Peetje proficiat! Fijn dat het nu zo snel lukte lijkt me!!! Wensdroom wat verteld dat het zo blijft gaan met je gezondheid. Ik hoop dat je geduldig kan zijn om je lijf weer de kans te geven terug in balans te geraken en dat je goed op jezelf en je lijf blijft passen. Trouwens nog wat gehoord van de KRO? Jeszs, is de kleine alweer beter? Fijn dat je elke dag even bij de ha terecht kon om te laten controleren. Geeft toch een geruster gevoel denk ik. Merk je nu trouwens ook dat je beter op elkaar ingespeeld bent met de bv geven? Ik vind het veel soepeler gaan allemaal dan in het begin. Beertje wat een leuke foto! En wat groeit ie toch hard he!!! Al uit de reiswieg gegroeid tjongejonge wat worden ze toch snel groot Hopelijk kan je ondanks je drukke weekend nog wat na genieten van je vakantie Bloempje, vervelend als ze zo verkouden zijn he! Maar ja, het cb gaf hier aan dat het ook goed is om af en toe een beetje ziek te zijn om de weerstand te leren opbouwen. En dat kindjes die naar de creche gaan heel veel 'griepjes' te pakken krijgen, maar dat ze het anders krijgen als ze naar de basisschool gaan. Dus blijkbaar zijn ze het op een bepaalde manier ook nodig ofzo... Wij hebben echt een super vakantie gehad! Heel leuk om met de kleine te zwemmen! Ze herkent het water en het zwemmen ook al echt, in het begin met het babyzwemmen moest ze vooral heel erg rondkijken en had ze eigenlijk geen tijd om te genieten van het water en zichzelf. Dat komt meer en meer en is echt heel erg leuk om te zien! Ook vond ze slapen in de box in het zwembad geen probleem, en konden wij lekker luieren en lezen. En heb zelfs in het zwembad bv gegeven. In een rustig hoekje met een handdoek over mijn schouder. Voelde me wel stoer dat ik dat durfde haha! Zag andere moeders met flessen in de weer gaan, ik dacht ja, de mijne moet ook eten, huppakee gaan met die banaan (ben nogal preuts en heb moeite met in het openbaar voedden) Verder hebben we lekker veel gewandeld, midgetgolf gedaan en zijn mijn schoonouders nog een dagje geweest en konden mijn man en ik samen lekker zwemmen en eten. We hadden een 2 persoons huisje gehuurd en ons eigen campingbedje mee genomen. Op zich was dat prima te doen, maar de volgende keer huur ik wel een huisje met een aparte slaapkamer. Nu was woon en slaapkamer alles in 1. Anne heeft ondertussen al een hele woordenschat geleerd haha, gepruttel, gillen, mopperen, krijsen, met de duim in de mond praten. Er komt steeds meer geluid en gebrabbel uit De ene fles kv op een dag heeft ze nog steeds wat moeite mee, poepen gaat dan minder. Als ik dan weer een hele dag of 2 hele dagen bv geef dan poept ze meteen weer. Ook wordt ze met de kv s nachts af en toe wakker van krampjes.. Gooien jullie mannen je kleintje ook in de lucht e.d.? Mijn man en ook Anne vinden dat prachtig, ik moet alleen af en toe echt even slikken en denken oke, het zal wel goed gaan. (wist niet dat ik zo'n angsthaas kon zijn lol)
E. is ook vaak verkouden.. Nu net weer er vanaf.. Wel zo fijn, weer beetje normale nachten enzo.. Was ook vaak wakker door verstopte neus.. Ik heb ook baby Luuf, ik smeer het vaak op de slaapzak of het laken aan de zijkant van het bedje waar ze niet direct op ligt. Ook neusspray en ik heb een gewone slijmzuiger, maar die werkt hier prima. Hapjes gaan hier ook goed. Zijn ook begonnen met groente, nu ook fruit erbij. Wel potjes meestal (makkelijker ) Heb laatst wel bloemkool gekookt die over was, zit in de vriezer in die Avent potjes, dus die gaan we binnenkort nog wel opmaken.. E. lijkt alles wel lekker te vinden.. Soms even wennen, maar nu wordt ze al blij als ze dat lepeltje ziet en hapt de voeding er zelf vanaf Hier lijkt ze groente beter te eten dan fruit.. Maar fruit heeft ze ook nog niet zoveel gehad.. Wij komen soms in de knoei met tijden qua fles en hapjes, dus sla de hapjes ook nog wel eens over.. Hoe doen jullie dat eigenlijk?
MamaVanAnne ja wel nog van de KRO gehoord maar de opnames verzet naar januari 2014 in de hoop dat ik dan fit genoeg ben.
Hoi meiden! Nou mijn drukke weekend is voorbij haha maar ben nu echt gesloopt merk ik! MamavanAnne lekker dat jullie ook zo'n fijne vakantie hebben gehad! En stoer hoor bv geven in openbaar! Ik vond dat in het begin ook best moeilijk maar naarmate ik het vaker deed werd het wel makkelijker Wij hebben ook een lekkere vakantie gehad. Waren met het hele gezin en hadden een huisje voor acht personen. Was allemaal super voor elkaar, alleen de verwarming liet te wensen over. In de slaapkamer werd het namelijk echt niet warm, hoe hoog we de cv ook op stookten! Cas heeft dus vaak bij ons in bed gelegen omdat hij s nachts wakker werd van de kou! We hebben ook gezwommen en lekker gewandeld over het park. Zijn een avondje uit eten geweest en hij was zo zoet! Echt elke baby huilde in het restaurant maar onze schat lag heerlijk te slapen in de wagen. Was ik best wel trots op hihi ikzelf jeb nog een middagje paard gereden met mijn zusje. Ik heb vroeger 10 jaar gereden, maar had het al weer een jaar of 7 niet gedaan dus vond het wel spannend. Maar het was super! Lekkere bosrit gemaakt. Helaas wel enorme spierpijn daarna die nu pas begint af te zakken haha! Wij geven ook niet elke dag hapjes hoor. Soms komt het inderdaad niet goed uit. Wij proberen om zo rond 11 wat fruit te geven en tussen 4 en 5 wat groenten. Maar de laatste dagen is Cas weer zo aan het stoeien met die voedingen. Het lijkt wel alsof hij meer honger heeft want hij red soms niet eens 3 uur tussen de flessen te laten. En hij komt opeens ook weer veel vroeger voor de eerste fles. Misschien een sprongetje ofzo? Hij heeft sinds vandaag ook zijn voetjes ontdekt. Zo leuk om te zien!
beertje ; wat een leuke foto! echt al een heel mannetje, voordat bram zn wieg uitgroeid zijn we denk ik wel 3 maanden verder haha fijn dat je weekje center parcs goed is bevallen, is wel lekker he er even tussen uit. wensdroom; tjee meid, dit is niet wat je verwacht. ben je van dat boezem gedoe af en dan pakt je hart het niet meer op. hoop dat het nog bijtrekt en anders zit er niks anders op dan een pacemaker. ik kan dat ding niet meer missen hoor! door de pacemaker kan ik mn dagelijkse dingen weer doen, zonder dat ding zou ik de hele dag in bed liggen. knuffel! peetje; jeeeeeeeeee wat een nieuws!!! gaaf joh, en zo snel, snap dat je het niet verwachtte! echt leuk, proficiat! liesjuh; denk dat misschien alle babys een voorliefde hebben voor fruithapjes, tenminste als ik bij vriendinnen kijk. bram eet ook liever peer dan bloemkool. tips heb ik niet echt,,gewoon blijven aanbieden. het kan soms lang duren voordat ze aan een smaak wennen. ik moet hier zn handjes vasthouden, anders zit hij daar de hele tijd mee in zn mond... bloempje; sneu he als ze zo verkouden zijn. neus uitzuigen doe ik altijd met een rietje, werkt perfect. al moet je niet te hard zuigen haha.. mamavananne; fijn dat de vakantie zo goed is bevallen. wat goed dat je gewoon borstvoeding hebt gegeven! ik vind dat altijd moeilijk om te zien. positief bedoeld dan he. ik vind het zo een mooi iets om te zien en baal ervan dat het bij mij niet kon, dat ik er naar kan blijven kijken maarja dat is ook weer zoiets haha. dan voel ik me zo een kijker dus kijk ik maar weer snel weg. die 2 pers. huisjes zijn idd klein. wij pakken altijd 4 of 5 persoons. in de lucht gooien; nee nog niet gedaan, vind hem daar nog te klein voor. hij kan zn hoofd ook nog niet overeind houden. en ach wij moeders zijn nu eenmaal wat bezorgder als de vaders. leo; ook al verkouden geweest, tis echt de tijd van het jaar. hapjes; euhh, ik doe het fruithapje tegelijk met het middageten van dochter. en savonds als wij eten krijgt bram de groenten. de flestijden houd ik wel aan, al drinkt hij dan soms wel minder als het kort op het hapje zit...tja... hier; bram komt nog steeds snachts , wordt er gek van. eerst vannacht om 1 uur dewi die begon te huilen, die had naar gedroomd ofzo. toen om 5 voor 3 bram, gelukkig viel die na 15 minuten mopperen weer in slaap. toen kwam bram om half 5, speen erin gedaan. en weer eruit en erin etc.. toch weer in slaap gevallen en om half 6 wilde hij toch echt een fles. het is sporadisch dat hij snachts wat doorslaapt. en het maakt niet uit of hij savonds om 10 uur of om 11 uur een fles krijgt, of het een gewone fles is of een papfles.. hij slaapt maar niet door. standaard tussen 3 en half 5 komt hij. zal ik dan toch maar een voeding geven? of hoe komt het dat hij dan komt?
Kort op elkaar kan misschien wel, maar als het tijd is voor de fles ga ik niet eerst een hapje geven.. Vandaar dat we soms overslaan.. Meestal laten we E. slapen, maak haar niet wakker voor de fles, dus komt soms onhandig uit.. Maar ze is geen goede slaper, en wel een goede eter, dus slapen vinden we dan even belangrijker hihi.. De nachten gaan nu wel weer goed gelukkig.. Vannacht heb ik haar niet gehoord, rond 5u alleen even.. Daarna was het iets voor half 8! Heerlijk! Alleen na de fles heeft het wel 2 uur geduurd voor ze weer in slaap viel, terwijl ze wel aan het wrijven was in haar oogjes enzo.. En nu is ze (na een krap uurtje) alweer wakker
Hapjes: hier nog niet, ze kreeg hele erge krampjes! We gaan t volgende week weer proberen... Maar dan groente ivm fruit Ben benieuwd Gisteren een papfles geprobeerd, ging goed!
Hallo meiden!!! Sorry dat ik zo lang weg bleef,maar ik moest even naar Brazilie,mijn opa(vader's kant) is overleden,dus ik ging gelijk heen , echt niet leuk,bleef 2 weken , hoop gezeik op me werk over die vrije dagen... Maar het gaat nu allemaal wel goed nu hoor. Ik las over eten voor de kleintjes Nou Luuk is krijgt bv maar 2 x per dag,want mijn melk was blijkbaar niet meer voldoende voor'm dus hij krijgt ook fles erbij en fruit hapjes in de ochtend! Groenten krijgt hij af en toe,want soms wil ie dan echt niet. En 3e kindje lijk me erg leuk , ik las ook wat dingen over, dus we willen in 2015 weer proberen en stel lukt het niet dan hoeft het voor ons niet meer. Het gaat allemaal erg goed met Luuk,hij is een vrolijk,lief kindje Hier een foto van hem Bekijk bijlage 362523
Gecondoleerd met je opa pinkster.. Wel fijn dat je ernaartoe kon! Leuke foto van Luuk! Wat een bos haar zeg hihi
Wat leuk dat er weer meer meiden terug komen Ben er zelf ook nog niet zo frequent. Pinkster gecondoleerd met je opa. Wauw Peetje, van harte gefeliciteerd. Hoever ben je? Fem is nog 'maar' 4,5 maand, maar doet alsof ze een jaar is. Ze is dan ook even lang als haar neefje van 1 jaar. Mevrouw zit al een tijd in maat 74, maar krijgt nu ook eindelijk vetjes, hihihi. Mag je Luuf dus al wel gebruiken als het nog niet rechtstreeks op de huis terecht komt? Fem is eigenlijk al vanaf de geboorte verkouden, maar wel verschil in heftigheid. Maar nu al ruim 2 weken goed verkouden, dat of alles leegloopt (met zoutoplossing) maar dat stopt gewoon niet. Of ze zit erg vast. Ook wij hebben de Nose Frida, werkt wel goed, maar Fem lijkt wel compleet in paniek. We moeten dat echt met z'n 2-en doen en dan nog is het een geworstel... Er komt dan veel uit, maar ze blijft zo 'vast' klinken en verslikt zich ook zoveel als ze verkouden is. Zelf blijft ze idd wel vrolijk. Volgens mij kon ik vandaag haar eerste puntje aanschouwen en kruipen doet ze ook al iets (al is haar nekje nog niet sterk genoeg) Hoe snel had jullie lichaam weer regelmaat qua menstruatie?
Pinkster gecondoleerd met je opa. Wat rot dat ze op je werk zo moeilijk deden! Zit je niet op te wachten pp zo'n moment. Wat een leuke foto van luuk! Wn idd, wat een punker hihi Kh, jee fem is een lange! Of je neef een kleintje? Sneu he dat verkouden zijn. Ik lss ergens dat baby's in hun eerste jaar zo om de twee weken verkouden zijn en het dus lijkt alsof ze altijd ziekig zijn... Wij hebben zakdoekjes van zwitsal met eucalyptus en dat werkte ook wel goed naast de otrivin. Ik kwam gisteren uit op 4 flessen en ik moet zeggen dat hij er beter op geslapen heeft dan de nachten ervoor met 5 flessen. Ik had nu de eerste 210/7 gedaan, dan twee van 190/6 eb de laatste wwer 210/7 met rijstebloem
@Beertje al in de wandelwageninzet, volgens mij heeft hij het prima naar zn zin! Hier nog aan t rekken, omdat het soms gewoon zo handig is met slapen. Maar vrees dat we er binnen 2 weken ook aan moeten geloven. @Wensdroom hopelijk komt er nu een definitieve oplossing, al dat geklooi is niet prettig! @Liesjuh hier nog geen bijvoeding. Probeer het uit te stellen tot een half jaar. Maar goed, das nog een maandje . Verder al wel wat spullen in huis gehaald om te beginnen. Dus kan je geen tips geven helaas... Bloempje die nose frida ziet er best handig uit! Ga ik onthouden. @MamavanAnne, R was vanaf zaterdag weer opgeknapt gelukkig. En idd bezoekjes aan de ha stellen je wel gerust. Helaas waren vl en ik zaterdag aan de beurt dus was een pittig weekend! Het geven van bv gaat wel een stuk soepeler, verder is het voor mij helaas nog best een strijd telkens. Ik kolf te weinig, dus zit aan de domperidon. Maar zit nu echt op een dieptepunt... Kolf nu nog maar 90ml en dat is echt dramatisch. Dus ben bang dat er toch een einde aan zit te komen. De Domperidon was voor mij echt een laatste redmiddel, alles al geprobeerd verder... vind het wel moeilijk. Heb ook nog maar 3 reservevoedingen in de vriezer liggen. Bij jou gaat het dus nog wel goed? EN geen last van terugloop in productie door de kv? Hier is R nog niet vekrouden geweest (even afkloppen) Oh al die vakanties klinken heerlijk meiden! Over de nachten.... die zijn hier ook nog pittig. Standaard minimaal 1 nachtvoeding, maar de afgelopen week daarnaast bijna elk uur even troosten. Maar hij gaat zo snel in ontwikkeling op dit moment dat we echt hopen dat het tijdelijk is. Verder slaapt hij wel makkelijk in en is hij veel moe, maar hij groeit zo hard dat he twel begrijpelijk is. @Pinkster wauw wat een kerel al en een mooie bos haar, gaaf hoor! GEcondoleerd met je opa, en werk moet niet zeuren :x @KH Hoe groot is Fem nu? R was met 4 maanden 69cm (en 8,2 kilo) dus zit ook al een hele tijd in maat 74. Sterker nog, ben van plan om zondag te winkelen en dan toch echt alweer 80 aan te gaan schaffen. Hier nog steeds geen menstruatie gehad.... Zijn jullie kleintjes ook al zo sterk? R wil niks anders meer dan op de buik liggen, oefenen met kruipen en zelf gaan zitten (dat laatste lukt natuurlijk nog niet, maar het begin is er) Hij wil zoveel voor mijn gevoel..... En veel kletsen, gieren, schreeuwen, kraaien lekker druk . Tandjes voel ik nu wel, maar zie ze nog niet. Wel zit hij telkens onder de uitslag rondom zn mond van het sabbelen op de handjes.
Precies weet ik het niet, zal ook ongeveer die lengte zijn. Het laatste meet/ weeg moment was voor de 4 maanden en toen was ze 67,5 cm en 6300 gram. Een lange, dunne dame dus. Hoewel, nu krijgt ze ook echt wel spekkies Waar ze het van doet weet ik niet, ze is pas sinds kort over op alle voedingen 150. Eerder was dat 120 en 1 p.d. 150. Dat was voor haar groei voldoende en gaven we meer, gooide zij het er eerder uit Maar het gaat zo snel... Al die cliches zijn toch echt waar. Ik vind Fem al geen baby meer, al heel snel eigenlijk niet. Met 5 weken pakte ze al haar eigen speeltjes en met 8 weken had ze haar voeten al in de mond Kruipen doet Fem al, hoewel echt kruipen mogen we het nog niet noemen. Ze gaat wel echt vooruit, maar kan dan haar koppie niet meer omhoog houden. We kunnen a de breuk nu pas echt een beetje trainen en dan gaat ze nog spugen ook, hahaha . Ook zitten doet ze 'zelf' op schoot, maar ook in de autostoel gaat ze zelf naar voren (buikspieren heeft ze zat ). Haar evenwicht kan ze nog niet alleen bewaren (dus alleen met steun in de zij, zoals in de autostoel). Ik heb zo'n idee dat als ze genoeg kracht in haar nekkie heeft dat ze als een speer gaat... Ook de eerste tandjes zijn gesignaleerd en dat terwijl ik in was toen pas de 1e doorkwam Waar blijft toch de tijd *zucht*
Dank julie wel meiden!! Tja het ging om dat ik 20 weken al vrij was geweest,dus verlof en vakantie daarom deden ze moeilijk ,ik heb helemaal geen vrije dagen meer... Maarja... Het is idd een bos vol met een haar,maar op die foto zijn ze geknipt zijn haartjes waren veel langer nog Bekijk bijlage 362707
Hihi zo al naar de kapper geweest zelfs! Hier begint bij E. het haar net weer een beetje terug te groeien, babyhaar was bijna allemaal uitgevallen.. Ik ben paar weken geleden voor het eerst weer ongesteld geworden. Niet heftiger/langer dan eerst gelukkig. Ben benieuwd wat het nu doet, maar ga er vanuit dat mijn cyclus gewoon weer op gang is nu. Na 10 jaar pil was het ook gelijk weer normaal.. E. wil ook dolgraag zitten, zodra ze ligt is ze de hele dag buikspieroefeningen aan het doen Omrollen gaat goed van rug naar buik, andersom nog niet echt. Op haar buik liggen vindt ze niet lang leuk. Voetjes heeft ze nog niet ontdekt, is te druk met dingen ver weg bekijken hihi. En tandjes denk ik telkens van dat ze er aan komen, maar nog niet gezien tot nu toe..
Ik ben echt nog steeds niet ongesteld geworden. Ik vraag me wel eens af of dat normaal is... ik ben inmiddels ook alweer 3 maanden gestopt met de borstvoeding. Aan de ene kant mis ik het niet hoor maar aan de andere kant zoy ik het wel een prettig idee vinden om te weten dat het allemaal nog werkt. Gister de tweede dag op 4 flessen en het gaat best goed! Gisteren heb ik hem om 19.15 op bed gelegd, hij sliep om 19.30 en heb alleen om 2.30 even z'n speen moeten geven. En nu net heeft ie z'n eerste fles weer gehad. Gister functioneringsgesprek op werk gehad en ik presteer boven gemiddeld dus ik ook weer blij
Beertje fijn he als ze tevreden zijn op je werk altijd mooi meegenomen. fijn dat het goed gaat ook op 4 flessen. Leo en KH: dat zitten herken ik Elize wil dat ook op schoot en idd lekker die buikspieren gebruiken. die zijn sterk joh.. maar Elize is al sterk vanaf begin ze zeiden dat de 1e keer op cb al gelijk.Met steun zit ze al goed. Als ze op de rug ligt maakt ze een soort bruggetje duwt dan de rug gewoon omhoog los van de grond. en zo schuift ze dan. doet ze ook met de luier wisselen, heel handig maar niet echt.. soms moet ik echt opletten dat ze niet van de commode afschuift. ze zet zich dan af met zo;n kracht.. Tijgeren probeert ze ook een beetje maar ze komt nog niet echt vooruit.. ze zou al wel willen.. Jeszss: ja Elize is dus ook al sterk en doet ook niks anders als rollen, proberen te tijgeren, kruipen en willen zitten enz.. maar zoals hierboven al gezegd ze is vanaf begin af aan al erg sterk in de spieren. Pinkster gecondoleerd met je Opa en wow al haartjes moeten knippen. Bij Elize nog steeds een mini beetje lichtblond haar maar je ziet het bijna niet.. zo weinig.. Verkouden is Elize ook steeds. niet heel erg maar wel snot en niezen. mijn nichtje was ook altijd verkouden als baby en nu als 3 jarige ook nog heel snel. Tandjes nog niet.. wel dat ze veel sabbelt en kwijlt en laas in de mond doet en rode wangen heeft en ik voel bobbeltjes maar echt doorkomende tandjes nog niet. lengte en gewicht weet ik niet precies Elize blijft een kleintje. morgen moet ze weer naar het cb dus ben benieuwd of ze genoeg is gegroeid en aangekomen. Ze krijgt 5x 130 ml fles en daarnaast fruit en groente. ze past nog steeds in maatje 62. ze is al bijna een half jaar wat gaat het idd snel!
wil ik vanochtend een nieuw spijkerbroekje maat 74 aantrekken, krijg ik deze niet over zijn heerlijke spekbeentjes aan..... zucht het gaat echt veel te snel!
Hahaha! Mijn meisje groeit ook hard, maar gelukkig niet zo hard Maatje 68 wordt nu bij de buik aan de korte kant, maar de mouwen passen nu precies. We hangen dus tussen 68 en 74 in momenteel. Hier nog geen terugloop met de borstvoeding, merk wel dat ik veel minder stuwing heb. Alleen nog soms als ze echt een hele lange nacht maakt. Maar normaal voelen mijn borsten weer soepel en veel 'leger' dan de eerste 3 maanden. Geef wel 2 borsten per keer nu. Deed de eerste 3 maanden maar 1 borst per keer en dan zat ze vol, nu is ze wel echt de 2de ook nodig. Ik kolf af en toe nog als ik weg ben, dan kolf ik in een kwartiertje ongeveer 120 met een enkelzijdige kolf. In het begin had ik zo 200 binnen 5 minuten, dus wat dat betreft is het nu wel beter op elkaar afgestemd. Hier trouwens de laatste tijd wel weer vaker een nachtvoeding. Eerst sliep ze van 23 tot 7, maar nu komt ze vaak ergens rond half 4 nog een keer.. Dat vind ik wel erg slopend. Terwijl ik er in het begin nooit moeite mee had.... Pinkster: gecondoleerd, en wat vervelend dat ze zo reageerden op je werk. Aan de ene kant logisch als je al zolang vrij hebt, maar ze kunnen ook wel een beetje rekening houden met je situatie lijkt me. Fijn beertje dat het zo goed gaat op je werk! Hier ook nog steeds geen menstruatie, maar ik geef nog wel bv. Anders een keer je ha bellen om te vragen?! Ik vind Anne al snel, als ik dat dan bij jullie hoor is ze maar een slome Vind het wel altijd wonderlijk dat ze echt ineens iets kunnen. Ze kunnen niks, en worden wakker en hebben iets ontdekt en huppakee haha! Ze vind hier van de rug naar de buik rollen leuk en ligt dan de hele tijd op haar buik. Maar sinds vandaag maakt ze ook rondjes in de box haha, dan schuift ze op haar buik de hele box rond.