ojee grumpy, hoop dat je je snel wat fijner voelt. lijkt me verschrikkelijk om dit zo door te maken. knuffel!! hier een geslaagde sinterklaasavond, eerst pakjes voor dochter en zoon en daarna met de familie surprise avond. dochter is nu alleen bokkig omdat ze geen schoentje meer mag zetten haha.
grumpy sluit me aan bij Senna wens je vele beterschap toe, lijkt mij ook verschrikkelijk om te moeten doormaken. knuffel
Grumpy hoop dat je er snel weer bovenop komt! Ik snap je gevoel wel...soms word ik ook erg depri...geen baan, geen (echte) vrienden, operatie, gevoel dat de muren op me afkomen thuis ....dan kijk ik naar mijn meissie, hoelang we op haar hebben moeten wachten en weet ik dat zij haar mama nodig heeft! veel sterkte! Gisteren kwam mijn vriend mij opvrolijken door chocolade letters te kopen en gevuld speculaas. Zou met de hond naar buiten gaan...toen ik zag dat er wat in mijn schoen zat Had de gek mijn schoen gezet en daarin chocolaatjes en krasloten gestopt
Wat vreselijk naar grumpy! Ik kan me niet voorstellen hoe verdrietig dat moet zijn als je gevoel naar je eigen kind minder wordt. Heel veel sterkte en kracht gewenst de komende periode. Ik hoop dat deze antidepressiva wel hun werk doen! Vanmorgen naar de huisarts geweest en het was nog volkomen normaal dat ik nog niet ongesteld geworden ben. Kon wel een jaar duren maar als ik over 3 maanden nog niet ongesteld geworden ben dan moest ik weer even terug komen.M'n babaarmoeder en eierstokken voelden normaal gelukkig. Sinterklaas heeft ons ook goed verwend. Leuke cadeaus voor cas gekocht en gekregen.
Grumpy dikke knuffel! En wat goed dat je aan de bel hebt getrokken en actie ondernomen hebt! Ik hoop dat het snel weer beter mag gaan en de anti depressivia aan mag slaan. Dat vlakt vaak de boel wat af, haalt overal wat de scherpe randjes af. En hoop dat je aan de slag kan gaan met je gevoelens zodat je ook weer snel van de pillen af kan. Sterkte! Beertje, fijn dat de huisarts niets verontrustends vond. Afwachten dus. Senna, hier ook nog vaak een nachtvoeding. Soms slaapt ze door, wat een luxe vind ik dat dan. Hier is het wel zo dat als ze maar 5 voedingen overdag krijgt de kans groot is dat ze s nachts komt. Dus ik probeer er 6 te geven. 7-11-14-17-20-23 Om 23 is dan een droomvoeding want vanaf 20 uur ligt ze er al in. Vaak meld ze zichzelf pas om de 4 uur, maar als ik haar om de 3 uur aan leg overdag drinkt ze ook en komt ze s nachts niet. Dus meestal hou ik bovenstaande tijden aan. We hebben een stoomkoker gekocht. Gaan van het weekend kijken of mevrouw een paar hapjes wortels lust en kijken hoe ze er op gaat reageren. Als ze er meer van gaat spugen of verstopt raakt gaan we wachten nog, maar anders mag ze langzaam gaan beginnen met de groente Pindakoek ik herken wel wat je zegt. Heb ook af en toe het gevoel er door heen te zitten. Vind het vrij pittig allemaal. Maar dan kijk ik inderdaad naar de kleine en denk ik ach, deze tijd gaat ook weer voorbij, laat ik er maar proberen zoveel mogelijk van te genieten want ze worden zo snel groot! Ben gisteren naar orthomanueel therapeut geweest voor mijn bekken en rug omdat ik nog steeds veel pijn heb. Volgens hem stond mijn bekken door de bevalling gedraaid en scheef. Hij heeft de boel recht gezet. Moet 2 weken rustig aan doen en dan moet het beter worden. Mag eigenlijk niet tillen, of in elk geval zo weinig mogelijk.. Het voelt alsof ik net bevallen ben lol. Maar hoop dat het snel beter wordt, want het is echt geen pretje nu. Gelukkig is het rustige periode met werk nu bij ons, dus kan mijn man wat de zorg voor de kleine overnemen.
Lief dat je het vraagt MamaVanAnne. het lijkt ietsje beter te gaan. zeker al minder last van duizelingen. mijn eigen arts heeft ook nog gebeld en ging aan de elektrofysiologen navragen wat ze aan herstel verwachten. en zag evt een revalidatie traject om in de gaten te houden en conditie te trainen wel zitten. maar vle me gelukkig al wel beter nu de duizeligheid weg is. wel nog steeds erg snel en veel moe.
Ha dames, Ben hier in maanden niet meer geweest maar na de hele zwangerschap van alles gedeeld te hebben begon ik jullie toch wel te missen! Ik lig op mijn telefoon in bed van alles terug te lezen maar reageren is dan wat lastiger maar ik doe mijn best Grumpy; Sterkte komende periode. Ik hoop dat de opname en antidepressiva gaan helpen zodat je je weer beter gaat voelen! Wensdroom; wat ontzettend naar dat je gezondheid zo blijft schommelen, hoop voor je dat het binnenkort weer eens stabiel wordt! Mamavananne; heftig zeg die korte nachten! Ik kan me voorstellen dat dit je echt opbreekt. Ik heb helaas geen tips voor je, succes! Menstruatie; kwam hier opgang na 10 weken, daarna begonnen met de Nuvaring en sindsdien netjes volgens schema Kleertjes, wij zitten ook tussen 68-74 in. Levi was met 4 maanden 67.5cm en 7850gram. We hebben vaak dat als de lengte bij zijn buik goed is dat zijn mouwen te lang zijn en als zijn mouwen en benen kloppen heeft hij bij zijn buik weer een naveltruitje Mijn eigen gezondheid laat helaas ook nog wel wat te wensen over. Bekkenklachten herstellen maar heel langzaam, ben nu 3uur per dag op mijn werk (3dgn pw) waarvan ik sinds deze week een half uur mijn eigen werk kan doen (fysiotherapie) ipv administratie. Daarnaast heb ik een paar weken geleden een virus op mijn evenwichtsorgaan gekregen waardoor ik zo duizelig was dat ik geen eens meer voor Levi kon zorgen. Gelukkig gaat dit nu met behulp van medicijnen wat beter. Nou ik ga maar eens slapen, ik kom snel weer!
Jojo leuk weer van je te horen. wat rot dat je nog zoveel last van je bekken hebt dat je je werk maar gedeeltelijk of eigenlijk voornamelijk administratie kan doen. hopelijk gaat het snel beter zodat je dat weer kan oppakken. duizelig en zo erg dat je je kind niet kan verzorgen herken ik, niet door de zelfde rede maar weet uit ervaring hoe het is om dat niet te kunnen. heel naar. hier met Elize ook dat de mouwtjes vaak te lang zijn of anders wanneer dat goed is dat de lengte te kort is. en dan zijn het idd naveltruitjes.
Moest nu weer stoppen met antidepressiva omdat ik ene heel druk werd. Ze denken dat ik een milde bipolaire stoornis heb, typeII. Nu alleen slaapmeds en om overdag rustig te zijn. Moet wrs lithium gaan gebruiken. Allemaal best heftig! Ben nu het wkd thuis. Kan nu wel genieten van Sam en ze is zo lief en makkelijk! Hapjes moet ze nog aan wennen: we zijn in de oefenfase. Ik zit te wachten bij de kapper. Was ook wel weer eens nodig Fijn wkd iedereen! Veel liefs
Knuffel voor jou Grumpy! Hier vandaag een super dag gehad! Heb gewoon bijna 3 uur gewinkeld! Dat kon ik al maanden niet, en heb nu wel wat last van mijn bekken, maar niet zoals voorheen! Wat een verschil zeg! Dus jojo ik raad je aan om te laten kijken of je bekken nog recht staat! Moet alleen nu wel van mijn rust blijven houden, want ik wil meteen weer van alles.. oeps Wij zijn vandaag ook begonnen om ons kerstdorp op te bouwen, hele verbouwing van de woonkamer weer
Jeetje Grumpy, wat heftig! Hoop dat je snel weer kan genieten... Mama van Anne, ik heb de boom ook weer naar beneden gesleept. Ook hier een verbouwing want de box moest ergens anders neergezet worden. Hoe slapen jullie kleintjes nu? Ik heb het idee dat ik Fem veel te warm aankleed. Slaapzak (met/ zonder mouw, winter?)/ lakentje, dekentje? Met pyama, zonder en sokjes?
Nou wij hebben een koukleum. Romper lange mouw, Boxpakje met voetjes, winterslaapzak hema zonder mouw (Ze is een duimer en vind de mouwen niks tot nu toe) Dan een lakentje en een enkel dekentje. Het is 16 graden. Eerst had ze geen boxpakje, maar dan werd ze steeds s nachts wakker. Nu heeft ze al 3 nachten doorgeslapen
Hier meestal romper met korte mouw, pyjama, slaapzak met lange mouwen (hij slaap meestal met zn armen boven de dekens uit dus altijd ijskoude handjes) en als laatste, 2 dekentjes in hoeslaken zonder lakentje eronder. Ik snap trouwens toch niet zo goed waar die extra lakentjes goed voor zijn. Zelfs de kraamhulp deed ze er toen niet onder...
Ik heb geen hoes, maar een los lakentje en los dekentje. Dekbedje mocht van onze kraamhulp niet vanwege wiegendood..
Grumpy Jeetje meis, hopelijk slaat de medicatie snel aan, krabbel je weer op en kun je weer volop van je kleine mopje genieten. Sterkte! Jojo welkom terug! Beertje Wees maar blij dat je nog niet ongesteld bent geworden na de zwangerschap. Denk dat ik jou ongesteldheid erbij heb gekregen dan ofzo... Het is echt niet normaal meer zo erg ik ongesteld ben sinds de zwangerschap. Voorheen had ik nooit hoofdpijn, gebruikte ik een normale tampon en lekte ik nooit door. Nu is dat echt zo anders... ik heb standaard koppijn en móet echt een aspro innemen om dat weg te krijgen, gebruik Super tampons en moet daar de eerste nacht zelfs een groot maandverband bij omdoen 's nachts omdat ik anders doorlek! Ik herken dit helemaal niet en ben er ook echt niet blij mee. Meer meiden die erger ongesteld zijn als voor de zwangerschap? Hier gisteren pakjesavond gevierd, Bram is best verwend. Alleen hadden wij wel de meeste cadeautjes gekocht voor hem. Haha... Hij heeft er alleen nog geen moer aan gehad, verheug me wel op volgend jaar als hij bijna 1.5 is met Sinterklaas. Dan zal dat wel anders zijn al, iig ietsjes meer besef van 'cadeautjes' krijgen. Maar hij is lekker verwend, nieuwe pyjama's, vormenstoof, badspeeltje, tamboerijn van V-tech, trommel van Nijntje, 2 broeken, t-shirt en nog wat klein spul. Hij vond vooral het inpak papier erg interessant. Had de beer Nino gevraagd van V-tech, die heeft hij niet gekregen dus die ga ik zelf maar voor kerst kopen voor hem heb ik besloten. Lijkt me zo leuk voor hem! Vandaag ook lekker naar de kapper geweest, naja... naar een vriendinnetje die ons geknipt en mij ook gekleurd heeft. Wij zijn wat haren betreft dus vast weer klaar voor de kerst. KH Bram slaapt onder een lakentje en enkele deken, in een dikke slaapzak zonder mouwen. Hij heeft daar een pyjama onder aan (losse delen) en met een romper eronder, afhankelijk van wat hij aan heeft gehad de dag eentje met korte of lange mouwen. Vandaag zijn korte mouwen romper voor het slapen gaan vervangen voor eentje met lange mouwen want hij heeft altijd van die koude handjes 's ochtends. Ik heb geen idee of ik dat op deze manier kan oplossen maar het valt te proberen... Het is op zijn kamer zo'n 18/19 graden. Iemand de oplossing tegen de koude handjes trouwens? Bram slaapt altijd met zijn knuffeldoekjes of een knuffel in zijn handen dus zijn handen onder de dekens doen of ergens in verstoppen gaat niet werken, maar die ijskoude klompjes die hij 's ochtends heeft vind ik ook zo zielig... Hier trouwens afgelopen maandag te horen gekregen via via dat mijn ex-baas, waar ik sinds 1-12 officieel met ontslag ben, zich failliet heeft laten verklaren. Het is op 3-12 uitgesproken en dus konden al mijn ex-collega's toen ze vorige week maandag op kantoor kwamen direct weer terug naar huis met de mededeling dat hij failliet was en ze niet meer op kantoor naar binnen mochten. Nu staat het hele bedrijf dus op straat, zonder baan en zonder geld... en zonder geld sta ik ook. Had nog flink wat van hem tegoed wat hij nog niet had uitbetaald. Heb afgelopen vrijdag een aangetekende brief van de curator gehad en als het goed is krijg ik deze week bericht van het UWV om de afwikkeling van achterstallig loon af te gaan werken. Hopelijk krijg ik alles nog wel, maar het is geen grappige situatie om nu in te zitten... Maar heb ook positief nieuws... per 1-1 heb ik iig voor een half jaar een andere baan! Via een ex-collega bij deze failliete werkgever. Die collega is 2jr geleden al weggegaan en werkt op het hoofdkantoor van Specsavers, ik ga daar een tijdelijke administratieve functie opvullen. Heb er niet eens een sollicitatie gesprek voor hoeven doen. Beter! Van de speelgoedwinkel waar ik wel een gesprk had gehad, heb ik troewens helemaal niets meer vernomen. Ze zouden nog bellen... Maar ga nu maar snel naar m'n bed geloof ik... m'n ogen zijn dicht aan het vallen en Bram moet morgen weer naar de gastouder dus ik moet bijtijds m'n bed uit. Hebben vanmorgen wel uit kunnen slapen want Bram was voor de 2e keer uit logeren, bleef bij m'n zus en zwager slapen waar we gisteren Sinterklaas hadden gevierd. Weltrusten meiden!
Ha meiden, heerlijk om weer mee te lezen, en het tempo ligt gelukkig niet zo hoog waardoor ik het aardig kan bijhouden. Liesjuh, mijn menestruatie was de eerste keer heel heftig maar toen kwamen er uiteindelijk ook nog wat stukken vlies mee. Nu is het nog wel anders als eerst maar minder heftig als de eerste keer gelukkig. Merk wel dat ik meer buik/rugpijn heb als voor mijn zwangerschap en de eerste 2 dagen echt een rot humeur, had ik eerst nooit maar dit is vooral sneu voor mijn man Slapen doet Levi in zijn romper met korte mouwen, pyama en slaapzak zonder mouwen. Hij slaap niet onder een dekentje oid. Dus is vergelijking met de anderen heeft hij erg weinig aan. Hij heeft als sinds zijn geboorte het eerder te warm dan te koud dus voor hem is dit op het moment nog voldoende (het is bij ons 's nachts een graad of 17 denk ik). Wel heeft hij ook altijd koude handen bij het slapen(al vanaf het begin) volgens de kraamzorg komt dit omdat de handen nog het slechts doorbloed zijn, dit wordt vanzelf beter. MamavanAnne; fijn dat het beter gaat met je bekkenklachten en dat je hebt kunnen winkelen. Heerlijk zeg! Ik ben fysiotherapeut van beroep en ben onder behandeling bij een collega. Ik weet dat je beken recht laten zetten erg goed kan helpen maar ik weet helaas ook dat je hier mee niet je stabiliserende spieren traint wat op lang termijn kan zorgen dat je klachten steeds terug blijven komen. Zeker bij een volgende zwangerschap (wat ik graag nog wel zou willen). Maar andere kant van het verhaal is dat er mensen zijn die er enorm veel baat bij hebben en nooit meer klachten krijgen. Resultaat is dus echt heel wisselend, fijn in ieder geval dat het bij jou zo goed werkt! Liesjuh; balen zeg dat gedoe op je werk, hopelijk handelt het UWV het een beetje netjes af. Wel fijn dat je vanaf 1-1 een nieuwe baan hebt! Wensdroom: inderdaad heel vervelend om niet voor je eigen kindje te kunnen zorgen. Kan me voorstellen dat dit voor jou helemaal moeilijk moet zijn omdat je klachten veel blijvender zijn. Ik moet al wel eens een traantje laten als het lichamelijk weer eens tegen zit en ik niet weet hoe ik alles moet doen maar kan me niet voorstellen hoe heftig dit voor jou moet zijn. Knap hoor dat je de moed niet laat zakken. Nou, ik ga snel mijn bed weer opzoeken. Morgen weer werken en anders wordt het opstaan heel erg lastig! Slaap lekker allemaal!
Hier 1x ongesteld geweest vorige maand. Zit er nu weer op te wachten. Maar niet erger dan voor de zwangerschap gelukkig.. Dus hier niks te klagen hihi.. E. slaapt in slaapzak met lange mouwen, onder een lakentje en dekentje. Hier ook altijd koude handjes, maar daar doe je niks aan.. Ach, de rest is lekker warm en tijdens de voeding warm ik ze altijd lekker weer op. E. slaapt ook met knuffeltje in d'r armen. Lekker vastgrijpen hihi.. @Fas: Ik dacht me te herinneren van de kraamzorg dat dekbedden niet mogen omdat ze door het worstelen in het overtrek terecht kunnen komen en er dan niet meer uit kunnen en dus kunnen stikken.. Dus ligt niet aan het dekbed zelf maar aan het overtrek. Daarom hier dus lakentje + dekentje. Lakentje voelt fijner aan, maar dekentje zorgt voor de warmte, dus daarom allebei. Hier gaat het verder wel goed, al bijna een half jaar oud Gaat echt zo snel, maar ik geniet ontzettend van het moederschap.. Zou echt nooit meer zonder willen! (Nou ja, ze mag ooit wel het huis uit hoor )