@ Ingeltje en Zeester wat vervelend dat jullie relaties niet zo lekker lopen. met de kindjes gaat het zo te lezen wel goed. Zeester zo te lezen komen jullie er wel weer uit, en Ingeltje wat goed dat jullie in therapie willen gaan, jullie willen er iig allemaal aan werken, ik hoop dan ook dat het snel weer bergopwaarts gaat met de relaties. Hier gaat alles goed, Elize doet het prima. kruipt als een snelle door t huis, gaat steeds meer staan, af en toe even een paar seconde staat ze los. en lopen doet ze achter het loopwagentje . ze eet prima en is gezellig en vrolijk. heeft 4 tandjes ( nummer 5 komt er bijna aan) en wij vinden dat de haartjes wat beginnen te groeien maar veel is het nog steeds niet en heel erg blond dus het valt ook niet op. Volgende week hebben we een kennismaking met een wensmoeder waar mijn man als het klikt sperma donor voor gaat zijn. voor ons is dit de andere kant na zelf een draagmoeder nodig te hebben gehad om Elize te krijgen, maar ook juist daardoor dat het idee is ontstaan om dit te gaan doen. We gunnen een ander ook het geluk van een kindje. @Bloempje had het nog niet gezegd maar wat super leuk gedaan die krans! nog even een foto: Bekijk bijlage 402773
Even een apart berichtje voor jou Pinda, gecondoleerd en heel veel sterkte met het enorme verlies.... geen woorden voor........
so, ik meld me ook weer even. Vakantie Curacao was heerlijk! Heenreis heeft R niet geslapen maar werd ook niet vervelend. 1e nacht bij ons in bed omdat hij niet wist hoe hij was en afgezien van de 1e paar dagen om 5 uur wakker zaten we zo in het nieuwe tijdschema. Daar heeft hij echt genoten. Zodra de zwemluier gepakt werd, werd hij al hysterisch want zwemmen in de zee vond hij echt fantastisch. Wat was het heerlijk. Maar.... de terugreis (nachtvlucht) was een regelrechte hel. R wilde niet slapen en heeft 4 uur lang gehuild. Toen hij uiteindelijk in slaap viel zat ik er zo doorheen dat ik jankend in de stoel zat. Tel daarbij op dat het terugkomen in het tijdsschema van NL 5 dagen lang rampzalig was. Dus wij hebben besloten niet meer op vakantie te gaan naar oorden met een tijdsverschil. Dan maar even niet de familie zien, pas als je het de kinderen uit kunt leggen, dan wordt het weer een optie. Verder zijn we dus verhuisd, heeft vl weer een baan (woohoo!!!) en ben ik weer parttime gaan werken. De opwaartse spiraal is dus weer aanwezig R heeft ook zn 11 manden prikken gehad en was nu 82,5 cm en 12 kilo. Onze boeddha. Verder is hij lichamelijk niet zo snel. Doet alles relaxt. Heeft totaal geen interesse in zijn benen om te staan of te gaan stappen. Moet eerlijk bekennen dat ik het wel lekker vind, volgens mij wordt het nl als ze lopen nog pittiger. Robben kan hij als de beste en sinds kort gebruikt hij ook zn rechterbeen erbij. Tandjes gaan hard, ineens heeft meneer 3 kiezen erbij! En verder brabbelt hij er vrolijk op los, papa, mama, jaja (hond), piieeee (kat), bammie (bammetje), etuh (spreekt voor zich), bah en ga zo maar door. Het blijft een vreetmonster. Zit nu nog op 1 fles melk en verder alleen maar eten. Maar wil wel alles hebben en eet veel... zowat meer dan ik. 3 sneden brood op een dag, 2 stuks fruit, tussendoortje, avondeten, yoghurt en daarna nog wat van papa en mama's avondeten snoepen. Avondeten kunnen we nl maar tot uiterlijk 17 uur rekken anders is het huis te klein. Maar zo vroeg heb ik het eten voor ons nog niet op tafel staan. Ach... hij doet het goed. Hoop alleen niet dat ik hem een verkeerd eetpatroon aanleer op deze manier. Hier ook aan het voorbereiden voor de 1e verjaardag. Hebben een Nijntje meptaart besteld. Verder moet ik nog even brainstormen over de traktatie op het kdv maandag, iemand nog suggesties? Voor de visite maak ik zelf 2 taarten (totaal 4, want we vieren zaterdag, maar krijg zondag nog wat visite van familie die het nieuwe huis willen bekijken). Dus volgende week wordt een drukke week, maar ik heb er zin in! We hebben een mooie loopauto als cadeau voor R gekocht, ben heel benieuwd hoe hij het vindt. Zo nou ga ik eerst wat pagina's terug lezen, want heb nog wat in te halen. Zag al even snel dat er veel oude bekenden weer gereageerd hebben leuK!
Pindakoek Och meis, wat een vreselijk nieuws en zo onverwachts en jong ook nog. Gecondoleerd, enorm veel sterkte en kracht gewenst in de komende tijd. Zullen nog genoeg moeilijke momenten komen, kun je je verdriet een btje delen thuis? Dikke knuf voor jou! Kleinmonster Ben toch wel benieuwd, wat doet zo'n osteopaat en wat was de reden dat je ervoor gekozen hebt erheen te gaan? Hier ook in de overgang van fv naar gewone melk, gaat eigenlijk ook wel heel goed. Merk gelijk dat hij minder melk vraagt en meer water/sap gaat drinken. Ik vind het prima! Voor de rest gaat het eten hier op het moment rampzalig, het beland vooral op de grond (binnen de eerste minuut) en niet in zijn mond. Brood en warm eten wordt vriendelijk geweigerd of uit de hand geslagen of op de grond gegooid. Het zal wel een fase zijn... hij is ook gruwelijk verkouden en zit midden in een sprong. Ik maak me er maar niet meer te druk over, dat heb ik al vaak genoeg gedaan. Het jammere is alleen dat hij absoluut geen reserves heeft qua gewicht dus zal wel weer afgevallen zijn nadat deze fase weer voorbij is. Bij ons is de reden van al aan een 2e denken eigenlijk hetzelfde als bij Leo85, wij hebben nog 3 cryo's, maar zullen als die niet tot een blijvende zwangerschap gaan lijden ook weer aan de IVF (en dus hormonen e.d.) moeten en daar gaat wel weer tijd overheen en eigenlijk wil ik toch wel voor m'n 40e de 2e, denk dat we het anders bij eentje laten. (zeg ik nu!) Joes wat een leuke uitnodiging ook, had de krans al wel gezien, de uitnodiging nog niet. Zeester Wat vervelend dat het tussen jullie even niet zo goed gaat, hopelijk krabbelen jullie er snel weer uit samen! Ingeltje Nog gefeliciteerd met Gijsje! En wat leuk om weer eens wat van je te horen. Grappig dat hij het allemaal lekker relaxed aan doet, straks gaat hij vast ineens als een speer! Late slaper ook dus, gewoon niet moe voor die tijd of wil hij ook niks missen, hoe slaapt hij overdag? En ook voor jou hoop ik dat je relatie er snel weer boven op is. Wensdroom Wat bijzonder dat je man dat wil gaan doen, wel een super mooi gebaar om zo wat terug te kunnen doen. Respect hoor! Jeszss Vervelend dat de terugreis zo'n hel was, kan me wel voorstellen dat je uiteindelijk zelf huilend in de stoel hebt gezeten. En wat een positieve berichten, verhuizing, nieuwe baan voor je man en voor jou, top zeg! Fijn om te lezen dat het niet alleen hier zo is dat het lastig is om het avondeten te rekken, wij redden het ook niet om het tot ons eigen eten te rekken. Hij moet om 18u zodra we met hem thuis komen echt direct eten want anders is hier idd het huis ook te klein. Ik denk niet dat ze daar wat van krijgen hoor om eerder als jullie te eten, naarmate ze ouder worden kun je ze uitleggen dat ze nog even geduld moeten hebben omdat het eten nog gemaakt moet worden en ze vast wel even voor de tv (met Sesamstraat ofzo) en een soepstengel zoet houden. Althans, dat hoop ik dan maar... Qua tractatie ideetjes, ik zag vd week bij iemand soepstengels met een vinger poppetje erop voorbij komen, had ze dan een kaartje aan gedaan met de naam van haar zoontje en dat hij 1 werd en in folie ingepakt. Wel een heel leuk idee vond ik zelf. Hier ook druk bezig met de voorbereidingen voor Brams verjaardag. We vieren het volgende week zaterdag, maar geven op zijn eigen verjaardag op de woensdag daarvoor ook al een klein feestje aangezien niet iedereen kan op de zaterdag. En zo gaat zijn echte verjaardag ook niet ongestoord voorbij. We hebben voor de zaterdag een taart en mep taartje met de diertjes van zijn behangrand erop besteld, hij houdt daar hele verhalen tegen als hij op de commode zit, dat vonden we dus wel een leuk thema en het is ook lekker vrolijk. Hij krijgt natuurlijk ook een eigen mep taartje. En op woensdag bestel ik gewoon een taart bij de Hema met een foto van hem erop. Cadeaus zijn ook al grotendeels binnen, hij gaat o.a. de garage van VTech ToetToet auto's krijgen, die heb ik samen met nog wat andere onderdelen voordelig via Marktplaats kunnen kopen. Hij ziet toch niet of het nieuw is of niet... Verder gaat het hier nog steeds z'n gangetje wbt het zoeken naar een andere baan, mijn half jaar contract bij deze tijdelijke werkgever is gelukkig nog met een half jaar verlengd, daarna zit het er echt wel definitief op. Maar het geeft mij nu gelukkig wel de extra ruimte om te zoeken naar een baan en ik ben er iig verzekerd van dat Bram nog 9 maanden naar de gastouder kan. En dan ga ik nu snel naar bed want ik ben doodmoe, Bram slaapt erg onrustig op het moment, afgelopen nacht heeft hij ook al een paar uur bij ons in bed gelegen, hopelijk is dat deze nacht niet nodig en kan ik wat slaap inhalen. Morgen onverwacht vrij omdat ik ivm vakantie van mijn ouders geen opvang heb. En dan nog donderdag werken en dan hebben vl en ik lekker een weekje vrij, de hele week van B's verjaardag, hopelijk zit het weer nog ff mee en kunnen we nog wat in de tuin doen vooraf aan B's verjaardag.
Mep taart: Wat leuk dat sommige een mep taart doen.. Elize kreeg een stuk taart maar ze deed er niks mee , ja heel voorzichtig met 1 vingertje proeven.. maar erin meppen nee.. ( maar hadden ook geen echte mep taart) Melk: Ik lees over overgang van flesvoeding naar gewone melk , Elize drinkt al weer een poosje gewone half volle melk . Dat gaat beter dan de nutrilon. (blijkbaar lekkerder of zo) ander drinken, zoals ranja, diksap en water drinkt ze nog steeds erg weinig. soms krijgt ze daarom puur appel of peren sap maar ook dat gaat niet super. Als jullie nog andere opties hebben? naast melk dan hoor ik het graag.. Eten.. gaat hier prima, fruit, 1,5 a 2 stuks (meestal dan), want soms gaat er ook wat naar de grond, en als ze genoeg heeft dan gooit ze het sowieso op de grond of ze haalt het weer uit de mond. brood eet ze vaak 2 stuks en dan een fles melk, een tussendoortje zoals rijst wafel of soepstengel en avondeten, of een potje 12 mnd.+ of met de pot mee.. gaat er bijna altijd wel in. en dan yoghurt of een toetje na ( yogolino of danoontje) Geven jullie trouwens brood met of zonder korst? Voor een 2de kindje gaan: ik snap goed hoor dat sommige al over een 2de kindje denken, zeker met cryo's in de vriezer en als je daarna weer aan hormonen moet als t niet lukt.. Hier blijft het ( weet ik bijna zeker) wel bij eentje. een traject draagmoederschap nog een keer doorlopen gaan we niet doen, en de kans zelf op een spontane zwangerschap is zo heel heel erg klein, dat we die niet verwachten. we gebruiken soms een condoom en soms ook niet, ik ben ook niet aan de pil. en we zien wel.. Jeszss : Verhuisd, partner weer een baan en jij weer parttime gaan werken, klinkt goed.. fijn hoor!! wel erg vervelend dat de terug reis zo'n hel was.. kan me je gevoel goed voorstellen Liesjuh : Leuk al die voorbereidingen en leuke cadeaus ! wordt vast een leuke feest zo te lezen. fijn ook dat je contract nog met een half jaar is verlengt. geef zeker meer ruimte om te zoeken naar iets nieuws. Bedankt voor je lieve reactie op het doneren van mijn man.. wij vonden het wel een mooie gedachte om ook een ander te helpen bij de wens voor een kindje en daarom dat mijn man dit gaat doen. zelf hebben we ook hulp nodig gehad en daarom vinden we dat we een ander die hulp ook kunnen bieden. Ik ben ook tegenwoordig wat creatief bezig.. ik maak schilderijtjes van stof en vilt op canvas. erg leuk om te doen.. Ik ga ook voor de baby van mijn zusje ( die in september geboren wordt) het wordt een jongentje. een muziek mobiel maken van vilt. idee is om voertuigjes te maken, een auto, vliegtuig, boot, bus, enz.. Hier een paar van mijn creaties: Bekijk bijlage 403095 Bekijk bijlage 403096
En nog een paar: De onderste met het schaapje heb ik voor een vriendin gemaakt Bekijk bijlage 403098 Bekijk bijlage 403100
och pinda, wat naar!! en wat jong nog. onvoorstelbaar... gecondoleerd, en neem tijd dit grote verlies een plaatsje te geven. *knuffel* woowww wat gaat het hard hier, moet veel bijlezen @bloempje wat leuk die cakesmash ... wij hebben er ook een staan voor na zijn verjaardag (o.a. een van de verjaardagcadeaus) en superleuk die krans. Zeester, wat leuk weer van je te horen, rot dat het met de relatie iets minder is, maar wel fijn dat het beter lijkt te gaan. Klinkt als dat je een droppie van een dochter hebt en ingeltje, ook leuk om van jou weer wat te horen, maar dan niet dat het met jullie relatie ook niet helemaal lekker gaat. Wel goed dat jullie hulp zoeken. hopelijk komen jullie er snel weer uit. Geef jij ook nog steeds borstvoeding? knap hoor, weinig die dit nog zo lang doen. (volgens mij alleen jij, kleinmonster en ik dan nog) Geniet van je lekkere boeddha @jeszss oef klinkt als een erg zware terugreis... pfff.. wel heerlijk genoten op vakantie, dus dat is fijn. En ook een boeddha hihi. Heb jij nog tips voor het vliegen met de luchtdruk enzo voor die kleintjes.. wij gaan eind september (3 uurs vlucht, valt mee, maar toch...) las al iets van een snoepje geven.. Wat heb jij gedaan?... ik zal je maar geen suggestie doen van mijn tractatie, want je wordt gillend gek... Zelf heb ik voor olivier voor de gastouder een dienblad met fotos (xenos), een tekening, en een mooie spreuk, ingelijst. en een theebeker met thee, suiker, thee(pers)lepeltje, en 2 koekjes.. dat is nog wel te doen, maar voor de kinderen heb ik 14 olifantjes zitten haken.. Zal eens kijken of ik straks een foto kan plaatsje. Megawerk... en eraan vast een uitdeelboekje, en kaartje hoera olivier 1 jaar... Ben benieuwd hoe ze het morgen vinden. @liesjuh, fijn dat je contract nog eventjes verlengd wordt.. geeft weer wat meer tijd verder te kijken... Succes met de voorbereidingen van de verjaardag!(anderen trouwens ook, jeszss, zeester heel ver weg.. en bloempje) @wensdroom, qua drinken misschien afgekoelde thee?!? met brood geef ik altijd eerst het binnenste(dus zachte) gedeelte, en erna geef ik de onderste korstjes in de hand. daar kan hij dan lekker op sabbelen. bovenste ronde gedeelte van de korst geef ik niet. mooie kunstwerkjes hoor! erg crea bea Hier gaat alles top.. Morgen wordt hij alweer 1... wat gaat dat hard. en het is toch zo'n heerlijk ventje. Meestal wil hij niet knuffelen, maar alles om zich heen zien gebeuren. Echt afzetten met de handen, als jij eens lekker wil knuffelen. Maar afgelopen week komt hij ook wel eens lekker met zijn koppie bij je liggen. Och smeltmomentje. Verder gewoon lekker zijn gangetje. Slaapt nog 2 keer, en rustig bezig met zijn eigen ontwikkeling. echt genieten.
haha Marjolein, idd dat is iets teveel van het goede voor mij. Maar ik als niet creabea heb inmiddels best iets leuks verzonnen denk ik zelf. Op internet zag ik een voorbeeld hoe je van mandarijntje visjes kunt maken dmv oranje karton. Die ga ik in een mandarijnenkistje doen met daarin blauw crepepapier (water) en voor de leidsters doe ik cake aan de rand (strand). Best tof toch? Spannend al die voorbereidingen voor de 1e verjaardagen, wat is het snel gegaan he dames! Voor de dames met cryo's e.d. snap ik het helemaal als ze al voor de 2e gaan. Je weet nooit hoe lang het gaat duren. WIj zitten er zelf voorzichtig aan te denken om eind van het jaar weer te gaan proberen. Dachten eigenlijk eerst een jaar later, maar vinden het ook wel fijn als de tropenjaren snel achter de rug zijn Wensdroom, idd heel mooi idee wat je man wilt gaan doen. En heel crea bezig geweest, leuk! Liesjuh fijn dat je nog een half jaar zekerheid hebt! Dat is toch weer een flink aantal maanden verder. HOpelijk vind je in de tussentijd een baan waar je langer kunt blijven. Zou toch wel fijn zijn! Vwb tips met de oren, Ravi heeft al 2x gevlogen in zn leventje (oh voel me heel decadent om dat te zeggen, maar het is echt geen gewoonte dat wij zo vaak op vakantie gaan). TOen hij 8 weken oud was heeft hij overal doorheen geslapen en nergens iets van gemerkt. Nu had ik het idee dat hij op de terugweg wel wat last van zn oren had, maar uiteindelijk is hij halverwege de landing zittend op mn schoot in slaap gevallen (lees, zn hoofd viel ineens voorover). We hebben hem bij de landing regelmatig kleine slokjes water gegeven en zijn speen gegeven zodat hij bleef sabbelen. Wat je ook altijd kunt doen is zorgen dat ze eten tijdens de landing, want dan blijven de kaken in beweging en klaren ze in principe ook. Voor bekertjes aan de oren was ik niet in, dat zag ik nl niet gebeuren op deze leeftijd haha. Maar ervaring hier was dus dat het met de oren best meevalt (ik had er flink veel meer last van).
marjolein wat gaaf zeg die olifantjes kei leuk! en veel plezier met de verjaardag! Jeszss ik vind je idee erg leuk! en toch wel Crea Bea hoor
Wat leuk dat hier weer ineens fanatiek gepost wordt! Alle kleintjes alweer bijna een jaar, of al jarig geweest. De tijd gaat snel he! Die olifantjes, pfff wat een werk, maar wat mooi!!! Hier zijn we van plan bootjes te maken van bananen. Lekker simpel haha! Een foto'tje erop en klaar, ben niet van de vele poespas. Hier is het deze week hectiek. Anne werd ineens heel erg ziek, ben gisteren bij een vervangend huisarts geweest en die dacht aan pfeiffer. Vandaag bij mijn eigen huisarts langs geweest en die heeft me meteen doorgestuurd naar de spoedeisende hulp in het ziekenhuis. Daar is ze door 3 kinderartsen nagekeken. Ze heeft een flink ontstoken lymfeklier en haar hele nekje en achter haar oor is aan 1 kant helemaal dik, rood en gezwollen. Ze heeft er heel erg veel pijn van en wil amper drinken. Verder slaapt ze zo'n 20 uur per dag momenteel en moet ik haar echt wakker maken voor een slokje drinken etc. Na een half uur valt ze echter op schoot alweer in slaap. Arm kind. Ze heeft nu antibiotica, en als ze dat niet goed gaat innemen wordt ze opgenomen in het ziekenhuis. Vanavond hebben we haar in de houtgreep gehad en heeft ze het gelukkig ingenomen. Hopelijk knapt ze snel weer op en krijgen wij het niet ook. Relatie: Hier gaat het gelukkig redelijk goed, maar merk wel heel erg dat je moet blijven investeren. Kan me heel goed voorstellen dat het af en toe minder soepel verloopt. Vaak minder slaap, meer zorgen, eerder prikkelbaar. Hopelijk komt iedereen er goed doorheen.
Handig die vakantietips! Wij gaan 13-20 juli weekje op vakantie naar Menorca, 3 uurtjes vliegen.. Ik hoop dat het goed gaat.. Eind dit jaar gaan we naar Amerika en dan gaat E. ook mee, dus dat wordt de grote vuurdoop haha.. Ik had voor het kinderdagverblijf badspeeltjes gekocht, met een doosje rozijntjes en paar spekjes ingepakt in folie, strikje erom en kaartje met Hoera, E. 1 jaar!! Zag er erg leuk uit
He MamaVanAnne wat rot te lezen dat Anne zo ziek is. Pfeiffer is een vervelende ziekte. mijn zusje heeft het ook gehad en die is er flink lang ziek van geweest en erg moe , dus dat slapen enz.. is wel logisch. arm ding. Hopelijk hoeft ze niet te worden opgenomen en gaat het snel weer beter met haar! Vliegen zal met Elize niet snel gebeuren, mijn man is absoluut geen fan van vliegen heeft een soort vliegangst. dus wij gaan eigenlijk nooit zo ver dat je moet vliegen, zelf sowieso niet en tegenwoordig met mijn ouders en mijn zus en gezin de vakantie samen sinds er kinderen bij zijn ook niet meer. en daarbij mag ik niet al te lang in het vliegtuig i.v.m. mijn hartaandoening en vocht vasthouden.. mag zo'n 3 uiterlijk 4 uur achter elkaar vliegen, als we langer zouden gaan moet dat met tussen landing dus dat doen we gewoon niet. Wat een leuke traktaties komen er voorbij, Hier zit Elize niet bij een kinderdagverblijf of gastouder met andere kindjes dus ik hoefde daar niks aan te doen voor haar verjaardag. en de oppas is gewoon gezellig op haar verjaardag feestje geweest. Relatie hier gaat het goed in de relatie, natuurlijk weleens wat ups en downs maar over t algemeen gaat het goed. Ik voel me sinds de komst van Elize ook beter in mijn vel omdat ik wat te doen heb thuis. Voorheen had ik weinig om handen, en nu ben ik ook echt creatief bezig en heb iets gevonden wat ik echt leuk vind om mee bezig te zijn. en dat had ik voorheen ook niet. Lekker hoor Leo op vakantie. mijn man neemt ook nog wel wat vrij in de vakantie periode maar op vakantie zijn we al geweest met mijn ouders en mijn zusje en haar gezin en we gaan dan ook niet weg verder, maar gewoon lekker thuis klussen en af en toe een dagje een uitstapje maken.
MamaVanAnne Klinkt heftig, sterkte met de kleine meid! Marjolein Leuk die olifantjes, ik had ze op FB al voorbij zien komen, maar zitten er dan zoveel kindjes bij jou bij de gastouder? Ik moet ook nog wel wat verzinnen voor bij de gastouder, ze zijn maar met 3 kindjes en in verschillende leeftijden, nog een jongetje van 2 en een meisje van 3.5, wat moet je dan qua tractatie om het toch voor hun 3en aantrekkelijk te houden. Nog maar eens goed over nadenken...
Hebben jullie de box nog staan trouwens? Wij denken eraan hem weg te halen aangezien we hem toch niet meer gebruiken, ja... als opslag voor het speelgoed.
Wij gebruiken de box nu juist meer dan ooit! J. gaat door de hele woonkamer!! Dus als we even vlug uit de woonkamer moeten zetten we haar áltijd in de box! Ik ga niet ons hele huis ombouwen met klemmen op de kasten en overal op iedere hoek een hoekbeschermer of wat er dan ook allemaal te koop is. Dat doen we bewust niet. Maar daarom zet ik haar wel altijd in de box als ik niet in de woonkamer bij haar kan zijn!
Wij hebben de box ook nog staan, en wat mij betreft blijft hij ook nog even staan. Wanneer ik aan het koken ben, of even naar een andere ruimte ga enz.. dan is de box juist erg handig. dus maak er zeker nog gebruik van en Elize vind het ook prima om dan in de box te spelen.
@liesjuh, in totaal wel, Olivier komt op verschillende dagen en heeft alle kindjes wel eens gezien en mee gespeeld, daarom dat ik voor iedereen heb gemaakt. Box hebben we nog wel staan, af en toe zit hij erin vaak als ik echt even de handen vrij moet hebben, is het wel lekker. Hij blijft staan tot we gaan verhuizen, dus max 3 maanden, en we zetten hem niet in het nieuwe huis nog op. @mama van anne, wat naar dat je dochter zo ziek was. Hoop idd ook dat het snel weer beter is. sterkte @wensdroom, fijn dat het nu nog beter gaat!!... herken het wel dat ik altijd wat te doen moet hebben (zit nu ook in een soort zwart gat, nu alle olifanten klaar zijn, maar broed alweer op iets nieuws ... enne als je je eens verveelt, mag je altijd bij mij aankloppen, heb zo een paar hobbies die je kan overnemen hihi. Nou hij is jarig, weer een mijlpaal. Gaat soms wel snel hoor, zeker als ik denk dat dit de laatste is dus maar even extra van genieten iedereen een heel fijne dag!