Vannacht om 4 uur op de spoedeisende hulp gezeten daar had Wessel 39,1 (normaal niet heel spannend maar bij koorts moesten we bellen). Hij heeft antibiotica gekregen jammer genoeg ivm luchtweg infectie. Door z'n verkoudheid drinkt hij slecht en zijn z'n luiers niet heel nat dus houden hem goed in de gaten. Verder wil hij alleen maar in mijn armen slapen dus voor mij weinig nachtrust, zodra ik hem tussen ons leg gaat hij met 10 min huilen en probeert op me te kruipen, ergens best schattig maar met al ruim 9weken slaap te kort maken die 2 uurtjes die ik nu snachts slaap het niet beter
Jeetje wat vervelend kleinmonster ! Helpt het niet om hem op zijn zij tegen je aan te leggen (zelf op je zij) Dit doe ik als Roan niet lekker is of vertikt om nog te gaan slapen in zijn bed na 5.00 uur..
Soms maar dat is ook van korte duur. Inmiddels is wessel iets opgeknapt en nu beginnen mn vriend en ik. Keel oor en hoofdpijn snotteren verstopte neus dus wordt een gezellig nachtje
Hallo meiden, Hier ook maar weer eens een reactie van mij. Bram kan ook nog niet rollen en kruipen hoor! En Bram is bijna 2wkn te laat geboren dus volgens de "oei ik groei" regels is Bram al 7mnd en een week ofzo. Hij heeft ook nog eens een hekel aan op z'n buik liggen dus als ik hem in de box of op het kleed leg dan ligt hij op z'n rug, rolt wat naar z'n zij (dat deed hij al met 3dgn) en draait rondjes over z'n rug om bij z'n speeltjes te komen. Verder is hij het op z'n rug liggen ook snel zat, hij wil dingen kunnen zien dus dan zetten we hem maar weer klem in het voedingskussen in de hoek vd box of op de bank tussen ons in. Dat vindt hij helemaal geweldig. Af en toe gaat hij dan ook al wat meer rechterop naar voren zitten waardoor hij z'n rugspieren traint. Ben bij hem dus ook enorm benieuwd hoe snel het allemaal gaat als hij het draaien eenmaal door heeft. Zou mij niks verbazen als hij dan in 4wkn tijd ineens kan rollen, zelfstandig zitten en gaat kruipen of net zoals z'n mama deed, op z'n kont door de kamer schuiven. Hier inmiddels volledig over op 3 flessen, qua hoeveelheid voeding dan, we geven nog wel 4 flessen, maar 2 daarvan zijn gehalveerd dus zitten we in totaal gewoon op de max van 3x 180cc voeding nr.2. Daarnaast eet Bram graag en goed, behalve zijn warme hap, dat is nog wel eens een rampenplan. Nog geen idee hoe we hem daar meer kunnen laten eten, de 200gr groente per dag red hij echt niet iig. Met moeite de helft! Dit is op dit moment het schema van Bram: 0600: fles 180+6 1000: fruithap (hoeveelheid 6mnd potje) en tussendoortje 1200: fles 90+3 en boterham (met korst) met boter. Bij aardbeienjam of appel/peer stroop van Zonnatura houdt hij z'n mond stijf dicht. 1400: hier deden we tot voor het weekend yoghurt, maar dat gaan we verplaatsen tot na de warme hap. Hier geven we nu een tussendoortje. 1600: fles 90+3 en tussendoortje 1800: warme hap (75gr?) en dan komt hier de yoghurt 2000: fles 180+6 +3Bambix Als tussendoortje geven we: halve soepstengel, halve rijstwafel, maisboogie. Bij de tussendoortjes en z'n boterham proberen we Bram ook wat diksap/Roosvicee te laten drinken zodat hij wel voldoende vocht binnen krijgt. Tussendoortjes geven we in het handje, brood eet Bram ook gedeeltelijk zelf, zeker als het een korstje is. De hapjes geven we grotendeels nog gepureerd, eigenlijk willen we hem dit ook steeds vaker zelf gaan laten eten. Dat is namelijk iets wat meneer wel als motto schijnt te hebben met eten, zelluf doen! Bram lijkt het echt goed te doen op het vaste voedsel. Hij voelt qua gewicht alsof hij flink is aangekomen de afgelopen weken, hij is best zwaar nu voor zijn doen. Nog steeds amper spekkies en een lang en dun bovenlijf, maar hij tikt nu de 8kg vast wel aan. Slapen gaat ook best goed eigenlijk, hij slaapt van 2000-0600 en gaat dan, afhankelijk van of ik moet werken of niet, weer terug in bed en slaapt dan tot ongeveer 2000. Overdag slapen gebeurd nog steeds niet dagelijks, probeer er wel een ritme in te gaan brengen, want m'n huishouden schiet er best bij in de laatste weken. De afgelopen week heeft hij dan ook 2x overdag een uurtje in zijn bed geslapen. Super trots ben ik! Pfff... en nu snel naar bed want ik zit met dichtvallende ogen het einde van dit berichtje te typen. Heeft iemand van jullie het eerste pakje trouwens al ingelijst of is dat van plan? Hoe maak je de kleertjes vast in zo'n lijst? Wij hebben deze vanmiddag gekocht: RIBBA Wissellijst - wit - IKEA en ik wil daar Bram z'n eerste pakje, mutsje e.d nu in gaan inlijsten maar heb geen idee hoe ik dat eigenlijk vast moet zetten zonder dat het naar beneden gaat zakken.
Hey meiden! Hier gaat het ook super!! Siem slaapt en eet/drinkt goed. Hij slaapt meestal van 20.00 tot 7.00. En in de ochtend ook meestal anderhalf uur nog en in de middag meestal 2 uurtjes en na het eten nog een klein tukkie. Hier rolt Siem sinds vorige week heel af en toe om. Ze zeggen dat jongens ook meestal later zijn, het komt allemaal vanzelf. Hij heeft nog geen tandjes. Siem is volgende maand 8 maanden en mag 5 feb. naar het CB, ben benieuwd hoe hij is gegroeid. Dit is zijn schema: 7.00/7.30 fles 210+7 met pap 10.00 Fruithapje en eventueel water/thee/roosvicee 12.30 Broodje met beleg en nog beetje fles 90+3of 120+4/soms geen broodje maar fles van 180+6 15.00 Wat drinken met lange vinger of soepstengel of yoghurt 17.15 Groentehap en af en toe toetje-> meestal yoghurt 19.30/20.00 Bordje pap en eventueel nog wat drinken Kleinmonster: Beterschap met Wessel!! En jullie zelf ook! Hier nog een foto van Siem:
Hier ben ik ook weer even, heb wel meegelezen maar geen tijd gemaakt en niet zo'n zin gehad om te reageren vind het jammer dat sommige mama's helemaal niet meer reageren, je hebt heus wel eens een gaatje vrij toch?! @Strijkertje: leuke foto's! @Liesjuh: leuke lijst, ik heb er eentje gekocht bij de xenos en daar ga ik haar geboortekaartje en eerste mutsje in doen V. wil ook alles zelf doen en als ik dan even het maisboogie afpak om het laatste stukje in haar mond te doen dan gaat ze toch huilen...pff dat wordt nog wat @Kleinmonster: wat een vervelende situatie zeg! Lastig lijkt me het ook als hij niet doorslaapt, geef je nou bv of fv? Misschien een idee om over te gaan of fv...uiteraard is bv beter maar kan je vriend je ook afwisselen zodat jij meer rust heb. Wat zegt het CB van jullie situatie? Veel sterkte! @voedingsschema's: grappig om jullie schema's te zien hihi...iedereen heeft wat anders. Zag ook dat bij iemand het kindje pas om 21.00 naar bed ging? V. red dat echt niet, die valt standaard tussen 7.45-8.15 uur in slaap. Wat betreft het eten...het is een vreetzak en ze wil alles eten wat mama ook eet, 2 stuks fruit (meestal appel en banaan) een potje groente van Olvarit of Hipp gaan er wel doorheen. Daarnaast krijgt ze na haar avondeten nog een schaaltje vanille yoghurt. In de middag een broodje met smeerkaas, boter, smeerworst ...korstjes eet ze later zelf op. Ze verslikt zich er niet in, doet dit al heel keurig. En nog 3 flessen en soms wel een maisboogie...erg veel dus @Bewegen: V. rolt van buik naar rug en rug naar buik, ze kon dit eigenlijk al met 5 maanden. Nu komt ze zelf omhoog als ik haar op de bank laat liggen
Elize is ziek op dit moment erg verkouden, koorts, veel slapen, weinig drinken en veel huilen en jengelen. zo sneu. en mama is ook niet al te lekker en dat maakt het erg lastig. Ik heb op dit moment erg veel buikpijn en bloedverlies. Ik was 9 dagen over tijd met een vage test tot 2x toe er stond binnen afleestijd van de test een 2e streepje en vlak na de afleestijd verdween deze weer. nu sinds gisteren roze en vanaf vannacht bloedverlies..
Hallo lieve mama's! Sorry dat ik al een heeeeeele tijd niks meer van me heb laten horen. Ik heb geprobeerd jullie wel te blijven volgen, maar nog steeds alleen internet op mijn mobiel en dat schiet echt niet op met persoonlijk reageren op iedereen. Er is in ieder geval veel gebeurd bij jullie. Veel sterkte en een dikke knuffel voor degene die het nodig hebben. De eerste maanden waren voor ons erg zwaar. Veel huilen, niet willen aanhappen, tot 3 maanden alles afgekolfd, V heeft spruw gehad en 2x oorontsteking. Op het moment dat ik weer moest gaan werken kwamen de spooknachten. Iedere x huilen huilen, fiep kwijt en wel 15x mijn bed uit. Vrij vervelend als je wekker weer om 6u gaat en je 4 dagen werkt met dagelijks 1,5u reistijd. Maar sinds december gaat het gelukkig heel goed. Ze slaapt redelijk goed door. Oortjes zijn rustig. Met de kerst de eerste 2 tandjes doorgekomen. De hapjes gaan momenteel ook goed (heeft ook ruim een maand gekost voor ik er überhaupt meer dan 1 lepeltje in kreeg). Dit weekend met broodkorst gestart. De groentehapjes gaan nog wisselend Als ze moe is doet ze echt dr mondje niet open. Ze krijgt nu fles 1+4 van 210+7 en fles 2+3 180+6. Ze krijgt het nog wat ingedikt. Binnenkort eens kijken hoe het gaat met normale voeding. Ze groeit volgens haar eigen lijntje. Gewicht op -1 lijn en lengte op de 0 lijn. 2 weekjes geleden was ze 6740g en 67,5cm. Meeste kleertjes zit ze in 68, maar ooit draagt ze nog 62 en ooit al 74. Kletst de oren van je hoofd, lacht de hele dag, draait van rug naar buik maar nog niet terug, wordt beetje boos als ze op dr buik ligt en ze wil vooruit, kruipen lukt nog niet haha. Vorige week heerlijk onze zomervakantie geboekt. We gaan eind mei naar Kreta voor 13 dagen. Heb er echt zo'n zin in! We zijn dan al 2 jr niet meer weggeweest. Vorige week weer fanatiek gestart met hardlopen, wil nog paar kilootjes kwijt en met name weer strak in mijn bikini. Nu zit mijn bikini ook wel strak haha maar dat is de bedoeling niet. Ik ga er eentje uit haar bedje vissen. Vandaag mama-dag! Heerlijk! X
@Wensdroom: beterschap en ook voor Elize! Denk je zelf aan een miskraam? Ik moet binnenkort weer ongesteld worden, maar ben soms misselijk, opgeblazen gevoel, borsten doen soms ook pijn...wie weet de wonderen zijn de wereld niet uit ondanks dat het vroeg zal zijn wel erg welkom hoor @Snoeppie: wat een nare start inderdaad! Gelukkig gaat het nu goed en je hebt een heerlijke vakantie in zicht Wij moeten nog kijken waar we heen gaan..zal denk ik wel met de auto worden..vind vliegen zo zielig voor die kleintjes..kunnen niet zeggen of de oren pijn doen.. Zo ben V. haar fruithap aan het geven en dan lekker zo naar babyzwemmen...
pindakoek bedankt voor je berschapswensen.. ik vind het lastig ergens denk ik van wel want ik ik heb altijd sinds dat we ecd probeerde mijn cyclus bijgehouden en die is normaal tussen de 25 en 30 dagen. en deze keer dus 30 en nog eens 9 dagen dus echt heel anders ook. en dan die gekke testen waarvan ik niet weet wat ik moet denken. het bloedverlies gaat nu gepaard met buikpijn dat heb ik nooit eigenlijk als ik gewoon ongesteld moet worden. maar het zou wel raar wezen want ik was aangewezen op ecd omdat ik zo goed als geen eigen eicellen heb en uiteindelijk hebben we Elize via de draagmoeder en dan zou ik nu spontaan zwanger zijn? Daarnaast als ik dat was geweest dan was het wel gewenst natuurlijk maar is mijn man ook erg bang voor mijn gezondheid. want dat ging met hormonen al niet goed tijdens de ecd en daarom daar mee gestopt en hij is dan ook bang dat ik een zwangerschap nooit aan zou kunnen.
Ik wip ook nog even binnen, ondanks dat ik me afgemeld had. Vind het persoonlijk een beetje vreemd en vervelend dat je dit zo schrijft Pindakoek. Jij kan niet voor anderen beslissen of er en "gaatje vrij is" om hier te schrijven. Daarbij schrijf je zelf ook; ik heb meegelezen maar geen tijd gemaakt en geen zin had om te schrijven....?? Nou, er zijn inderdaad wel "gaatjes vrij" maar iedereen bepaald zelf wel met wat die "gaatjes" opgevuld worden. En ja, gezin, werken, hobby's, huishouden, vaak vind ik geen eens een "gaatje" om te schrijven!!! Zo'n online forum geeft juist de vrijheid om te schrijven wanneer je zin hebt, of juist NIET. Nouja, laat iedereen daarbij lekker in haar waarde! @Wensdroom; beterschap voor Elize en sterkte en succes voor jezelf... Liefs!
Dank je Bloempje gaat alles goed bij jullie? O ja voor degene die op facebook ook zitten dit is privé voor hier en ik wil er geen vragen over op facebook ivm meelezers daar die het niks aangaat dat ik overtijd was..
@wensdroom: dubbel gevoel dan toch wel he, bloedverlies kan altijd heb ik zelfs 2x, hevig, ervaren in het eerste trimester. Ben benieuwd! @bloempje: uhm ik heb het niet specifiek over jou hoor!! Laat iedereen in zijn waarde en ja zeg eerlijk dat ik meegelezen heb en geen zin had om te reageren...snap dus niet wat het probleem is Jij bepaald zelf waar je jouw tijd mee invult en ik niet!!
Dat snap ik, maar je schrijft zelf; vind het jammer dat sommige mama's niet meer schrijven, je hebt toch heus een gaatje vrij?? Nou schijnbaar is dat dus niet zo, anders schreven ze hier wel!!
@bloempje: dat mag toch gezegd worden, je moet je niet zo aangesproken voelen. Vinf het bullshit dat ik niemand in zijn waarde laat door wat ik zeg. Succes met het vullen van jouw vrije tijd.
Ik lees ook af en toe mee, maar schrijf niet zo vaak meer mee.. Ik merk ook dat ik niet zoveel te melden heb haha.. Het gaat hier allemaal wel z'n gangetje.. Maar vind het wel leuk om alles een beetje bij te houden Tijdens de zwangerschap had ik ook veel meer behoefte om alles van me af te schrijven, alles is dan nieuw en je voelt van alles.. Ook de spanning van het afwachten en wanneer het nu eindelijk begint.. Dan hoef je daar je man niet mee lastig te vallen hihi.. Maar nu ben je druk met je kleintje en hier gebeuren verder niet zoveel spectaculaire dingen waarvan ik denk: goh dat moet ik met jullie delen Wij gaan dit weekend voor het eerst een weekendje weg.. Gaat ons meisje 2 daagjes logeren.. 1 nachtje hebben we wel eens gedaan, maar 2 nog nooit.. En ook voor het eerst bij mijn ouders.. Spannend! Maar dat komt helemaal goed.. Voor ons ook wel lekker 2 nachten doorslapen.. E. is vaak wakker de laatste paar weken.. Moeten er zeker wel een aantal keer uit 's nachts.. Dus kijk er echt naar uit.. We zitten met vrienden in een huis dus maakt ook niet uit hoe laat we ontbijten.. Lekker uitslapen en blijven liggen dus!
Heerlijk Leo, veel plezier! Zul je zien dat je toch vroeg wakker bent omdat je niet meer gewend bent om uit te slapen haha. X
Goh wat komen er een hoop zieke kindjes voorbij op facebook zeg, sterkte aan alle kleintjes en natuurlijk ook de mama's! Hier ook niet altijd de tijd/ zin om te reageren, maar vind het nog heel fijn om terug te kunnen vallen op tips van jullie. En om te lezen hoe jullie het allemaal aanpakken. Lees dus regelmatig, reageren lukt niet altijd. Hier zijn we ook flink aan het klungelen. Oorontsteking, kuur, pijn weer terug. Nu verdovingsdruppels om de pijn te verzachten waar nodig, want hij blijft vocht in de oortjes houden. Maar eigenlijk is dat onze minste zorg. Sinds we gestopt zijn met de borstvoeding heeft hij last van eczeem. Naar de huisarts geweest en die zei in eerste instantie een droge huid. Na flink insmeren werd het steeds erger en afgelopen weekend zijn we naar de huisartsenpost gegaan. Conclusie: zwaar eczeem en ontstoken. Dus nu weer aan de AB, andere zalf meegekregen en over op de HA voeding. Gisteren weer teruggeweest naar huisarts. Ontsteking wordt minder, maar eczeem niet. De korsten hangen op zijn wangen en hoofd en hij krabt het tot bloedens toe open. Als er morgen nog geen verbetering is moeten we aan de hormoonzalf en anders door naar de kinderarts. Straks gaan we langs het CB om te vragen wat zij denken want die hormoonzalf daar ben ik helemaal geen fan van. Vind het zo sneu voor hem, zoveel jeuk. Hij is ook heel jengelig en constant moe. Zijn eetpatroon daarentegen gaat heel erg goed. 6 uur fles 180 +6+pap 10 uur fruit + halve liga (hoeveelheid potje) 12 uur boterham met appelstroop, gaat er zonder moeite in 14 uur fles 180 +6 16 uur soepstengel 17.00 uur warm eten (hoeveelheid qua potje) 19.00 uur fles 210+7+pap Slapen doet hij meestal van 18 - 6 en overdag 2x 45 min en 1x 1,5 uur. Tussendoor wel regelmatig eruit voor de speen. Omrollen probeert hij niet eens. Volgens mij is hij meer bezig met zijn stem. Gillen als de beste de hele dag door. Je zou er een gehoorbeschadiging van krijgen! Als ik jullie berichten zo lees over ms wel zwanger, jeetje dat zou toch een wonder zijn of niet! Hier gelukkig ongesteld geworden, was toch even benauwd dat de uitkomst anders was en hoe welkom ook, dat zouden we er nu even niet bij kunnen hebben. Verder hebben we ons appartement verkocht, superfijn en heel snel ook. Helaas heeft vl van de week te horen gekregen dat zijn baan opgezegd wordt. Gaat dus heel spannend worden of we nu überhaupt nog iets terug kunnen kopen. Geeft best wat stress dus!
Lekker zeg Leo genieten hoor! Hier is het een ziekenboeg: Elize sinds zondag ziekjes en gister naar de Huisarts geweest met haar en blijkt een oorontsteking te hebben en fikse verkoudheid. en mogelijk ook een beetje griep ze heeft nu antibiotica. als t niet beter gaat moeten we morgen terug omdat ze ook niet echt wil drinken. zelf ook buikgriep gister nacht en de hele dag gespuugd. gelukkig vandaag nog niet en ook een beschuit bleef er tot nu toe in. bloedverlies was na 1,5 dag voorbij maar heb nog een testje gedaan daarna en die was negatief. dus ik denk dat het ook met het ziek worden allemaal t maken heeft. ik wacht de volgende cyclus af als die weer vreemd is bel ik wel met de gynaecoloog om alles te laten nakijken. man lief ook verhoging en flink verkouden en spierpijn. allemaal niet echt in orde dus hier.