Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Het gaat echt puur om de geur, dus niet zozeer om het huid op huid contact. De slijmvkiezen van een baby zijn nog zo gevoelig dat de luchtwegen bij een te sterke menthol geur kunnen samenknijpen met een acute benauwdheid als gevolg. Het heeft dus een paradoxale werking bij jonge baby's. Ik zou er persoonlijk erg voorzichtig mee zijn.

Met een zout oplossing de neus spoelen en dan uitzuigen is naar mijn idee wat effectiever en minder gevaarlijk.

2. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ik ben er nog.. maar even heel druk op t moment. lees zo nu en dan wel mee hoor.

foto;s ; leuk hoor, zo een mooie momenten, en het gaat zo snel.

rode billen; tandjes die eraan komen? spuit er hier multilind billen spray op van de apotheek werkt super. s.moeder en s.zus werken in de apotheek dus die nemen wel eens iets mee.

luuf; gebruik dat pas na de 6 maanden. zuig hier zn neus nog steeds uit met een rietje en zn bedje staat iets omhoog aan t hoofdeinde.

bram heeft ook schrale wangetjes.. doe er zwitsalcreme op. werkt niet echt goed maarja ruikt wel lekker :)

wensdroom; hoe is het?

3. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Hier gebruik ik vasaline

Senna het gaat een heel klein beetje beter ik ben iets minder duizelig en hartslag is heel klein beetje hoger.maar nog erg veel moe.

4. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Heey meiden ik ben er ook weer eens :) ik heb zo nu en dan wel meegelezen hoor maar (zeg ik eerlijk) geen fut en zin om wat neer te zetten...

@Wensdroom: fijn dat het al iets beter gaat, doe rustig aan!
    @Senna: V. heeft ook soms van die schrale plekken, de olie of bodylotion van Zwitsal werkt goed, als ik het 2x per dag smeer dan is het zo over.

@verstopte neus: hier nog geen last gehad ervan. Sowieso is het een heel gevecht en gekrijs ;) om haar neus schoon te houden.

Leuke foto's allemaal meiden!
    @Mamavananne: leuk! wij willen ook nog een leuke foto maken voor een kerstkaart. Heb zo'n leuk pakje gezien bij de H&M net wat ze kan dragen voor op de kerstkaart :D Product Detail | H&M NL

Momenteel heb ik veel last van de galstenen, breng nu iedere dag 2 zetpillen diclofenac in om de kans op een aanval te verkleinen en de pijn te onderdrukken :( gelukkig word ik dit jaar nog geholpen! nu hopen dat ik met kerst een beetje de oude ben.
    V. doet het prima. Hapjes gaan goed en alles wat mama eet wil V. ook proberen. Vorige keer gaf ik haar een broodkorst wat ze gewoon at! Las later dat het nog niet mocht voor de 6 maanden.
    Ben soms erg misselijk en ben nog steeds niet ongesteld geweest, de kans op spontane zwangerschap is pak hem beet 9% maarja je weet het nooit. Verlang al naar een tweede...hihi stom he...mijn schoonzusje is nu iets meer als 20 weken en ben zooo jaloers op haar buik...:)

5. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    wensdroom; fijn dat je je ietsje beter voelt, wellicht heeft het wat tijd nodig?

pindakoek;hoop idd voor je dat je snel aan de beurt bent. lijkt me maar niks om galstenen te hebben.
    misselijk hmmm misschien toch spontaan :) wie weet... wonderen zijn de wereld niet uit, toch?
    moet er niet aan denken om nu zwanger te zijn. terwijl we met mijn dochter er weer voor zijn gegaan toen ze net 6 maanden was. vind het nu veel en veel drukker en heb er meer werk mee.
    maar net wat jij zegt; als ik ergens een dikke buik zie dan zwijmel ik ook wel even weg. maar meer als herinnering hoe leuk en gezellig het was om zwanger te zijn, niet omdat ik er nog 1 wil haha.

moet je dan niet voor je wordt geopereerd een testje doen?

6. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Hallo Lieve Mama's

Ik heb lang niet meegeschreven. Dat komt omdat het niet goed gaat met mij. Sinds een kleine week ben ik opgenomen op een moeder-baby-unit vh Altrecht.
    Ik lees zo nu en dan met jullie mee.

Liefs!

7. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Jeetje grumpy wat heftig! War is er gebeurd? Of wil je dat liever niet delen (snap ik)? Hele dikke knuffel voor jou! Hoop dat je snel weer opkrabbelt!

8. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Wat heftig Grumpy idd als je niet wil delen wat er gebeurt is begrijpen we dat. ik hoop dat het snel weer beter gaat, dikke knuffel !

9. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Pfff Grumpy wat heftig zeg! veel sterkte!

10. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    grumpy knuffel! wat heftig dan zeg.

hier ; we zijn helemaal op. ik weet het niet meer hoor, hij wil gewoon maar niet doorslapen, vannacht ruzie gehad met mn man erover.
    gister hem om half 11 eerst pap met een lepel gegeven en daarna nog een fles. hij sliep rond 11 uur. ik lag toen ook in bed maar kon niet in slaap komen. uiteindelijk in slaap gevallen, kwam man naar bed en begon hond iedere keer te blaffen beneden. na 20minuten gegrom etc is man eruit gegaan om hond te corrigeren. dus toen was het stil. ik sliep pas rond kwart over 12. en bram kwam weer om half 4!! normaal wordt hij stil met een speen bij mij in bed. maar nu niet, dus ik was al helemaal op en barstte in huilen uit en wilde hem een fles gaan geven. man wilde dat niet, dan zou bram daar iedere nacht voor komen etc... maar goed , hij komt al 5 maanden iedere nacht rond die tijd. dus.... wat maakt het uit denk ik dan. dan slaap ik iig nog iets omdat hij na die fles in slaap zou vallen.
    uiteindelijk toch fles gegeven omdat bram bleef zagen. en toen viel hij rond half 5 in slaap en om 6 uur ging de wekker weer van mn man. half 7 dochter klaar wakker. pffff trek het gewoon niet meer.
    iemand tips? ze een nachtje uitbesteden is wel even fijn maar lost verder niks op. zie het ff niet zitten en op mn werk is het nu hoogseizoen dus super druk en ik zit nu al haast te slapen en nu moet ik straks nog werken. zet dochter nu gewoon achter de tv, hoop dat ik dan nog even op de bank kan liggen.

11. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Senna geen tips wel een dikke knuffel

12. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Hey Senna, wat erg meid!!
    Is het een optie om hem wat meer melk geven voor dat je hem naar bed doet?? Luuk drinkt overdags 180 ml en ik geef hem voor slapen 210 en hij drinkt echt wel op, en wat mis ook wel helpt is een lekker warm bad , daar worden ze ook moe van
    Dus hier doe ik Bad of douche om half 8, 8 uur flinke fles melk, wachte met boertje laten en kwart 8 ongeveer naar bed, en ik hoor hem nooit in de nacht!

13. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Senna lastig joh! Niet echt tips, meer de standaard dingen die je al wel geprobeerd zult hebben. De één is er toch sneller mee als de ander helaas.

Over opnieuw zwanger zijn: moet er nu ook niet aan denken! Ik had helemaal het gevoel nu weer zwanger te zijn! Kon haast niet maar had dat gevoel helmaal dus had net gisteren online testen besteld, word ik nu net ongesteld! Haha, wel een opluchting.
    En dat terwijl we voor J. Best wat moeite hebben moeten doen maar om nu alweer een tweede erbij te krijgen zou me wel iets te snel zijn.

We hebben J. Vandaag voor het eerst weer friso gegeven ipv pepti (tegen koemelkallergie) en tot nu toe zie ik geen verandering! Hopelijk blijft dat zo!

14. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    bedankt voor de reacties meiden.
    meer voeding werkt niet, hij drinkt overdag max 150/5 en savonds geven we 180/6 maar dat drinkt hij niet op. papfles drinkt hij heel slecht dus dat wordt het ook niet. in bad tja... dan slaapt hij goed in, maar dat is het probleem niet, hij gaat slapen als je hem in bed legt alleen standaard tussen 3 en 4 meld hij zich..

fas30; fijn dat je ongesteld bent geworden, zou wel leuk zijn als je zwanger zou zijn maar wel heeel druk denk ik met 2 kleintjes.
    ga nu ff bij nutricia online chatten, kijken of die nog tips hebben.

15. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Meiden ff een melding
    Ik heb de tip van mijn moeder gebruikt voor de zeer rode billetjes, en het is een zeer aanrader!! :D het werkt echt!! Zijn billetjes zijn een stuk minder rood geworden!! Dus zeker kopen een zak kost 0,95 € cent bij een Turks winkel TAPIOCA FLAVOR

16. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    tapioca flavor? doet me denken aan tapioca meel haha. maar als het werkt super! al zijn er hier geen turkse winkels.

net gechat met nutricia; ze adviseren om overdag een extra fles te geven omdat hij maar 800ml binnen krijgt. dit komt weer omdat hij geen flessen van 180/6 opdrinkt. zij verwachtte dat het dan snachts beter zou gaan. dus ben benieuwd.
    even nieuw schema bedenken. wilde eigenlijk een keer naar 4 flessen en niet nu naar 6 maarja... we doen alles voor de nachtrust!

17. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    net gechat met nutricia; ze adviseren om overdag een extra fles te geven omdat hij maar 800ml binnen krijgt. dit komt weer omdat hij geen flessen van 180/6 opdrinkt. zij verwachtte dat het dan snachts beter zou gaan. dus ben benieuwd.
    even nieuw schema bedenken. wilde eigenlijk een keer naar 4 flessen en niet nu naar 6 maarja... we doen alles voor de nachtrust![/QUOTE]

Senna dat drinkt Elize lang niet joh 800ml als ze meer dan 600 ml binnen krijgt dan is dat veel.. ze krijgt 5x 130ml en dat gaat niet altijd leeg. en cb is net als ons gewoon tevreden over hoe ze het doet.

maar ja is natuurlijk bij elk kind anders en Elize slaapt s 'nachts goed door dus..

18. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    @senna: jemig wat naar dat jullie zo op zijn!! hoop dat het meer flessen geven gaat werken! veel sterkte!
    V. slaapt in de nacht ook goed door en tussen 6 en 7 meld ze zich, ze gaat om 19.30/20.00 uur naar bed. De ene dag is het 5x 180+6 en de andere dag 4x...ligt ook aan haar slaapjes tussendoor.
    @Pinkster: hihi fijn die middeltjes die moeders aandragen he ;) hier nog geen last van gelukkig

19. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Senna hier ook geen tips, ravi heeft ook nog geen enkele nacht doorgeslapen. Standaard nog een nacht voeding tussen 3 en 4. Daarnaast ca. 2x eruit voor de speen. Ook hier begint t op te breken de vermoeidheid.

20. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Sinds begin oktober ging het minder met mij. Had een terugval en ben depressief geworden, gestart met antidepressiva: maar helaas geen effect: ging alleen maar slechter met mij. Ook gevoel naar Sam werd minder, kon niet meer alleen met haar zijn. Dus vandaar de opname. Ben sinds gister gestart met nieuwe antidepressiva.

Deel Deze Pagina