Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Thnx dames! De echo maandagochtend was goed, mooi kloppend hartje gezien en een klein wurmpje met aanhangsels :) Dus nu kan het genieten beginnen. Gister mijn schoonfamilie verteld, die was erg verrast en blij.. Zaterdag komen mijn ouders terug van vakantie en gaan we het hen ook vertellen :)

2. Veetje83

Veetje83 Bekend lid

31 jul 2012
    553
    1
    16
    Fulltime werkzaam in de techniek
    Noord-Brabant
    Leuk Leo!! Een heeeeele fijne, prettige en voorspoedige zwangerschap toegewenst!

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Leo wat fijn meis!!! Top!

4. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    Super Leo!!!! Na een onzekere periode, nu proberen te genieten. Hopenlijk voel je je vlug beter! Xx

5. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Fijn Leo nu genieten.

Eindelijk is afgelopen dinsdag middag mijn zusje bevallen.
    Bijna 2 weken over tijd.En heb ik er een neefje bij.
    Kian heet hij en is 52cm en weegt 3916 gram. Mijn nichtje is
    Echt een trotse grote zus

6. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Jullie ook bekend met geen avondeten meer willen? Niet omdat hij het niet lust, maar gewoon omdat meneer er geen zin in heeft? Gaat nu al een 3tal weken zo. Geef er tot nu weinig aandacht aan, als hij niet wil dan niet en hij krijgt gewoon zijn yoghurt. Lees overal dat het een bekende fase is, maar groente binnen krijgen lukt nu dus niet. Hier misschien nog tips? Voelt heel raar omdat ons vreetzakje echt alles altijd at.

7. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    @Leo: super leuk!! veel plezier en geniet vooral van je zwangerschap!!
    @wensdroom: gefeliciteerd, trotse tante :D zelf nog zoiets van ik wil meer kindjes met behulp van een draagmoeder?
    @Jeszss: V. is een goede eter, wil alles wel eten...zelfs cassave kroepoek gaat er al in :p Heeft ook wel eens minder goede dagen hoor, maar krijgt ook nog steeds dromerig papje van Bambix vlak voor het slapen gaan en blijft dit erg lekker vinden + er zitten vitamines in. Verder geen opvolgmelk hier maar pap met gewone melk.

V. heeft oorontsteking gehad een weekje geleden, zo zielig :( gelukkig geen antibiotica (alleen paracetamol) hoeven te gebruiken en was binnen een paar dagen over...maar wat sta je dan machteloos als je je kleine ziet kronkelen van de pijn!
    Mijn vader heeft lekkende hartkleppen en slikt nu medicijnen maar moet waarschijnlijk geopereerd worden. Hoop dat ik niet allebei mijn ouders in 1 jaar ga verliezen...:(
    Vanmiddag babyshower van het nichtje van mijn vriend, helemaal leuk!! 3e baby al in de familie, eerst V. nu bijna 15 mnd, dan haar neefje alweer bijna 6 mnd en dan een nichtje verwacht begin november :D

Fijne zondag iedereen!

8. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Elize krijgt ook pap met gewone melk en eet en drinkt verder ook prima. lust bijna alles wel!

sneu als ze ziek zijn ja.. Elize had de 5e ziekte allemaal vlekjes gelukkig had ze er niet echt last van wel erg verkouden

Pindakoek heftig dat je vader geopereerd moet worden, maar een operatie hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je ook je vader zal verliezen het is een veel voorkomende operatie als mensen lekkende hartkleppen hebben. ik snap natuurlijk wel heel goed dat je daar aan denkt en bang voor bent.

op je vraag of wij via een draagmoeder meer kinderen willen, nee we zijn ontzettend gezegend dat we Elize hebben en ook gezien mijn gezondheid en energie is een 2de kindje erbij vermoedelijk ook niet haalbaar. en daarnaast heeft de draagmoeder van Elize niet de behoeft om nogmaals te dragen en zouden we dan op zoek moeten naar een andere draagmoeder. dat vinden we niet nodig en we zijn tevreden zo.

9. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hier geen tips w.b.t. eten, E. is een slechte eter sowieso..

We hebben volgende week een afspraak in het ziekenhuis bij de kinderarts, E. is al ong. een maand aan het overgeven. Na tig huisartsbezoeken e.d. toch maar keer doorverwijzing. Ze krijgt nu tot die tijd o.a. een lactosevrij dieet en dat lijkt gelukkig wat te helpen.. Maar we gaan sowieso wel naar de afspraak om haar na te laten kijken. Hopelijk gaat het nu eindelijk de goede kant op. Maar er zijn nu veel aanpassingen in haar dieet en dat moet uiteindelijk toch weer een keer terug naar normaal..

Niet zo'n handige combi de zorgen om een ziek kindje en mijn klachten door de zwangerschap, ik ben extreem vermoeid en zit zo goed als thuis, werk nu 3 dagen in de week 2 uurtjes.. Best lastig allemaal.. Maar goed, hopelijk snel beter!

10. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leo; ik vind het ook pittig. Dochterlief heeft nog regelmatig spooknachten en in combinatie met 32u werken, vermoeidheid door de zwangerschap en lage bloeddruk kun je mij ook regelmatig opvegen. Maar dat zal binnenkort wel beter gaan. Hopelijk gaat het bij jullie snel beter! Hoe hadden je ouders nog gereageerd?

Hier gaan we iedereen denk ik de komende week inlichten. Vindt het best spannend wat de reacties gaan zijn. In mijn omgeving hebben de meesten maar 1 kind of 2 met minimaal 2,5 jaar verschil ertussen. Uiteindelijk blijft het natuurlijk onze keuze en zullen het tropenjaren worden, maar dat hou je volgens mij altijd met meerdere kindjes, ongeacht het leeftijdsverschil.

Qua eten is het wisselend. Ze heeft echt de voorkeur voor rijst en pastagerechten. De gewone aardappelen groenten en vlees eet ze slecht momenteel. Ik probeer steeds minder te prakken en de ene keer gaat het beter dan de andere keer. Laatste dagen lijkt ze steeds honger te hebben 's nachts en drinkt ze 180ml weg extra. Eigenlijk wilde ik juist die laatste fles afbouwen maar nu heeft ze zelfs al 2 dagen een 3e fles nodig. Sinds zondag loopt ze officieel los en zelfstandig, misschien kost haar dat ook extra energie.

Fijne dag iedereen, ik heb vandaag mamadag en ga zo alvast een heerlijk stoofpotje opzetten.

11. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Zo... ik kom ook maar weer eens om de hoek kijken.
    Lees wel gewoon mee de laatste tijd, maar heb zo weinig gereageerd...

Leo en Snoeppie, gefeliciteerd met jullie zwangerschap meiden!
    Dat alles maar voorspoedig mag lopen en jullie een wolk van een 2e kindje op de wereld mogen gaan zetten.

Hier gaat alles na een paar heftige weken eindelijk weer een btje rustig. Toen we op vakantie waren kreeg Bram de zesde ziekte, daarna werd hij verkouden, kreeg weer oorontsteking en vervolgens nog een extreme eczeem aanval. En dan kwamen er ook nog 4 kiezen tegelijk door. Heel fijn dus! :x

Inmiddels is dit alles weer voorbij en kunnen we weer een btje ademhalen. Bram heeft denk ik 5 weken iig de 2e helft vd nacht bij ons in bed geslapen. De afgelopen 2 nachten ging het weer goed in z'n eigen bed, hopelijk houden we dat weer even vol.

En hij loopt los sinds een kleine 2 weken! Hij gaat echt als een speer nu. Je moet hem echt in de gaten houden, voor je het weet loopt hij weg en als je hem dan vraagt om bij je te komen kijkt hij ondeugend om om vervolgens al "nee!" zeggend door te lopen. Hahahah

Verder kletst hij ons de oren vd kop en zijn we sinds 2 weken ook over naar een andere gastouder. Deze bevalt echt super goed, eindelijk brengen we Bram echt met een goed gevoel weg en halen we hem op na een dag vol avontuur met andere kindjes.

Verder nog steeds druk met de verkoop vh huis van mijn schoonouders. Helaas is dat nog steeds niet verkocht, we hebben gelukkig wel een aantal echt serieuze mensen getroffen tijdens de Open Huizen route, dus hopelijk kunnen we het snel verkopen en kan de erfenis verdeeld worden. Dan kunnen we het hele verhaal "schoonouders" ook een mooi plekje gaan geven en het eindelijk een soort van "afsluiten".

Met mij gaat op een lekkere keelontsteking na (waar ik maandag toch maar even de huisarts voor ga bellen), het eigenlijk wel goed. Wel hard op zoek naar een andere baan, per december loopt m'n tijdelijke contract af en zal ik weer wat anders moeten gaan doen.

12. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Super Leo, wat fijn dat alles gewoon goed is! Lekker genieten ervan! Maar vervelend dat je het zwaar hebt..

En Snoeppie ook!
    Kan me wel voorstellen dat het zwaar is nu met zo'n kleintje erbij! Zet 'm op dames!

Jeszss, hier ook een dametje wat niet wil eten! Fruit en boterhammen gaan nog redelijk, maar het avondeten pff.. ze probeert meestal nog niet eens een hapje. Maud krijgt ook yoghurt, het enige wat er dan nog wel in gaat :D Hopelijk gauw weer normaal!

13. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Met Elize gaat het goed!!

Ik ben in de tijd die ik voor mijzelf heb lekker aan het freubelen.
    ik ben een herfst tafereel aan het maken met vilten popjes
    ik maakte eerder al schilderijtjes van canvas met stof en vilt
    maar nu dus poppen van vilt aan het maken erg leuk!

een foto van het begin van mijn herfst tafereel.

Bekijk bijlage 422623

en een van een popje die ik al heb gemaakt.

Bekijk bijlage 422624

14. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    hallo meiden

ik vroeg me af jullie misschien hebben om een keer elkaar te ontmoeten. nou zal het best lastig zijn omdat we aardig verspreid zitten maar dacht waar een wil is is een weg toch?

15. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
  16. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Vind ik ook wel een leuk idee! Alleen zijn we niet zo actief meer hier dus wordt misschien wel lastig om wat mensen bij elkaar te krijgen..

17. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Leo wie wil en kan daar spreek je dan toch mee af..

en dames ja ja hij is toegekend de adoptie van Elize
    maar wat blijkt krijg je de papieren staat er overal haar naam fout gespeld pfff grrr.. nu dus een wijziging aangevraagd in de beschikking, en die komt er ook.

nu komt de 3 maanden bezwaren termijn tja dat moet he.. maar goed de belangen hebbende partijen ( draagmoeder en vrouw en wij )zijn uiteraard akkoord hebben t aangevraagd. dus bezwaar zal er niet komen)

na deze 3 mnd. wordt haar naam officieel veranderd bij de gemeente en wordt ze ingeschreven las onze dochter.. We zijn er dus bijna!!

18. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Oh wat fijn dat dat bijna rond is wensdroom!

Onze kleine dame was al een tijd ziek (spugen enzo) voor degene die zich dat nog herinneren.. We zijn uiteindelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis en er is nu vastgesteld dat ze Coeliakie heeft.. Oftewel glutenintolerantie, dus levenslang een glutenvrij dieet. Tevens krijgt ze nu een lactosevrij dieet omdat ze dat nu niet kan verwerken vanwege de Coeliakie. Niet fijn, maar nu wel eindelijk na 2 mnd zicht op verbetering.. Ze is inmiddels van 10,2 kg naar 8,7 gegaan en is al 2 mnd niet zichzelf, dus we zijn blij dat er eindelijk een oorzaak + oplossing voor is gevonden.. Maar goed, wel ff slikken als je hoort dat je kind chronisch ziek is..

19. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard

Leo daar kan ik me zeker iets bij voorstellen, een chronische ziekte is zeker rot zeker bij je kind, maar wel fijn dat nu duidelijk is wat er aan de hand is en dat er dus een oplossing kan komen en ze dan weer zich beter gaat voelen sterkte ermee. en dat het maar snel weer beter gaat met haar!

20. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    @Leo: wat een naar bericht, maar wel fijn dat er nu een oorzaak voor gevonden is!
    @wensdroom: ik dacht dat de adoptie al helemaal rond was?! tjee dat duurt ook lang allemaal zeg!
    @kleinmonster: zeker een heel leuk idee, ben alleen vrij druk met van alles dus ligt er een beetje aan welke dag...

Zo, de kleine ligt weer even op bed en dus even tijd om weer wat van mezelf te laten horen. Het gaat niet zo goed met mij, ben nu aan het praten met een psycholoog. Heb zoveel verlies en rouw meegemaakt de afgelopen jaren en heb dat niet goed kunnen verwerken..uiteraard het heftige ICSI traject, baan verloren, moeder overleden en nu te horen gekregen dat mijn vader 4,5 maand nadat mijn moeder is overleden een relatie heeft met de vroegere oppas van mijn broertje en zusje :(
    Aan de ene kant snap ik het, eenzaam en verdrietig en gun ik hem ook alle geluk...maar dit is al zo snel en daarnaast hebben we een voorgeschiedenis met haar meegemaakt wat ook niet al te leuk is :x Vind het eigenlijk respectloos naar ons en naar mijn moeder toe. Heb hem er wel mee geconfronteerd en hij zei doodleuk: het is mijn leven, je moet verder gaan. Je zou denken dat je wel wat meer tijd zou willen doorbrengen met zijn kleindochter...maar hoor en zie hem nauwelijks :( zo jammer dat V. zo weinig mijn vader ziet.

Met V. gaat alles gelukkig wel goed. Wel om de week verkouden (zal wel door de opvang komen, afweersysteem opbouwen ;)) loopt en zegt al veel woordjes. Tekenen vindt ze geweldig en ook krijgt de hond veel aaitjes en kusjes :D

Deel Deze Pagina