Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tjonge wat een ziekenboeg. Hier nog gelukkig niks :) Afkloppen maar.

Jeszs, het klinkt als een reactie op de kv. Ik zou geen hormoonzalf willen maar een doorverwijzing naar de kinderarts en aangepaste voeding willen proberen. Dan kan je alsnog als het nodig is daarna die zalf gaan proberen.

Wij proberen op een beetje een natuurlijk manier de borstvoeding langzaam af te bouwen. We geven nu nog 4x bv en 1x kv. Tussendoor drinkt ze kleine slokjes uit de rietjesbeker. Soms koude bv, soms water. De rietjes beker is favoriet, en de gewone fles wil ze steeds minder. Dus soms giet ik de kv ook wel is in de rietjesbeker omdat ze dan beter drinkt.
    Ik zou graag terug willen naar 3x bv. De late voeding er nog vanaf, maar dat zit er nog even niet in. Dus kijken of dat komende maand gaat lukken.

Brood eten is hier nog geen succes, het worden allemaal kruimels als ik haar een korst geef en ze heeft misschien 1 hapje wat ze doorslikt. Stukjes voeren wil ze niet, houd haar lippen stijf op elkaar haha

Groente en fruit geven we nog gepureerd en vind ze heerlijk, vooral appel/peer gemengd. Ook eet ze maisboogies en soepstengels zelf en stukjes komkommer. Dus hopelijk is het brood gewoon wennen en komt dat ook.

Ze kruipt werkelijk de hele kamer door en gaat steeds op haar knieën zitten. Ook is ze zich nu steeds aan het optrekken tot staan, maar valt dan weer om en dan is het brullen geblazen natuurlijk ;)

Ze ging rollen in bed, dus heb al haar dekens eruit gehaald. Het was huilen omdat ze niet wist hoe terug moest van haar buik naar de rug, maar dat heeft ze na een paar dagen gelukkig door. Wel ligt ze dan totaal klem tegen de spijlen aan als ze terug is gerold, maar vannacht heeft ze een paar keer gemopperd maar toch weer uit zichzelf doorgeslapen. Ik ga er ook niet meer zo snel heen, alleen als het echt huilen is, bij mopperen denk ik probeer het maar even zelf, en dat gaat heel vaak prima.
    Een lekkere ondernemende meid hebben we dus.

Leo, een weekend weg. Het klinkt heerlijk, maar ik durf mijn kleine meid nog niet goed uit logeren te doen. Ook omdat ik dan toch zit met de voeding en moet kolven e.d.

We moeten straks voor het werk een week weg, dan is de kleine een week bij de oppas, dat vind ik al spannend haha! Dat ze 3 verschillende oppassen ziet in een week, want anders kreeg ik het niet georganiseerd. Maar gelukkig wordt hier thuis opgepast, kan ze wel in haar eigen bedje.

Hopelijk knappen jullie allemaal weer snel op!
    Hoe gaat het trouwens momenteel met Wessel?

Bijgevoegde bestanden:

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Haai allemaal!

Kwam even aanwippen om mee te lezen, maar ik hoor een mopperend mannetje in de box, dus ga gauw weer terug. Hij doet het goed!! Nog geen tandjes, rollen, kruipen, tijgeren etc. Maar hij speelt al wel een heel stuk van Beethoven op de piano, dus het zal wel goed komen allemaal ;)

Nog steeds lekker aan de borstvoeding, heerlijk!

Fijne dag allemaal!

3. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    T'is hier rustig!
    Hier gaat het goed. Het slapen gelukkig ook snacht! Zal wel gewoon ff een periode geweest zijn waar hij even doorheen moest.
    Hoe is het bij jullie?

4. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    hier heeft Elize oorontsteking gehad, en heel erg verkouden geweest. weinig willen drinken, geen groente en fruit willen ( normaal vind ze dit heerlijk) ze kreeg antibiotica daarvan had ze diarree en moest ze spugen. daardoor ging ze afvallen dus na 5 dagen ipv de 7 dagen die meestal wordt aangehouden de antibiotica in overleg met ha weer gestopt.
    Nu gaat het weer wat beter.. ze wil weer drinken, hoeft niet meer te spugen en heeft geen diarree meer, nog wel wat dunnere luiers ,maar de tandjes komen ook door.

5. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    met wessel gaat het weer wat beter. Wessel heeft nog steeds koorts maar dat zijn we gewend van hem. Zn bloedwaarde stijgt hij is van ernstig naar matig gegaan dus dat is goed maar nog niet goed genoeg. Dus voorlopig elke maand bloed prikken en over 2 maanden weer naar het ziekenhuis.

in zn ontwikkeling gaat het super, meneer heeft 8 tanden, hij loopt langs de tafel achter zn loopwagen en staat meerdere keren per dagen even los dus de eerste echte stapjes zullen denken wij niet zo heel lang meer duren. Hij is 72 cm en weegt 8,45 kilo.

We noemen hem onze kleine bullebak meneer eet smorgens rustig 2 boterhammen weg smiddags krijgt hij ongeveer 200 gram fruit en savonds eet hij vaak met ons mee hij eet dan tussen de 100 en 200 gram. Hij drink bij mij tussen de 4 en 7 voedingen.

Het slapen wordt inmiddels weer wat beter, hij sliep al lange tijd max 4 uur achter elkaar snachts en nu mag ik soms 8 uur slapen!!

ingeltje: hier ook nog steeds borstvoeding en voorlopig nog lang niet van plan om te stoppen, en jij volgens mij ook niet. Hoeveel voedingen heb jij nog?

zijn hier verder nog mama's die nog borstvoedingen en nog niet gaan afbouwen?

6. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wensdroom wat vervelend dat Elise zo slecht te pas was! Gelukkig gaat het nu weer iets beter!

Kleinmonster, jeetje wat gaat Wessel hard zeg! Als hij nu echt al zou gaan lopen is hij er wel heel vroeg bij volgens mij, leuk joh!

7. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    even foto showen

8. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    kleinmonster zag m ook op facebook wow wat gaat ie hard zeg.. een echte knul al zo.. Elize begint nu net te tijgeren en kruipen en doet het volgens mij gewoon prima voor de 8 maanden. is Wessel snel of lijkt dat nou maar?

9. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    wessel is heel snel, maar het gaat nog wel eens mis en dan is het huilen geblazen. op sommige momenten mag hij van mij wel iets minder snel het baby zijn is er zo wel heel snel af.

elize loopt gewoon goed met haar leeftijd hoor

10. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Dat dacht ik ook hoor.. maar daarom de vraag of hij idd zo snel is.. ja het baby zijn is er dan vlot af , ka me goed voorstellen dat je t soms iets minder vlot zou willen hebben, maar ja dat stuur je niet he!

11. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    hallo , meld me ook weer even.

hier nog steeds slaap tekort. bram slaapt nu vanaf een uur of 8 savonds, dan wordt hij rond 12 uur a 1 uur wakker voor de fles en dan rond vier uur a half 5 is hij wakker... dus dan speen erin etc en rekken tot een uur of 6 a half 7 en dan een fles.

brood eet hij niet, blijft hij mee kokhalzen, net als potjes met stukjes erin.
    hij krijgt nu
    06.00 fles 180/6
    09.30 potje fruit 200ml
    12.30 fles 180/6
    16.30 potje groenten en beetje fles 60/2
    19.30 fles 180/6 die gaat meestal niet op.
    24.00 fles 180/6

lopen nog steeds bij de fyio, net weer geweest, motorisch loopt hij nu best achter, hij ligt de hele dag het liefste op zn rug. verder doet hij niks, niet rollen niet op zn zij draaien.... en met de fysio schiet het ook niet op. we krijgen nu doorverwijzing voor de kinderarts.
    ook denken ze dat hij eczeem aan t ontwikkelen is...
    verder is het een heel lief en tevreden mannetje

inmiddels gaat t met mij iets beter, hebben nu wekelijks hulp in de huishouding (collegatje van me) en gaan we iedere avond om 9 uur naar bed toe.

en dan begint manlief gisteren over een derde?????!! no way! never!

12. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Hoi meiden ik ben er ook nog hoor :) lees wel mee maar niet altijd tijd om te reageren.

Hier gaat alles redelijk goed. Cas is een heerlijk ventje en volop in ontwikkeling. Erg leuk om te zien dat hij steeds nieuwe dingen probeert. Hij tijgert de hele kamer door in rap tempo en hij probeert nu te zitten.

Hij is alleen de laatste week behoorlijk ziek. Woensdag zijn we naar de hap geweest omdat hij opeens erg benauwd werd en erg spuugde. Hij os mega verkouden en de dokter dacht aan RS. Het werd eigenlijk alleen maar erger dus zondag weer heen geweest. Hebben nu een pufje om zn longen te ondersteunen. Dat werkt gelukkig goed.

Eten en drinken gaat ook prima; fruit en groente eet hij met smaak en brood vindt hij ook heerlijk. Thee en diksap drinkt hij uit een tuitbeker en dat heeft hij helemaal door.

13. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    En ook ik ben er nog hoor! Hier nog zo eentje die niet altijd de tijd neemt om te reageren, mede doordat ik een aantal meiden ook op Facebook volg en daar dan iets sneller al reageer. Maar ik lees hier zeker nog mee en zal ook echt nog wel van me laten horen, bij deze dus.

Hier ook een jongetje wat ziek geweest is, Bram heeft een dubbele oorontsteking achter de rug, is sinds een weekje weer van de antibiotica af en gelukkig goed opgeknapt ervan. Ik vond hem zooo zielig! Bram is een kindje wat echt nooit huilt en nu hield hij niet meer op, zelfs zo erg dat de gastouder mij 2wkn geleden belde met de vraag of ik Bram eerder op wilde komen halen. Ik had sinds het weekend al het idee dat hij misschien wel eens oorontsteking zou kunnen hebben, en dinsdag avond op de ha-post werd dat dus bevestigd.

Pfff... wat is dat zielig zeg! Hij had zoveel pijn, hij at, dronk en sliep niet tot nauwelijks meer. Wilde alleen bij mama zijn en bleef maar huilen. Wat was ik blij toen we gingen merken dat de antibiotica aan sloeg. Hij is er nu gelukkig weer helemaal bovenop, zijn verkoudheid is ook bijna helemaal weg. En nu kan hij dus weer lachen, kletsen en vrolijk doen. Heerlijk, we genieten weer volop van hem. Hij probeert zelfs een beetje te rollen en wil zelf gaan zitten en ook op zijn buik liggen vind hij ineens minder erg.

Meer als dat doet ook hij nog niet hoor, rolt nog niet verder als op z'n zij. Tijgeren, kruipen, staan allemaal nog niet aan het handje hier. Hij heeft nu 2 tanden onder en ik heb nog geen volgende ontdekt. Komt vanzelf wel verwacht ik. Hij kletst en gilt wel onze oren vd kop en weet heel goed hoe je op je rug rondjes door de box moet draaien dus als hij wil komt hij er wel.

Bram vreet me ook echt enorm veel... hij is in korte tijd flink aangekomen. Hij at voordat hij ziek werd 's avonds maar een half potje warme hap, nu ineens een heel potje, daarna ook nog wat yoghurt (dat hebben we vd middag naar de avond verplaatst) en dan wil hij nog een halve soepstengel. Dan eet hij voordat hij gaat slapen ook weer gewoon zijn papfles leeg. En z'n fruithap, flessen en boterham gaan er overdag ook goed in. Hij eet nu brood met beleg, ook al een groot succes.
    Diksap drinkt Bram gewoon nog uit een fles, tuitbeker snapt hij nog niet.

Ik zal vd week weer eens met hem op de weegschaal gaan staan. Als ik de maxi-cosi moet tillen, til ik me echt een breuk. Wordt tijd dat hij in een vervolg stoeltje gaat, mja... daarvoor zit hij nog niet goed genoeg, is hij nog niet boven de maxi-cosi uitgegroeid of nog niet op het max gewicht van 11kg. Dus ik moet nog maar ffies volhouden denk ik.

Trouwens... we hebben ook nog geen vervolg stoeltje gekocht. Denk wel dat we al weten welke we gaan aanschaffen, de Maxi Cosi Axiss, gewoon vooruit kijkend trouwens. Weten jullie al wat jullie gaan doen, achteruitkijkend of toch vooruit en welk stoeltje?

Ik heb ook een mama fiets besteld, hij is er eind van deze maand. Zodra Bram dan goed kan zitten mag hij lekker mee op de fiets, ik verheug me er nu al op! Deze hebben we besteld: https://www.sparta.nl/fietsen/F14AMAGR En hier gaan we dan nog een Bobike zitje bij kopen.

14. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Wat is het stil hier zeg.... :(

Hoe is het met alle mama's en kindjes?
    Iedereen weer gezond, up and running?

Ik heb vandaag het eerste pakje van Bram ingelijst en wilde het toch even met jullie delen.

Shadowbox Bram.jpg

15. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Erg leuk liesjuh!!
    Ga zoiets denk ik ook nog een x doen!

Bij J. In zijn kledingkast heb ik de bovenste plank ook al vol liggen met kleertjes die allang niet meer passen en dingen van toen hij net geboren was, die ik ook allang niet meer gebruik. Dan zie je hoe snel dat die kleintje groeien! Aan de ene kant vind ik het super leuk omdat je nu toch meer met ze kunt doen en het al echte mensjes worden maar aan de andere kant.... Het gaat wel erg snel! ;(

16. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    @kleinmonster: wat een stoer ventje zo, fantastisch :D
    @Senna: wat naar zo'n slechte nachtrust de hele tijd en dat Bram achterloopt, hoop dat de kinderarts iets kan vinden waaraan het kan liggen!
    @Beertje: Cas is dan ook behoorlijk snel met tijgeren of niet? V. doet dit nog niet hoor!
    @Liesjuh: oeh dan zal Bram flink veel pijn hebben gehad :( zo zielig om te zien bij die kleintjes...leuke mamafiets! we hebben al een vervolg autostoel..weet even niet de naam, gekregen van vrienden :)
    Leuke lijst ook, creatief hoor! Ik wilde ook zoiets maken maar heb een te kleine lijst gekocht...

Vriend en ik zijn een beetje ziekjes...verkouden, hoofdpijn, lamlendig voelen..gelukkig heeft V. het nog niet maar verwacht dat zij dit ook wel gaat krijgen.
    Ze slaapt en eet goed, kruipt en tijgert nog niet en heeft nog geen tandjes, rolt wel volop van buik naar rug en terug en ook blijven zitten gaat al beter.

17. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    @Liesjuh Gaaf die lijst.!:D ik wilde een t shirtje van Elize met naam en een van geboren in 2013 inlijsten. maar nog geen goede lijst kunnen vinden. en een mama fiets. leuk!
    Elize gaat in de fietskar. ik moet nog wel een andere fiets waar die ook achte past, want nu past hij alleen bij mijn man achter de fiets. maar hij brengt haar ook naar de oppas dus dat maakt voor nu nog niet uit.

Gelukkig zijn wij allemaal weer beter. Elize is volop aan het tijgeren door de hele keuken en ze heeft ondertussen 1 tandje. dus toen ze ziek was was het alles tegelijk, ziekjes ,verkouden, oorontsteking, last van de antibiotica en een tandje dat doorkwam. gelukkig nu weer vrolijk. Het liefst gaat ze achter de kat aan en naar de mat van de hond. dus moet haar echt in de gaten houden als ze naar de dieren toe tijgert.

@ Senna hoe gaat het nu?

@ Pindakoek rot dat jullie nu ziekjes zijn.

@ Fas ja gaat zeker snel als ik bedenk dat Elizes eerste pakje maatje 44 was en nu zit ze in maatje 68.
    mijn man vind het wel echt leuker nu omdat er steeds meer reactie komt enz..

Dan nog even dit: voor wie het toevallig net als pindakoek gelezen heeft. Jullie kennen allemaal mijn situatie wel betreft de weinig eigen eicellen en zeer kleine kas op een eigen zwangerschap en dat ik niet tegen de hormonen van de ecd kon en daarom we Elize via de draagmoeder hebben.

sinds het ecd traject hou ik steeds mijn cyclus bij en weet dus dat dit best regelmatig is de laatste 2 jaar.
    nu is het ondertussen 8 weken geleden dat ik voor het laatst ongesteld was. eerst dacht ik dat het gewoon wat later was. maar uiteindelijk toch wat zwangerschapstesten gedaan. waarbij er telkens ( heb 1,5 week lang om de 2 dagen getest) een vaag 2de lijntje kwam. maar die was erg onduidelijk in een topic betreft vage en goede zwangerschapstesten gevraagd wat men er van dacht. en er waren meiden die het 2de lijntje ook zagen. afgelopen woensdag om zekerheid te krijgen bij de ha nog een zw test laten doen en bloed laten prikken op hcg. deze uitslagen waren negatief. de hcg had een waarde van 1ui/l nu afgesproken met de ha nog even af te wachten de komende week en anders bij nog steeds uitblijvende menstruatie in de loop van volgende week de gynaecoloog bellen. we weten nu dus niet wat de rede van het uitblijven is.. mogelijk toch zwanger ( wat ik niet verwacht en wat zeer onwerkelijk zou zijn gezien mijn situatie ,) of miss begin van de overgang of zo.. iig afwachten dus..
    voor degene op facebook daar mag er niet hierover gesproken worden of naar gevraagd. dus als je iets wil weten graag via hier..

18. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    @Wensdroom: gaat gelukkig al wat beter met mij en vriend, nu begint de kleine dus te snotteren...weet je nog steeds niks?? pfff wat een onzekerheid zeg :(

Gaan jullie nog wat leuks doen met valentijnsdag?

19. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ach wat sneu Elize heeft er best last van gehad ik hoop dat het bij jullie meevalt.

ik heb mijn man kaartjes gegeven voor het theaterstuk van Bastiaan Ragas. " maar je krijgt er wel heel veel voor terug" dat is op 22 maart in Arnhem. en van hem heb ik chocolade gehad ( waar ik gek op ben:))

Nog steeds niet ongesteld en de waarde van bloed uitslag hcg was 1 ui/l .( alles onder de 5 is negatief )
    ik wacht nog even af of het zelf door komt , maar verwacht het niet.. krijg wel wat meer last van buik en rug. ( lage rugpijn , maar dat is al een ruime 1,5 week zo) doe volgende week ( denk dinsdag of woensdag) nog een test en daarna bel ik de gynaecoloog voor een afspraak maar we gaan ervan uit dat ik niet zwanger ben.

20. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Wat leuk, gaan jullie veel naar theaters? Ben nog maar in mijn hele leven naar 1 musical geweest, dirty dancing, dat was super maar weet niet of ik andere musicals leuk zou vinden.

Ik heb een etentje gewonnen bij vakantieveilingen, dus wij gaan lekker met zijn tweeën uit eten...weet hij nog niet..ben nu oppas aan het regelen voor volgende week in de avond :) Geen idee wat ik van hem kan verwachten, misschien een bos bloemen ;) hij is niet zo romantisch aangelegd..:p

Hoop het wel hoor dat je gewoon zwanger bent, zou wel een stunt zijn niet hahaha :D

Deel Deze Pagina