Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    @voeding 's nachts: ik geef haar alleen overdag KV en 's nachts krijgt ze afgekolfde melk (vers vd pers dus op temperatuur). Als er meer tijd zit tussen kolven en drinken dan warm ik het op onder de warme kraan (badmeubel op de kamer). Voor overdag en m.n. onderweg heb ik afgemeten hoeveelheden KV bij in een voedingstoren en een flesje spa blauw. Meestal kan ik wel ergens gebruik maken van een magnetron. Maar in de praktijk krijgt ze maar 1 KV p.d.

@man aan het werk: ik vond het loeizwaar toen hij na de kraamweek weer moest werken. Maar komt vooral door de borstvoeding wat toen nog een gehannes was. Nu kost het kolven wel veel tijd en is dat best een geplan. Als ik volledig KV had gegeven zou het minder zwaar zijn geweest. Nu is hij weer 3 weken vrij dus helpt hij daar waar nodig. Komt vast goed Fas!

@kreunen in de nacht: dat doet V ook. Ik vlieg regelmatig omhoog en zie haar dan nog lief slapen. Ze is sowieso nu meer geluidjes aan het maken. Kei schattig!

@water geven: ik kolf alles af dus dat beetje water wat zij drinkt heeft eigenlijk geen gevolg voor mijn productie. Flesjes gaan keurig leeg (80-90ml). Als ik iets minder gekolfd heb doe ik er een scheutje water bij zodat ze iets meer volume heeft en wel tevreden is op dat moment. Heel veel eerder komt ze dan niet. Misschien dat op bepaalde momenten 60ml BV net zoveel is als 90ml KV. Het is nu toch even afwachten hoe de productie blijft gaan nu ik alles afkolf. We zullen wel zien, iedere dag die ik haar voed is mooi meegenomen!

Wij hebben net de boodschappen gehaald. En bij de Babypark een klamboe gehaald die op onze Joolz past. Vanavond gaan we met onze vriendengroep bbqrn op een weitje tegen de bossen aan. Daar zullen vast veel muggen zitten en zo wordt V in ieder geval daarvoor beschermd. Ook meteen zonneschermen gekocht voor in de auto. Geen overbodige luxe met deze zonnige dagen.

Fijne dag iedereen xx

2. Maggi

Maggi Niet meer actief

Kan jullie toch niet helemaal bijhouden hoor! Jullie schrijven allemaal nog zo regelmatig, hoe lukt dat??

Las iets over de dove plekken na de keizersnee. Ik was vorige week op controle en ze hebben bij mij helemaal niet met de echo gekeken naar de baarmoeder, zo raar! Bij anderen dus wel en ook bij mijn buurvrouw uit het ziekenhuis waar ik nog contact mee heb.
    Heb toch ook gevraagd naar die gevoelloze plekken boven de wond. Ik voel er namelijk wel jeuk maar als ik dan wil krabben is dat heel irritant want ik voel niks en de jeuk blijft! Ze zeiden me dat het soms na jaren weer wat terugkomt maar dat het gevoelloze ook vaak blijft. Ik kon wel huilen! Maar hoor hier weer positievere verhalen dus hopelijk komt het gewoon een beetje terug!

Hier alweer de hele dag een huilend ontevreden mannetje. Krijg het er nog warmer van dan ik het al heb van de hitte. Hij wil de hele tijd zijn speen, spuugt hem dan uit en gaat keihard huilen. Ben de hele dag alleen maar de speen terug in zijn mond aan het stoppen en aan het troosten.. Ben ook nog niet aangekleed, pfff! Komt elke dag helemaal niks van al mijn plannen :)

3. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    maggi ik schrijf als ze slaapt of als mijn man met haar bezig is en de voeding doet enz..vervelend dat jullie zo last van de hitte hebben.
    hier heeft Elize het ook warm.. gelukkig vandaag is het minder heet maar volgende week wordt een hitte golf. pff benieuwd hoe dat gaat..
    heb haar van de week ff in haar blootje in de box gelegd dat leek ze wel prettig te vinden, ze was zo klam dat de romper op de rug gewoon nat was.. dus toen haar daarna ff in de box gelegd het was binnen ook 26 graden dus ook zeker niet te koud.

4. Kimmey

Kimmey Bekend lid

23 mrt 2011
    825
    449
    63
    Vrouw
    Mama en Vogelkweker
    In Mijn Huisje :P
    Maggi bij mij hebben ze een echo gedaan omdat mijn bloedverlies een week compleet weg was en toen weer hevig begon net als na de keizersnede.. Dus ze waren bang dat er placenta was blijven zitten.

Ik heb het met Roan ook dat hij zijn speen wil en hem steeds uitspuugt en begint te huilen tot driftig aan toe dus ik ken het niks voor elkaar krijgen wat op de planning staat.

5. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Ik heb geen echo gehad bij de nacontrole afgelopen donderdag. Ook heeft de gyn niet naar de wond gekeken, maar ik zie zelf wel dat dat er allemaal goed uitziet. Ik vloei nog wel en als dat te lang gaat duren dan mag ik weer aan de bel trekken, maar het is zo minimaal dat ik er wel vertrouwen in heb.
    Wel heb ik twee verwijzingen gekregen. 1 voor de cardioloog vanwege de hoge bloeddruk en de diabetes, in combi met hart en vaatziekten die in de familie voorkomen. En ik heb een verwijzing voor de neuroloog omdat ik verminderd gevoel heb in mijn rechterbeen sinds de keizersnede. Ik heb al twee hernia's gehad, dus nu moet ik dit toch even laten controleren.

6. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
  7. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wensdroom, wat ziet Elize er goed uit! Ze is groot geworden!
    Onze date moeten we nog steeds inhalen, maar met die hittegolf op komst beter erna denk ik. Alle kids zijn hier ontregeld bij die warmte. Misschien gaan we nog een paar dagen naar zee met de hele bubs.

Waren er nog meer mama's in voor een date?

X

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik woon ook in de buurt dus gezellig!

9. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Ingeltje gezellig! Kaatje vroeg het al zijn er nog meer mama's in voor een date?

Kaatje ja Elize is zeker gegroeid ze weegt nu al 3,6 kilo en 50 cm dus gaat goed. ( deze foto is zelfs niet eens van afgelopen week maar van daarvoor)
    Betreft afspreken idd beter na de hittegolf.
    Lekker joh als je met de hele club naar zee kan. lekker doen zou ik zeggen! Hoe gaat het met Sara?

10. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    hoi hier ook weer een reactie.. deze week over verhuist.. ben weer een stuk minder gestrest :) irisa heeft last van haar regelweek :( en 2 jongens hebben me de liefde verklaart.. maar ik ben niet klaar voor een nieuwe relatie dus ik hou ze lekker op afstand :) zo gaat het nu kort samen gevat met mij :)

dat daten lijkt me gezellig :) een babymeeting dus?

11. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Lekker naar het strand kaatje! Waar ga je heen? Ik woon aan de kust :)

Vandaag een uitje gedaan naar prenatal met de kleine man. Moesten nog een babyfoon en een parasol. Hebben wel een dooky maar met die hitte is het niet goed om de kap vd wagen omhoog te laten.

maggi wat zielig dat T zo'n verdriet heeft. Gaat het al beter met zijn mondje?

Leuke foto van elize wensdroom

Zwangernr2 Hoe bevalt je nieuwe huis? En wat een luxe twee liefdes verklaringen haha! Maar kan me voorstellen dat je daar nu niet op zit te wachten.

Malaika dat is toch wel een beetje eng naar de cardioloog. Maa t beter dat ze het nu in de gaten houden.

Warmte hier ook behoorlijk vervelend. Overdag ging het wel aardig maar vanmiddag kwam de zon er weer stevig door en dat merken we nu in huis. De slaapkamer is zelfs 25 graden terwijl we alles dicht houden. Dus dr ventilator mast aangezet om het iets af te laten koelen.

12. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    ja bevalt me super :) ben een stuk rustiger nu :) en voelt goed om een stuk minder stress te hebben! mijn volgende doel is nu om een jobcoach via uwv te regelen en om een opleiding te gaan opstarten!

lekker dat jij aan de kust woont... lekker uitwaaien aan het strand.. heerlijk!

wensdroom lieve foto van elize :)

13. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Pffff.. Al vanaf 00:00 bezig met onze kleine man.. Steeds weer aanleggen, pinkje, stukje lopen maar hij blijft huilen en klaarwakker. Ik heb ff wat traantjes gelaten want weet het echt niet meer. Heb uit frustratie maar een speen uit de verpakking gehaald terwijl wij dit echt niet wilden en met bv is het natuurlijk geen goed idee ivm de speen/tepel verwarring. Dus toch weer speen weggelegd en nu weer bv.. Pfffff. Overdag slaapt hij veel maar kan hem dan toch niet wakker houden?
    Hoop toch nog wat uurtjes te slapen straks..
    Lieve foto van Elize!

14. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend lieverd! Wij zijn uiteindelijk in de kraamweek ook overstag gegaan met een fiepje. Maar V heeft deze niet de hele dag in hoor. Alleen als ze onrusr is en ik haar ook niet stil krijg op een andere manier. Het viel hier wel mee qua verwarring. Je kan het natuurlijk altijd proberen. Heeft hij het niet heel warm? V ligt nu in een romper zonder mouwen in bed en trapt zelf haar lakentje weg, zal ook wel te warm zijn ;) Hopelijk heeft hij je nog wat rust gegund! Knuffel van een momenteel kolvende mamma

Xxx

15. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Hier ook een spookje. Ze wilde drinken maar door de verkoudheid raakte ze erg benauwd. En ze spuugt steeds de melk uit. Ik blijf haar omkleden. Man is nu maar met haar naar beneden gegaan. Hopelijk kan ik zo nog iets slapen.

16. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier ook alweer wakker sinds 5:15 uur!
    Niet door de kleine hoor, die doet het super!
    Alleen zoontje stond alweer vroeg op onze kamer.,,

Vriend komt nu thuis uit de nacht, dus gaan wij maar naar beneden!
    Word een lange dag!!!

17. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    wat vervelend.. hoop dat je nog wat uurtjes kan pakken

18. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Heel verhaal, verkeerde knopje alles weer weg... :(

Nog een keer proberen.

Jossie wat vervelend en wat sneu voor j dat ie zo huilt! Ik heb ne door diverse professionals laten vertellen dat de tepel speen verwarring niet bestaat en een hardnekkige fabel is. Het instinct van drinken aan de borst is zo sterk dat krijg je er haast niet uit. Je moet natuurlijk wel uitkijken dat je de honger signalen niet afdoet door er een foepie in te stoppen maar als ie goed gedronken heeft en verzadigd is kun je best een speentje gebruiken.

Snoeppie mag ik jou als kolf deskundige een vraag stellen? Ik wil een voorraad aan gaan leggen voor als ik straks weer te werk moet maar het kolven gaat hier vrij moeizaam. Ik krijg met moeite 20 cc uit allebei mn borsten (in totaal dus...) en ik kolf na de ochtend voeding. Een keer heb ik 100 cc gekregen maar toen had ik c aan de ene tit en de kolf aan de andere. Dit lukte een keer en daarna niet weer :( hoe kan ik dat kolven het beste aanpakken? Want zo schiet het niet op! Thanks alvast :)

Gisteren een lang weekend weg geboekt eind augustus. Wordt onze eerste gezinsvakantie! Gaan naar België dus lekker in de buurt. Ben benieuwd word n ik g wel een heel georganiseer haha!

Verder zit ik een beetje met de warmte in ons huis. Het is op de slaapkamer 25 graden ondanks dat we alles potdicht houden en de ventilator aanhebben overdag. Dat is natuurlijk veel te heet voor de kleine man. Maar ik heb geen idee hoe ik het kouder krijg. Hij ligt nu alleen in een romper zonder mouwen en een laken al trapt ie die er steeds af. Meer kunnen we niet doen denk?

19. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    #339 wensdroom, 21 jul 2013
    Laatst bewerkt: 21 jul 2013
    hitte hier zetten we s avonds de ramen open nog is het tussen de 25 en 27 graden boven.. voor we gaan slapen even alles doorluchten en dan erna 1 raam open. het is ook beneden niet minder warm ook snel tegen de 25 graden dus overal hitte. We hebben Elize in een romper met korte mouw of zonder mouw liggen onder een lakentje meer niet.

vanmiddag visite, vanavond pannenkoeken eten met zus, zwager, nichtje en ouders. gezellig.

fijne zondag allemaal

20. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi. Nou super kolfdeskundige wil ik me niet noemen hoor, maar het kan best zijn dat jouw borsten aardig leeg zijn na een voeding. Om de hoeveel uur leg je nu aan? Je zou door kunnen gaan met het leeg kolven van je borsten na de voedingen maar dan krijg je steeds kleine hoeveelheden. Je zou ook bijvoorbeeld tussen 2 voedingen in kunnen kolven. Volgens de ECHTE professionals zou je 's ochtends de meeste melkvoorraad hebben (is bij mij erg wisselend eerlijk gezegd). Wat bij mij sowieso helpt is veel drinken! En met je handen mee masseren tijdens het kolven zodat je je melkkliertjes goed leeg krijgt. Om je productie een boost te geven las ik dat er geadviseerd wordt om bijv een dag iedere 2u te kolven. Maar dat is wel erg intensief als je daarna ook nog aanlegt.

Ik ben erg benieuwd hoe het met mijn productie blijft gaan. Ik kolf gemiddeld per sessie 70-90ml. Dus ik zit hier nog op meer voedingen p.d. maar over het algemeen wel om de 3u. De nacht gaat nu ook best goed. Vandaag was het 00:30 en 04:45 en vanmorgen om 08:00. Volgende week heb ik de eerste controle bij het CB. Ben benieuwd of ze tevreden zijn hoe we het doen. Ik heb er namelijk niet echt een heel vast ritme in zitten en voed nu ook op vraag met de afgekolfde voeding.

Hier is het trouwens volgens de babyfoon ook 24-25 graden op de slaapkamer. V ligt in een romper zonder mouwen en trapt ook haar laken weg. Gisteren was ze na de nacht 37 graden, prima toch? Gisteren overdag vond ik wel lastig, het oogde zo bewolkt. Toen had ik haar toch weer te veel aangedaan en later buiten weer uitgedaan. Eenmaal in de supermarkt maar een hydrofiel dubbel over haar beentjes gelegd in de MaxiCosi.

Fijne dag iedereen. Wij gaan straks even op de kermis hier kijken.

X

Deel Deze Pagina