Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL

Ja ik snap hoe je dat bedoeld maar het lijkt mij dus juist dat een apart lakentje gevaarlijk is omdat ze die nu over hun hoofd kunnen trekken. Maarja zal wel aan mij liggen ;)

Wij zijn nu sinds een week van de nutilon pepti over naar de friso (ivm koemelkallergie) en op zich gaat het best goed, valt me heel erg mee alleen is hij wel iets jengeliger dan anders en opeens s'avonds vaak even wakker en huilen. Wat onrustiger. Hebben jullie kindjes dit ook (gehad) rond de 22 weken? Misschien dat het toevallig weer een sprongetje is of Zou dit toch met de voeding te maken hebben?

2. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Liesjuh wat naar van t werk hopelijk wordt het netjes afgehandeld door het UWV, wel fijn dat je tijdelijk weer werk hebt.

grumpy
    heel veel sterkte voor jou en dat je snel weer de oude bent en kunt genieten van alles!

MamaVanAnne fijn dat je bekkenklachten een stuk minder zijn en idd lekker dat je hebt kunnen winkelen.

Jojo lief wat je schrijft, maar ik ben het gewend dat de dingen lastiger gaan en er dingen zijn die ik niet meer kan of dat er weer wat problemen zijn/komen je leert daar mee omgaan. en ieder heeft zo zijn problemen en zo zijn de mijne niet erger dan de jouwe iedereen waar het niet gaat zoals gehoopt voelt zich daar rot onder en dat is voor iedereen net zo naar..

Elize is met sinterklaas goed verwend.. heeft allerlei leuke speeltjes, en een slaapzak dikke voor straks als het nog kouder is en een koffertje met haar naam erop. erg leuk!

slapen: ze heeft een romper korte mouw en daarover een pyjama lange mouw. slaapzak zonder mouwtjes en laken en deken.geen sokjes. het is bij ons erg koud boven. en heb daarom voor ze gaat slapen altijd de kachel even bij haar aan. zodat de erge kou eraf is en dan is het ong 15 a 16 graden. ze ligt altijd met de handjes boven de dekens en heeft s'ochtends ook erge koude handjes. verder is ze ook ( weet niet meer bij wie ik het las) een duimer.

Morgen een fotoschoot van Elize en dan wil ik graag een foto uitvergroten voor de opa's en oma's. en ik wil zelf ook een vergrote foto ophangen in de huiskamer.

met mij gaat het rustig aan ietsje beter. niet meer duizelig wel nog veel moe. maar kan al ietsje meer doen met Elize en weer voor haar zorgen. ( wel nog met hulp van mijn man) maar als t zo door gaat kan hij met het nieuwe jaar wel weer volledig gaan werken
    ( hoop ik)

3. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    #2283 beertje1987, 11 dec 2013
    Laatst bewerkt: 11 dec 2013
    vanmorgen hebben we een kerst fotoshoot gemaakt voor de kerstkaart. ik ben heel trots op het resultaat! ♥

4. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    leuke foto Beertje! leuk om zo'n kaartje te maken..

5. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zie geen foto of ligt dat aan mij? Ben nu wel heel nieuwsgierig natuurlijk!

6. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik zal hem er weer opzettenaar dan zonder naam en toenaam hihi

7. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    is ie nog een keer

Bijgevoegde bestanden:

8. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Wat schattig beertje! Wij willen ook zoiets doen met een kerstkaart :)

9. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh wat een schatje! En wat kijkt hij stoer en wijs zeg!

10. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    vanmiddag de fotoschoot. ik ben hele benieuwd. hopelijk heeft Elize zoals meestal een goede bui en worden het leuke foto's.

11. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Super leuk beertje!

12. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Hoi meiden,

Daar ben ik ook weer eens. Heftig wat sommige meiden hier meemaken, waaronder natuurlijk lieve Grumpy.. Nogmaals sterkte meid.

Wensdroom, gelukkig gaat wat beter, ook al is het langzaam.

Liesjeh, wat rot zeg! Hopelijk krijg je inderdaad het geld nog. En fijn dat je een nieuwe baan hebt! Ik ben trouwens ook steeds heel heftig ongesteld, niet leuk!

Beertje, super leuk die kerstkaart! Wat een schatje!

Voor snachts: Maud draagt ook een romper met lange mouwen, pyjama, winterslaapzak zonder mouwen en een lakentje plus deken. Hier is het ook 18/19 graden.

Hier een ziekenboeg. Maud is weer erg verkouden, zielig en onrustige nachten dus:(
    Zelf ben ik al de hele week super duizelig en zelfs flauw gevallen. Gelukkig is mijn moeder er om te helpen. Is bij mij niet helemaal duidelijk of het een virus infectie op mijn evenwicht orgaan is of bij mijn burnout achtige klachten hoort. Wat dat betreft gaat het ook nog niet goed, ook medicatie en nog steeds onder behandeling.

Met Maud zijn we nu twee keer bij de osteopaat geweest, gaat wel wat beter. Haar middenrifje bleek helemaal vast te zitten. Met de reflux gaat het sindsdien ook wat beter. Volgende week nog een keer, want ze blijft onrustig en veel overstrekken.
    En morgen hebben we de meting van haar hoofdje, dinsdag moeten we dan naar de kinderarts in Tilburg om te beslissen over het helmpje:( Vind het erg spannend. Als we moeten besluiten om het te doen kunnen we meteen door naar de gipskamer...;) Maar het is wel verbeterd, dus waarschijnlijk is ze een grensgevalletje nu. Maakt de keuze nog moeilijker.

Een fijne dag nog allemaal!

13. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Linie jij ook sterkte zo te lezen gaat het bij jou ook nog niet optimaal, rot hoor dat flauwvallen hopelijk is er snel duidelijk waar het van komt. fijn dat je wel hulp hebt van je moeder.

wat betreft keuze voor een helmpje lastig hoor..logisch dat je het spannend vindt. zeker als het een grensgeval is zoals je schrijft.succes met de keuze hierin.

We zijn net terug van de fotoschoot die we van Elize hadden. ze deed het super goed! veel gelachen en af en toe was het even genoeg dan even lekker tussendoor geknuffeld. met een beetje geluk van t weekend of begin volgende week al dat de foto's te bekijken zijn. ben heel benieuwd hoe ze geworden zijn.

14. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Heeft een van jullie ervaring met de philips stomer/blender of de beaba babycook? Zit eraan te denken om deze aan te schaffen. De 1e hapjes gaan erin alsof hij nooit wat anders gegeten heeft en zijn niet aan te slepen, ook al is het een nieuwe smaak. En aangezien wij best pittig en kruidig eten, is uiteindelijk mee eten met ons niet handig. Althans, de eerste tijd niet.

Bizar wel, had echt verwacht dat hij moeite zou hebben met smaken of structuur.

Ook de knoop doorgehakt om te stoppen met bv. Ben gestopt met domperidon en gelijk terug bij af in productie. Kan de hoeveelheid die hij vraagt gewoon niet bijbenen. En hij heeft al zoveel bv gehad en is er zo op gegroeid, dat het wel voldoende is zo denk ik. Vond het moeilijk, maar we zitten toch bijna op de 6 maanden en wil niet pilletjes blijven slikken om het maar op t ekunnen brengen. Denk sws dat de melk snel naar de achtergrond verdwijnt en dat hij liever zijn hapjes wil:)

Grumpy voor jou heel veel sterkte, hoop dat je je snel weer beter voelt. Linie voor jou ook, het is allemaal niet makkelijk zo.

15. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Jeszss mijn vriendin heeft de babycook en die vind het een fijn ding en een geweldige uitvinding. zij is er blij mee en gebruikt hem vaak. zit er zelf ook over na te denken om deze misschien aan te schaffen.

16. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Geen ervaring met speciale stoomkokers maar ik stoom zelf mbv een vergiet/zeef. Klein laagje water in de pan, groenten in de vergiet en deksel erop. Heel simpel en stukken goedkoper dan een dure babycook.

Jesz wees trots dat je zo lang bv hebt kunnen geven! Knap gedaan hoor! Kan me voorstellen dat het je op een gegeven moment opbreekt zeker als je er medicijnen voor moet gebruiken! En inderdaad zal hij straks steeds meer vast gaan eten :)

17. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Ik mag zo met wkd-verlof! Tm zondagavond! Sorry dat ik op niemand reageer...
    Fijn wkd! Liefs

18. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Babycook geen ervaring mee. Ik heb in het begin een paar x groente gepureerd maar dat vond J. Nog niet heel lekker. Ga het binnenkort nog maar eens proberen.

Grumpy, fijn weekend!

Hoeveel melk krijgt jullie kleine nu in de fles?
    J. Krijgt 4x 210cc met 7 schepjes+2x jbpm maar heb het idee dat hij met de laatste fles wel iets mee kan gebruiken. Maar ben bang dat het dan teveel word dus ben benieuwd wat jullie ze geven.

19. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Fijn weekend grumpy! Geniet ervan met je gezinnetje :)

Fas wij geven de eerste en laatste fles 210/7 en tussendoor 2x 190/6

Wij gaan dit weekend de kerstboom opzetten!

20. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Elize krijgt 5x 120 + 4 schepjes en 2 jhbpm erin per keer dus bij elkaar 135cc voeding. .
    soms drinkt ze dit wel vlot leeg en dan krijgt ze nog 30 +1 schep of 60 + 2 scheppen er achter aan. maar er zijn ook keren dat ze maar 90/100 cc op maakt.
    Ze krijgt daarnaast 100 gram fruit ongeveer en 125 gram groente. en soms een yoghurt( wat ze ook lekker vind) of proberen we thee of diksap maar dat vind ze nog niks.

maar Elize is niet eentje waar je denk ik naar moet kijken want drinkt vanaf begin al veel minder dan de meeste kindjes. voor haar voldoende maar de meeste drinken toch echt wel meer.

Grumpy fijn weekend!

Deel Deze Pagina