Hier ook dat bruggetje maken op de rug wensdroom, dat herken ik.. En dan heel hard afzetten ja.. Niet handig op zo'n aankleedkussen wat ergens vanaf kan glijden E. zit ook tussen 68 en 74 in.. 74 is nog te lang vaak qua mouwen en pijpen, maar de spekbeentjes passen er al wel goed in
Leo herkenning dus.. haha nee idd niet handig als je aankleedkussen dan ergens af kan glijden we moeten dus echt opletten. Haar halfzusje ( dochter van draagmoeder) vroeg of ze al bij hen mocht logeren en zij dan Elize mocht aankleden. maar ze is 5 en dat vind ik nog wel erg jong om al een baby aan te kleden. We hebben nu met de draagmoeder afgesproken om het weekend voor de kerstvakantie met z'n allen dus mijn man en ik en Elize daar te blijven slapen en dan kan de dochter van de draagmoeder helpen s 'ochtend met Elize. vonden we toch een prettiger idee dan haar nu al alleen daar te laten logeren. Draagmoeder is wat makkelijker in die dingen dan wij ( denk ik) en ook zoontje van de vrouw van de draagmoeder is wat lomp en druk. en we laten Elize er liever pas alleen logeren als ze minimaal kan kruipen of zelfs al lopen. en we vinden het ook wel erg gezellig om zelf ook daar te zijn , kunnen we weer bijkletsen enz.. Doen jullie eigenlijk aan sinterklaas of kerst? wij aan sinterklaas. we hebben met de volwassenen loodjes getrokken en daar koop je dan een cadeau voor en daar moet een gedicht bij. en daarnaast nog wat cadeautjes gekocht voor alle andere. dat mag dan met of zonder gedicht zijn. voor mijn nichtje van 3 heb ik ook wat leuke dingen gekocht en wat kleine dingetjes voor Elize maar omdat ze het toch nog niet echt snapt niet zo veel. daarnaast krijgt ze ast van oma genoeg. die verwent graag. Gisteren met mijn man en Elize wezen winkelen daarvoor en pff 1,5 uur gelopen en doodmoe ( dat gaat helaas nog niet echt beter) en werd ik s avonds ook nog niet lekker koorts en ziekjes, maar ik had ook gisteren de griepspuit laten zetten dus waarschijnlijk dat dat daarvan komt. vandaag al minder koorts maar nog niet echt in orde. soms weet ik niet meer wat nu war vandaan komt, maar gezien de griepspuit is het waarschijnlijk dat de koorts daarvan komt .
Pffff ik zit er even helemaal door heen.. Wat een dag.. er leek geen einde aan te komen vandaag.. Ik stond alleen op de zaak, of ja, alleen, met Anne, en met 2 mannen die de cv ketel kwamen vervangen. Ze begonnen al om 8 uur, met veel kabaal natuurlijk. Anne slaapt normaal tot minimaal 10 uur.. Heb haar er maar uit gehaald en beneden te slapen gelegd in de kinderwagen, wat niet werkte natuurlijk, dus ze heeft weinig geslapen vandaag. De mannen van de ketel waren niet te genieten, ze wilden snel naar huis, ze vonden het weekend (al om 14 uur) Maar ja, het ging natuurlijk niet soepel en ik gaf aan dat ik echt niet een weekend zonder water en cv ging doorbrengen. Tjongejonge wat een mopperkonten. En wat hebben ze er een t*ring bende van gemaakt zeg.. Heb net anderhalf uur staan poetsen, de rest moet ik morgen maar doen.. Moet dadelijk nog de boekjes gaan doorlezen hoe ik die cv kan instellen, want het is nu bloedje heet in huis. En uitleg hadden ze geen tijd meer voor (ga nog wel een klacht leggen bij hun baas) De combinatie werk met kind is af en toe niet te doen.. zucht.. ik ben moe en verlang naar een nacht doorslapen. Maar dat zit er al de hele week niet in..
Wensdroom en mamavan dikke knuf voor julli Hier doen kadotjes met Sinterklaas puur voor kids ,maar ook loodjes getrokken en gedicht en ja hoor voor de 5e oo rij het zelfde oersoon haha en kerst word het bij mij gevierd gezellig Luuk draag nu maatje tussen 68 en 74 Vanacht voor het eerst wakker gelegen met m , hij heeft ergens last van en ik denk dat tandjes onderweg zijn,hij heeft erg veel poep luiers en daardoor ontzettend rooie billetjes,zo zielig Alles geprobeerd , ik doe zoveel mogelijk schoonmaken met een hydrofile washandjes en law water,goed droog maken en met zinkzalf , maar heb gisteren een speciaal spray gekocht die verkoeld en verzorgd ben benieuwd of dat helpt. Mijn schoonzus is zwanger 28 weken van haar 2e ze is van week gevallen op haar buik,maar gelukkig bleekt alles goed te zijn met haar en de kleine meid!!! Zo nu ff Sinterklaas vieren op mijn man de werk hopelijk word het Luuk niet lastig arm kind
veel plezier met de sint op t werk van je man. en hopelijk krijgt Luuk niet nog meer last. tandjes kan heel goed en daar kunnen ze best een poos erg last van hebben voordat ze uiteindelijk doorkomen. koorts hier nog wel wat aanwezig in vlagen maar verder wel lijkt het al ietsje beter iig zeker minder duizelig
We hebben vandaag een trampoline opgehaald van t merk Elfje 4,3 meter doorsnee met net en al. hij ziet er nog prima uit. en werd gratis aangeboden op marktplaats. toevallig dat we t zagen en ondanks dat het voor Elize nog even duurt voor ze erop kan konden we dit niet laten schieten. we hadden t geluk de eerste te zijn die reageerde. nu hadden we t merk opgezocht en blijkt het ook nog eens een goed en duur merk te zijn. dus hebben wij mooi mazzel. we hebben een speculaaspop als dank gegeven. hij gaat vast al eerder gebruikt worden door nichtjes en neefjes als die op visite komen of kindjes van vriendinnen. ik denk iig dat er veel plezier aan beleefd gaat worden. Ik ben er blij mee.
Gecondoleerd en jemig wat heeft Luuk al een bos haar joh! En dat zelfs na het knippen, nog nooit eerder gehoord dat een kindje van zo jong zelfs al naar de kapper moest omdat het zo hard groeide, grappig zeg! Luuf mag je niet op de borst gebruiken nog bij kindjes onder de 6mnd, ik begreep dat je het wel op de voetzolen kunt doen en dan met sokjes aan in bed kan leggen. Schijnt goed te helpen. Wij hebben als Bram verkouden is een oude zakdoek flink dik ingesmeerd met Luuf aan een spijl van zijn bedje gebonden. Werkte ook goed door gewoon in die lucht te slapen. Dat zelf zitten herken ik wel, Bram traint op schoot ook al flink z'n buikspieren door naar voren te komen. Maar draaien van rug naar buik en andersom evenals goed op z'n buik liggen met z'n hoofd goed omhoog doet hij dan weer niet. Als hij op z'n rug in de box ligt draait hij wel rondjes door de box en zet z'n hakken in de grond zodat hij met z'n kont omhoog komt en z'n rug bol maakt. Ik moet hem bij het verschonen echt weer "terug slepen" op het aankleedkussen. Voeten al wel aan het ontdekken, ik heb ze nog niet in z'n mond zien gaan. Tandjes hier nog niet gesignaleerd, vanavond leek hij wel voor het eerst een flinke zure luier te hebben dus ben benieuwd of het eenmalig was of dat het door gaat zetten en ze er toch aan komen. Wij vieren volgende week zaterdag Sinterklaas. Hebben met de volwassenen lootje getrokken (moeten ook minstens 1 surprise en 1 gedicht bij een cadeautje maken), m'n 2 neefjes krijgen van iedereen een cadeautje en ook Bram heeft een lijstje met cadeautjes doorgegeven dus die zal ook wel verwend worden. Heb zelf ook echt te veel voor hem gekocht... (vooral pyjama's enzo hoor, dus wel nuttige dingen) Vandaag met hem bij het Sinterklaasfeest geweest in het winkelcentrum bij m'n ouders, hij vondt de muziek pieten prachtig en staat met Zwarte Piet op de foto en kreeg een handje van Sinterklaas. Helaas is de foto daarvan mislukt doordat iemand door het beeld heen liep. Hier gaat het de laatste dagen supergoed met doorslapen. Bram heeft al meerdere nachten van 22-6 gemaakt zonder wakker te worden om 4u voor zijn speen. Vrijdag werd hij zelfs pas om 7u wakker en gisteren om 7.30u, vanmorgen was het wel weer 'gewoon' 6u. Maar heerlijk hoor, ik maak zo ook weer een btje lekkere nachten nu ik ook niet meer uit mezelf om 4u wakker wordt. We zitten nu dus echt in een lekkerder ritme wat vooral fijn is met het geven van fruit- en groentehapjes. De zelfgemaakte groentehapjes gingen er zoals ik eerder schreef niet meer zo goed in bij Bram. Nu ben ik eigenlijk voor de grap weer eens een potje groente gaan geven donderdag avond en ja hoor... zonder strijd at meneer gewoon weer een half potje groente op. En dat houdt hij al een paar dagen vol. Waarom hij dus wel zelfgemaakte fruithap wil en met de groente juist weer potjes weet ik niet, maar ik heb me er maar bij neergelegd. Wil over een maandje toch wbt groente met Rapley gaan beginnen, kijken wat hij daarvan gaat vinden. Maar bizar vindt ik het wel... Zag al veel kindjes voorbij komen in maatje 68/74, Bram zit in de overgang van 62 naar 68. Groot vallende kleertjes in 62 past hij nog wel, heb al wel meerdere kleren naar zolder moeten verhuizen omdat het niet meer kon. Hij heeft een smalle taille dus hij moet vooral voor de lengte broeken in maat 68, maar als ik die niet aan kan snoeren dan werkt dat weer niet dus kies ik er toch maar voor om hoog water in de polder maatje 62 aan te doen. Heb zijn broek en overhemd voor kerst wel in maat 74 gekocht, maar vraag me steeds meer af of die dan niet nog te groot gaan zijn... Ik wil trouwens iets met een kerstkaart gaan doen met Bram erop, hebben jullie een leuk idee? Ik ben wel al ideetjes aan het op doen via internet, maar wie weet waar jullie mee komen.
Oh wat gaat de tijd toch snel he! Elize alweer een half jaar Proficiat! Wat een wondertjes hebben we toch gekregen Het is niet alleen maar allemaal leuk, maar wel super bijzonder allemaal!!!!! Ben onwijs dankbaar dat we dit mee mogen maken. Liesjuh, Anne was in het begin haar kleertjes ook voornamelijk nodig voor de lengte, maar ze begint ondertussen wel wat meer spekkies op haar botten te krijgen, dus misschien dat Bram ook nog wat dikkere billen gaat krijgen en je dan ineens wel beter uit komt met de maten. Vind wel dat er in maten nog verschil zit, die van de hema bijvoorbeeld vallen heel breed en daar verzuipt Anne echt in. Ik heb een foto toegevoegd wat wij gaan gebruiken voor de kerstkaart. Misschien heb je er iets aan
MamaVanAnne wat een mooie foto erg leuk voor de kerst! Elize heeft dat ook wel met de maatje dat vooral de broeken te breed zijn, ze is erg smalletjes. en idd sommige truitjes zijn erg breed en daardoor tegen de tijd dat ze die betreft breedte aankan zijn ze alweer te kort.
5 maanden vandaag alweer, wat gaat de tijd snel zeg! Ravi heeft nu goed last van zijn tandjes en we zien ook witte puntjes dus ze zijn onderweg. Waar smeren jullie hun gezichtjes eigenlijk mee in? Hij heeft best veel irritatie doordat hij continue op zijn handjes sabbelt. En moet dus een vette creme hebben, die niet vies is om binnen te krijgen aangezien hij alles gelijk weer in zn mond smeert
Ik smeer er een beetje Vaseline Lanette op als ze weer is schrale wangen en kinnetje heeft. Smeer het er echt maar heel dun op en masseer het er een beetje in. Binnen een paar minuutjes ingetrokken. Dus krijgt ze niet echt binnen.
Ik smeer Bram z'n gezicht in met Zwitsal Op 't wangetje, maar weet niet of dit gaat volstaan als het straks écht koud is. Bram is trouwens alweer 5 maanden vandaag!
Kom even snel aanwaaien. Ik zit met een mega verkouden meisje dat af en toe echt naar adem snakt. Ze krijgt weinig lucht door haar neusje en als ze hoest hoest ze allemaal slijm Ik snap hier niks van. Ik lees dit heel veel op het forum. Ik net dus naar de apotheek. Zij vertelde mij dat dit ook niet mag. Het zou niet zo zeer om direct huidcontact gaan, maar om de mentholgeur. Het werd me sterk afgeraden. Voor de zekerheid naar een andere apotheek (we hebben er 2 in de buurt) gereden, maar echt hetzelfde verhaal Maar ik lees het hier zoveel. Ik weet eigenlijk niet meer waar ik goed aan doe Gefeliciteerd met Elize, Wensdroom en natuurlijk ook voor de 5 maandjes van Bram! MamavanAnne, inderdaad een erg leuke kaart! Hebben jullie voor de foto echt allemaal een muts op?
Ik gebruik Weleda gezichtscreme met calendula voor baby's is echt super spul! Kh ik zou ook geen luuf gebruiken hoor, kan een astma aanval triggeren bij kleintjes onder de zes maanden! Hier werkt een ui en ottivin zoutoplossing prima icm de zakdoekjes adem vrij van zwitsal
Ik heb het zelf ook nog nooit op die manier gebruikt hoor, kreeg het ook als tip. Bij Bram heb ik het dus op een zakdoek gesmeerd en die aan z'n bed gehangen. Dat van die astma aanval dat heb ik niet eerder gehoord... is dat alleen bij direct huid-aan-huid contact of ook als je wat op z'n slaapzak of zoals ik deed op een zakdoek smeert. Weet je dat Beertje?
Wat een leuke foto's hier zeg!! Dit van de kerst is echt leuk !!! En de shoot at pool ook erg leuk!! Elize en Bram (?) gefeliciteerd Luuf?? Of andere middeling nog niet hoeve te gebruiken ook wat voor andere redenen ook m gelukkig ! Luuk heeft sinds vrijdag rooie billetjes zoooo zielig,ik heb werkelijk waar alles geprobeerd als we thuis zijn gebruik ik geen billendoekjes ik was hem gewoon , ik heb een speciale spray voor gekocht maar zie niet echt verbetering in... Morgen ga ik proberen wat me moeder zei , tapioca poeder te koop bij Turks winkels.. Woensdag gaan ze ook een korte shootje maken voor een leuke kerst kaart, normaal deed ik al niet meer met kerstjaarten sturen,maar dit jaar toch weer wel Luuk gaat ook een shoot doen voor een winkel voor baby kleedjes van Z8 dus be benieuwd hihi Meiden trusts!!!
Ik typ erg snel als ik mijn berichten lees, sommige zinnen lijken nergens op..sorry about That Even nog over wangetje smeren, ik doe het lichaam met een speciale baby olie uit Brazilie die ik mee genomen heb,ik heb zoooo veel meegenomen en erg fijn spullen,zelfs baby's thee wat crèmes en parfum van een merk die daar erg bekend is , ze zijn echt natura en bio en ruikt lekker, bij de kinderdagverblijf vroegen ze al wat voor luchje dat was,zo lekker Tjonge nu ga ik echt slapen,veels te laat,morgen weer werken en Luuk en Rick weg brengen