Ohh wat vervelend! Wij hebben V met een redelijk koud washandje afgedaan voordat we haar in het wiegje gelegd hebben. Vond ze erg prettig want normaal laat ze zich flink horen tijdens omkleden en wassen. Misschien kun je dat nog eens proberen? Ik ben nu weer aan het kolven, je kunt maar iets te doen hebben om 5u hihi. Maar ze laat er nu eindelijk wat meer tijd tussen. Ze heeft rond 00u haar laatste flesje gehad en ligt nu terwijl ik kolf even langs ML in ons bed. In het wiegje lag ze wat te jengelen en eenmaal op mijn slaapplek is ze gewoon stil! Zo flesje erin en hopelijk nog even verder slapen met zijn allen X Ps hier ook heel lief geweest tijdens onze kermis ronde. Op de terugweg jengelig en eenmaal thuis zakte werkelijk haar ontlasting van het bovenste stuk van haar darm naar haar luier. Was weer een flinke ravage. Ik heb het idee dat door het wandelen haar ontlasting helemaal loskomt, maak dit nu al een paar x zo mee achter elkaar.
Warm...heet en nog steeds met baby in de buik. Mijn lijf wil niet meer en dan die hitte, twee zenuwachtige, veel te drukke jongetjes thuis en een moeder vol hormonen.....kortom gezellig Ik hoop dat ze snel komt....
Ach lieve Zeester, heb met je te doen! Dikke knuffel! En hoop dat je meisje zich snel gaat aandienen! Misschien wel fijn na de woe, als de temperaturen wat omlaag gaan... Liefs!
@Zeester: kan me voorstellen dat je het gehad hebt en zwaar vindt! Pff is ook niks met deze hitte Hier ook een kleine die last heeft van de hitte. Gisterenavond wilde ze continue de borst, toen gedouched met papa en vanaf 12 tot 5.45 geslapen toen weer borst gegeven maar lijkt wel alsof ze minder gedronken heeft...mn borsten voelen ook minder gespannen. Probeer haar vandaag meer aan te leggen want ben zo bang dat mijn melk terugloopt...afgelopen vrijdag kolfmachine van de kraamzorg ingeleverd dus ben nu aan het kijken voor een handkolf...
zeester hoop dat ze zich snel meld! mamavananne welkom een vriendin van mij is gister bevallen op haar uitgerekende dag! ik was gelukkig zo te lezen niet de enige met leeggezogen borsten... had gister een dramadag met irisa.. hoop dat het vandaag beter mag gaan mijn menstruatie is ook weer opgang gekomen.. dat heb ik ook niet gemist
Ahh zeester! Knuffel *stuurt pallet roosvicee die kant op* Pinda de gespannendheid van je borsten zegt gelukkig niks over je productie. Daar was ik eerst ook bang voor maar als het goed is maken ze nu ongeveer naarbbehoefte van je meisje en raakt je lijf hier op ingesteld. Je wilt geen elektrische kolf? Lijkt me zo vermoeiend met de hand! Kaatje gemalen tepels klinken niet erg gezellig. Heb je al eens een lactatie kundige ingeschakeld? C. hangt ook continu aan de tit maar sinds ie goed aanhapt geen zere tepels meer gelukkig! Ingeltje heerlijk he wat een wandeling kan doen. Was je naar de Kermis van Tilburg? Vonden je jongens vast geweldig! Snoeppie nog bedankt voor je tips. Misschien zijn ze idd te leeg na de voeding. Maar ben zo bang als ik tussendoor kolf ik niet genoeg heb voor de volgende voeding. Of is dat onzin? Vannacht wel aardig geslapen. Zou alleen willen dat C langere ruk maakt aan begin vd nacht. Nu slaapt ie van 23.30 tot ongeveer 02.15 en dan weer terug tot ongeveer 6.00/6.30 Nu heb ik het idee dat ik maar super kort geslapen heb tijdens eerste stukje haha. Aantal voedingen tel ik ook niet meer. Ik gok dat ik op 8 zit en dan nog het clusteren s avonds niet mee gerekend. Gisteravond hebben we ook de hele avond aan elkaar geplakt... Vandaag maar eens contact opnemen met het bekkenbodem centrum. Hopelijk kunnen ze me wat meer controle geven over m'n onderkantje. Niet niks dat bevallen... Fijne dag iedereen en probeer van t mooie weer te genieten
Mamavananne, welkom!! Zeester, dikke knuffel! Ik kan je morgenmiddag wel even komen opvrolijken!? Hier doet Pim de laatste dagen ook veel langer over de fles. Hij heeft t ook warm, maar vindt t heerlijk om in de schaduw op een tuinstoel te liggen. Lees net dat Kate middleton naar t ziekenhuis is voor de bevalling!
Gisteren is Pim gedoopt. Was een mooie en bijzondere dienst. Zal, als ik de foto's binnen heb, een foto plaatsen. Heb thuis geen foto's meer gemaakt. Het was zo warm, dus lekker in z'n romper laten liggen.
Lieve mama's, heb jullie vreselijk verwaarloosd, sorry. Ben na de geboorte van Fem er niet meer aan toe gekomen om hier mee te lezen of posten. Ga zo een hele inhaalslag proberen te maken (als Fem dat toelaat ). Ik vind het pittig! Pfff.... alleenstaande mama's wat heb ik een respect voor jullie. Ik hen hier een kerel die minstens zoveel doet als ik (alleen kolven lukt 'm niet) en nog trek ik het bijna niet. Het is hier stoeien met eten en slapen. Waarschijnlijk toch een 'gevolg' van de bevalling. De bevalling was kort, maar vooral op het laatst heftig. Ik kreeg een weeënstorm (na breken v.d. vliezen) en in 1,5 volledige ontsluiting. Vervolgens heb ik 1,5 moeten persen (allerlei standen), maar ze kwam maar niet. Toen ben ik naar boven (ziekenhuis) gereden. Ook daar eerst nog 30 min zelf moeten persen, ze bleef niet komen. Vervolgens met een flinke knip en vacuümpomp kregen we het koppie staand en juist op dat moment (dat je moet wegpuffen) bleven de weeën weg en heb ik 4 minuten weer moeten wachten op een perswee. AU! Kleine meid had hoofdpijn en was goed misselijk. Dronk niet erg goed, maar was voor toen voldoende. Thuis bleek ze gewoon niet genoeg kracht/ energie te hebben om aan de borst te drinken. Dus over op een fles (met moedermelk), maar ook daar had ze geen energie voor. Dus voeden met een cupje, maar daarbij hapte ze teveel lucht en kreeg ze zo veel krampjes dat ze alleen maar huilde en niet sliep. Kortom; kostte haar veel energie en ze verslapte eigenlijk alleen maar. Ze kwam bijna 15% onder haar geboortegewicht. Alarmbellen! Omdat ze niet goed aan de borst dronk, kwam/ komt mijn productie ook niet heel goed op gang. Dus moest ze bij gevoed worden met kunstvoeding. Maar waar ik al bang voor was, kunstvoeding kan ze niet hebben, daar lijken de darmen te gevoelig voor (heeft haar vader ook), dus ik ben nu echt werkelijk een melkkoe. Moet ieder uur (ook 's nachts) kolven om haar te voorzien. Dus ergens bijslapen zit (en zat er de kraamperiode) er even niet in. Best zwaar! Ook mijn tepels vinden dit niet erg leuk. De Purelan kan daar niet tegen werken Gelukkig zit ze nu bijna weer op haar geboortegewicht en zolang ze mijn melk drinkt bijna geen last van krampjes... Ze schommelt een beetje tussen de 80 en 90 cc per voeding. Waarschijnlijk is ze nu aan het 'stabiliseren' qua hoeveelheid voeding per keer. Maar verder is het een heerlijk, pittig meissie, dat nu goed groeit, genoeg energie heeft om al te rollen en ze mag sinds gisteren lekker mee naar buiten. Mevrouw heeft gisteren (met 10 dagen) al ontdenkt hoe ze van haar rug, naar haar buik rolt. Van rug naar zij had ze al eerder door, maar nu dus ook door naar haar buik! Ze heeft er in ieder geval energie voor Zal haar even showen.. Kortom; het genieten kan gaan beginnen
Dank jullie wel meiden. Komt goed hoor. Morgen nog N. Zijn verjaardag uitzingen en dan mag ze echt komen hihi. Volgens de polls in de fam. komt ze de 25e. Ik vind t best. Er is nu vooral berusting. Ze komt en wanneer dat zien we wel. Ik reken nog op max 3 weken en ga ervan uit dat dit mijn langste zwangerschap ooit wordt Peet morgenmiddag kan ik niet. N. Is jarug, ik moet naar de vk, dus dat gaat niet lukken. Waar hebben jullie pim laten dopen? Erg bijzonder! Liefs
Andere keer deze week Zeester? We hebben hem in sola fide gedoopt. Jullie dopen in de Westerkerk toch? Daar was ik ingeschreven, maar omdat mijn man niet gelovig is opgevoed vonden we sola fide iets 'vrijblijvender'
kh wat een mooi meisje. klinkt heftig.. 15 % afvallen, moest je met haar naar het zh? Elize had ook niet de energie om te drinken en moest naar het zh en heeft ook sonde gehad daarna ging het beter. toe ze leerde adem te halen tussen het zuigen en slikken door en toen ze meer kracht had. nu gaat het minder goed, ze dronk 90 +3 en 1,5 jbpm. en dat kreeg ze bijna altijd leeg. nu sinds een dag of 4/5 drinkt ze ineens minder ( doe een uur over nog geen 50/60 cc) en met moeite lukt het om haar 70 a 75 cc te laten drinken. ze heeft na de voedingen steeds krampjes ( waar ze dit voorheen niet had) en heeft volgens mij ook moeite met de ontlasting (had voorheen elke dag 1 en soms 2 poepluiers) heeft nu al zeker 2 dagen geen poepluier meer gehad , ik heb zelf het idee dat ze moeite ermee heeft rood worden, huilen, krampjes, windjes maar geen poepluier. de laatste poepluier was ook dikker dan normaal. iemand tips wat ik hiermee kan doen? want ze drinkt volgens mij zo ook niet voldoende( wel gewoon plassluiers zoals daarvoor) maar lijkt ook niet te willen omdat ze gewoon buikpijn heeft door het niet goed kunnen poepen. tenminste ik denk zelf dat daar het probleem ligt. ook moet ik haar nu wekken voor de voeding en voorheen kwam ze zelf , ze slaapt dus meer maar dat zou ook door het warme weer kunnen komen. heeft iemand van jullie tips om de ontlasting op gang te krijgen en haar weer meer aan het drinken te krijgen? tip van cb was vaker kleine beetjes maar dat wil ze ook niet, ze drinkt dan gewoon niet en duwt de fles eruit. doet ze dus ook na ong 50 /60 cc als je om de 3 uur voeding geeft.
hoi allemaal, hier weer opgestaan uit het ziekenbed . Wellicht had ik wat warrig geschreven vorige week, maar ik moest niet voor opname naar het ziekenhuis, maar de gynaecoloog wilde me zien. Maar met mn 39,5 koorts zag ik er zo tegenop om de reis naar het ziekenhuis te maken.... maar goed heb een ab kuur gekregen en voel me weer stukken beter gelukkig. Heb nog wel een vuurrode borst, maar ook dat wordt nu langzaam minder. Wat is het warm he.... poeh hier binnen komt de thermometer ook niet meer onder de 29 graden. Vind het zo sneu voor de kleintjes, rood en zweterig en bah ze kunnen ook niet even afkoelen in zwemwater. Naja... wij ook nog niet. Hier geen probleem met minder drinken, meneer komt al 3 dagen om de 1,5/2 uur door het warme weer. Vergt ook de nodige energie moet ik zeggen. Maar liever zo dan andersom. Het was nog even een kort berichtje want mannetje meld zich alweer, hopelijk binnenkort bijlezen! Iedereen succes met de warmte!
Dames even een kort berichtje vanaf hier om te laten weten dat alles goed gaat met Levi en mij. Ml heeft vakantie en ik merk dat ik gewoon zo lekker aan het genieten ben van mijn gezinnetje dat de laptop helemaal niet aangaat. Volgende week is hij weer aan het werk en verwacht ik weer lekker mee te komen kletsen. Hier trouwens ook veel meer moeite met de flesvoedingen, eerst donk hij altijd zijn fles in 15min en nu doet hij er 45! min over door de warmte. Wensdroom; toen Levi niet wilde/kon poepen de eerste dagen kregen wij als tip van de kraamzorg om een heel klein druppeltje olijfolie door de fles te doen. Zou dit alleen doen als ze echt niet poept want hier kan het toen wel heel erg goed op gang Succes allemaal met het warme weer!
Kh82 na zo'n heftige bevalling mag je wel super trots zijn op zo'n knappe meid! Ik hoop dat iedereen het wat red met deze hitte vandaag.. En wel logisch dat de kleinen wat meer moeite hebben met de voeding denk ik, want ik heb met dit weer zelf ook geen honger.. Maar je denkt dan wel meteen is het wel genoeg etc..
Warm he mama's!! Ik heb de hele dag geen kind aan Joep want hij ligt nokkie out te zijn van de warmte. Vanmorgen naar het zhuis voor controle en hij is goed gekeurd en weegt al 4kg! Mijn vriend is weer werken en het klinkt gek maar het voelt fijn en ik heb meer energie as ik alleen thuis ben. Anders hangen we samen zo en doen niets en nu heb ik al een wasje gedaan en een beetje opgeruimd. Vannacht betere nacht dan gisteren gelukkig, als hij maar slaapt tussen de voedingen door, dan ben ik al heel gelukkig. Slapen jullie kleintjes nog bij jullie op de kamer? Hier nog wel maar denk er aan om het af te gaan bouwen naar z'n eigen kamertje. Ach ja, heeft geen haast! Er komt trouwens morgen een lactatiedeskundige meekijken naar mijn rechter tiet, doet nog steeds zeer. Vindt het een fijn idee! Sterkte allemaal met de warmte!!
met Elize toch naar de ha geweest en niet voor niks. haar darmpjes waren wat traag en het vermoeden is dat de ontlasting hard is en niet op gang komt. heb nu lactulose stroop voor haar. verder heel logisch dat wanneer er geen ontlasting komt je vol zit en dus minder wil drinken (dat dacht ik ook al) en daar ook weer meer krampjes van kan krijgen. over een week terug naar de ha voor controle en advies om jbpm even te stoppen. en nu maar hopen dat de ontlasting op gang komt en ze snel weer beter gaat drinken