Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maggi

Maggi Niet meer actief

He wat naar pinkster, het waait vast wel weer over maar het kan nooit kwaad om erover te praten. Sterkte!

Wat fijn kleinmonster dat het met Wessel zo gaat en er minder controles nodig zijm. En een echte brokkenpiloot dus haha. Tsja het is sneu maar hoort erbij. Drukke mannekes.
    Ben benieuwd naar de uitslag over twee weken ;)

Hier inmiddels alweer 35 weken en inderdaad weer een knul liesjuh. Zo leuk twee broertjes, altijd mijn droom geweest :) De weken slepen nu voort, lijkt of de eerste 30 weken sneller voorbij gingen dan deze laatste weekjes.

2. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Wauw Maggi dat gaat weer snel zeg! Spannende weken zijn aangebroken voor je!

Pinkster vervelend van de reacties, zou er zelf ook heel erg mee zitten, ondanks dat je weet dat het je eigen keus is. HOpelijk draaien ze snel bij!

Zie meer en meer foto's op fb langskomen dat de dreumessen lopen of staan, mooi om te zien! Hier nog steeds een prater, eendje papa mama opa oma bloemetje boompje eten drinken... hij gaat zo snel daarmee. Zo vaak dat als je een woord zegt dat hij het zo nazegt en dan vallen wij weer zowat van onze stoel af van verbazing.

Verder is hij vooral erg relaxt, in de wagen ligt hij altijd met de benen omhoog en onderuit gezakt is zijn kenmerk :D. Sinds een week of 2 kruipt hij eindelijk (na altijd maar robben) maar het is meer noodzaak omdat robben buiten op de stenen nog pijnlijker is. En.... sinds vorige week ook optrekken en staan. Maar oh oh oh wat is hij nog wankel. Levert hilarische taferelen op:p

Kleinmonster wat is Wessel toch een brokkenpiloot! Vind het trouwens heel mooi om je draagfoto's te zien (ook lid van draagpraat). Zelf hou ik het nog steeds bij de Tula en doe het te weinig omdat ik R gewoon erg zwaar vind. Zou graag bij een volgende beeb ook willen knopen maar blijf het wel ingewikkeld vinden.

Leuk dames dat er hier weer wat terug van weggeweest zijn!

3. Leo85

Leo85 Niet meer actief

E. loopt nu ook bijna.. Ze probeert soms stapjes los, laat dan ineens de deurpost gaan.. Maar verder dan 1 of 2 stapjes komt het nog niet..

Wij zijn maandag bij het ziekenhuis geweest en hebben toestemming voor het cryo-traject.. We kunnen eigenlijk gelijk beginnen omdat ik net ongesteld moet worden.. Vind het erg spannend!! Moet beginnen met Progynova pilletjes (gelukkig geen spuiten dit keer :D) en dan na dag of 12 echo om baarmoederslijmvlies te meten. Mocht dit goed zijn dan gaat het ZH een cryo proberen te ontdooien, bij succes wordt deze na 3 dagen teruggeplaatst.. Nu maar hopen dat dat goed gaat allemaal! Mocht het gelijk goed gaan dan weten we het al volgende maand :$:$

4. Veetje83

Veetje83 Bekend lid

31 jul 2012
    553
    1
    16
    Fulltime werkzaam in de techniek
    Noord-Brabant
    Hoi Meiden,

Wat leuk om hier nog steeds te zien dat jullie nog fanatiek aan het kletsen zijn!
    Ik zal ook nog even een fotootje showen van zoonlief.

X.em is 12 juni alweer 1 geworden en sinds een week heeft hij ook zijn eerste stapjes los gezet! Het is een heerlijke knuffelkont hahaha.

We zijn sinds een maand ook bezig voor een brusje voor onze dondersteen. Hopen dat het snel raak is!

Bijgevoegde bestanden:

5. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Fas30 lief dat je er naar vraagt en gelukkig kan ik zeggen dat het weer beter gaat en ik sinds zondag middag weer "thuis" ( bij mijn ouders in huis ) ben. ik had een hematoom onder de wond en veel pijn daarvan was daardoor ook misselijk en had vocht te kort.
    nu loopt de emmer alleen een beetje over en ga ik een gesprek met de psycholoog plannen, maar lichamelijk gaat het weer wat beter bijna geen pijn meer en niet meer misselijk moet wel goed op mijn vocht gebruik in combi met de plastabletten letten

sorry dat ik verder even niet reageer maar daar staat mijn hoofd even niet maar. later zal ik op de rest reageren, kon nu niet slapen dus ff gaan internetten omdat ik niet weer een rustgevende tablet wilde nemen.

6. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Wensdroom sterkte met alles!

Leuk om te lezen dat zoveel alweer voor een 2e gaan. Wij zaten er eerst aan te denken eind van het jaar weer te proberen. Alleen ik zie dat energietechnisch nog niet zitten. Dus we schuiven het toch nog een jaartje op. Ik ga het niet trekken om nu al een zwangerschap laat staan een 2e kindje erbij te hebben. Was wel even jammer om die conclusie te trekken, maar we hebben gelukkig nog tijd.

7. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat rot wensdroom! Ik hoop dat je je snel weer lekker in je vel zit. Sterkte!

8. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Wensdroom sterkte! Hopelijk gaat het snel beter met je!

Jeszss lijkt me een lastige, maar verstandige keus.. En tijd genoeg nog inderdaad toch?

Hier inmiddels begonnen met de pilletjes.. Vrijdag de 15e de echo in het ziekenhuis om te kijken hoe het ervoor staat.. Spannend! Wel raar idee dat we nu begonnen zijn.. Mijn opa is gister overleden, wat dat betreft ligt leven en dood zo dicht bij elkaar.. Pff.. Hopelijk kijkt hij van bovenaf mee en misschien zorgt hij voor een beetje extra geluk bij de cryo's..

9. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Wauw, al een tijd niet meer geweest hier!
    Inderdaad al best veel die weer aan de slag zijn! Voor de zwangeren, gefeliciteerd!

Sinds ons meisje een jaar is, is ze veel rustiger. Niet qua energie en beweging, maar heeft ze eindelijk minder pijn.
    Ondanks dat we bij een kinderarts en dietiste liepen en we al lactosevrije voeding gaven (werd gedacht aan een lactose intollerantie) bleef haar buikje opzetten en ons meisje huilen...

Sinds 2 weeknjes (1 jaar en 1,5 week) eindelijk haar eerste tandje in zicht en gezien het aantal poepluiers is tandje nr 2 nu waarschijnlijk bezig ;)

Verder loopt ze als we 1 handje, of aan beide hand een vingertje geven. Ook wij verwachten dat het niet lang duurt, ze steunt nauwelijks op ons, maar laat je los dan gaat ze zitten.

Mevrouw eet als een bootwerker

- 200 ml pap
    - fruit
    - 2 boterhammen
    - tussendoortje
    - 2 volle borden avondeten
    - yoghurt (Soya)

Alleen drinken doet ze niet echt goed :(

Komisch, want in een restaurant betaal je niks voor haar, maar ze eet iedereen eruit.
    De laatste controle bij het cb was nog steeds +1,5 in de lengte, -1 in gewicht. Eind van deze maand gaan we weer, ben benieuwd hoe de zaken er dan voor staan met dit eetschema.

Ben benieuwd hoe snel het mag gaan bij de dames :)

10. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Opeens weer druk gekletst, leuk hoor!

@maggi, succes nog de laatste weken. Jij ging niet over de 40 weken toch, meende ik. Geniet nog even van die laatste dagen, en succes!

Fijn dat het zo goed gaat jeszss!. Heerlijk hoor dat geklets!. Olivier brabbelt heel veel maar echt woordjes nog niet. Wel heeft hij sinds een kleine 2 weken een heel andere manier van kletsen (beetje lastig uit te leggen) en vermoed dat hij binnenkort met een woordenstorm begint.

@Leo, spannende tijden hoor! laat je meteen beide embryo;s terugzetten als dat kan? ik duim voor jullie dat jullie niet weer het hele traject in moeten. Gecondoleerd met je opa. :(

Wat leuk dat je weer even komt reageren veetje Volgens mij waren wij beide op de zelfde dag uitgerekend (jij 16 juni toch) en hij loopt al, wauw!... lijkt mij ergens wel lekker, niet dat gezeul steeds, maar van de andere kant, het echte baby is er dan meteen vanaf, vind ik dan. En aangezien olivier hoogstwaarschijnlijk de laatste meteen is, geniet ik er nog even van. :)

@wensdroom, wat naar dat je je zo voelt. Hopelijk knap je snel op, en gaat het beter *knuffel*

KH leuk dat je ook nog even komt neuzen. fijn dat alles goed gaat met jullie meisje. Bijzonder dat ze qua lengte langer is, en qua gewicht iets lichter, maar toch zoveel eet. Zou ze wel nodig hebben dan. Heel herkenbaar van het lopen. Als je olivier aan de handjes vasthoud(wat echt heel lichtjes is) dan loopt.... nee, rent hij, maar zodra je eentje losmaakt staat hij stil, en weigert nog een stap te doen. :) Terwijl hij echt weinig support nodig heeft. Toch wat minder vertrouwen in zichzelf denk ik.

Hier gaat het helemaal top. Olivier is bijna altijd vrolijk, en heel makkelijk. Ben af en toe echt zo dankbaar dat het zo'n makkelijk kereltje is. Hij krijgt nog steeds borstvoeding zo'n 2-3keer per dag, en genieten we nog steeds van. We gaan over een aantal weken verhuizen. Ergens wel zin in, geen flat meer maar een eensgezinswoning. Maar het inpakken en uitpakken.... pfff... wou dat ik die tijd een winterslaap kon houden.

We denken nog niet aan een 2e. Zowiso wil ik het traject niet meer in, maar daarnaast, mocht het toch gebeuren, weet ik niet of ik er meteen blij mee zou zijn. Wie zegt dat de 2e ook zo makkelijk zou zijn. Of die 2 dan met elkaar kunnen opschieten. En ik heb voor olivier zoveel dingen gemaakt en laten maken, dat ik vind dat dat voor een 2e ook moet. Dus sja....

Zo even naar de milieustraat alvast wat rotzooi dumpen.... iedereen een fijn weekend!

11. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Dank je marjolein, wij laten maar 1 embryo tegelijk terugplaatsen.. Het probleem ligt bij ons bij mijn man en niet bij mij, bij E. ging het ook gelijk de 1e poging goed, dus ik ben anders te bang dat we een tweeling krijgen.. Dan zijn we wel gelijk klaar haha, maar geeft ook best veel risico.. Dus liever niet. Werd ons ook ten zeerste afgeraden door de fertiliteitsarts waar we op gesprek geweest zijn vorige week.

Mocht het met de embryo's niet lukken dan weet ik niet of we gelijk doorgaan voor het traject weer hoor, denk dat ik me daar wel even geestelijk op moet voorbereiden.. Toen op het moment was ik zo bezig met het eindresultaat dat ik maar door en doorging, maar achteraf is het me best tegengevallen allemaal.. (Vooral de punctie).. Dus om dat nog een keer helemaal te moeten doen, pff.. Respect dat je dat 3x hebt gekund, kan me voorstellen dat je dan niet nogmaals wil..

12. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ha meiden!

Ik dacht ga weer eens kijken en zie dat er heel wat bij te lezen is hier! Leuk om al die ontwikkelingen te volgen en dat er ondanks dezelfde leeftijd zoveel verschil in zit. Dat bevestigd nog maar weer dat elk kind uniek is :)

Pinksteren gefeliciteerd met je zwangerschap! Rot dat er zo over gedacht wordt in de familie van je man. Kan me voorstellen dat je dan je eigen familie des te meer mist? Hopelijk waait de bui gauw over en kunnen jullie volop gaan genieten!

Voor de rest die voor een tweede willen gaan, succes! Hopelijk is het gauw raak!

Hier nog geen intentie voor een tweede. Ik wil eerst mijn verpleegkundige opleiding af gaan maken, ga nu het laatste jaar in. En we moeten eigenlijk ook gaan kijken voor een ander huis, maar met mijn opleiding salaris is het lastig een hypotheek te krijgen. Dus waarschijnlijk gaan wij rond C. zijn tweede verjaardag voor een brusje ;)

Met C. gaat het allemaal super! Is een echte dreumes in doen en laten. Een week na zijn eerste verjaardag ging hij helemaal zelf lopen. Daarvoor deed hij wel eens wat losse stapjes maar kroop hij voornamelijk om van A naar B te komen. Nu loopt hij echt als een tierelier. En ook drempels en hellingen zijn geen issue meer haha. Praten doet hij nog niet, brabbelen des te meer. Hij kan zich wel heel goed kenbaar maken met zijn wijsvinger en het woordje 'die'. Zo gaat het ongeveer de hele dag Door haha. Eten en drinken doet ie gewoon normaal volgens mij. S ochtends en s avonds nog een flesje melk voor de gezelligheid. Hij ontbijt met brood, eet 1 a 2 stuks fruit en tussendoor nog rozijntjes, krentenbol of rijstewafel. Avondeten doet hij met de pot mee en meneer wil tegenwoordig zelf zijn vork in de mond doen. We deden altijd volgens rapley naar op gegeven moment at hij dus niet meer en was hij driftig aan het gebaren naar ons bestek.

Verder merk ik dat hij de hele dag geentertained moet worden. Dus we gaan veel naar buiten, wandelen en fietsen. De eendjes voeren (wat hij ook al zelf doet, zo schattig!!) En naar de kinderboerderij. Als hij zijn energie maar kwijt kan. Resultaat is dat hij wel goed slaapt! Nog een slaapje tussen de middag van 11.45 tot ongeveer 14.15 en s avonds om 19.00 naar bed. Hij slaapt dan tot 6.3/7.00 dus wij mogen niet klagen :)

Leuk om weer van jullie te horen!

13. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Hier word ik een beetje moe van onze dreumes. Hij heeft echt een eigen wil en zodra hij dat niet mag, zet hij het gelijk op brullen.
    Echt een drifkikker en we vinden hem echt pittig.
    De laatste avonden wil hij ook niet slapen en dan kan hij rustig 2 uur schreeuwen! Tussen de middag slaapt hij ook maar een uurtje, heeeel af en toe 2 uur. Al met al hebben wij onze handen wel vol... (Maar je krijgt er zóveel voor terug...;D)

14. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lieve meiden,

Wat fijn om te horen hoe het met jullie gaat. Allemaal de eerste verjaardag weer achter de rug, niet normaal hoe time flies! Onze meid is ook heerlijk pittig en fel op zijn tijd. Ze houdt je lekker bezig maar kan zo goed mensen laten smelten met een lief lachje of prinsessen zwaaitje. Lopen doet ze heel goed aan 1 of 2 handen maar nog niet los. Klimmen kan ze als de beste. Glijbaan, trappen, stoelen, blokkendoos.. En dat gaat nog wel eens gepaard met een valpartij maar gelukkig nog geen verwondingen hier. Praten is nog beperkt. Ze zegt papa en mama maar betwijfel of ze het zelf al begrijpt. Dit jaar al 2 keer met het vliegtuig naar de zo'n geweest, heerlijk genoten en geen kick in het vliegtuig.

Verder hier het bijzondere nieuws dat we vandaag positief getest hebben en er dus een wondertje onderweg is. Wederom raak in de eerste ronde :$

De lieve groetjes en ik wip regelmatig een keertje langs om te zien hoe het met jullie gaat!

X Snoeppie

15. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Gefeliciteerd snoeppie! Geweldig nieuws!

16. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel!

17. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hallo dames!

Ik kom even melden dat de 1e cryo hier goed ontdooit is en we dus morgen een terugplaatsing hebben!! :D :D Erg spannend! We hebben er zelf een goed gevoel over, maar het kan natuurlijk ook na de terugplaatsing nog mis gaan.. Gelukkig hebben we dan ook de 2e cryo nog..

Het is allemaal erg snel gegaan, vorige week naar de fertiliteitsarts geweest en moest beginnen met de medicatie als ik ongesteld zou worden, en dat was toevallig net 2 dagen erna, dus allemaal in sneltreinvaart zo..

Duimen jullie mee?? Ik mag 2 september testen als ik dan nog niet ongesteld ben!

18. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Snoeppie gefeliciteerd, en Leo Spannend!

Hier gaat het weer beter. Nadat ik de operatie van de buikwandbreuk/littekenbreuk heb gehad, zo'n 1,5 week later nogmaals opgenomen geweest met veel pijn en ondervulling( vocht te kort) 4 dagen aan infuus vocht gelegen en geleidelijk aan voelde ik me weer beter. Daarna bij mijn ouders in huis geweest ook omdat ik er even doorheen zat/zit en deze week weer voorzichtig thuis proberen te zijn. Ondertussen zijn we 3,5 week verder en nog 3 weken te gaan tot ik weer mag tillen enz.. Mijn man gaat halve dagen op t werk werken en halve thuis om er voor mij te zijn en neemt wat vrij las het werk dat toelaat want echt vakantie hebben we nog niet gehad.

Met Elize gaat het prima, bij CB was ze 73cm ( goed gegroeid) en gewicht 7,5 kilo. Ze waren erg tevreden.. en wij zijn het ook.
    Klimmen kan ze al de beste overal op en lopen doet ze af en toe al een stapje los verder overal langs en ze staat ook regelmatig los enz.. Op het KD dachten er ouders dat ze jonger was en kwamen er opmerkingen dat ze al veel kon, tja dat zal haar lengte dan wel doen
    Wij denken maar zo klein maar fijn! en ze is gezond en doet het prima

19. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat spannend Leo! Heel veel succes en ik duim voor jullie! Hier ook sneltreinvaart. Moet er dan ook nog beetje aan wennen dat er een baby in mijn buik zit haha. Ofja een baby in spé dan..

Wensdroom wat een pech allemaal zeg. Ik kan me voorstellen dat het zwaar voor je is (geweest). Je hebt veel te geduren gehad en je bent natuurlijk nog in je herstelperiode. Hou je haaks meid!

20. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Spannend Leo! Ik zal voor je duimen 2 september. Lijkt me vreselijk moeilijk om al die tijd in onzekerheid te zitten of het wel of niet gelukt is.

Ik word trouwens ook weer tante! Mijn schoonzusje is zwanger van de 3e. Begon gelijk weer te kriebelen dat ik het hoorde, maar een 2e voor ons is nu echt niet mogelijk. Nog een jaartje geduld dan maar haha!

Deel Deze Pagina