Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leo85

    Leo85 Niet meer actief

    Met E. gaat het supergoed.. Is weer helemaal de oude, qua gewicht weer helemaal bij en de lengte gaat nu ook hard omhoog. Qua ontwikkeling dus ook een hele inhaalslag gemaakt (zie vorige post)..

    Wij komen inderdaad ook uit Apeldoorn, goed onthouden hihi.. We zijn onder behandeling bij Dr. Oudshoorn, kinder maag-darm-leverarts.. Hebben eind febr. weer controle, dan horen we ook of de bloedwaardes zijn verbeterd. Ws. mag E. dan wel weer lactose hebben omdat haar darmen dan voldoende hersteld zijn om dit weer te kunnen verwerken. Dat hopen/denken we wel. Scheelt weer, hoef je nog maar met 1 ding rekening te houden..
     
  2. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Fijn dat het weer goed gaat Leo.

    Hier opzich ook alles oke Elize blijft klein en dat blijven we overal horen. 75,8 cm en 8,2 kg
     
  3. kh82

    kh82 Bekend lid

    15 okt 2012
    569
    0
    16
    Dank je Jeszss.
    @Wensdroom; klein maar fijn, toch? ;)

    at fijn dat het met E. weer de goede kant op gaat. Het kan zich dus ook herstellen??? Dat wist ik niet. F. heeft een lactoseintollerantie (haar vader ook), dus wij zijn alleen bij een dietiste geweest. We wisten al een klein beetje welke kant we het moesten zoeken en met een lactosevrij dieet ging het ineens goed.

    We kan wel heel iets aan koemelk hebben, maar we merken dat als ze teveel krijgt dat haar buik weer helemaal bol wordt en buikpijnen krijgt.
     
  4. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard

    zeker hoor klein maar fijn en we maken ons er verder ook niet druk over.. ze doet het allemaal prima.
    mar soms wordt je er wel vervelend van.. dat mensen je raar aankijken wanneer ze je vragen hoe oud ze is en je dus zegt bijna 20 maanden.. of dat ze haar nog geen jaar schatten of zeggen dan is ze wel heel eeg klein he.. en hoe sommige dan kijken.. pff ..

    he maar fijn dat het lactose vrije dieet goed aanslaat..
     
  5. Leo85

    Leo85 Niet meer actief

    Nou dat ligt eraan hoor KH, als ze echt lactose intolerantie hebben denk ik niet dat het kan herstellen.

    Maar E. heeft Coeliakie, glutenintolerantie, en doordat haar darmen daarvan beschadigd waren konden ze geen lactose verwerken, dus dat is bij haar een gevolg van de ziekte. De Coeliakie heeft ze levenslang, en dus een glutenvrij dieet. Doordat ze geen gluten meer binnenkrijgt kunnen haar darmen weer herstellen en daardoor straks wel weer lactose verwerken. Maar dat komt omdat dat bij haar dus niet het originele probleem is. Dat is de Coeliakie en daar zit ze wel levenslang aan vast..
     
  6. kleinmonster

    kleinmonster Fanatiek lid

    19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    kh: gefeliciteerd!!
    KH en leo: ik wist niet dat jullie zo dichtbij woonde ik kom uit ermelo. vervellend dat jullie kindjes z'n last hebben van lactose intolerantie, en gluten intolerantie lopen jullie daardoor tegen veel dingen aan?

    Wensdroom: mensen willen altijd graag wat te zeggen hebben over je kindje, te klein te groot te dik te dun enz. over een aantal jaar valt het niet meer zo op. Ik was ook alijd de kleinste en inmiddels 1.70.


    Hier is het spugen en de misselijkheid weer aanwezig nog erger dan bij wessel, en dat in combi met een drukke dreumes is dat niet altijd fijn.
    2 weken geleden een vroege echo gehad en hier was alleen een vruchtzakje met vruchtje te zien en nog geen hartje dat was wel even schrikken omdat ik dacht al verder te zijn en heb me zeker een week druk gemaakt maar als ik kijk naar m'n symptomen denk ik dat er dinsdag een mooi hartje op het scherm komt.

    Met wessels ziektebeeld gaat het eigenlijk super goed, hij is bijna nooit ziek in april moeten we weer op controle en misschien wordt dat wel de laatste keer als het aan mij ligt.
     
  7. Jeszss

    Jeszss Fanatiek lid

    16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    fijn dat je symptomen goed aanwezig zijn nu, ook al is dat niet altijd even prettig. Deze week weer echo toch? Oh beter lezen zie t al staan!

    Elk kind heeft zn eigen groei. Al die standaarden vind ik vaak best Raar, je kunt een kind niet in een schema proppen.
     
  8. kh82

    kh82 Bekend lid

    15 okt 2012
    569
    0
    16
    @KLeinmonster, Goed om te lezen dat het met Wessel ook goed gaat. Jullie hebben een pittige start gehad!

    Ik vind het wel meevallen nu. Er zijn gelukkig heel veel vervangens voor lactose, dus eigenlijk kan bijna alles wel.
    Ze krijgt pap met lactosevrije melk, pannenkoeken met lactose vrije melk, er is ook lactosevrij ijs etc, etc.

    Daarbij kan ze ong 100 ml melk verdragen (+/- half pakje), dat lijkt goed te gaan. Krijgt ze meer dan zien we reactie...

    Vind het alleen sneu als we uit eten zijn of bij andere mensen.
    Daar mag ze vaak de yoghurt/ het ijs niet. (al eet ze ijs bijna nooit hoor), maar vind het wel sneu dat andere kindjes dan wat krijgen en zij dat dan niet mag. Ik kan helaas niet altijd een vervanger bij mij hebben.

    Spannend en zeker een schrikken, kan me ook goed voorstellen dat je daar wel even over in gezeten hebt. Zelf krijg ik ook (nu al!) weer aardig last van zuurbranden, had ik bij Fem ook erg.
    Symptonen zijn niet fijn, maar voor nu voor jou wel even een duidelijk signaal en houvast.
    Succes komende week!

    @Leo Wel fijn dat dat stukje dus kan herstellen. nooit geweten dat een glutenintolerantie ook dat lactosestuk in de darmen kpot kan maken. Dan heeft E waarschijnlijk wat ons meisje met lactose heeft.

    Hoe is het voor jullie? Is dat lastig of ook wel goed te vervangen?
     
  9. Leo85

    Leo85 Niet meer actief

    De kinderarts legde het zo uit dat de darmen uit die vlokjes/heuveltjes bestaan en dat de cellen die lactose verwerken op de top van de heuveltjes zitten. Door de gluten-intolerantie vlakt de darm af, dus heb je geen/minder heuveltjes, en dus geen cellen meer om de lactose te verwerken.. Na een tijd geen gluten herstelt de darm zich en zitten er weer heuveltjes in, en kan de lactose dus ook weer verwerkt worden..

    Ik denk dat bij lactose-intolerantie meer de celletjes op zich missen/niet goed werken, zeg maar..

    Op zich is er tegenwoordig een hoop glutenvrij te verkrijgen, dus we redden ons tot nu toe goed. Brood, koekjes enzo zijn er allemaal ook in glutenvrije varianten. Het is meer oppassen in producten waarvan je het niet verwacht, soms in vlees, sauzen, enz.. Alles waar bloem in zit mag ook niet. Maar rijst, aardappels, groente, vlees zonder toevoegingen, enz. mag gewoon wel, dus op zich kom je dan al een heel eind..

    Wat wel lastig is is dat je ook geen kruisbesmetting mag hebben, dus niet eerst je eigen brood op het aanrecht en dan dat van haar.. Niet met je eigen mes in de boter en dan haar brood smeren, dus moet overal een apart potje van; boter, pindakaas, chocopasta, enz.. Waar je dan alleen haar brood mee klaarmaakt..

    Het is lastig op KDV en later school, ze mag nooit zomaar traktaties enzo.. Niet zomaar pepernoten met Sinterklaas, enz.. Maar zij is gelukkig nog jong en weet straks niet beter..
     
  10. Jeszss

    Jeszss Fanatiek lid

    16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Dat is flink opletten dan Leo! Kan me voorstellen dat als je het eenmaal gewend bent het wel in je systeem zit, maar de omschakeling is best pittig dan.

    Hier zitten we momenteel weer met flinke eczeemplekken. We hadden het de hele tijd met de hormoonzalf en vette zalf redelijk onder controle, maar de plekken worden nu toch wel steeds groter en erger en de jeuk dus ook. Zit dus wel te twijfelen of ik aan ga dringen op een bezoek aan de dermatoloog. Continue eczeemzalf zonder resultaat lijkt me ook niet de bedoeling.

    En hadden we een tijd geleden een positief nieuwtje, wij hebben helaas met 8 weken een miskraam gehad. 2 vruchtjes hebben het niet mogen redden. Positieve voor nu is in ieder geval dat de zw test van het weekend weer wit was en we hopelijk weer snel een nieuwe poging mogen wagen!
     
  11. Leo85

    Leo85 Niet meer actief

    Ja inderdaad opletten, maar op zich gaat het goed hoor. En er is ook niet gelijk een man overboord als het een keer mis gaat, maar ja, daar kan ze wel buikpijn van krijgen, dus liever niet..

    Wat vervelend van je miskraam Jeszss, en ook nog eens van 2 vruchtjes :( Succes met de nieuwe poging!
     
  12. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    he Jeszss wat rot van de miskraam en van 2 vruchtjes nog wel.. hopelijk snel positief nieuws succes met de nieuwe poging.
     
  13. kh82

    kh82 Bekend lid

    15 okt 2012
    569
    0
    16
    oef Jeszss, wat heftig! Sterkte de komende tijd.
    Hier ook wel weer spannend en onzeker, had vandaag wat oud bloedverlies. Ik weet dat ik niet helemaal in paniek moet raken, had tijdens de zwangerschap van F ook vaak bloedverlies en we hebben toch een prachtdochter, maar het maakt het wel weer spannend.
     
  14. Liesjuh1977

    Liesjuh1977 Fanatiek lid

    2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    *komt ook weer eens om het hoekje kijken*

    Lang geleden dat ik hier geweest ben, was jullie niet vergeten hoor, maar het kwam er gewoon niet van om online te zijn hier en berichtjes te sturen. Mss toch de meldingen maar weer eens aanzetten zodat ik wat vaker online zal zijn.

    Wat heerlijk om te lezen dat er al zoveel brusjes op komst zijn! Ik hoop het ergens in de loop van dit jaar ook te mogen aankondigen. Het niet hebben van een baan gaat daar niet tussen staan. Verstandig of niet... ik ben nou eenmaal al 38 en heb geen jaren meer en het is maar de vraag of het dit keer wel sneller gaat als bij Bram.

    Met Bram gaat het ontzettend goed. Een heerlijke, ondernemende dreumes die ons de oren van de kop kletst, super ondeugend is, overal op en af klautert (en valt...) en het liefst overal zelf naar toe loopt ipv in de wagen te zitten. Hij heeft het bij de nieuwe gastouder waar we sinds een maand of 4 zitten gigantisch naar z'n zin en heeft er zelfs een vriendinnetje van een paar maanden ouder. Zo lief!
    Bram is helemaal verzot op ballen, alles wat draait, auto's, buiten spelen en houdt ook erg van klussen, tekenen en de Teletubbies.
    En een andere grote hobby is eten en helpen met eten koken. Hij kan echt de hele dag door blijven eten, ik snap niet dat hij zo lang en slank blijft. Dat heeft hij duidelijk niet van mij maar van z'n vader. :p
    Toevallig vanmorgen Bram nog thuis op de weegschaal gezet, hij is nu zo'n 10.7 kg en zit rond de 86cm.

    Ik zal vanaf nu proberen weer wat actiever te gaan zijn hier, en ja... nu echt!

    Hoe zit het trouwens met de plannen voor de meeting? Het lijkt mij nog steeds heel leuk namelijk.

    Hier nog 2 fotootjes van Bram
    IMG_4721.jpg
    IMG_4758.jpg
     
  15. kleinmonster

    kleinmonster Fanatiek lid

    19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    even een snelle reactie
    de mama's die de meeting wel zien zitten hebben jullie allemaal facebook? anders een groepsbericht aanmaken?

    Hier dinsdag een goeie echo gehad en ben zondag 9 weken, de nieuwe spruit wordt 6 september verwacht.
     
  16. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    KH82 ondanks dat je bij de vorige zwangerschap ook bloedverlies had kan ik me de spanning toch goed voorstellen. hopelijk blijft alles goed gaan en is het gewoon iets wat bij jouw zwangerschap hoort.

    Liesjuh wat een leuke foto's van bram wat een heerlijk ventje om te zien!

    Elize is ook een redelijk goede eten en we vragen ons ook wel eens af waarom ze zo klein blijft maar ze doet het allemaal prima en volgt nog steeds haar eigen lijntje dus echt druk maken erover doen we niet. en schijnbaar was haar vader vroeger ook zo licht.. ( en nog )
    dus zal ze t daar wel van hebben. ze is 75,8 cm en 8,2 kilo

    kleinmonster fijn dat je een goede echo hebt gehad!

    hier met mijzelf gaat het minder goed. Ik heb de afgelopen tijd veel te verduren gehad. 2x een littekenbreuk waarvan 1x vorig jaar geopereerd. met veel complicaties en vermoedelijk was hij daarom begin dit jaar weer open gegaan. dit keer willen ze er niks aan doen en het idee was eerst pijnbestrijding want had gigantische pijnen gelukkig na een paar keer lokale verdoving spuiten is de pijn weg. en is dat dus niet nodig. het blijft alen wel een gevoelige plek maar ja dat was het al omdat het et onder het litteken van mijn hartoperaties zit.

    en eind vorig jaar gehoord dat mijn lever erger beschadigd is en de waardes niet goed meer zijn en ik behoorlijke levercirrose heb.
    mijn dossier is naar UMC Groningen gestuurd om te beoordelen of ik in aanmerking kom voor mogelijk een levertransplantatie.
    Dat hakte er behoorlijk in en ik praat 2 wekelijks met een psycholoog en zit er best wel een beetje doorheen zo nu en dan.

    Ik ben in Groningen geweest en heb een gesprek gehad en er zijn gegevens op gevraagd. nu gaan ze uit zoeken of idd het hartfalen en de lange te hoge drukken in mijn buik en rondom mijn organen vanwege vochtophopingen de oorzaak zijn van de cirrose en er geen onderliggende ziekte de oorzaak is. en krijg ik eerst een nieuwe buik/lever echo. aan de hand van dei uitslagen wordt bepaald of ik gescreend ga worden voor een levertransplantatie. spannend allemaal dus..

    Een meeting lijkt me leuk ik heb facebook maar weet niet of het haalbaar is voor mij.
     
  17. Pindakoek

    Pindakoek Fanatiek lid

    11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    @Jeszss: wat vreselijk voor jullie meid, veel sterkte met het verwerken!
    @Wensdroom: wat een naar bericht meid, veel sterkte!
    @Liesjuh: wat een leuk ventje om te zien en wat worden ze wijs hé, kan me soms niet voorstellen dat de tijd zo hard is gegaan!

    Wat een weer meiden brrr...van mij mag de zomer weer komen hoor! Gaan jullie nog op vakantie aankomende zomer? wij gaan een weekend naar Berlijn met zijn tweeën en eind augustus begin september is de planning om een weekje naar Mallorca te gaan. Zal eerste keer vliegtuig worden voor V., best spannend!

    V. is nu 81 cm en weegt rond de 11 kilo. Een eigenwijs dametje die alles zelf wil doen, soms wel vermoeiend hoor! Gisteren met de hond uitlaten wilde ze écht niet in de buggy zitten en het duurde 5 minuten voordat ik haar eindelijk had vastgesnoerd...;)
    Elke dag komen er wel nieuwe woordjes bij en ze praat ons ook regelmatig na, zo leuk :D Kidsplayground vind ze ook helemaal te gek, vooral de trampoline, glijbaan en ballenbak zijn favoriet.

    Meeting zie ik niet zitten. Werk nu 32 uur en heb het best druk met alle sociale contacten en verplichtingen eromheen, jammer maar helaas.
     
  18. Leo85

    Leo85 Niet meer actief

    @ wensdroom wat heftig allemaal joh.. Kan me voorstellen dat dat erin hakt.. Hopelijk kunnen ze je goed helpen in Groningen..

    @ Pindakoek: Wij zijn vorige zomer naar Menorca geweest, was een groot succes :) Vliegen ging hier prima, zijn met de kerst zelfs naar de VS geweest en ook dat ging prima!

    Dit jaar geen zomervakantie hier, aangezien ik begin mei uitgerekend ben.. Misschien in de herfstvakantie nog weg ofzo, maar dat moeten we dan even bekijken..

    Meeting wordt hier ook lastig, ik ben niet zo mobiel meer aangezien ik bekkenklachten heb, dus denk dat dat hem hier niet gaat worden..
     
  19. Ingeltje

    Ingeltje VIP lid

    16 nov 2007
    20.510
    2.426
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Zwaai zwaai!

    Hier alles prima in orde! Kwam even zwaaien, spieken naar alle mooie nieuwe wereldwondertjes in de buikjes... wat een gaaf nieuws lieve mama's!
    Heeeeel veel geluk gewenst!

    Jeszz een dikke knuffel voor jou... wat een verdrietig nieuws :'( hopelijk gauw raak en alles goed!

    Wensdroom wat een narigheid meid.. sterkte

    Verder hier niet zoveel te melden ;) Gijs groeit goed, is een schatje.
     
  20. Jeszss

    Jeszss Fanatiek lid

    16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    he meiden hoe gaat het hier? Ik plaats hier ook maar een berichtje aangezien we kids in dezelfde leeftijd hebben en die van mij toch best grote voeten je weet maar nooit...

    Schoenen voor R gekocht, maar hij loopt er niet goed op. Hij heeft ze 1 week aan gehad. Nieuwprijs was € 64,-. Nu op zoek naar iemand die ik er blij mee kan maken voor een leuke prijs.
     

Deel Deze Pagina