Hey meiden Ben er niet zo vaak, maar lees wel meestal mee Wat is jullie eet/drinkschema nu? Hier ongv zo: 09.00 - papfles 200cc 13.30 - fles 200 cc 17.00 - groente 18.00 - fles 200 cc 22.00 - papfles 220 cc Slaapt vaak van 19.00 tot 09.00/10.00 uur
Ik heb de beabecook! Ideaal!! Echt super blij mee Ik gebruik m dagelijks Ook voor verse appelmoes te maken En gekookte aardappels als zoontje en ik samen eten, ideaal! Zou zo weer nieuwe kopen
voor Elize is het ongeveer dit: 6.00 u papfles 130 ml ( drinkt ze soms maar 100 van) tussen 9 en 10 uur fles 130ml of diksap en fruit meestal half stuk tot 3/4 stuk. ( de fles of diksap wisselen we af) tussen 12 en 13u fles 130 ml tussendoor als ze wakker is rond 15 of 16 uur bieden we diksap of thee aan. 75 a 100 ml yoghurt of half stuk fruit ( fruit en yoghurt wisselen we af) tussen 17 en 18 uur fles 130 ml rond 18.30 uur groente 125 gram rond 21 uur papfles 130 ml soms bieden we ook al een soepstengel of een korstje brood aan. Elize drinkt standaard nr. 2 melk van nutrilon aangevuld met jbpm
Hoi meiden, Wat een leuke foto Grumpy! Ik heb even wat meningen van jullie nodig. Komen er zelf nog niet zo goed uit. Gisteren dus de meting van Mauds hoofdje gehad. Vantevoren hadden we bedacht dat als haar afplatting in de categorie ernstig zou blijven vallen we voor een helmpje zouden gaan. Maar ze valt nu, gelukkig, net in 'mild'. Wat dat betreft zouden we het niet hoeven doen, omdat ze dan verwachten dat het vanzelf goed gaat groeien. Maar wat wij niet hadden verwacht is dat de assymetrie van haar oortjes wel ernstig is gebleven En nu twijfelen we dus toch nog enorm.. Het valt absoluut niet op, je ziet het alleen als je heel goed je best doet of van bovenaf kijkt. Dan zie je dat het ene oortje wat verder naar achteren staat. Vind het zo'n moeilijke keuze! Natuurlijk willen we liever geen helmpje. Wat denken jullie als je dit zo leest? Gelukkig kunnen we dinsdag naar de arts om het er nog goed over te hebben, maar dan moeten we toch echt beslissen. Alvast bedankt
En wij geven eigenlijk nog geen pap.. Maud krijgt 4 flessen van 200cc en rond 17.00uur een groentehapje. Toch maar eens uitzoeken of pap ook al nodig is misschien. En voor mama's voor kindjes met tandjes.. poetsen jullie al met tandpasta? Wij nog niet, omdat ze toch nog niet snapt dat ze dat weer moet uitspugen.. maar misschien is dat ook wel helemaal niet erg met kindertandpasta. Maar doe het dus gewoon met water. Fijn weekend allemaal!
Wij hebben een stomer gekocht en ik vind het een ideaal ding. We hebben met 3 mandjes maar gebruiken er meestal maar 2. 1 voor de groente en 1 voor de aardappels. Ik kook daar dus ook in voor onszelf en maak dan wat extra voor Anne, dan kan dat in de koelkast/vriezer en kunnen wij de dag erna bijvoorbeeld pasta eten of iets anders. Ze heeft nu wortels en bloemkool gehad en krijgt zo aardappel. Ze vind het tot nu toe heerlijk en vind het ook niet genoeg als het op is haha! Maar ik wil heel rustig aan opbouwen. Verder krijgt ze nog 4 keer borstvoeding en 1 fles kunstvoeding. De kv is 150/5. Ik doe door de groente trouwens ook een beetje borstvoeding en een klontje roomboter (ongezouten) Dan wordt het wat smeuïger. Hier geen tanden, dus geen tandenpoetsen. Leuke foto grumphy! Lekker vrolijk kind! Hier trouwens ook geen pap, vind die pap flauwekul als ik eerlijk ben.
Linie bij ons zei de cb arts dat pap een goed ontbijt was. en dat een goed ontbijt belangrijk is om de dag mee te beginnen.
dan dames een vraagje: we kregen bij de verloskundige toen de draagmoeder zwanger was een knuffeltje (zie foto) Bekijk bijlage 365873 Deze knoop je dan aan de speen ( misschien kennen of hebben sommige van jullie deze ook) maar nu is het zo dat Elize alles graag in de mond stopt ( doen alle baby's dat weet ik ) maar nu stopt ze dus het bolletje dat de handjes en voetjes van de knuffel voor moet stellen helemaal in haar mond. en valt daarmee dan in slaap. ik vind dit best een beetje eng, en haal het knuffeltje ook weg als ze slaapt of doe tekens de speen erin. wat vinden jullie? is dit eng/gevaarlijk? wat zouden jullie doen? dit knuffeltje ( wat ze al vanaf de geboorte af aan aan de speen heeft zitten ) weg halen en er iets anders voor in de plaats doen?
Ik zou het er niet af halen, als je het eng vind en ze slaapt kan je het uit haar mondje halen. Maar blijkbaar vind ze het een lekker ding Dus zou het mooi eraan laten zitten. Anne duimt, soms slaapt ze met de duim in haar mond, soms ook niet. Ze heeft er nooit last van als hij er nog in zit, haal hem er ook nooit uit. Knuffels krijgt ze niet mee naar bed, die zijn om te spelen nog en dat vind ze prima
in bed heeft ze verder ook geen knuffels alleen dit knuffeltje aan de speen dan. in de box wel een beer en een aap en ander speelgoed. daar sabbelt ze ook aan. maar die zijn te groot om in de mond te steken. soms duimt ze ook en dan slaapt ze idd ook met de duim in de mond andere keer dus met speen of het knuffeltje van de speen.
He linie wat een lastige keus! Ik zou als het zo miniem verscil is denk geen helmpje doen. Blijft het zo'n klein verschil of is er kans dat het naarmate het hoofdje verder groeit het wel zichtbaarder wordt? Wij geven ook nog geen pap, wel een paar keer geprobeerd maar hij verslikt zich er steeds in dus hebben het toen maar laten zitten. Is ook niet noodzakelijk aangezien het loze extra calorieën zijn
Bedankt voor je reactie Beertje! Dat is inderdaad de vraag die wij ook willen stellen aan de kinderarts. En gelukkig niet gek dus dat wij geen pap geven.
Ik denk dat de kinderarts wel goed advies kan geven en ik zou ook hem vragen wat hij zou doen als het zijn kind was. Als het verschil klein is zou ik het niet doen. Als hij denkt dat je het later wel misschien kan zien en dat met het helmpje kan voorkomen zou ik het helmpje doen. Hoe lang moet ze dat op voordat het nut heeft zeg maar?
Linie ik sluit me aan bij MamaVanAnne. vraag de kinderarts wat hij zou doen als het zijn kind zou zijn. vaak heb je dan het beste antwoord om te kunnen beslissen. ik ben bezig met een raamschildering te maken. is voor mij de 1e keer. ben vanmiddag begonnen en nu in de avond nog bezig.. af en toe pauzeer ik even en ga dan weer verder. hier een foto, Bekijk bijlage 365909 t is nog niet af, maar een indruk.
Hoi meiden! Ik lees niet actief meer mee, maar kom zo nu en dan even spieken. Beaba baby Cook is erg fijn! Zou het zeker doen als je het leuk vindt. Ik vond hem echt ideaal (nu stuk helaas). tandpasta op de borstel doen ter grootte van een doperwtje en het is dan niet erg dat ze het doorslikken. Als het zo mild is Linie zou ik het denk ik niet doen. Zeker bij een meisje groeit het haar er wel overheen hele dikke knuffel voor Grumpy... Ik denk aan je! Alles gaat hier nog steeds prima. Man wat boffen wij met dit heerlijke, makkelijke mannetje. maandag ben ik begonnen met wat fruit, ging er zó in! Ook de groentes de volgende dag (wortel) gingen met smaak naar binnen en zonder kokhalzen slikt hij het netjes door. natuur talent Zodra hij goed rechtop kan zitten ga ik op Rapley over. De borstvoeding gaat prima. Flinke dips gehad en tijdelijk domperidon geslikt. Nu er weer bovenop en still going strong! Hopelijk kan k nog heel lang blijven voeden. Ik hoop zelfs de twee jaar aan te mogen tikken. Maar ik ben al heel blij met dit. Fijne dag allemaal!
Ahh wat een lekkere schat ingeltje! Wij hebben gisteren voor het eerst rapley geprobeerd. Tenminste hij probeerde het zelf... zat bij mij op schoot en we aten wortel en hij greep er een van m'n bord af dus dacht ga een kijken wat hij er mee doet. En Jahoor hup in dat bekkie ermee. Hij verslikte zich ontiegelijk en ik vond het doodeng! Maar na een paar keer kokken floepte het er gelukkig weer uit. Toen vond hij het wel mooi geweest dus ik hou het voorlopig ook nog even bij de pureetjes en wissel zelf gemaakt en potjes af. Bruine bonen met appel, wortel en bloemkool vind hij heerlijk en broccoli vind hij niet te hachelen haha. Maar dat heeft ie van zijn moesje want ik wet pas sinds een jaar of twee broccoli zonder te grillen. Het is dat het zo gezomd is want echt lekker kan ik het nog niet noemen haha. Fruit vindt hij super en werkt zo een hele banaan naar binnen! :-o