinkt hij helemaal op

hij zou overdag flessen van 180 mogen maar de 150 gaat soms niet eens op dus biedt het ook niet aan.

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier nog steeds op 5 flessen a 180+6

Fruit / groente kan ze nog niet verdragen
    Dus wachten paar weken voordat we het weer proberen

Gebruiken sinds kort ook kv extra care (tegen krampjes en moeilijk poepen) en gaat super nu! We doen 3 schepjes standaard en 3 schepjes extra care

7. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Senna kreeg je asetylsalizuur? ik had eerst standaard de asetylsalizuur. tot ik de acenocoumarol moest gaan gebruiken. (na t ontdekken van de hartritmestoornis) en nu moest stoppen met de tabletten en zaterdag 2x en zondag 2x per dag en vandaag 1x fraxiparine spuiten. en na de ingreep ook nog een aantal dagen spuiten en dan weer over op tabletten acenocoumarol tot 6 weken na de ingreep/behandeling

8. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    wensdroom ; ja volgens mij had ik dat ja. maar bij mij was er geen ritmestoornis vooraf aan de efo/ablatie. die hebben ze daar wel een paar keer opgewekt. maar dat was iedere keer vanuit de kamer en niet vanuit de boezem. vandaar dat ik ook elke keer bewusteloos raakte en ze me meteen moesten cardioverteren, weet ook niet hoe vaak ze me geklapt hebben maar had serieus enorme blaren op mn borst staan omdat ze naast die plakdingen hadden gemikt,,, ze hadden haast haha.
    zou zo fijn zijn als je van die ritmestoornis af zou zijn!!!
    misschien dat ik het ooit ook nog eens ga doen, maar nu ff niet...
    over anderhalf jaar krijg ik weer een nieuwe pacemaker/icd dus dat vind ik wel weer genoeg.

fp; tja als groente/fruit er nog niet ingaat... dan idd wachten tot je kleine aangeeft dat ze het wel wil. en in principe hoeft het nu ook nog niet he.

9. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Senna bij mij komen alle ritmestoornissen vanuit de boezems. en zijn ze dus aanwezig.. kan me voorstellen van de blaren.. en dat je het niet zo weer zou doen.. logisch ook toch..

10. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    @Wensdroom: vervelend dat spuiten, en ja ik ken de blauwe plekken die je ervan krijgt. Ik moest ook iedere dag hormonen spuiten om zwanger te worden. Sterkte!

Ben echt zo blij met ons kind! Ze slaapt al hele nachten door, soms van 20.00 tot 7.30 uur...en dan als ze wakker wordt dan ligt ze nog rustig om zich heen te kijken..ze huilt niet meer, volgens mij snapt ze dat ik haar kom halen.
    Qua hapjes geef ik nog alleen groente. Doe 2 dagen met een potje, geef de helft...mocht ze het niet opeten geen probleem. Worteltjes vond ze lekker maar sperziebonen en broccoli minder. Gisteren zoete aardappel met broccoli geprobeerd dat ging er ook wel goed in :) V. krijgt 4 flessen 180/6 en soms zijn het er 5..moet nog een weg hierin vinden.

16 december word ik eindelijk geopereerd, gelukkig nog net voor de feestdagen, al vind ik het nog lang duren voor het zover is. Dit weekend had ik vreselijke last ervan...echt naar als je midden in de nacht wakker word omdat je buikpijn heb :( De borstvoeding is gelukkig helemaal afgebouwd, wel raar opeens niet meer te kunnen geven en word er soms nog wel verdrietig van...het ging opeens heel snel dat er niets meer kwam.

Vraagje: krijgen jullie wortels ook zo slecht uit de kleren? op hoeveel graden/met wat wassen jullie die kleren? ben echt een leek daarin :)

11. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    De oma van mijn man zegt altijd, als de vlek er niet meer uit gaat hebben we nog een schaar en dan knippen we de vlek er wel uit ;)

Maar gaat het niet als je het na het knoeien meteen in de week zet met biotex? Vaak is het lastiger als je de vlek laat indrogen.

Anne begint echt steeds meer te schaterlachen en te brabbelen, we kunnen hele 'gesprekken' voeren, zo leuk!

12. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Misschien een stomme vraag maar waar halen jullie de tips en trucs voor bereiding van de groente en fruit hapjes vandaan? En hoe je het op moet bouwen om t te gaan geven? R zit nog volledig op borstvoeding maar begint t eten echt van ons bord te kijken.

13. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb de site kokenvoormijndochter gevonden en ga die straks gebruiken. Er staat opborstvoeding.com ook een schema van Stefan kleintjes als je liever stukjes wilt aanbieden.

14. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
  15. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    euhh ik doe maar wat met de potjes en hapjes.

bij mn dochter had ik ook zoiets van ojee hoe gaat dat etc.. en wat mag en wat niet.
    nu krijgt hij per dag gewoon 1 potje, verdeeld over de middag/avond.
    tja, het mag nu nog geen fles vervangen maar verder kun je ze gewoon geven vind ik. (als ze er aan toe zijn)

vlekken; hier werkt ossegalzeep goed, goed insoppen, nachtje laten staan en dan wassen.

verder hier slecht nieuws
    dinsdag had mijn vader sochtends een hernia operatie onder narcose. ze belden vanuit de ok dat hij ineens een bloeddrukdaling had en bleek dat hij een enorme bloeding had in zn buik.
    ze hebben hem met 3 vaatchirurgen geopereerd ruim 3 uur lang. en sinds gistermiddag ligt hij op de intensive care. hij is in slaap en wordt beademd. het lijkt de goede kant op te gaan maar hij is er nog lang niet. ze kunnen niks zeggen over eventuele schade aan hersens/hart/nieren etc... ze hadden de aorta geraakt tijdens de operatie en omdat hij op zn buik lag en de bloeding naar voren ging hadden ze niks gezien. hij had meer als de helft van zn bloed verloren. t was kantje boord. maar sinds vannacht is hij stabiel.
    heb gister en vandaag de hele dag naast zn bed gezeten.
    dus nu aan t duimen dat hij er niks aan overhoud... behalve een enorme snede over zn gehele buik/liezen en een stent en bloedverdunners.. pfff even een hernia operatie...

16. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Beertje:
    Ik zou ook wat extra water doen, als je zelf ziek bent wil je vaak ook wat extra drinken. Zeker als je ook nog is wat koortsig bent erbij, want dan zweet je vaak wat meer.
    En een paar dagen 2 schepjes extra is echt niet zo'n punt, is meer dat dat niet standaard mag.
    En natuurlijk lekker veel knuffelen ;)
    En een ui in zijn kamertje, zoutoplossing neusspray, eventueel nog met een peertje neusje uitzuigen. Ach je weet het vast wel ;)

Senna: Schrikken zeg!!! Dikke knuffel voor jou!!! Ik hoop echt voor je dat het goed mag komen en hij er goed uit mag komen. Heftig zeg! Hoop dat je snel goed nieuws krijgt.

Hoe gaat het nu met degene (ben even vergeten wie.. sorry) waarvan de opa een Tia had gehad? Is opa alweer thuis?

17. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    En Wensdroom hoe is het bij jou gegaan in het ziekenhuis?

18. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    hoi dames even kort: ik ben weer thuis en ze hebben kunnen behandelen dus ik heb ablatie gehad, en het ritme is nu goed. maar ik moet daar omdat ik lang een ander ritme heb gehad erg aan wennen. ben ook erna heel beroerd geweest. heb nu vooral lage bloeddruk
    verder vertel ik later.

19. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    beetje; zielig is dat he als ze zo verkouden zijn. maar idd uitje snipperen en op zn kamer. bedje aan hoofdkant omhoog zetten(boeken onder de poten) luuf mag met deze leeftijd volgens mij nog niet dus dan zoutoplossing neusspray maar dat werkte hier nooit bij dochter, ja heel even en dan zat t weer dicht. met zo een peertje uitzuigen vond ik niet fijn. ik knip nu voortaan een rietje af en zuig daarmee zn neus uit als hij snottert, vind ik veel beter werken als zo een peertje.
    succes iig ermee.

wensdroom; fijn!!!! heerlijk dat t voorbij is en je weer een normaal ritme hebt. kan me voorstellen dat dat weer wennen is, maar over een paar dagen voel je je weer heel wat beter!

hier;
    pa heeft een stabiele nacht gehad en wordt steeds bewuster van waar hij is enzo. echter als hij in slaapt valt stopt hij nog steeds met ademen dus de beademing blijft zitten helaas. ga om 10 uur weer richting die kant, is 45minuten reistijd dat is wel balen vooral toen het kritiek was. neem straks maar pen en schrijfblok mee dan kan hij tenminste zn vragen opschrijven en met ons communiceren.

20. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Jeetje senna wat heftig van je vader! Had hij een nabloeding agv de operatie? Op m'n werk doen wij ook veel hnp operaties maar dit heb ik nog nooit meegemaakt! Hopelijk knapt hij gauw op! Knuffel!

Wensdroom fijn dat de ablatie gelukt is, nu even bijkomen! Hopelijk gaat je bloeddruk wat omhoog want daar kun je ook flink beroerd van zijn!

Hier een rommelig nachtje gehad. Cas werd vanaf 1 uur zo'n beetje elk uut wakker en moest dan niezen en hoesten. Hij sliep in het wiegje naast ons bed wat er nog stond toen hij bij ons op de kamer lag. Blij dat ik die nog niet weg gedaan had. Zolang hij m'n vinger vast had was hij rustig. Ik heb dus niet heel veel kunnen slapen maar dat maakt me ff niet uit. Hopelijk is hij weer beter als we maandag naar centerparcs gaan.

Deel Deze Pagina