Leuk om weer eens wat van jou en de kleine man te horen Marjolein! Met de lip van Bram gaat het gelukkig weer goed, het is super mooi geheeld en we verwachten dat er geen erg groot zichtbaar litteken gaat achterblijven. De tijd zal het leren... Wat leuk dat jullie verhuisplannen hebben, zal wel heerlijk zijn om een huis met een tuin te hebben, zeker ook voor O. Dat boek waar je aan mee gaat werken, wat is dat precies voor een boek? Ik wil dat zeker wel gaan lezen, heb er zelf ook meer als 7 jaar en meerdere pogingen via het zkhs over gedaan om zwanger te worden. Zoeken ze nog mensen die mee willen werken? KleinmonsterTaart ziet er leuk uit! En dus al heel veel kiezen die doorkomen, sneu...! Hopelijk zijn ze snel helemaal door en heeft hij er niet veel last meer van. Leo85 Hier kriebelt het ook weer hoor. Ik heb idd al geïnformeerd hoe het zit met de cryo terugplaatsing. Moet eerst weer een afspraak maken bij de fertiliteitsarts in het zkhs en daarna kunnen we er weer voor gaan. Weten nog niet wanneer we de afspraak gaan maken, maar willen eigenlijk nog wel dit jaar gaan beginnen voor een 2e. Heb jij nog veel cryo's eigenlijk? WensdroomDe foto's van de verjaardag van Elize zagen er echt leuk uit, ze heeft een geweldig leuke verjaardag gehad volgens mij. Bram mocht vrijdag weer naar het cb voor zijn 11 maanden prik. Hij deed het hartstikke goed, huilde alleen even tijdens en vlak na het prikken, toen ik hem oppakte was hij eigenlijk alweer stil. Hij heeft er verder ook geen last van gehad gelukkig. Bram is nu 9475 gram en 78 cm, nog steeds met zijn gewicht onder en zijn lengte boven gemiddeld. Morgen hebben we afgesproken met het groepje van 5 stellen waarmee we de SamenBevallen cursus hebben gedaan. We gaan lekker picknicken en genieten van de kindjes. Zo benieuwd hoe het met iedereen gaat!
Oja... Bram kruipt trouwens sinds vorige week zaterdag! M'n vriend moest die zaterdag bij een vriend van ons op de markt invallen en we hadden voor hij weg ging Bram al gedaan. Die zat heerlijk te spelen in de woonkamer op de grond toen ik even naar het toilet ging. Ineens zag ik de deur naar de gang open en de kinderwagen heen en weer gaan. Kruipt Bram de gang binnen... Hij heeft het helemaal ontdekt nu! Hij kruipt overigens niet op 2 knieën, maar half op z'n kont. Ene been naar achteren om zich af te zetten, handjes naar voren en dan half zittend op z'n andere been en z'n bil. Als je hem in z'n romper door de kamer laat kruipen hoor je precies waar hij kruipt doordat de knoopjes tegen de grond slaan als hij vooruit gaat.
Hoi Liesjuh, Wij hebben nog 2 cryo's.. We willen eigenlijk rond oktober een terugplaatsing laten doen, dan komen we weer in de zomervakantie uit qua zwangerschap mocht het lukken en dat is wel erg fijn omdat mijn man in het onderwijs werkt, dan heeft hij zomervakantie en kan hij ook weer lekker veel samenzijn met de baby Ik vind het wel erg spannend, de 1e x is gelijk gelukt bij ons, dus enigszins hoop je natuurlijk dat dat weer gebeurt, maar aan de andere kant wil ik ook niet teveel hopen want dan ben je wel erg teleurgesteld als het niet lukt.. Maar de drempel voor nog een ICSI-poging ligt wel een stuk hoger bij mij nu. De wanhoop van de 1e keer is eraf, ik ben al moeder, ik ben dolgelukkig dat het gelukt is om zwanger te raken.. En ik heb best wel een trauma overgehouden aan de punctie, dus om dat allemaal nog een keer te moeten doormaken.. Pff.. Zei ik drempel? Doe maar berg Wij hebben zaterdag ook een soort van 1e verjaardagsfeestje gevierd voor de kids met het Samen Bevallen cluppie.. We hebben nog veel contact met elkaar, echt leuk. Zo leuk om te zien hoe de kindjes zich ontwikkelen allemaal. En altijd handig om te kunnen overleggen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten E. is op het moment erg bezig met praten.. Er komt elke dag wel een nieuw woordje uit.. Ze kon al papa, mama en aai (als ze een kat/hond ziet).. Vd week ineens happie (zeggen we tijdens het eten veel).. En nu komt er ineens DOEI uit haha.. Ze probeert ook alles na te zeggen..
Hoi dames! Leuk om weer wat van jullie te lezen! En dat sommige alweer voor een tweede kindje willen gaan! Wij wachten nog wel een jaartje denk ik, lijkt me zo druk als je ze kort achter elkaar hebt. Ik wil nog even al mn aandacht alleen aan J. Kunnen geven, die heeft energie voor twee, haha. Gisteren bij het CB geweest en hij is 79 cm en weegt 10,2 kilo. Ze waren heel tevreden dus das fijn. Ik geef hem nog 3 flessen van 180+6 die hij meestal wel opdrinkt, maar nu mag er dus een fles af en ik denk dat dat de fles van tussen de middag word. Hoe hebben jullie dit? En ik hoorde van dat vrouwtje van het bureau dat je de avondfles met brinta mocht doen. Maak je de fles dat klaar net als anders en dan de brinta er extra bij in of doe je dan alleen gewone melk met brinta? Ben altijd bang dat ik het niet goed doe dus vraag hier maar even. J. Wil trouwens opeens niet meer bij de oppas slapen! Zodra ze hem in zn eigen bedje hier legt slaapt hij zo en bij haar brult hij alleen maar! Vreemd, nooit gedaan. Hopelijk is het even een fase... Over een paar weekjes gaan we ook op vakantie dus dan zal hij toch echt in een vreemd bed moeten slapen, hopelijk gaat dat dan lukken. ;(
ben met wessel bij een osteopaat geweest. Heb er een ander jongetje van gekregen, zo hadden we eerst nacht en waarbij wessel soms wel ieder uur wakker wordt nu slaapt hij 9,5 uur achter elkaar! Overdag doet hij geen kleine hazeslaapjes maar gaat om half 12 naar bed en slaapt dan tussen de 2 en 3 uur. met zn auto imum gaat het steeds beter de waarders stijgen, volgende maand weer naar de kinderarts eens kijken wat ze zegt. En hij een nieuw pufje omdat hij al sinds maart aan het hoesten is en vooral snachts, wat soms wel een uur kan duren. de stand met zn tandjes is nu 8 tanden en bijna 4 kiezen, ik ben blij als alles door is want hij heeft er elke keer goed last van.
Hier verdrietig nieuws...mn moeder is afgelopen maandag overleden na een kort ziektebed, in het kort vocht in longen, bleken kankercellen te zijn ...ze ging al slechter ademen en is toen in slaap gebracht maar is niet meer wakker geworden Voel me er erg K onder...59, 27 juli zou ze 60 worden....
Och nee, meis wat erg!! En zo snel ook, verschrikkelijk... Gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst!
jee Pinda, wat verdrietig en wat snel gegaan dan zeg.. vreselijk op die jonge leeftijd. heel veel stekte en gecondoleerd
Oh meis wat een verschrikkelijk nieuws.... jeetje ben er stil van! heel veel sterkte de komende periode... dikke Knuffel!!!!!
Pindakoek, wat erg, gecondoleerd.. Veel te jong.. Sterkte de komende tijd! Kleinmonster wat fijn dat de osteopaat goed geholpen heeft.. Wij zijn 2x geweest toen E. paar maandjes oud was.. Hadden ook echt een ander kind toen, heel fijn! Fas ik heb nu juist de avondfles voortaan zonder pap omdat het hier qua slapen niet uit maakt. Dus dan heeft ze het ook niet nodig denk ik, wij deden inderdaad gewone fles maken (eerder met opvolgmelk en nu met gewone melk) en dan daarna pap erbij. Hopelijk is het inderdaad een fase van het slapen bij de oppas, lijkt me lastig! Hier ook geklooi met het eetschema hihi.. Tot nu toe gaat de overgang op gewone melk zonder problemen, dus dat scheelt, had er meer bij verwacht Fruit geven we nu alleen uit potjes omdat ze anders elke keer gaat spugen als ze iets niet lekker vind.. Over tijdje maar weer eens wat anders proberen.. Avondeten gaat gelukkig wel goed, geven we nu om half 6 en ze gaat iets later naar bed met het gevolg dat ze nu ook 's ochtends wat langer slaapt, meestal tot 7/7.15.. Dat is voor mij een stuk fijner dan 6.15/6.30 Verder druk met de voorbereidingen voor haar verjaardag zondag, erg spannend! Maar ook wel erg leuk, echt een afsluiting van de babyperiode Het lijkt mij wel leuk de 2e kort op elkaar, maar wel druk inderdaad.. Maar hier speelt ook wel mee dat stel dat het niet lukt met de cryo's en we de ICSI-behandelingen weer in moeten dan gaat er natuurlijk meer tijd overheen, dus als we sowieso al langer wachten en het duurt ook nog eens lang dan komt er wel heel veel tussen qua leeftijd.. Vandaar dat we er nu op tijd al over nadenken
Wat een vreselijk bericht Pindakoek! Heel veel sterkte, voor nu maar ook zeker voor de tijd die nog komen gaat........ :-*
Hier verloopt alles heel goed. Joes is een heel lief en tevreden meisje. Heeft al 9 tanden, druk bezig nu met optrekken en lopen. Super leuk allemaal! Eten gaat heel goed (krijgt nog 3 flessen en rest ontbijt, fruit, lunch, tussendoortje en avondeten) en slapen gaat ook nog steeds super!!!!! Slaapt van 19/20 tot 'sochtends 8.30/9.00. Soms moeten we haar zelfs nog later wakker maken, toen het zo heet was bijvoorbeeld, sliep ze tot 9.30/10.00 uur!!! Nu druk bezig met de voorbereidingen voor de verjaardag van ons mopke! Ik heb een ballonnenkrans gemaakt, is nog niet af, enkel de ballonnen zitten erin! En een foto'tje van de uitnodiging (cakesmash!)
Lieve meiden, Ik heb ook geen tijd meer gehad om actief mee te schrijven. Toch ben ik wel mee blijven lezen, want stiekum voelen jullie nog echt heel vertrouwd. Vorig jaar zaten we te wachten op de bevallingen, ik had net verlof. Nu zijn er al kindjes 1 geworden (gefeliciteerd!!) en zijn er bijna jarig, met mijn mupsje als hekkensluiter. Wat gaat het toch hard allemaal! Hier gaat het goed met haar. Ze heeft (slechts) 2 tandjes, met 10 maanden gekregen, maar ze zit, tijgert, rolt, gaat op haar knietjes zitten in de box, kortom ze ontwikkelt volop. Ze heeft een prachtige bos krullen en een superlief lachje, kortom ze is echt mijn kleine lieve meisje. Haar grote broers zijn supergek met haar. Met 'ons' (als man en vrouw) gaat al even een heel stukje minder goed. Toch lijken we uit het dalletje te kruipen, weer omhoog, de goede kant op. Ik hoop het! Pinda gecondoleerd met het verlies van je moeder. Alle anderen geniet van de verjaardagen en peetje gefeliciteerd met jullie kleine meisje! Liefs zeester
Fijn dat het met je kindjes goed gaat zeester. Wel vervelend dat het met je relatie wat minder is.. Hopelijk komen jullie er samen uit. Jullie zitten natuurlijk wel midden in de tropenjaren met 3 kids ook.. Dat vergt nogal wat van jullie toch? Ik merk het hier al met 1 kind.. Je bent vermoeid, hebt minder geduld, het is toch een aanpassing die je in je leven moet doen, minder tijd voor jezelf en daardoor ook minder ontspannen.. Respect dat jullie dat doen met 3! Hier ook minder tijd om te schrijven hoor, hebben we allemaal denk ik.. Maar vind het toch leuk om mee te blijven lezen en af en toe vind ik de zin en tijd om toch een berichtje te doen
Wat een vreselijk verdrietig bericht Pinda.... heel erg veel sterkte.. ze is veel te vroeg gegaan. Knuffel :'(
Haai leuke meiden!! Hier gaat alles z'n gangetje. Gijsje is vorige week 1 geworden en is nu een echte grote jongen. Hij begint wat aanstalten te maken om te klimmen, kruipen en staan. Maar hij tijgert nog steeds niet en kruipt dus ook niet. Hij zit op z'n billetjes heel tevreden de wereld te aanschouwen en hij draait zichzelf een klein stukje door de kamer. Twee tandjes en een paar haartjes Alles eaaasy. Hij is een kleine, lachende boeddha! Ook onze relatie staat al een tijdje onder druk, maar ik hoop dat het steeds makkelijker zal gaan, naar mate de kinderen wat ouder zijn. Ook gaan we samen in therapie, als we daar tijd voor hebben. Helaas gaat onze kleine Gijsje pas rond 22u slapen, dus op dit moment gaat dat in de avond nog niet lukken. Fijne dag allemaal!