@Leo, Dana is idd een topwijf zoals jij het omschrijft.. wat grappig dat je mij anders had voorgesteld, eigenlijk ben ik benieuwd dan naar hoe je gedacht had dat ik zou zijn en wat er nu je het hebt gezien zo anders is dan je dacht/je je voorstelde? het lijkt me ook lastig en zwaar als ze ineens weer wakker is terwijl ze daarvoor goed sliep. je krijgt idd weinig nachtrust zo te lezen.. pff vermoeiend hoor! wat voor slaapstoornis heb je als ik mag vragen en kan daar niks aan gedaan worden? lijkt me erg heftig. @kleinmonster wat een sterk persoon moet jij zijn, je hebt het niet gemakkelijk lees ik zo. knap dat je je daar zo goed doorheen weet te slaan. het lijkt e heel wat de zorgen om je moeder en om wessel maar wat een heerlijk jochie zeg op de foto's
Hihi ja geen idee hoe ik me je dan wel had voorgesteld hoor wensdroom, stom he Ik denk dat je hier op het forum wat serieuzer overkomt en vond je op tv vooral een heel vrolijk en blij mens Ik heb DSPS. Kort gezegd loopt mijn biologische klok niet goed. (Melatonine (slaaphormoon) wordt te laat aangemaakt waardoor ik pas laat inslaap). Ik heb hier wel medicatie voor geslikt (melatonine tabletjes) maar daar krijg ik chronische vermoeidheid van. Hier ben ik achter gekomen toen ik moest stoppen ermee vanwege de zwangerschapswens. Ik voel me nu zonder medicatie 10x beter dan met, ook al slaap ik dan laat. Vroeger was het 4 uur voor ik kon slapen, nu meestal tussen 12 en 1. Normaal gesproken acceptabel en te doen met mijn werk (ik begin niet altijd vroeg). Nu met een baby erbij is het wel lastiger natuurlijk en probeer ik soms tussendoor wat uurtjes extra te pakken en in het weekend laat mijn man mij uitslapen Maar uiteindelijk nu breekt het wel op, vooral omdat ik dan ook nog eens niet door kan slapen.. Als ik 6u achter elkaar kan maken en soms wat extra dan is het nog wel vol te houden..
Ik ken het geen je hebt niet, maar klinkt wel lastig. ik kan me voorstellen dat dat opbreekt. zeker als je idd geen eens 6 uur achter elkaar kan slapen. de gemiddelde mens heeft geloof ik ong 8 uur slaap per nacht nodig. dus ik kan me indenken dat je dan nu op dit moment eigenlijk gewoon slaap te kort krijgt. wel fijn dat je in het weekend uit kan slapen. grappig te lezen hoe ik over kom, maar zo bn ik ook wel hoor. ik ben een heel spontaan en vrolijk persoon. ik kan genieten van kleine dingen, het sereieuze wat je lijkt te merken op het forum dat ben ik ook hoor.. maar dat straal ik niet uit.. ik heb veel meegemaakt en heb geen makkelijke tijd gehad, niet alleen betreft zwanger worden, maar ook gezien mij gezondheid. maar ik probeer altijd het positieve te zien in de dingen en dat straal ik blijkbaar uit.. maar dat is de buitenkant.. de binnenkant laat ik niet zo makkelijk zien.. waardoor iedereen altijd zegt dat ik er zo positief in sta.. maar voor wie me echt kent.. die weet dat er achter dat vrolijke en positieve ook heel wat meer schuil gaat. en het niet altijd alleen maar vrolijk en leuk is (geweest)
Hier heftig ongesteld geworden, aan de ene kant jammer aan de andere kant maar beter Vandaag is ons meisje precies 8 maanden alweer
wat een mooie dame Pindakoek,ik snap je gedachte verder wel.. maar fijn dat je nu iig wet hoe of wat..
he dames, HOe gaat het hier? Iedereen is denk ik lekker van het mooie weer aan het genieten met de kleintjes, zo rustig Ik ben van het weekend overstag gegaan en heb ook een mamafiets gekocht (cortina). Kan hem zaterdag ophalen, kan niet wachten! Verder hier een oproepje gedaan voor jongesnkleding, veel reacties gehad dus ben benieuwd. Ik kan me nog herinneren dat ik vorig jaar in deze tijd bij het uitzoeken van de kleertjes dacht bij maat 74 oh.... dat pak ik wel als hij een jaar is. Nou niet dus, we zijn de 80 al voorbij. Nooit verwacht dat hij zo snel zou groeien. 11 kilo schoon aan de haak. R. krijgt steeds minder zin in de flessen. De ochtendfles gaat nog, de middagfles wil hij niet meer en de avondfles drinkt hij maar een beetje van. Meneer is van het echte eten . Fruithap, 2 boterhammen met beleg, avondeten en yoghurt heeft hij veel liever. En verder drinkt hij water en kruidenthee. Maar wel uit een beker, want uit een fles drinkt hij niet. Alleen maar fijn dat hij zijn ontwikkeling zo lekker zelf bepaald, maar wat gaat het hard zeg . Verder nog steeds strubbelingen in huizenland, koper die de financiering nog niet rond heeft en het wordt steeds spannender allemaal. BGegin me af te vragen of het allemaal wel doorgaat. Geduld is een schone zaak zeggen we maar! Gaan hier nog mensen op vakantie? WIj gaan in mei naar Curacao familie van mijn vriend opzoeken. Zij hebben R ook allemaal nog niet gezien en zijn zus is ondertussen ook weer moeder geworden. Heb er heel veel zin in, maar vind het ook best eng want daar gaan we weer..... wat neem ik allemaal mee? En hoe gaat het met slapen en in het vliegtuig. Naja luxeprobleem maar toch..... Hij begint steeds meer heen en weer te rollen en te draaien. Billetjes schuiven af en toe omhoog, erg leuk gezicht. Nog een maandje en dan denk ik dat hij de woonkamer doorgaat. Zijn vorig weekend met het mooie weer lekker naar een plas gewandeld. Hij keek zijn ogen uit naar alle eendjes en honden schattig om te zien. Benieuwd hoe het bij jullie gaat, zag al fietsfoto's voorbij komen op fb ziet er leuk uit!
hoi hoi ja wij hebben heerlijk genoten ook van het mooie weer met Elize gaat het goed, groeit mooi op haar eigen lijntje. maar wow 11 kilo Jeszss dan moet ze toch nog ff.. ze is ong 67 cm. draagt nu kleertjes maatje 68 en 74 en weegt 6,4 kilo. ze kruipt ze hele keuken door en ook zitten lukt haar al steeds beter. eten doet ze ook prima, in de ochtend fles 180 met pap fruit 1 a 1,5 stuk 1botherham met beleg en een fles 150 s'middags en in de avond groente en yoghurt. en de avondfles ook van 180. verder tussendoortjes zoals soepstengel en rijstwafel. drinken wil ze nog steeds niet echt, geen water, thee of diksap. niet uit de fles, niet uit de tuitbeker. uit de gewone beker wil ze soms wel een beetje maar daarna kan ik haar een schoon en vooral droog shirt geven. dus al iemand de tip heeft?? afgelopen weekend is de draagmoeder met haar gezin weer bij ons geweest en dat was erg gezellig! de bovenste foto is van Elize samen met haar half zusje Lynn Bekijk bijlage 383909 Bekijk bijlage 383911
Hoi Dames! Hier ook alles goed.. E. is weer paar dagen ziek geweest vorig weekend, 3 dagen koorts gehad, en ik vanaf dinsdag ook. Ben er nu weer btje bovenop. Verder alles prima hier, E. heeft ook het tijgeren ontdekt en gaat vrolijk de hele kamer rond. Het opvoeden is hier begonnen.. Zit regelmatig met de vingers in het tv-kastje hihi.. (Nu is dat nog grappig ) Geen idee hoe lang/zwaar ze nu is, moeten over paar weken weer naar het CB. Morgen 9 maanden oud. Ze zit in kleertjes maat 74 of 80. 68 past echt niet meer.. En we zijn dinsdagavond oom en tante geworden van een nichtje Superleuk en gaan morgen bij haar kijken
wat leuk dat je tante bent geworden..gefeliciteerd rot hoor dat jij en E ziek zijn geweest gelukkig gaat met weer beter met je en hopelijk met haar ook.
Voor het eerst sinds 17 maanden wordt ik weer ongesteld.. pfff.. hopelijk gaat het mee vallen. Dit heb ik echt niet gemist! Ben sinds 2 weken gestopt met de borstvoeding. Heb het in een maand afgebouwd van 5 voedingen naar 0. De laatste keer was even slikken, maar was er wel klaar mee. En ben heel erg blij dat ik het zo lang heb volgehouden en heb mogen geven, maar vind het nu ook fijn dat ik het meer uit handen kan geven. Zo gaan we morgenavond uit eten voor het eerst sinds dat de kleine geboren is, want iemand anders kan nu s avonds de fles geven Vind het af en toe nog steeds een pittige combi om alle ballen hoog te houden, maar merk ook dat ik er meer en meer gedreven in wordt en er ook gewoon nog momentjes zijn dat ik even tijd voor mezelf heb Anne kruipt echt het hele huis door, en op gras vind ze ook super Ze staat goed en loopt langs de meubels en achter haar babywalker, probeert nu zelfs af en toe al los te gaan staan, maar tja, dan val je nog gewoon op je kontje
Hier gaat gelukkig ook alles goed! J. Eet al redelijk met de pot mee, hij vind bijna alles lekker en het is dan ook zo op! Brood eet hij met korst en al op en Aardappels en groente gewoon ff prakken, pureren doen we niet meer, wel erg makkelijk! Alleen met vlees vind ik een beetje lastig wat hij nu mag hebben... Wat geven jullie? Zitten gaat nu ook steeds beter, als het straks weer een dagje mooi weer is gaan we eens samen op de fiets, lijkt me wel leuk. Verder gaat het gewoon zn gangetje. Trouwens, hij krijgt nu 4 tandjes tegelijk! In totaal heeft hij er dan 8. Vind het wel schattig staan van die kleine stompjes haha. Fijn weekend allemaal!
Zwaai! Alles goed hier, Gijsje begint lekker wat te rollen en heeft nog steeds geen tanden haha! Eet geen losse groentes en potjes/prakjes, maar wil gewoon lekker met ons mee eten. Makkelijk! Fijne dag allemaal!
Het is rustig hier! Bij ons ook alles goed, cas is een druk en ondernemend mannetje dus moet overal boven op zitten haha Hij kruipt, trekt zich aan alles op en zet stappen langs de meubels. Sinds ee week of twee gaat hij ook helemaal zelf zitten dus we kunnen ook lekker op de fiets. Dat vind hij prachtig en brabbelt dan de oren van mn kop Eten en drinken kan ie ook als de beste en hij wil het liefst alles zelf doen. Dus het us regelmatig een smeer festijn haha
hoer ook alles goed. Elize kruipt al een tijdje en nu kan ze ook sinds 1,5 week zelf gaan zitten. optrekken enz.. doet ze nog niet maar op schoot wil ze wel steeds staan. kletsen doet ze ook als de beste. ze eet ook al vaak lekker mee met ons. gras vind Elize maar niks.. dat voelt raar en is eng.. Bekijk bijlage 387281 Bekijk bijlage 387282
Hoooiii, leuk om weer wat van jullie te horen! Wat zijn sommige al snel of misschien is J. Langzaam haha. Hij kruipt of loopt nog niet hoor. Lopen wel stapjes aan de hand maar niet langs de tafel ofzo. Vorige week voor het eerst mee op de fiets geweest, was leuk! Trouwens, hier heb ik J. Altijd in een slaapzak en onder een dekentje liggen maar die trapt hij heeeel vaak af en ben ik bang dat het voor snachts te koud is met alleen slaapzak. Nu hoor ik alleen best vaak mensen die hun kind alleen maar in een slaapzak hebben liggen helemaal zonder deken! Wat doen jullie? Lijkt me zo 'kaal en ongezellig' staan! ☺️
Fas vergeet niet dat er tussen sommige baby's hier een maand zit he! Ravi kruipt ook nog niet, maar loopt ook zeker geen stapjes aan de hand. Wel rolt hij de hele kamer door . Zo zie je maar, ieder kind volgt zijn eigen ontwikkeling. Lopen is hier (gelukkig) nog niet aan de orde. Dames ik zit een beetje te twijfelen, ik vind op zich zo'n loopstoel best leuk! Maar nu de exemplaren die ik gezien heb, gaan tot een maximum belasting van 11 kilo. Tsja.... volgens de meting bij CB is onze kerel nu 11,5 kilo en 80 cm. Hebben jullie zo'n loopding en weten jullie toevallig wat de max belasting is? Oh en R slaapt altijd in zijn slaapzak met daaroverheen een laken en grof gebreide deken. het laken en deken willen we afbouwen omdat hij nu gewend is aan strak instoppen. Dus als hij in een campingbedje ligt, slaapt meneer niet . En daarbij wordt hij nu steeds vaker op zijn buik wakker, vind dan een deken ook niet meer zo fijn.
@Jeszss: bedoel je met loopstoel zo'n ding waar ze als het ware in "hangen"? Hier afgeraden, slecht voor de heupjes én je "dwingt" je kind tot iets waar ze misschien nog niet toe in staat zijn. Als ze met de voetjes bewegen gaan ze namelijk vanzelf vooruit. Hier overigens ook nog niet aan de orde hoor, J. Rolt en tijgert door de hele kamer, probeerd nu te kruipen maar optrekken en staan nog lang niet volgens mij. Zelf op schoot als ik haar wel eens "recht-op" laat staan gebeurd er niet veel. Voor de rest alles goed hier, J. Is nog altijd super tevreden en makkelijk. Weegt nu 9 kg en is 73 cm. Slapen; in dunne zomerslaapzak met pyama-top, zonder broekje. Onder lakentje en dekentje. Groetjes!!!