Die van de hema is ook anti lek en moet hij echt wel kracht voor zetten, het loopt er niet zomaar uit. 4,95 was die geloof ik.
Heeeey dames, ook weer eens een berichtje van deze kant. Het gaat hier goed en het loopt lekker. Zie er nu wel tegenop om het ritme weer wat om te gooien m.b.t. het eten. Ik kom nu eindelijk toe aan heeel veel achterstallige klussen (van de 1e 4 maanden, toen t niet lekker liep). Papierwerk, huishoudelijk e.d. dus heb wat minder tijd om hier mee te kletsen. Vorige week op het CB geweest, Fem is 72 cm en woog 7540, groeit dus goed. Nog steeds een lange slanke dame net als in het begin. Het eten en slapen gaat goed. Ze slaapt alleen echt niet als wij weggaan. Wel lastig want de ouders wonen op 1 tot 1,5 uur van ons af. Je bent dan (incl. benenstrek stop) al 4 uur aan het reizen en daardoor vaak min uur op pad. Mevrouw wil dan niet slapen, maar wel huilen/ jengelen van vermoeidheid. Hier thuis gaat het echter prima Ons meisje is nu ruim 6 maanden oud en begint een voorkeurskant te ontwikkelen Volgens het CB is dit erg laat, ze zag nu toch wel een beetje afvlakking van 1 kant. Wat we ook doen (beetje draaien, een kwart, half, driekwart.... afleiding aan de andere kant, ze blijft altijd naar de zelfde kant kijken. Draaien we in haar slaap haar hoofd, 5 min later ligt ie weer op de voorkeurskant Sinds 2 weken drinkt ze ook uit de M speen van Difrax, eerder verslikte zij zich altijd. Ik lees bij jullie nu ook over drinken uit een beker. Ik gaf laatst thee, maar dat ging voor haar echt veel te snel. Ze verslikte zich en echt alles liep ernaast. Komt waarschijnlijk omdat haar melk ingedikt is met jbpm (tegen spugen) en thee of diksap natuurlijk niet. Ook wij willen haar graag laten wennen aan drinken uit een beker, maar dan hebben we hetzelfde 'probleem'. Herkennen meer moeder die jbpm gebruiken dat?
Kh82 Roan krijgt alleen wat dikkere drankjes uit zijn tuitbeker omdat hij zich anders ook verslikt. Ik doe bijv in zijn tuitbeker yogolino drinken of supersapje van Nestlé. Verder drinkt hij roosevicee en dat krijgt hij uit een fles met 1 gaatje. Wel probeer ik zijn melk minder dik te maken want eens zal hij vloeibaar moeten kunnen drinken zonder zich te verslikken
Hoi Dames! Ik kom me helaas even afmelden hier op ZP. Merk dat ik er erg weinig tijd voor heb in combi met alles (Gezin, Werk, Hobby's etc.) en daarnaast ook niet meer zoveel zin........... Zal soms nog wel eens even binnenwippen, maar daar blijft het dan ook even bij. Veel kletsplezier nog allemaal! Groetjes Bl0empje
Bloempje jij veel geluk en plezier met je gezin en alle andere dingen en wie weet zien /horen we af en toe nog wat van je.
Lief! Dankjewel! Ik ben erg benieuwd naar de uitzending van de wandeling.... Dus die ga ik zeker kijken!!!!
ik zou het leuk vinden om erna een reactie van je te krijgen voorlopige uitzenddatum ( maar nog niet definitief) is 15 februari. maar hou de site in de gaten of kijk hier op zp want zodra ik het exact weet laat ik het horen.
hoi dames, ik wip ook maar weer eens binnen. hier gaat het niet zo goed, bram slaapt nog steeds niet door, vanaf een uur of 3 a half 4 wordt hij wakker en dan volgt het speen erin speen eruit gedoe tot ik hem de fles geef om een uur of 6. oftewel we zijn helemaal gebroken en op na nu bijna 7 maanden. dit resulteert weer in het feit dat ik last van mn hart heb en nu in de ziektewet zit. kan haast niks meer doen, ben totaal op. verder zitten we met bram bij de fysio omdat hij een plat achterhoofd heeft en hij nog niks zelf doet. hij ligt de hele dag op zn rug, hij rolt niet, draait niet niks nada. zelfs grijpen naar een speeltje lukt nog niet goed. ze kunnen niet vinden waarom hij geen aanstalten maakt om iets te gaan doen. wel begint het op te vallen dat hij enorm veel spuugt als we hem in zithouding hebben of als hij op zn buik ligt. volgende week horen we hier meer over. en het maakt ook niet uit of dit dan 1 uur of 4 uur na zn fles is, het komt er gewoon in een flats uit. met als gevolg dat ik hem nu 4 truitjes per dag kan wisselen en 2 broeken etc. tevens krijgen we hem niet van de flessen af. hij eet op zich redelijk zn bijvoeding maar blijft daarna huilen om zn fles. als je die dan geeft is het goed. water/aanmaak/rocevicee/thee etc spuugt hij meteen uit. dus we zitten nog steeds op 5 flessen. verder groeit hij wel goed en gaat hij zelfs een beetje de mollige kant op (wat wil je ook met al die flessen). dusssss... nu slapen ze allebei even (nouja dochter ligt boven te spelen) en dacht laat ik eens even wat van me horen. duik nu onder dekentje op de bank en hoop dat bram nog even wil doorslapen. groetjes
pff Senna dat is niet fijn.. wat rot dat het met bram niet zo goed gaat en jij nu ook in de ziektewet zit. wordt er onderzoek gedaan naar de rede van het spugen van bram en waarom de ontwikkeling niet wil? je hebt het over fysio en ze kunnen het niet vinden maar wordt er verder ook onderzoek gedaan door een dokter of bv kinderarts? heb je evt hulp? want het is niet goed dat jij daardoor ook weer klachten krijgt aan je hart je moet ook de tijd voor jezelf nemen.want aan een zieke mama hebben bram en je dochter ook niks .. zwaar hoor.. dikke knuffel en heel veel sterkte , ik weet een beetje hoe je je moet voelen vanwege mijn hartaandoening. al heb ik dan geen baan waardoor ik in de ziektewet kom en geen 2 kindjes om voor te zorgen.
Pff vermoeiend hoor Senna! Erg vervelend als je geen goede nachtrust krijgt, ik weet er op het moment ook alles van Hopelijk kunnen ze erachter komen waarom die ontwikkeling zo blijft steken. Is hij niet gewoon 'lui'? Misschien vind ie het wel allemaal best en begint hij straks opeens met van alles en nog wat? Of denk je dat hij het echt niet kan? Misschien mogen de kids wel een nachtje ergens uit logeren, kunnen jullie even bijtanken!
Senna wat vervelend zeg...gebroken nachten breken zeker heel erg op zeker als het zo lang is ! Hier ook al 2 weken weer gebroken nachten en dan meerdere keren per nacht.. Roan draait ook nog niet en schuift ook nog niet...hij ligt eigenlijk ook altijd of zit op schoot..wel speelt hij inmiddels met speelgoed wat in zijn buurt ligt. Wij moedigen hem aan om wat te doen maar hij vertikt het ook en als ik dan hier lees en lees wat een kindje op zijn leeftijd meestal al kan.. Ligt het er niet aan dat hij eerder geboren is en hij wat toch ook klein? Nouja kinderarts en CB hebben nog niet laten blijken aan ons dat hij achterloopt
Volgens het oei ik groei boek moet je tellen in weken dat het kindje uitgerekend is. Dus in ons geval een week erbij op want Anne is een week te laat geboren. Bij jullie moeten er dan volgens mij weken vanaf, want hun zijn toch te vroeg geboren? Heb je al eens aan een osteopaat gedacht Senna? Misschien dat er iets vast zit ofzo waardoor het niet gaat? En wat gebeurt er als je s nachts eerder die fles geeft in plaats van steeds speen erin en eruit? En wat gebeurt er als je bijvoorbeeld 150 water doet en maar 3 scheppen s nachts? Je zal wel al van alles geprobeerd hebben en er moedeloos van worden vermoed ik zo.. Dikke knuff in elk geval!
Ja klopt bij Roan moet ik 1 maand eraf trekken (nu dus eigenlijk 7 maanden) en dat is bij Bram dus ook de weken die hij te vroeg is. Heel veel suc6 Senna hopelijk kan iemand je verder helpen!
Hoi meiden Toevallig zat ik vanmiddag met m'n moeder in mij babyboek te lezen en tot 7maanden deed ik ook niet veel en in een maand tijd omrollen beide kanten op kruipen en een maand later in de box staan. Wie weet zijn jullie kindjes net zo en halen ze straks alles in 1 keer in. Wij grappen altijd dat Wessel vanaf het begin al haast had Ik heb voor Wessel ook de ruimbemeten van de hema met zachte speen, de eerste paar dagen vond hij het leuk om in te bijten maar na een paar dagen dronk hij er uit. Senna: wat vervellend om te lezen dat het niet lekker gaat. Zou gewoon de fles geven snachts dat scheelt misschien wat nachtrust. Hier is het spannend Wessel is erg verkouwden en heeft 38,4, nog geen koorts maar als het morgen zo blijft toch voor de zekerheid het ziekenhuis bellen wat de richtlijnen nu zijn bij hem.
Sterkte kleinmonster hoop dat de temp van Wessel vannacht zakt.. Knuffel voor jou wat een onzekerheid en zorgen zo steeds
Dankje kimmey maar inmiddels zitten we te wachten op een telefoontje van de kinderarts. Hij gloede heel erg en in zn slaap heeft ie 38,8
Kimmey, Roan is dan wel een heel stuk ouder en heeft waarschijnlijk ook al een ander schema, maar die andere drankjes (Yogolino en supersapje) is dat als vervanging van de fles of komt dat ergens als extra? (tussendoortje?) Wij zitten hier nog op 4 flessen en ik probeer al over te stappen naar 3 flessen, maar ik merk dat ik het ohhh zo eng vind met dat vaste voedsel en weer erg onzeker word. Ik bied af en toe een stukje korst aan,maar hoe groot/ veel kan ik per keer geven? Geef ik het of geef ik t haar in d'r hand? Dat gaat ook zo met soepstengel of een maisboogje. Bij het maisboogje plakt de helft aan haar vast en wordt dan hard, dat eet ze dan niet meer of verslikt zich erin... Ik leeg ook dat er moeders v.a. 6 maanden babykoekjes geven. Ik heb dit wel zien liggen in de winkel maar dan staat er dat 6- 9 mnd is om het te verkruimelen en v.a. 10 mnd zelf eten? We hebben nu dit schema: 7.15 180 +6 9.15 fruit (op het kinderdagverblijf) 11.15 180 +6 16.15 groente 18.15 180 +6 21.00 180 +6 Dit gaat heel prima, voor mijn gevoel kan ze t ook al wel me een fles eraf en meer tussendoortje, maar hoe ga ik dat voor elkaar krijgen?
Kleinmonster heeel veel sterkte ! Kh82 supersapje, roosevicee, Olvarit drinke zijn dingen die hij tussendoor erbij krijgt (elke dag 1 van de dus niet alle 3 ) De yogolino drink geef ik soms als vervanging van een fles. Er staat op dat het ontbijtdrinke is maar ik geef het dus meestal in plaats van de 12 uur fles. Of als ik ergens een afspraak heb en weet dat ik niet optijd thuis ben en daar bijna geen voorzieningen zijn...het kan namelijk koud gedronke worden. Hier idd ook koekjes al vanaf 5 maanden. Wij hielden het vast en hij mocht sabbelen. Nu eet hij de Nijntje koekjes vanaf 8 maanden. Alle tussendoortjes eet Roan zelf maar ik ben er wel altijd bij. Het schema van Roan (op het kinderdagverblijf verblijf is het niet helemaal het zelfde en krijgt die dagen 4 flessen) 07.00 150 + 5 + 1 jbpm 9.30 fruit + drinken (met dus een van de 3 drankjes) 12.00 halve boterham + 150 + 5 + 1/2 jbpm (of drink yogolino) 14.30 tussendoortje (soepstengel, maisboogies, koekje, rijstwafel)+ drinken 17.00/18.00 groente + yoghurt (yogolino eet yoghurt) + drinken 20.30 pyjamapapje of 180 + 6 + 1 jbpm Als Roan brood wil doorslikken en het ligt achter op zijn tong bijna in zijn keel begint hij te kokhalzen hebben jullie kindjes dat ook?
Ja kokhalsen is een heel goed reflex bij baby's. Zo leren ze eten. Ze werken het er ook zelf 9 van de 10 keer weer uit als het niet goed gaat met slikken. Dus laat ze even kokhalsen voordat je in paniek slaat Stikken is iets anders dan verslikken roept mijn schoonmoeder altijd. Maar tja, soms vind ik het nog wel eng Hier is maisboogie ook een plakzooi, maar ze vind het heerlijk En ze eet het al wel netter dan een paar weken terug, toen kwam er niks in haar mond en nu het meeste toch wel Stukje komkommer om op te sabbelen vind ze ook heerlijk Wij geven het in haar handje en dan mag ze het zelf wel of niet in haar mond stoppen Als het valt geven we het weer opnieuw aan in haar handje. De hapjes krijgt ze gepureerd met een lepeltje Ons schema is nu: 8.00 bv 10.00 fruit 150 gram 12.00 borstvoeding met maisboogie of stukje komkommer, hier gaan we van de week starten met broodkorst 16.00 kv, meestal drinkt ze 150 cc, maak 180 18.00 150 gram groente + eetlepel griekse yoghurt 20.00 bv 22.00 bv Kleinmonster hoe is het nu met Wessel???