Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Geen idee wat je fout hebt gedaan. Maar wat klink je heerlijk ontspannen :D Super om te horen dat het zo goed mag gaan met Fem!

2. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Dank je. Ik voel me nu ook wel ontspannen. Merk wel dat de vermoeidheid van de eerst 4,5 hele pittige maanden eruit komt, maar dat is ook niet erg. Gewoon goed op de rust letten en lekker genieten. :D

3. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Tuurlijk meis, dat knappe poppetje van jou mag hier zeker ook gezien worden!

4. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Hallo mama's en alle mooie babies, een gelukkig nieuwjaar enneh... op naar alle 1e verjaardagen! :$

Alweer even een tijdje afwezig geweest door alle feestdagen en de drukte daar omheen. Maar we zijn er weer, even bijlezen en hopen dat ik op zoveel mogelijk nog ga reageren.

Iedereen de jaarwisseling overleefd? Kindjes lekker doorgeslapen?
    Bram niet hoor, die werd om 12u wakker en heeft vuurwerk mogen kijken, hij vond het prachtig! Geweldig om te zien. :)

Bram is dus over op een ander schema, we hebben het schema wat jij Kimmey voor Roan gebruikt als leidraad gebruikt omdat dat aardig overeen komt met onze tijden, of eigenlijk... met Bram z'n tijden van wakker worden enzo. En het gaat super goed al vanaf dag 1!

We zitten nu op dit schema:
    06.00: fles 180+6
    10.00: fruithap + tussendoortje (broodkorst/soepstengel)
    12.00: fles 180+6
    14.00: yoghurt + tussendoortje (soepstengel/maisboogie) + diksap appel
    16.00: fles 180+6
    18.00: warme hap (6mnd hap uit potje of volgens Rapley in de hand)
    20.00: fles 180+6 + 4 scheppen pap en naar bed!

Bram lijkt het goed te doen op dit schema, terug naar 4 flessen door de inbreng van yoghurt en wat tussendoortjes was echt een goed plan. Hij wil z'n tussendoortjes graag zelf eten, wordt nadat wij hem gevoerd hebben echt "neidig" en wil dan nog zelf eten. We geven al z'n hapjes nu wel in de kinderstoel, dat is al een hele verbetering, hij vind het prachtig om rechtop te zitten.

Ook hier stopt Bram het laatste stukje vd Maisboogies helemaal in z'n mond. Ik heb gemerkt dat dit gewoon goed gaat. Het is zo snel zacht door het slijm in de mond dat hij eigenlijk niet eens de kans krijgt om er in te stikken. Het is trouwens errrug leuk om je vieze maisboogies handen door je haar te halen... ;)

Zijn er hier mama's die ook (willen) Rapley-en? Ik zou Bram zo graag vaker zelf willen laten eten, maar ik kom er op dagen dat ik moet werken gewoon niet aan toe, dan is het geven van een potje of iig van gepureerd eten zoveel makkelijker als stukjes groente/fruit in de hand. Ben zo benieuwd hoe andere werkende mama's dat doen.

Wij geven Bram ook diksap, wel gewoon uit de fles (alleen wel een kleintje) en dat gaat goed. Hebben voor de S-fles van Difrax handvatten gekocht waardoor hij hem zelf vast kan houden, hij snapt het steeds beter. Prenatal - voeding - Flesvoeding accessoires - Difrax - Difrax handvatten s-fles klein 2 stuk
    Drinken uit een tuitbeker snapt hij nog niet. Ik blijf het wel proberen maar vooralsnog is het geen succes.

Bram heeft het heel hard krijsen ontdekt, dit doet hij sinds een paar dagen erg fanatiek terwijl hij lekker ligt te spelen of in de kinderstoel zit nadat hij z'n buikje weer vol heeft gegeten.

Helaas heeft hij ook het hardop huilen met veel geluid en overstuur krijsen met dikke tranen ontdekt. Zo sneu! Hij lijkt wel wat schrikkeriger en eenkenniger te zijn op het moment. Vandaag bij de gastouder heeft hij toen haar oudste zoon en ook later toen haar man binnenkwam het acuut op een ontroostbaar krijsen gezet. :(

Rollen doet Bram nog steeds niet...
    Wel wipt hij steeds vaker z'n kont vd grond als hij op z'n rug ligt, hakken in de grond en buik omhoog. En hij wil veel rechtop zitten, ook op schoot. Zodra je hem tegen je aan legt dan traint hij goed z'n buikspieren door zichzelf in zit omhoog te trekken. Ik ben ook al een klein beetje aan het trainen met los zitten op het aankleedkussen, dat gaat redelijk...

Zou mij niets verbazen als Bram het kruipen over gaat slaan en eerst gaat zitten en zich dan op z'n kont gaat verplaatsen. Dat deed ik namelijk ook als kind. En hard dat ik ging!!! :p En het rollen zal wel ineens gaan gebeuren.

Bram z'n eerste 2 ondertandjes komen trouwens door! Hij dacht ook... ik ben nu 6mnd, nu is het tijd voor de eerste tandjes.

Zo... geloof dat ik weer aardig bijgelezen en geschreven ben. Tijd om naar bed te gaan want morgen heeft mama haar 3e werkdag bij Specsavers op het service kantoor. :D

Weltrusten meiden!

5. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    liesjuh met kont van de grond, hakken in de grond en buig omhoog, bruggetje maken, deed en doet Elize al heel erg lang. zeker al vanaf een maand of 3 of zo ( misschien zelfs wel eerder) ook omrollen en weer terug gaat vloeiend.

het maken van geluiden en krijsen van pret doet ze hier ook steeds. het lijkt wel hoe harder hoe beter!

verder wil ze altijd maar bewegen. zich afzetten op je en wippen.
    rechtop zitten en alles zien dat wil ze ook echt al een paar maanden.

nu probeert ze te tijgeren en kruipen maar dat lukt nog niet zo goed. het is of de beentjes onder de komt trekken of voor op de handjes steunen , maar dat gaat nog niet tegelijkertijd.

diksap of water dat wil ze niet ( niet uit de fles en de tuitbeker snapt ze nog niet en dat gaat ook nog niet)

ze krijgt 5x 130 ml melk ( soms drinkt ze dit op of een keer een fles van 165 en een enkele keer een fles van 200, maar ook keren genoeg dat ze maar 100 ml ervan op maakt)
    groente en fruit, en yoghurt vind ze gelukkig erg lekker en dat gaat er goed in.
    wij maken zelf het klaar en prak of blender het.
    verder krijgt ze ook broodkorstjes en soepstengel.

Tandjes zijn nog niet te zien wel is het onder glazig en zie en voel je bobbeltjes dus denk wel dat het eraan zit te komen.

Straks de opnames, dus ik hoop dat het droog blijft. heb er zin in..

6. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Hoe zijn de opnames geweest, was het leuk?

7. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    #2387 wensdroom, 8 jan 2014
    Laatst bewerkt: 8 jan 2014
    Liesjuh leuk dat je er naar vraagt.

het was een leuke dag. deze begon met een lunch in een restaurant hier in het dorp. samen met de regisseur, cameraman, geluidsman en een redactie lid. zodat we vast kennis konden maken en kort doorspreken hoe we het gingen doen.
    Sander de presentator kwam wat later.
    daarna is eerst de draagmoeder gaan wandelen en heeft zij haar verhaal verteld.
    toen zij terug was hebben we bij mij thuis wat gedronken.
    daarna was het mijn beurt om te wandelen.
    het was leuk om te doen en er werd ook tussendoor gezellig gekletst over andere dingen maar ook vragen aan ons gesteld die niet opgenomen werden.
    als laatste nog een stukje gefilmd met Elize erbij.
    foto's gemaakt en voor de promo wat gefilmd.
    we krijgen als de montage klaar is ook een dvd van de uitzending/opnames en we hebben een boek gekregen dat Sander de kramer geschreven heeft.

ik ben heel benieuwd hoe de uiteindelijke uitzending eruit gaat zien.

ik hoor ong 2 weken van te voren wanneer de uitzending is. maar men zei dat dat geen maanden zou duren.

Ik heb iig een leuke dag gehad.

Bekijk bijlage 369892
    Bekijk bijlage 369893

8. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    vorige week vrijdag waren we in het ziekenhuis en bleek dat wessel een resistente bacterie heeft en kreeg een antibiotica kuur voor 7 dagen.
    gisteren ben ik gebeld dat we mogen stoppen met de antibiotica, de witte bloedlichaampjes die moeten vechten tegen bacterieen is verlaagt hierdoor zijn ze nu bang dat wessel een afweersysteem probleem heeft. Dus gisteren weer bloed geprikt, zo zielig 4 buisjes en zn arm wordt stevig vast gehouden. Ik ben inmiddels aardig wat gewend maar dat gaat me echt aan het hart en moet dan zelf ook huilen.
    Daarnaast moeten we alvast beginnen om 6 weken lang 2 keer per week bloed te prikken om die bloedlichaampjes in de gaten te houden.

ik vind het ziek zijn van wessel wel heel zwaar, hij grootste gedeelte vab de dag zit hij aan me vast geplakt en wil hij alleen mama. gelukkig wil hij graag in de draagdoek. maar ik ga niet zo veel meer weg. En nu is ook door het ziekenhuis aangegeven dat we opmoeten gaan letten met mensen die ziek/ verkouwden zijn. Daarnaast spuugt hij nog steeds veel dus minimaal 1 keer per dag moet ik 1 van ons om kleden.

wessel heeft inmiddels 6 tandjes en nummer 7 is ook bijna door. Het kruipen gaat het goed af maar voorla als er iets is wat hij niet mag hebben. hij wil het liefst staan dus probeert hij op handen en voeten vooruit te komen maar ja dat werkt niet echt haha.

hier totaal geen schema meer, sinds het ziek zijn gaat alles anders. heel even een aantal dagen op 5 voedingen gezeten en nu gem 8. vanacht 6 uurtjes achter elkaar geslapen maar meestal 3/4 uurtjes.

eten: wessel krijgt vaak wat wij ook eten of de biologische potjes van de AH hier zitten stukjes in. fruit maak ik vers of wat ik ingevroren heb en heel soms een potje. soms probeer ik stukjes te geven maar hij propt alles in zn mond en stikt dan :). Hij krijgt nijntje koek en ook daar moet ik goed bij opletten..

liesjuh: dat eenkeningen hoort bij de leeftijd, dat begint ergens rond 6/7 maanden.

wensdroom: ben erg benieuwd naar de aflevering, erg mooi om dit verhaal te delen.

vanavond laat ik me heerlijk masseren en het wordt nog vergoed door de verzekering ook. ik ben dan rond 8 uur weer thuis en duik dan gelijk mn bed in met wessel.

9. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    hier nog 2 foto's

10. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    kleinmonster ik kan heel goed snappen dat je het zwaar en moeilijk vind dat Wessel ziek is. zelf weet ik hoe het is om ziek te zijn, maar ik denk dat het nog veel moeilijker is om te zien dat je kind ziek is. zielig he dat bloed prikken. ook hier snap ik weer heel goed dat je ondanks dat je eraan " gewend" raakt dit erg moeilijk en zielig vind. het is voor Wessel ook niet fijn dat prikken.
    wat rot dat ze maar niet duidelijk kunnen vinden wat er met hem aan de hand is. Het is ook logisch dat je zo minder weg gaat en kan. maar dat kan heel zwaar zijn om veel thuis te zitten. goed dat je vanavond even lekker eruit bent en een massage hebt. ik denk dat het goed is als je toch af en toe even voor jezelf hebt. hopelijk heb je mensen waarbij je terecht kunt en die ook is het maar even op Wessel willen passen zodat je even eruit kan en tijd voor jezelf hebt.

leuke foto's van hem.
    hopelijk is er snel duidelijk waar het door komt en kunnen ze het echte probleem aanpakken zodat hij weer beter wordt.

11. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hele mooie foto's kleinmonster!
    Hoe gaat het inmiddels met Wessel?

Wat eten jullie kleintjes al veel! Anne krijgt 1 keer per dag een fruit of groente hap van ongeveer 75 gram inmiddels. Ik weet niet hoe ik nog meer erin moet proppen op een dag als ik eerlijk ben. Het zit allemaal zo kort op elkaar met de bv. Hier zit namelijk overdag 3 uur tussen de borstvoedingen. En als ik dan ook nog tussendoor hapjes moet geven.. Dan moet ik dat een uur na de borstvoeding gaan doen denk ik? Dan krijg je zoveel eet momenten op een dag..
    We moeten maandag naar het cb, daar maar is vragen hoe we dat kunnen aanpakken.
    Want er moeten wel meer hapjes in komen, want ze komt nu ook s avonds en s nachts weer voor een voeding.. Afgelopen week was het flink raak, hele gebroken nachten weer (zucht)
    Verder kan mevrouw niet meer in de wipstoel, want ze gaat er met stoeltje en al vandoor. Hebben jullie hier ook al last van (gehad)?
    En hoe geef je die kleintjes dan nu een rustmomentje?

En dan heb ik nog iets, hoe doen jullie dat met nagelknippen? Dat vind ik echt het rotste klusje van de week. En die nageltjes groeien zo hard, ik knip ze zo kort mogelijk, maar een week later moet het echt weer want anders krapt ze echt zichzelf open..

12. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mama van Anne: j. Heeft de laatste tijd ook dat hij s'avonds of snachts steeds wakker word (zal wel weer zo'n periode zijn) maar ze hebben mij juist gewaarschuwd dat we GEEN extra voeding meer moeten gaan geven omdat je ze hier alleen maar mee verwend en daarom komen ze de volgende nacht dan ook weer. Én ze hebben het nu echt niet meer nodig!
    Wij proberen hem weer rustig te krijgen, liedje zingen, even uit bed halen en rondje lopen enz. En dat werkt nu redelijk. Maar blijft lastg he :(

Hier zit j. Gelukkig nog rustig in zn wipstoeltje.

En met het eten vind ik het ook allemaal wel veel hoor. Wij moeten maandag ook naar het CB 😃

13. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Elize zit ook nog gewoon in het wipstoeltje

We zijn ook bij het cb geweest van de week en de tip was om het eetschema aan te passen. het ontbijt, het fruit, de lunch, tussendoortje en de groente moeten nu de hoofdmaaltijd worden en de fles melk bijzaak.

tussen 6 en 7 uur krijgt ze 150 ml pap ( maakt ze soms leeg)
    rond 9.30 /10 uur 1 a 1,5 stuks fruit. en aanbieden water, thee of diksap. ( dat wil ze nog niet en ik geef nog een klein flesje 60 ml melk)
    rond 12 /12.30 uur brood proberen (eet ze wat korstjes verder nog niet) en daarna melk 150 aanbieden, ze drinkt ongeveer 100 daarvan)
    rond 15.30 uur water, thee of diksap aanbieden en een tussendoortje zoals bv een soepstengel.
    18 uur groente en aardappel ( ongeveer 125 tot 150 gram eet ze hiervan)
    en om 20/20.30 nog een fles van 150 aanbieden ( deze gaat tot nu toe meestal leeg)

nageltjes groeien echt hard soms zelfs wel 2x per week knippen

14. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Sorry dames lang niet alles bijgelezen...

Wat betreft eten...ja het lijkt alsof je de hele dag door aan het eten geven bent. Schema heb ik een beetje veranderd:
    6-8: fles met zonnige ontbijtpap
    9-11: 2 stuks fruit, meestal appel en banaan
    13-13.30: stukjes brood/maisboogies + flesje met apeldiksap
    15-15.30: fles
    17.30-18:00: half potje groenten + bakje yoghurt met appeldiksap er doorheen
    19.30-20:00: fles met dromerig papje of alleen nutrilon

Bakje yoghurt is op aanraden van het cb. Ze groeit nu snel en haar lichaam heeft wel voldoende melk nodig...maar ze smult ervan :) tussendoor geef ik haar ook water of diksap voor voldoende vocht.

Wipstoel laat ze staan in ieder geval haha

Heb een tatoeage laten zetten met haar naam op mijn been. Mn vriend heeft haar eitje op zijn arm laten zetten...bij mij komt deze nog onder haar naam :D

15. madchen30

madchen30 Actief lid

18 mei 2008
    282
    0
    16
    Mama van Anne: j. Heeft de laatste tijd ook dat hij s'avonds of snachts steeds wakker word (zal wel weer zo'n periode zijn) maar ze hebben mij juist gewaarschuwd dat we GEEN extra voeding meer moeten gaan geven omdat je ze hier alleen maar mee verwend en daarom komen ze de volgende nacht dan ook weer. Én ze hebben het nu echt niet meer nodig!
    Wij proberen hem weer rustig te krijgen, liedje zingen, even uit bed halen en rondje lopen enz. En dat werkt nu redelijk. Maar blijft lastg he :(

Hier zit j. Gelukkig nog rustig in zn wipstoeltje.

En met het eten vind ik het ook allemaal wel veel hoor. Wij moeten maandag ook naar het CB ��

bij BV werkt het wel allemaal een beetje anders
    bij BV is het 1e jaar BV hoofdvoeding en de rest Bijvoeding
    wat ik nu doe is eten aanbieden en gelijk erachteraan de borst.
    of soms andersom net wat het handigst uitkomt
    dan zit je niet met extra voedingsmomenten.

hier ook een kindje zonder ritme en nachtvoedingen
    nouja het hoort erbij
    bij nr 1 en 2 heeft het ook lang geduurd voor de nachtvoedingen eraf waren.
    bij nr 1 met 10,5 mnd (met 8,5 gestopt met BV daarlag het dus niet aan!!)
    bij nr 2 eigenwijzer geworden en niet geluisterd naar CB met zijn je hebt te weinig voeding met bijna 11 mnd geen nachtvoeding meer en 15 mnd BV
    en nu nr 3 heeft nopg 1 a 2 nachtvoedingen (soms 3 :()

eet overdag ook al veel en gaat heel goed.
    mama is moe maar dat hoort erbij :)

vooral niet BV gaan rekken soms hebben ze het nog wel nodig en soms hebben ze wat extra aandacht nodig en tja ik geef liever BV snachts (niet eruit) als dat ik 10x eruit moet om te troosten/speen terugstoppen/ fles warmmaken omdat het toch echt honger is....
    nee dan BV aanleggen terugrollen (cosleeper) en verder slapen maar.

ze start overigens wel in eigen bed.

hier tijden bij benadering
    23.00 BV dan slapen
    snchat 1 of 2 voedingen geen idee hoelaat
    dan tussen half 6 en 7 BV
    tegen 9 uur boterham (3 kwart gaat op)
    tussen 11 en 13 BV en fruit
    rond 15 BV en iets te eten rijstcracker/fruit yogurt
    17/18 uur BV
    18 uur als ze wakker is warm eten wat wij ook eten.
    kook zoutloos.. ala rapley
    dan tussen 18 en 23 uur meestal nog 1 of 2x bv soms ook niet

16. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vandaag bij het cb geweest en ze is nu met 6 maand en een weekje 69,5cm en 7825 gram. Helemaal keurig volgens haar eigen +1 lijntje.
    Ook waren ze tevreden over haar ontwikkeling en vonden haar vrij vlot daarin. De arts gaf aan dat de avondvoeding eraf moet (heb maar niet gezegd dat ze soms nog een nachtvoeding krijgt haha) en dat we het eten moeten gaan uitbreiden.
    We zijn het er mee eens dat we het eten moeten uitbreiden, maar wel op een normaal tempo en niet hup het dubbele in 1 keer.
    We gaan dus groente en fruit in hoeveelheid verhogen en als dat goed gaat de groente uitbreiden met aardappels erbij
    De arts had het er over dat ze van beide 200 gram per dag mag.
    Daarna mogen we een toetje erbij gaan doen en een broodkorst.
    Nu zit ze op 125 groente en 75 fruit op een dag. Ze moet dus eerst naar 200 groente en 200 fruit. En voor het zover is zijn we wel 2 weken verder vermoed ik. Als we dan over 2 weken toetje erbij gaan doen en dat gaat ook allemaal goed gaan we dan wel kijken wat er gebeurt met de nachtvoedingen, is die er goed af kunnen we gaan kijken naar de avondvoeding. Maar als ze overdag zo onrustig drinkt vind ik het fijner om om 22 uur nog een voeding te geven dan er om 3 uur in de nacht uit te moeten :D
    En met borstvoeding zit er gelukkig geen max aan, dat scheelt ook :)

17. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    @madchen30: oke sorry niet aan gedacht dat het met bv anders in zn werk zou gaan.

Mooi mama van anne! Wij zijn er vandaag ook geweest en J. Is 70cm en weegt 8550gr. Ook mooi volgens zijn lijn.

Wat geven jullie als toetje dan? Ik las dat yoghurt nu nog niet mag toch?
    Vandaag heeft hij voor het eerst boontjes met aardappels en rundvlees gehad, hij vond het heerlijk en heeft 3/4 potje opgemaakt. Ook voor het eerst de fles van 4 uur laten vervallen omdat hij nu een echte maaltijd krijgt en dat ging goed, had ik niet verwacht. ;) zn laatste fles wel iets meer ingedaan voor de nacht.

18. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    he meiden,

hier al even niet meer gereageerd, wel vaak even gelezen, want ben veel te nieuwsgierig hoe het met iedereen gaat:D. Gelukkig komen er op fb regelmatig foto's langs dus dan blijven we een beetje op de hoogte!

Wij zijn afgelopen vrijdag ook naar CB geweest. R weegt nu 9,7 kg en is 72 cm, blijft een reus dus. Maar alles keurig in zijn (eigen) lijntje.

Eten vond ik ook erg lastig, R is sinds we gestopt zijn met de bv (zal wel toeval zijn) een beetje aan het klungelen. Lang verkouden, vervolgens oorontsteking, en nu helemaal onder de uitslag. Sneu om te zien! Door zijn verkoudheid verslikte hij zich in de hapjes waardoor hij geen hap meer wilde. Heb toen een paar potjes gehaald omdat die toch wat smeuïger zijn dan het zelfgemaakte en zo zijn we het langzaam weer op gaan bouwen. Zaten we nog aan de 5/6 flessen op een dag, sinds dit weekend doen we het met 4!!!! Ben er zo blij mee. Ons schema is een beetje als volgt:

06.00 uur 180 +6+ granenpap
    08.30 uur fruithap met halve liga
    10.30 uur 180 +6 +jbpm
    12.30 uur fruit
    14.30 uur 180 +6+jbpm
    16.00 uur eventueel een volkoren soepstengel
    17.00 uur groente/aardappelen/vlees/pasta etc zelfgemaakt, geen idee of het teveel of te weinig is. Wat hij op krijgt mag hij hebben. Van groente en fruit worden ze niet dik.
    21.30 uur 180+6+granenpap

Hoe laat liggen ze bij jullie nu in bed? Ik moet toegeven dat we sinds de kv een doorslaper hebben! Wel af en toe speentje geven en als hij ziek is of sprongetje heeft best vaak (met de oorontsteking nachten wakker geweest, zo zielig!)maar hij blijft moe sinds hij ziek is geweest. Helemaal lekker zit het me niet.

Hij gaat nu 's avonds om 18.00 uur naar bed. dan de avondfles nog en dan trekt hij door tot 6 uur 's ochtends. Willen het graag rekken dat hij om 19.00 uur naar bed gaat, omdat het logistiek bijna niet te regelen is om hem om 18 uur klaar te hebben. Maar op dit moment trekt hij het niet. ALs hij wakker wordt van zijn middagslaapje ergens tussen 16 en 17 dan kan hij eigenlijk alweer terug naar bed.

Voor de meiden die gestopt zijn met bv, hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat jullie weer ongesteld werden? EN hebben jullie dat eerst afgewacht voordat jullie met anticonceptie zijn begonnen? Voel toch ergens een onrust, voelt toch niet helemaal veilig zonder de pil :)

Verder kook ik hier nu met de babycook en het is echt een ideaal ding! Alles erin en niet meer naar kijken. Daarna blenderen en hoppa! Moet zeggen dat de vriezer aardig vol ligt nu. Althans, met groente. Aardappel doe ik apart, want had gelezen dat je dat niet zo goed in kunt vriezen?

19. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Elize slaapt ook nog steeds veel, maar las ze wakker is is ze ook erg beweeglijk. stil zitten/liggen is er niet bij. dus ze zal de slaapjes tussendoor wel nodig hebben. verder gaat het prima.

Elize is rond 6 uur /7 uur wakker.
    na de fles gaat ze dan meestal weer terug naar bed tot 9 a 9.30 uur.
    tussen 11.30 en 12.30 slaapt ze vaak ook nog eventjes ( soms een uurtje soms een half uurtje)
    ergens tussen 14 u en 17 uur heeft ze een middagslaapje ( meestal toch wel 1 a 1,5 uur, en soms zelf 2,5 uur )
    ergens tussen 18.30 en 20 uur slaapt ze ook nog vaak 3 kwartier
    rond 20.30 uur de laatste fles en daarna naar bed.
    maar er zijn ook dagen bij dat ze bijna niet slaapt of juist s avonds tot 22 uur erg wakker is en dan leggen we haar later op bed.

20. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fas30, ons cb gaf aan dat griekse yoghurt een goed toetje is. Dat is niet zo zuur, en te koop in kleine bakjes bij de lidl ;)

Deel Deze Pagina