Zo ik ben weer even bij.. Wij zijn vorige week ook bij het CB geweest. E. is nu 70.9cm en 7950 gram. Bij 6,5 mnd. Gewicht was iets minder toegenomen dan de lengte, maar dat verbaasde de arts niets, omdat ze zo beweeglijk is Verder ligt ze goed op schema.. Heeft 2 ondertandjes.. Zo schattig als ze lacht.. Hier zijn we inmiddels zover (na 1,5 week aanklungelen) dat ze 3 flessen krijgt en 1 potje fruit en 1 potje groente. We volgen nu ongeveer dit schema: 7.00u fles 180/6 tussendoor broodkorst 10.00u potje fruit 12.00u fles 180/6 + broodkorst 16.00u potje groente (+ soms wat yoghurt) 19.00u fles 210/7 Ze was ook echt toe aan meer fruit en groente.. Werd boos als het halve potje op was Nu nog kijkt ze het eten van je bord af als ze ernaast zit.. Het wordt al een echt groot mensje zo.. Met grote mensen eten enzo Omrollen gaat hier nu supergoed heen en terug en beide kanten op. Ze kan bijna los zitten en wil ook dolgraag staan. Ze oefent de hele dag zodra je haar op schoot hebt dus zal wel niet al te lang meer duren. Als ze op het speelkleed ligt probeert ze ook vooruit te komen, die benen eronder te gooien, dus kruipen is ze ook al aan het proberen.. En kletsen, blabla, wawa, komen steeds meer klanken bij.. Poeh, gaat zo snel allemaal! Maar wel zo leuk Slapen gaat hier ook goed, maar wisselt soms wel. 's Nachts in principe van half 8/8 uur tot 7 uur 's ochtends.. Maar soms begint ze half 6 te pruttelen en slaapt ze dan af en aan nog wel tot 7u.. Overdag ligt aan hoe haar bui is.. Ene keer 3 slaapjes, bij elkaar zo'n 4 à 5 uur.. Maar soms slaapt ze maar 1x 2 uurtjes..
mamavananne: ik gaf wessel 2 2,5 uur na de borstvoeding zn hapje. eerst wilde hij gewoon 3 uur na de laaste borstvoeding weer maar dat schoof steeds verder op. schema vandaag: 04.45 voeding 8.00 wakker 8.30 broodje 10.00 tot 10.30 slaapje 14.30 voeding 14.50 tot 15.30 slaapje 17.00 voeding 18.15 warm eten 19.40 voeding 20.00 slaapje normaal krijgt hij ook fruit maar dat wilde hij vandaag niet. De laaste dagen slaapt hij overdag een half uur en soms 2 x half uur. Wessel krijgt wel nachtvoeding, we hebben wel eens geprobeert om hem te sussen maar na 1,5 was ik er echt klaar mee. Daarnaast heb ik het idee dat het meer troost is. wessel gaat meestal rond 8 uur half 9 naar bed, maar inmiddels merken of hij zich overdag goed heeft gevoeld en waneer niet. Gisteren goede dag en heeft 7,5 uur achter elkaar geslapen, slechte dag max 3 uur tussen het wakker worden. Van de week was het helemaal erg 1,5 uur 1,5 uur 3 uur en toen nog 2 en dat ongeveer 3 nachter achter elkaar . Vandaag hebben we de uitslag gekregen van het bloedonderzoek, wessel blijkt inderdaad een afweer probleem te hebben hier is geen medicijnen voor en gaat van zelf over maar dat kan max 30 maanden duren!! dus ongeveer tot zn 3e. tot die tijd moeten we proberen alles waar hij ziek van kan worden mijden zoals kinderdagverblijf, peuterspeelzaal, zwembad, zieke verkouwde mensen enz. daarnaast als wessel echt ziek is ( dus boven de 38,5) moeten we contact opnemen met het ziekenhuis en mogen we de huisarts overslaan. De rede dat hij nog geen koorts heeft zeggen ze komt omdat ik borstvoeding geef dus voorlopig blijft hij lekker aan de tiet en verder zoveel mogelijk biologisch. We moeten voorlopig weer elke maand op controle komen en bloedprikken om te kijken hoe het met zn bloedlichaampjes gaat, dit wordt uiteindelijk om de 3 maanden. ik had gehoopt dat de ellende eindelijk voorbij zou zijn . zo en nu even iets leuks: sinds zaterdag trek hij zich op aan in de box en gaat staan, inmiddels loopt hij ook langs te rand. Buiten de box probeert hij zich aan alles op te trekken en kijkt dan ook heel trots . hij weet alleen nog niet goed hoe hij weer terug moet en laat zich dan gewoon vallen dus hij stoot zn hoofd wel eens.
Jeetje Kleinmonster best heftig die uitslag vh bloedonderzoek. Dat is toch haast niet te doen om hem tot z'n derde jaar weg te houden van andere kinderen op kinderdag verblijf en verkouden mensen enzo? Lijkt me echt geen pretje, succes ermee. Wel super goed dat Wessel al kan staan en stapjes langs de box rand maakt. MamavanAnne Hier ook nageltjes die elke week (soms wel 2x) geknipt moeten worden. Ik doe het sowieso met het nagelknippertje en het liefst als hij slaapt of even rustig op schoot zit of ligt. Dat gaat overigens bij z'n handjes beter als bij z'n voetjes, dat deed ik vd week toen ik hem op het aankleedkussen op z'n buik had gelegd voor het slapen gaan. Zowaar ging dat goed. Hier ondertussen een redelijk mooi schema wbt eten: 06.00: Fles 180+6 10.00: Fruithap + diksap + halve soepstengel of maisboogie 12.00: Fles 90+3 + boterham zonder korst met boter + diksap 14.00: Yoghurt + halve rijstewafel 16.00: Fles 90+3 (deze wilen we eigenlijk geheel gaan laten vervallen) 18.00: Warme hap + diksap 19.30: Fles 180+6 + 3Bambix pap Slapen! Het overdags slapen is hier nog steeds een uitdaging, geen vaste tijden of momenten waarop dit gebeurt. Daardoor valt Bram vaak op de gekste tijden in de box of de wagen in slaap. Als ik hem overdag in z'n bed leg op het moment dat ik het idee heb dat hij doodmoe is zet hij het echt op een krijsen, dikke krokodillen tranen erbij en helemaal overstuur raken. We hebben ons nu voorgenomen om daar wat harder in te gaan worden en hem even wat langer te laten als hij zo huilt. Hij mag al best gaan merken dat het niet werkt om dat te doen en we dan niet a la minute bij hem in de buurt staan. Moest net denken aan een opmerking van m'n kraamverzorgster; Als hij huilt en stil is zodra je hem oppakt is er dus niks (ergs) aan de hand. Als hij door blijft huilen is het menens, maar dat heb je dan ook al wel aan zijn huiltje kunnen opmaken. Ik denk dat ik het er heel moeilijk mee ga hebben om daar wat strenger in te worden, maar ik hoop dat als we het volhouden we met een paar dagen/week een jongetje hebben wat wel gewoon overdag in bed gelegd kan worden zonder dat hij gaat krijsen.
Liesjuh, bij mij heeft de camera heel erg geholpen om er niet ala minute heen te gaan. Eerst via de babyfoon klonk het altijd zo zielig en erg. Nu kijk ik op de camera, ziet ze er overstuur uit ga ik er heen. Ligt ze wat te mopperen laat ik haar liggen. Meestal is ze een paar minuten mopperen/jengelen nodig en valt dan in slaap, als het een drukke dag is geweest soms zelfs wel 10 minuten! (Dan moet ik me wel is beheersen niet te gaan haha) Als ze wakker wordt ligt ze vaak ook al 10 minuten rond te kijken voordat ze gaat huilen. Ik probeer als ik het merk dan er al te zijn zonder dat ze huilt en dan kan ik een heel vrolijk kind uit bed halen Kleinmonster, echt super vervelend voor jullie! En ik hoop dat je nog lang borstvoeding mag geven als dat zo goed werkt!! Leo, E wordt ook al groot Gaat echt snel he ineens, al die geluidjes en bewegingen. Terwijl we een half jaartje terug nog echt dat hoofdje vast moesten houden anders bungelde dat alle kanten op. En nu gaan ze al rollen en proberen te kruipen! Vind het wel een super mooi gezicht, en ook de frustratie als het soms niet lukt vind ik echt om te lachen af en toe. En dan kijkt ze echt zo van, lach jij? Ik ook lachen en krijg je echt zo'n schaterlach terug, geweldig! Ik vind het fijn om te merken dat bij iedereen het slapen niet altijd super goed gaat. Af en toe denk ik wel tjonge, doe ik dan iets verkeerd ofzo. Maar blijkbaar hoort het er dus toch bij Hoe doen jullie het trouwens met als iets niet mag? Wij hebben ons huis zo goed mogelijk babyproof gemaakt. Maar er zijn natuurlijk altijd dingetjes die niet mogen. Zo hebben we een houtkachel in de midden van de kamer staan, waar ze dus niet aan mag komen. Nu vind mevrouw natuurlijk niks leukers dan daar naar toe te gaan, want dat mag niet. En volgens mij weet ze het heel erg goed, want ze kijkt je aan voordat ze haar handje uitsteekt om er naar toe te gaan. Nu zeg ik dan Nee, met een strenge blik, dat mag niet, de kachel is warm en gevaarlijk en leg ik haar weer op haar kleed aan de andere kant van de kamer. Moet ik dit gewoon blijven volhouden of heeft dat nog echt geen zin met een half jaar?
Wij hebben gaskachels en gaan er een hek/rek omheen zetten. zodat ze er ook niet per ongeluk aan kan zitten. Elize kruipt alleen nog maar achteruit maar de vooruit zal ze snel ook door hebben denk ik. uiteraard zeg je nee als iets niet mag maar of ze het echt al begrijpen? als ik jou was zou ik of de houtkachel niet aan doen als ze er bij kan komen ( dus als je haar niet in de box hebt) of er een hek omheen plaatsen.
Maar ik kan hier thuis wel alles babyproof maken, als ze bij een ander is is dat niet zo, dus ze zal toch moeten leren dat bepaalde dingen niet mogen lijkt me?!
ja dat klopt dat is ook zo maar juist de houtkachel en bij ons de gaskachels en eigenlijk alles met hitte is toch wel erg gevaarlijk.met een hek heb je bevestiging eraan zitten waarmee je het erom heen kan vast maken maar ook zo eraf kan halen dus je kunt het hek eromheen doen als de kachel aan is en er niet omheen als de kachel uit is en op de momenten dat er geen hek is leren dat ze daar niet aan mag komen. je voorkomt dan iig dat ze per ongeluk toch tegen de hitte aankomt mocht ze een keer toch naar de kachel gaan wanneer deze aan is. en bij andere waar het niet is ja gewoon blijven opletten en herhalen dat bepaalde dingen daar niet mogen. leren ze echt wel hoor, ook al heb je thuis een hek voor extra veiligheid.
Hallo Allemaal, Lang niet meer wat laten horen sorry. Jeetje kleinmonster heel veel sterkte dat is geen leuk nieuws! Wel super knap dat hij al stapt langs de boxrand Hier zijn we dus 8 jan naar de oogarts geweest. De uitslag brengt enorme onrust bewust met zich mee. Ze kon het niet heel goed zien omdat Roan niet wou meewerken. Maar wat ze kon zien zou hij nu dus +5 hebben bij beide ogen... Over 4 maanden weer terug. En dan wordt er gekeken of we misschien moeten afplakken. Als hij 1,5 jaar is weer zelfde test als 8 jan en als de uitslag het zelfde is of erger zal hij een bril moeten. (wij hebben allebei geen bril) Verder rolt hij nog steeds niet, is nog tandloos Wel heeft hij door hoe hij uit zijn tuitbeker moet drinken en hoe hij hem moet vast houden. En probeert nu zijn knieën onder zijn kont te krijgen als hij op zijn buik ligt.
leuke foto's Kimmey ik snap dat de uitslag onrust veroorzaakt of iig zorgen.. ik zelf heb een bril ik had 1 lui oog. vanaf mijn 2de tot mijn 5 de afgeplakt gehad en vanaf mijn 3e een bril. ik kan met mijn bril prima zien.en mijn ogen zijn ook niet verder achteruit gegaan ik heb pus 4 en plus 4,5. en heb aangepaste glazen. mooi dun geslepen tegenwoordig heb je best leuke brillen hoor. ben er nooit meer geperst of zo. heb er nooit hinder van ondervonden iig. Elize heeft ook nog geen tanden, rollen doet ze wel en achteruit verplaatsen ook en trekt ook de knietjes onder de buik.de tuitbeker daarentegen snapt ze nog niet. Bekijk bijlage 372039 Op de foto Elize (rechts) met haar 2 maanden jongere nichtje Jasmijn (links) samen in de box.
liesjuh: het scheelt in dat opzich weer dat ik arbeidsongeschikt ben we hoeven niet gelijk ons hele leven om te gooien, maar we zullen wel moeten gaan opletten. Het vervellende is namelijk als hij echt koorts krijgt we naar het ziekenhuis moeten en hij atibiotica krijgt, maar daar is hij dus al een beetje imum voor. wessel slaap hier trouwens ook overdag niet echt op vaste tijden en zelfs hoe lang kan wisselen soms over de hele dag een half uur en soms wel bij 4. mamavananne: wij hebben ook een houtkachel en houden wessel goed in de gaten. Hij vind het reuze interessant en wil er het liefst naar toe. Wij zeggen Nee en zetten hem verderop in de woonkamer terug en geven hem dan een speeltje zodat hij afgeleid is. We hebben het er kort over gehad maar gaan geen hekje plaatsen. ik denk dat het zeker wel nut heeft om nu al nee te zeggen, ik heb soms de indruk dat onze boef wel weet wat het betekend. kimmey: mm dat is een tegenvaller, hebben ze roan destijds ook in het ziekenhuis getest? oohhh wat een lekker kindje heb je.. bij vrienden kreeg hun kleine meid pas met 14 maanden haar eerste tandje. hier is de kleine behoorlijk mama ziek en kan kan dan ook geen seconde zonder me dus leven de draagdoek. Nou zit hij de afgelopen dagen ook elke keer op 37,9/ 38 graden. vriend wilde gisteren lief doen, ik ging om 23.30 naar bed en we hadden nog visite dus hij zo wessel wel doen als hij wakker zouden. ik sliep nog geen uur en ja hoor meneer werdt wakker na 3 kwartier hem beneden te hebben horen schreeuwen kon ik er niet meer tegen. Bij me gelegt 4min gedronken en hij sliep weer ( het voelt dan zo nutteloos dat hij me wakker maakt maar hij zoekt volgens mij gewoon geborgenheid dan). verder vanmiddag heerlijk met zn 3tjes het bed in gedoken en lekker geslapen. afgelopen week telefoon gehad omdat ik voor 1 1/2jaar afgekeurdt ben en zo als het er nu uitziet wordt ik volledig afgekeurd, moet nog wel opnieuw door een arts gekeurd worden en krijg dan defenitief te horen wat het gaat worden. Ben erg benieuwd. ik merk dat sinds de komst van wessel ik meer last van mn handen heb en vooral als hij van die dagen heeft als nu, het huishouden komt hier dan ook echt op de 2de plek.
oh en nog een een intiem vraagje. Wie van jullie heeft er sinds de bavalling ook wel eens last van "lekkage"? Soms hoeft het hier niets eens door lachen of hoesten te komen en zit dan ook sterk te twijvelen om langs de dokter te gaan want voel me soms best een beetje onzeker
ik denk inderdaad dat je al wel nee kan zeggen, maar bij ons komen er wel hekken om de gaskachels heen. want die zijn echt bloedheet en uit doen nu in de winter is geen optie hebben nl geen normale cv. zeker leer ik haar dat ze er niet mag komen maar wel met een hek ervoor voor de zekerheid. zou mezelf nooit vergeven als ze zich zou verbranden.
@kleinmonster het lijkt me erg moeilijk met Wessel, maar wel ontzettend knap van hem dat zijn ontwikkeling zo goed en snel gaat zeg! ps. lekkage is heel normaal, maar hoort niet. Gewoon even naar de bekkenbodemfysio! Ik denk dat nee zeggen wel degelijk zin heeft. Van het begin af aan duidelijk zijn over wat wel of niet mag. Ook niet gaan lachen om stoute dingen die eigenlijk niet mogen is ook mijn overtuiging. Vannacht weer een rottige nacht gehad, ben sinds 3 uur wakker. pfff pittig zo! Blijft bezig met de oren. Vrijdag weer naar ha geweest en hij heeft weer vocht in de oren wat drukt op zn trommelvlies. Nu verdovingsdruppeltjes gekregen tegen de pijn en goe din de gaten houden dat hij geen koorts krijgt want dan is het weer ontsteking. Merk wel dat het weinig slapen begint op te breken! Hebben jullie kleintjes ook veel last van eczeem en berg?
jeszss: wessel heeft eczeem op zn kin van het kwijlen en wat boven zn billetjes/rug. het is een geluk bij een ongeluk dat ik thuis zit hierdoor hoeven we niet gelijk ons hele leven om te gooien maar moeten wel rekening houden als we ergens heen gaan of mensen komen hier. Ik ga niet gelijk het huis desinfecteren want dan bouwt hij helemaal geen weerstand op. er zijn wel momenten waarop ik denk hoeveel meer kan ik nog aan als ik kijk wat we de afgelopen periode allemaal op ons bordje hebben gehad. En ja ja ik weet het het kan nog zat erger maar soms vind ik me zelf even zielig. aaah wat zielig, kunnen ze er verder niets aan doen?
Het kan altijd erger kleinmonster maar neemt niet weg dat het voor jou erg genoeg is en snap heel goed dat je potje vol begint te raken. Je kunt niet meer doen dan er rekening mee houden en hopen dat het snel beter gaat, bacteriën blijf je altijd houden. Vrees dat r mijn oren heeft, had vroeger ook vaak oorontsteking. En al die tanden helpen ook niet tegen de pijn natuurlijk. Ik hoop maar dat hij snel minder last heeft en verder blijven wij steeds vroeger naar bed gaan om onze uurtjes nog enigszins te pakken. Hij heeft zn hele gezicht en hals vol met eczeem. Alles begonnen nadat ik gestopt ben met de bv....
Jeszss, misschien HA kunstvoeding proberen? Hier weinig eczeem, soms wat droge wangetjes/kin, van de wind en het weer en het gekwijl. Smeer het af en toe in met vasaline en was niet teveel met zeep. 2x in de week of als ze erg stinkt Hier geen lekkage, maar moest vandaag wel voor een uitstrijkje en heb meteen naar mijn litteken laten kijken want die jeukt nog steeds, heb er een zalfje voor gekregen. Heb ook wat verzakking (dat had ik zelf ook al gevoeld) maar zolang als daar geen klachten van komen is dat normaal, hebben schijnbaar veel vrouwen. De huisarts of een bekkenfysio vind het heel normaal als je met dat soort klachten komt, dus blijf er niet mee rond lopen, want er kan wat aan gedaan worden waarschijnlijk. Kleinmonster, je mag jezelf af en toe gruwelijk zielig en kut voelen, dat hoort er nou soms eenmaal bij! Ik voel me zelfs soms wel is zo alleen maar omdat ik een paar nachten achter elkaar weer er een paar keer uit moet vanwege een huilend meisje Dus gooi het er lekker uit en verwen jezelf af en toe is lekker met een lekkere kop thee en een stuk chocola en een leuk tijdschrift als wessel even een dutje doet of parkeer hem een half uur voor de tv als hij dat pikt. Af en toe moet je gewoon weg even opladen! (en tja, dat moet je natuurlijk niet elke dag doen, dan groei je dicht van al die chocola en teveel tv is niet goed natuurlijk) Leren drinken uit een tuitbeker, hoe pak je dat aan? Anne wil de laatste dagen de fles slecht drinken. Uit de borst drinkt ze volgens mij wel redelijk nog en de plas/poep luiers zijn nog oke, maar de fles vind ze al snel wel genoeg. Nu had ik het in een tuitbeker gegoten die ik kreeg bij de Rabobank van ikke. Een beker met 2 handvaten en gaatjes erin zeg maar van hard plastic. Maar als ze die vast houd dan loopt het er zo uit in haar mond. Ze hoeft niet te zuigen of wat dan ook en klokt het zo naar binnen. Is dat een probleem of is dat wel prima? Ze knoeit wel wat, maar tja wat wil je
Ik heb een tuitbeker van hema gekocht en die heeft een flexibele tuit. Ik hoorde dat dat makkelijker is om aan te wennen dan een harde. Ik moet J. Dat nog wel een beetje helpen maar hij snapt wel wat de bedoeling is.
Maar loopt het uit die tuitbeker van de hema ook zo uit? Dan is het ook aan de mond en slikken zeg maar? Want dat slikken doet ze prima, ook met die harde tuit. Alleen ze hoeft er dan totaal geen moeite voor te doen, dus vraag me af of je dan niet al snel teveel drinkt?
Ik heb de nuby (zie foto vorige post) dit is ook een flexibele tuit. Roan moet wel echt zuigen het is een anti lek.. Gistere bij CB geweest en meneer is nu 7140 gram en 65 cm Vandaag alweer 8 maanden jeetje de tijd vliegt echt voorbij