Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Ik had nog niet verteld dat onze kleine zoveel sliep en hup het gaat ineens anders. Volgens mij zit ze in een sprong.
    Ze kletst ineens nog meer dan anders en met hele andere klanken.
    Maar ze wordt nu ook vaak boos als je haar naar bed brengt, of wordt wakker en zet 'm dan op het krijsen, echt ongekend (voor ons).

Ik weet alleen nog niet zo goed of ze krijst uit paniek of boosheid.
    Ik vind het erg lastig, want troosten vanuit bed, dat werkt niet bij onze meid. Dat ging als baby zijnde ook al niet.
    Ik wil d'r ook niet te snel oppakken, want af en toe doet ze t ook 's nachts, maar als ze in paniek is wil ik r ook niet te lang laten huilen.

Kent iemand dit? Is dit een fase? Iemand tips?

2. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier is het ongeveer zo:

tussen 7.00 en 8.00 bv (slapend)
    9.30 wakker
    11.00 bv en dan slaapje
    12.00 groentehapje
    14.00 bv en slaapje
    17.00 kv 180/6
    18.00 slaapje
    20.00 bad, bv, bed en slaapt ze meestal als er niet zulke rare dagen zijn als nu door

3. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL

Nou dit hebben wij nu dus ook!
    J. Was altijd een hele goede slaper. Sliep vaak van 8 - 8! (Dus ben ook heel verwend! ;)) maar nu sinds een paar dagen word hij snachts wakker. Eerst twee nachten om half 5, toen maar een fles gedaan want wist niet wat er anders aan de hand was maar toen de volgende nacht weer! Tja wil hem geen fles meer aanwennen dus maar luier verschoont en weer in bed. Brullen! Heeft 1,5 uur geduurd en toen wou hij weer slapen...
    Afgelopen nacht hoorde ik hem om half 3 even, maar toen sliep hij wel weer en om 6 uur echt wakker! Wilde niet meer slapen. Heb hem echt een uur laten huilen want het was meer zeuren/jengelen dan echt huilen maar meneer wou niet meer slapen.
    In het oei ik groei boek staat juist dat nu een makkelijke periode aanbreekt maar ik vraag het mij af haha.
    Maar nu denk ik ook wel van er zijn mensen die dit altijd hebben met hun baby! Dan mag ik mn handjes nog dicht knijpen, maar het is wel lastig!

4. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Elize is elke ochtend tussen 6 en 7 wakker. dan krijgt ze de fles en daarna gaat ze nog even terug. en slaapt dan tot ong 9 uur/ half 10. dan slaapt ze tussendoor soms in de box. en s'middags leg ik haar op bed. soms al om 13 uur en soms rond 14 uur. ze slaapt dan gemiddeld ong 2 uurtjes.daarna slaapt. ook in de avond slaapt ze soms nog in de box eventjes. en tussen 20 en 21 uur krijgt ze de laatste fles en gaat ze naar bed.

5. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Sinds een paar avonden kan V ook moeilijker in slaap komen...ligt echt aan een sprong denk ik.
    Eten jullie kleintjes de groente en fruit goed? V. Eet twee stuks fruit weg, meestal appel en banaan, en in de avond een heel potje groente. Pureer de groente nog niet zelf omdat wij toch wel pittig eten. Toch best wel veel keus in de supermarkt he pfff...
    V. Wordt tussen 7 en 8 wakker dan flesvoeding
    Rond 10 en 11 fles of fruithap, als ik smiddags wegga dan fruithap
    Tussen 2 en 3 flesvoeding
    Rond 6 uur groentehap
    Rond 8 uur laatste flesvoeding of sinds kort een dromerig papje

Tussendoor slaapt ze, nu alleen nog maar in de ochtend..wil niet slapen. Geef haar nu ook maisboogies tussendoor en heb vandaag appel diksap gekocht, vond ze erg raar smaken maar dronk het op.
    6 jan. Weer naar cb. Gisteren gewogen en weegt al 7, 5 kilo!!

Fijne jaarwisseling alvast dames!

6. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij ons eet ze alleen nog maar groente, gestoomd en gepureerd met de staafmixer. Zo heb ik vandaag ook de appel klaar gemaakt.

Hoe gaat dat met andere fruitsoorten? Schil je en geef je het gewoon zo in stukken of maak je het dan gewoon koud met de staafmixer klaar?

We hadden gisteren bloemkool voor onszelf en ik gaf haar ook een stukje, maar ze kokhalsde zo alles er weer uit lol. Dat vond ze echt nog totaal niks.

7. Kimmey

Kimmey Bekend lid

23 mrt 2011
    825
    449
    63
    Vrouw
    Mama en Vogelkweker
    In Mijn Huisje :P
    Vraagje..ik heb inmiddels ook de maisboogies.
    Roan vindt ze heerlijk maar vandaag stopte hij het laatste stukje helemaal in zijn mond en stikte er zowat in ...schokken ons dood.
    Het laatste stukje pakken jullie dat af of gaat het bij jullie wel goed?

Roan eet met ons mee mits het niet te pittig is anders krijgt hij een potje en fruit doen we zelf en uit een potje ligt eraan hoe druk onze dag is.
    Roan krijgt soms ook een dromerig papje of pyjamapapje voor het slape gaan maar niet te vaak en soms met melk gemixt.

Iedereen een goed uiteinde alvast en en een gezond en gelukkig 2014 !

8. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Elize is de afgelopen dagen ook niet in haar doen. vooral overdag is ze aan het jengelen en huilen. enz.. ook valt ze overdag lastig in slaap en soms lukt het niet om haar in haar bedje te leggen overdag.en ook in de box wordt ze dan overstuur. als we haar dan oppakken lijkt het goed te zijn.

wat betreft eten krijgt ze het geprakt en verder eet ze af en toe brood of een soepstengel en ook af en toe een toetje. fruit eet ze ongeveer 1 stuk en ook de groente gaat goed. zo'n potje 125 gram gaat in een keer leeg. en een groter potje van 200 gram ong in 2x.
    we bieden tussendoor ook lauwe thee of diksap aan maar dat vind ze nog niks. ik geef haar ook al een tuitbeker , die vind ze interessant maar ze snapt het nog niet echt.. geven jullie ook al drinken uit een tuitbeker of krijgen ze alleen nog maar de fles.

wat gaan jullie doen met de jaarwisseling? gaan jullie naar vrienden/familie? of blijf je thuis?
    wij blijven thuis, ga niet " slepen" met Elize, zoals hierboven al gezegd is ze al uit haar doen en de dagen rond kerst al veel weg geweest dus we blijven thuis.
    ook zien we de familie 1 januari weer want dan is mijn man jarig. en komt iedereen op zijn verjaardag 's middags.
    wij wensen iedereen alvast een goed nieuwjaar.!

en nog even foto's van de fotoschoot

Bekijk bijlage 368532 Bekijk bijlage 368535

9. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    De beste wensen voor 2014 voor iedereen!!!!

Wij zijn gisteren naar vrienden geweest. Anne heeft er lekker geslapen van 20.30 tot 00.30, toen werd ze alsnog wakker van al het vuurwerk en hebben we er haar maar uitgehaald. Wakker worden in een vreemde omgeving is blijkbaar toch niet zo fijn ;)
    Rond 2.00 uur zijn we naar huis gereden en heeft ze de anderhalf uur in de auto nog lekker geslapen, thuis aan de borst rond 4.00 en toen lekker haar bedje in en hebben we allemaal heerlijk kunnen slapen tot 10.00 uur en toen nog tot 12.30. Heerlijk een dochter die rekening met je houd en lekker slaapt haha!

Hier is het de laatste week ook een aantal keren wakker worden geweest, maar dan vaak in de avond. Dan ging ze rond 20 uur op bed en was ze rond 21.30 ineens krijsend wakker. Alsof ze naar droomde ofzo. Dus vermoed dat hier ook een sprongetje aan het aankomen is misschien.
    Ze tijgert momenteel de hele kamer rond en we hebben de box ook maar naar beneden gezet, want ze trekt zich al aan wat dingetjes op en wil niet dat ze straks ineens bedenkt dat ze wat kan en uit de box valt.

10. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Beste wensen allemaal!

Hier onrustig nachtje gehad.. Nou ja, avond.. E. wilde niet echt slapen en toen het eindelijk gelukt was 2 uurtjes later was het 12 uur.. Gelukkig is ze niet snel chaggie :)

Oh ja en inmiddels is er hier ook een tandje gearriveerd :D

11. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jullie ook de beste wensen voor 2014!

J. Heeft gelukkig gewoon door alles heen geslapen en werd pas om 8.30 wakker! Toen fles en weer geslapen tot 10.15. Heerlijk, viel me 100% mee :)
    Hier heeft hij ook al een beetje kruipneigingen, maar daar blijft het ook bij.

12. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Hoi mama's!!!

Wat een leuke en gezellige groep hier heb eventjes een paar bladzijdes gelezen. Mag ik me aansluiten in deze groep?

Liefs Sugar X

13. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tuurlijk Sugerblossom, welkom! :)

14. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
  15. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een paar keer fruit en groente gepureerd maar J. Vind het niks! Heel vies gezicht trekken en alles uitspugen. Denk doordat het niet zo'n glad papje is als uit een potje maar dat zal hij toch ook moeten leren. Hoe gaat dit bij jullie?

16. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Welkom Sugarblossom :D

Hier gaat fruit eten goed, maar kan beter.. Groente vindt ze heerlijk.. Nu de 6 mnd potjes met v alles en nog wat erin zijn helemaal favoriet.. Net zo'n vogeltje met open mond hihi..

Ik heb ook wel eens zelf groente gepureerd en dat is inderdaad niet zo glad als uit een potje.. Was hier ook wel wennen.. Gewoon blijven proberen Fas, dan moet het vanzelf beter gaan.

Ik ga vd week toch echt maar eens een afspraak maken bij de bekkenfysio.. Ik blijf last houden van mijn schaambeen sinds de bevalling.. Het ging een tijd erg goed, maar heb me 2 weken geleden weer verstapt en voel het nu nog.. Eens kijken of zij me daar wat tips voor kan geven en of zij het raadzaam vindt om ermee naar de huisarts te gaan..

Nou ik ga douchen en naar bed, lange dag gehad op het werk (1e overuren in het nieuwe jaar alweer gemaakt..) En morgen is ook een lange drukke dag :( Ben ook helemaal niet vrij geweest rondom kerst/oud & nieuw.. Alleen 1e en 2e kerstdag en nieuwjaarsdag.. Verder zelfs extra gewerkt.. Ik had al zo lang 'vakantie' gehad.. Nou verlof = geen vakantie, maar dat snappen ze nog niet.. Heb gezegd dat ik dan volgend jaar de 1e ben :D

Fijne avond allemaal!

17. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Happy new year :) hebben jullie get gezellig gehad? V. Heeft niet door het vuurwerk heen geslapen, ze werd iets voor 12 wakker van de harde knallen waardoor ze steeds even huilde en het dan weer stil was...heb haar er maar uitgehaald iets voor 12 snel fles gegeven en toen voor het raam vuurwerk zitten kijken...ze vond het prachtig :)

Welkom sugarblossom!
    @fas: hier geen problemen met fruit wat ik zelf pureer...het is vaak even wennen he ;)
    @kimmey: geen problemen met het laatste stukje van een maisboogje...ze zuigt er gewoon op.

18. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Welkom Sugarblossom!
    Zou leuk zijn als je wat meer verteld over jezelf en je kleine?! Ik ben namelijk altijd super nieuwsgierig :)

Anne heeft ook niet door het vuurwerk heen geslapen, en het is ook lastig haar nu weer goed in haar ritme te krijgen.
    Misschien is ze toe aan 2 slaapjes per dag?
    Hoe gaat het bij jullie met slaapjes? En hoe ben je van 3 naar 2 slaapjes gegaan?
    Hier maak ik haar wakker of is ze wakker rond 10.00 uur, dan geeft ze aan om 11 uur al weer moe te zijn, dus gaat ze dan vaak nog 3 kwartier slapen.
    Dan vervolgens rond 14.00 uur nog een slaapje van een uur
    en dan rond 17.30 nog een slaapje van een uur
    Dan om 20.00 uur richting bed voor de nacht.

Ze geeft wel signalen af dat ze moe is, duimen, jengelig worden, in de oogjes wrijven. Maar zodra ik haar in bed leg is het vaak nog wel 10 minuten mopperen voordat ze in slaap valt..

19. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Hier bij ons is in de buurt weinig herrie van vuurwerk dus Elize heeft prima geslapen.

Op het moment zit er niet echt een ritme in de slaapjes en de ene dag slaapt ze veel en de andere dag weinig.

de afgelopen dagen heeft ze het volgende schema ongeveer gehad:

rond 6 uur/6.30 uur fles
    7 uur weer naar bed
    9 uur wakker
    wassen en aankleden
    9.30 u fruit
    10 uur fles
    spelen op het kleed
    11 wordt ze vaak moe en valt in slaap
    12 wakker
    12.30 brood korstje en fles
    13 spelen
    14 uur naar bed
    16 uur wakker
    spelen
    17 uur fles
    spelen
    vaak valt ze daarna rond 18 uur in slaap
    19 uur wakker en krijgt dan groente hapje
    20 .30 fles en daarna naar bed.

maar er zijn ook dagen dat ze s'middags van 13 uur tot wel 17 uur kan slapen of dagen waarop ze juist smiddags niet slaapt.

20. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    De beste wensen allemaal nog.

Ik postte vlak voor de jaarswisseling dat onze kleine ineens niet meer ging slapen (nadat we net alles op de rit hadden ;) ) maar denk dat het een sprongetje was, want het gaat (gelukkig!) weer goed, alleen op het kinderdagverblijf niet.

In het begin ging het eten ook voor geen meter, we kwamen bijna in een strijd. Als we haar in een stoeltje zetten of met een slabber kwamen begon ze al te huilen!

Wij hebben het toen een weekje of 2 gewoon gelaten en ben ik weer begonnen met combi smaken (lekker tegen alle adviezen in) en nu gaat het super en gaat alles erin, fruit en groente en ook enkelvoudige smaken.

Rollen doet de kleine meid inmiddels ook. Over 1,5 week weer naar het CB ik ben benieuwd, vooral naar haar lengte.
    Ze krijgt nu nog Frisopep (koemelkallergie) maar met 6 mnd moeten we provoceren, ik ben benieuwd want we hebben nu net eindelijk rust en ritme en dat de kleine lekker in haar vel zit.

Ik ga nu ook op zoek naar een fotograaf, rond die 6 maanden willen we een fotoshoot doen. Dat wilden we al een newbornshoot doen, maar door haar gebroken schouder en koemelkallergie (lees: ik denk darmprobleempjes) was het alleen maar huilen. Nu is het echt de meest vrolijke baby ooit (ook volgens de leidsters van het kinderdagverblijf)

Had zelf nieuwjaarsdag tijdens een wandeling al mooie foto's (vind ik :D) geschoten en ook ingezonden bij baby de maand, maar ze komen maar niet op de site.

Iemand een idee wat ik fout heb gedaan?

Deel Deze Pagina