beertje; maandag zal hij toch wel weer opgeknapt zijn? hoop het iig voor je. de hernia van mn vader zat meer aan de zijkant waardoor ze schuin moesten insteken, hierbij is dus waarschijnlijk aan de voorzijde een zijstuk van de aorta geraakt. omdat hij dus op zn buik lag en het bloedde in de voorkant zagen ze er niks van aan de rugkant. totdat de bloeddruk wegviel, maar toen waren ze al aan t afronden. ze hebben hem meteen omgedraaid en toen was zn hele buik opgezwollen en zn been blauw omdat die geen bloed meer kreeg. gebeurd idd bijna nooit en als ze al iets raken dan is t een onbeduidend adertje. hij had 10 unit packed cells nodig , 4 units blabla en een halve liter van zn eigen bloed gerecycled. zag op het rapport dat hij 2.8liter bloed was verloren.... net was hij van de beademing af en redelijk wakker. hij krijgt straks een ct scan om te kijken of er nog bloed in zn buik zit, zoja dan wordt hij meteen weer geopereerd. zn darmen liggen nml nog steeds stil en zn maag zit iedere keer bloed in en zn bloedplaatjes dalen. dus ze denken dat er nog ergens iets aan de hand is. we wachten maar weer af.
gelukkig weer wat goed nieuws. de ct scan was goed! nergens meer een lek te zien en ook geen oud bloed meer. maar hoe het komt dat zn bloedwaardes niet goed zijn, dat blijft even een raadsel. hij ligt sowieso nog op de ic dus alles wordt goed in de gaten gehouden.
Senna sterkte met je vader.. heftig.. bij mij gaat het al wat beter.. gisteren nog wel terug geweest naar de eerste hart hulp ivm toch nog veel vocht wat niet weg wilde. dus via infuus plasmedicatie gehad, maar dus extra voorzichtig door de bloeddruk. die was nog steeds we ietsje laag maar stukke beter dan net na de ablatie.. ritme nog steeds goed en ook niet duizelig meer. dus op zich gaat het best aardig.. de ablatie zelf was erg pijnlijk ondanks de pijnstillers die ik kreeg. er trok echt een sterke pijn en druk van borst, naar schouder naar rechter arm en rug. maar na een poosje werd dat gelukkig ook minder. toen ik erna zo beroerd was kreeg ik ook extra vocht en medicatie. maar dat ik zo beroerd was kwam omdat de sinus knoop wat traag en lui was en ritme nog niet geheel oppakte meteen. die moest weer aan t werk en had even tijd nodig. bloeddruk was 76/36 en hartslag op dat moment maar 40 en rommelig. daar was ik zeer beroerd van . nadat het bijtrok hartslag ong 60/70 en normaal ritme en bloeddruk rond 85/48 . Gisteren was de bloeddruk beter nl 105/60 en werd gelukkig niet weer lager door de plasmedicatie dus mocht ik na wat uurtje in de gaten gehouden zijn weer naar huis en zelf nu met plastabletten verder.
Helaas ging het na terug te zijn uit het zh gisteren toch weer niet zo goed en voel ik me nog steeds niet zo geweldig. Ondanks het slagen van ablatie ben ik nog veel moe, last van lage bloeddruk en duizelig. nog overtollig vocht in het been dat met plasmedicatie er nog uit moet, maar die medicatie zorgt weer voor een bloeddrukdaling. dus door nog lagere bloeddruk voel ik me compleet niet lekker en ook misselijk enz.. verder voelt het alsof er een ander hart klopt dan ik gewend ben.. is raar gevoel het hartritme is wel goed en geen stoornis meer alleen af en toe een vroege of overslag. en verder heb ik het gevoel op me borst dat ze nog steeds aan het ableren zijn. een branderige pijn /druk op de borst die door borst, schouder, rechterarm en naar de rug trekt. heel naar.. en af en toe wat trekkerig en pijnlijk gevoel in de lies maar ja daar zit de wond van de katheters dus dat is niet zo gek. schijnbaar hoort het erbij en zal dus wel weer over gaan.. maar het valt me tegen want ik had gehoopt en verwacht me na een geslaagde ablatie gelijk stukke beter te voelen en dat is dus nog niet zo
linie; thx wensdroom; hoe is het nu? hier met mijn vader gaat t steeds beter. gelukkig maar. alleen heeft bram nu weer last van spruw. heb net gebeld naar de huisarts voor een receptje, want hij heeft er echt last van.
lief dat je t vraagt Senna valt nog steeds tegen, vocht gaat maar matig weg.. ben sinds donderdag 2 kilo kwijt ( maar moest daarvoor dubbele aan tabletten nemen dan normaal) en daardoor dus meer duizelig nog steeds algeheel niet lekker. hartslag van 50 ong. en koud. rillerig en met vlagen regelmatig het gevoel dat ik nog de ablatie krijg. branderig gevoel op boerst, rechterarm, schouder en rug. dit kan volgens de arts er allemaal bij horen omdat mijn lijf er aan moet wennen dat het anders is. en ook het branderige kan nog weken duren, meestal is t gelijk weg maar sommige hebben er nog weken last van.. dus het valt nog tegen. fijn dat het met je vader beter gaat.
wensdroom; tja,,, dit verwacht je niet he... denk dat het een kwestie van uitzitten is tot je lichaam het gewend is. knuffel verder denk ik dat dit topic aan t aflopen is.... wordt nog weinig gereageerd.. jammer. bram kwam vannacht al om 3 uur!! heb nog gerekt tot 6 uur, maarja was sneller geweest om hem een flesje te geven, maar dan ben ik bang dat hij dat iedere nacht wil.
Ik ben er nog! Maar een weekje op vakantie geweest en moet vanaf nu tot en met kerst fulltime werken. Wat betekend; 8 dagen werken, 3 dagen vrij en weer 8 dagen werken, 3 dagen vrij en zo maar door...... Eerlijk gezegd gaan mijn vrije uurtjes dan naar ons meisje en daarnaast nog het huishouden, wassen, verplichte bezoekjes etc. Maar ik lees vaak bij via de telefoon!! Alleen is reageren daarmee niet zo handig.... Senna wat een schrik van je vader zeg! Jeetje... "even een hernia operatie" en dan zoiets.... Gelukkig lees ik dat het weer een betere kant op gaat. Hopelijk knapt hij vlug op. Wensdroom fijn dat het onderzoek plaats heeft kunnen vinden, balen dat het nog niet het gewenste resultaat heeft... Ik hoop dat jij je ook vlug beter zult voelen; sterkte!!!!!
Met mij gaat nog hetzelfde ,heeft tijd nodig. Elize is soms ineens snachts weer wakker we hebben nu 1x een flesje gegeven maar wil niet dat ze steeds weer wakker wordt dus niet elke keer een fels gegeven. maar dan huilt ze echt wel een poos en soms ook in de slaap. hoe doen jullie dat? wel of geen flesje (ze sliep voorheen prima door) of troosten jullie op een andere manier. meestal is het rond 12 /1 uur dat ze wakker wordt speentje wil ze meestal dan niet.. .gaat er gelijk weer uit.. en als ze huilen terwijl ze slapen.. herkend iemand dat? en wat zou je dan doen wakker maken of laten huilen. na een poosje huilen stopt het uiteindelijk vanzelf wel en slaapt ze ook nog steeds gewoon door fruit en de groentes gaat goed. ze vind dit erg lekker heb nu boontjes, wortels, broccoli, bruine bonen met appel en stoofpeer gegeven en aan fruit, peer, appel, banaan, en combi appel/sinaasappel en appel/peer, appel,banaan en mandarijn dit gaat allemaal goed. ben nu op zoek naar meer ideeën wat ik haar kan geven.. we willen t graag zelf maken en zo min mogelijk uit potjes
Iemand hier, (sorry weet effe niet meer wie) heeft de site genoemd www.kokenvoormijndochter.nl hier kijk ik nu ook regelmatig! Hier staan heel veel leuke en lekkere recepten op. Ik maak nu nog steeds maar 1 soort groente, maar als ik straks ga combineren ga ik daar zeker receptjes van gebruiken. Misschien vind je er ook iets op Wensdroom! Wat betreft slapen heb ik helaas geen tips... J. slaapt van 22:30/10:00 uur...... Heb het wel toevallig van de week ook gehoord van een vriendin dat kindje ineens wakker werd...... Misschien last van tandjes???
Bloempje bedankt voor de site en last van tandjes zou op zich best kunnen dacht ik zelf ook al, ze sabbelt ook veel overal op.. vooral op de ringen die bij een popje aan de hand zitten. goed mogelijk.
bloempje; pfff dat is veel werken nog de komende tijd. kan me voorstellen dat in de 3 dagen dat je vrij hebt je veel tijd kwijt bent met de kleine en t huishouden. snachts huilen; hij huilt niet, maar het is opbouwend, dus eerst hoor je hem op zn handjes sabbelen, steeds iets harder. dan begint hij te kreunen etc... tot het uiteindelijk huilen wordt. meestal tussen half 4 en half 5. maar dan moet je hem bezig houden tot de fles van 6 uur. en dat is geen doen dus hij ligt iedere dag dan naast mij in bed.speen erin, speen eruit, speen er weer in etc.. uiteindelijk valt hij dan meestal wel in slaap. bij onze dochter lieten we haar soms wel huilen en dan viel ze meestal wel weer in slaap. of even speentje geven (die hield ze dan wel in) maar kan bram niet laten huilen want dan wordt dewi ook wakker en hebben we er 2 aan t huilen.
lastig Senna, dat wakker worden he. Elize sliep prima door van ong 22 uur tot 6 /7 uur. maar nu wordt ze dus rond 1 uur weer wakker en huilt dan . mijn man heeft de neiging om een klein flesje te geven en daarna slaapt ze dan gelijk weer, maar wil eigenlijk niet dat ze voortaan elke keer wakker wordt,. en tja mijn man doet het meeste nu omdat ik nog niet mag tillen en nog niet me goed genoeg voel om veel te doen. lig nu op de bank met de tablet van mijn moeder zodat ik toch wat kan internetten
Zo meiden, hoe is het hier? Met jullie en met de kindjes? Ik ben echt al veels te lang niet hier geweest, heb ook niet alles terug gelezen hoor. Hier gaat het eigenlijk hartstikke goed, Bram doet het super en ik ben nog steeds hard op zoek naar een andere baan. Vanmiddag een sollicitatiegesprek dus wie weet krijg ik het voor elkaar om voordat ik officieel werkeloos wordt op 1 december toch alweer een nieuwe baan te hebben. Zou wel heel fijn zijn. Bram is nu lekker bij de gastouder, dat gaat ook hartstikke goed, hij heeft het prima naar z'n zin daar en de andere 2 kindjes zijn dol op hem. De gastouder zelf ook hoor. Haha Afgelopen vrijdag met Bram weer naar het cb geweest, hij is nu 67.4cm en 6885 gram, iets minder hard gegroeid deze maand maar in gewicht bijna een kilo aangekomen dus hij is aardig aan het inhalen. Begint nu ook (eindelijk) wat spekkies te krijgen. Zal zo nog wel even een foto van hem plaatsen, sommige van jullie heb ik ook op FB dus die zien hem nog wel eens voorbij komen, voor de anderen is het alweer een aardig tijdje geleden dat ik een foto van onze wijsneus heb gepost. Ik lees trouwens net op Facebook dat 1 van "onze" mama's weer in verwachting is. Leuk hoor! Ik zal voor degenen die haar niet op FB hebben niet verklappen wie het is, als ze dat wil vertellen hier mag ze dat lekker zelf doen. Hoe staan jullie daar eigenlijk in? Willen jullie nog voor een volgend kindje gaan en zo ja, wanneer? Wij willen het wel heel graag, ik zou het ook nu al wel willen, maar mijn vriend wacht liever totdat Bram een jaar is. Hopelijk duurt het dan bij een 2e niet zo lang als het bij Bram heeft geduurd...
Oja... vergeet ik nog helemaal te schrijven dat Bram sinds z'n prikken van afgelopen vrijdag door lijkt te slapen. Hij komt al een paar nachten niet meer om 4u voor een fles. Soms nog wel voor z'n speen, maar zodra die in z'n mond zit slaapt hij weer door. Vanmorgen kwam hij weer pas om 05.45u voor een fles. Helemaal fijn! Daarna slaapt hij namelijk ook gewoon nog weer door tot 7.15u ofzo en dat komt dan super mooi uit met het wassen, aankleden en wegbrengen naar de opvang. Hij hoeft dan al geen fles meer voordat hij weggebracht wordt, dat scheelt ook al een slok op een borrel aan tijd. Maar ik ga niet te hard juichen, wie weet is het wat tijdelijks. En daarnaast zou het fijn zijn als ik gewoon door zou slapen en niet standaard om 4u wakker zou worden om tot de conculsie te komen dat die kleine man gewoon nog ligt te tukken.
Liesjuh wat een leuke foto's van bram. mama die in verwachting is gefeliciteerd ! betreft een 2de kindje : bij ons zal het bij 1 blijven.. denk niet dat ik na het hele draagmoederschapstraject en alles wat we nu weten wat er bij komt kijken, dit zou durven te vragen van iemand. trouwens bij de vorige keer hebben we het ook niet gevraagd maar heeft draagmoeder het aangeboden. zou er zelf niet om vragen. dat vind ik egoïstisch van ons. we zijn ontzettend dankbaar voor het dragen en krijgen van Elize voor ons en zou het ondankbaar vinden van ons als we daar niet tevreden mee zouden zijn. het is al zo geweldig dat Elize er is en draagmoeder dat voor ons over heeft gehad.! mocht ze het zelf aanbieden dan is het wat anders en zouden we er over nadenken. maar voor nu we zijn ontzettend blij en gelukkig en voelen ons compleet met Elize.
Wat betreft een tweede kindje bij ons.... dat is en komt voorlopig nog niet aan de orde! Het liefst "wil" ik een jaar of 2/3 tussen een eventueel volgend kindje. Al weet ik ook heel goed dat er niet heel veel te "willen" valt hoor...... We zien het tegen die tijd wel................ In ieder geval wil ik nu nog niet zwanger worden. Ik ben dan ook nog wel jong en... we zijn van J. meteen in de eerste ronde zwanger geraakt. Dus wat dat betreft ben ik ook wel een beetje "bang" dat het snel weer gebeurd. Had al bijna een testje gedaan voordat we op vakantie gingen. Heb na de bevalling niet veel/lang gevloeid, en na 6 weken was ik weer "ongesteld", dacht ik. Daarna weken niks geweest................ Tjee kreeg het toch wel een beetje benauwd! Maar daar was 'ie ineens weer, nét voordat we op vakantie gingen; mijn menstruatie. haha. Grrr heb vandaag al de tweede dag "dienst" van mijn werk (08:00-18:00) maar nog niet opgeroepen. Ons meisje is toch gewoon op de opvang. Heb haar wel pas om 09:30 gebracht ipv 8:00 uur en ga haar om 16:00 halen. Vanaf die tijd kan mijn vriend namelijk naar huis komen als ik opgeroepen word.... maarja; die babytjes willen maar niet geboren worden... hihi
liefst wil je dan toch werken lijkt me bloempje , hoeveel van die " dienst " dagen heb je dat je opgeroepen kan worden achter elkaar?