Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Ga meteen even een foto van jouw dochtertje zoeken ;)
    even vergelijken, hahaha.

Fem wou gisteren ook niet haar fles leeg drinken. Vond t wel even lastig want wij zijn nog aan het 'zoeken' naar haar behoefte. Dat drinken kwam zo laat op gang dat ik nog bezig ben met die 10cc per dag erbij.

Gisteren had ze dus 90 en dat ging er echt niet in. Ook kwam ze zelf niet voor de voedingen. Vandaag dus weer 80 cc gedaan en dat 'schiet' er in en nu roept ze zelf vaak al voor de 3 uur voorbij zijn. Morgen dus maar eens 85 cc proberen....

Jeszz, ben nog niet zover met bijlezen dat ik weet hoe of wat, maar fijn dat je weer aan het opknappen bent

Wensdroom, fijn dat je nu een 'bevestiging' hebt dat je gevoel klopte en dat je iets hebt om haar te helpen..

Hoe doen jullie het met de kleine mee in de auto?
    De airco mag niet aan, de ramen niet open...
    Het is bloedheet voor haar en ons. Ook niet goed lijkt me...
    Hoe doen jullie dat?

2. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hopen dat het gauw effect heeft Wensdroom! Is maar niks dat getob met haar he!

Jossie wat fijn dat hij goed groeit. Hier ligt ons meisje nog steeds op onze kamer. Ik denk dat dat ook nog wel even zo blijft. Vind het wel prettig omdat ik op aanvraag voed. Mooie foto, knap kindje!

MamavanAnne welkom! Ik probeer wel goed te blijven eten en drinken. Anders vliegt mijn melkproductie achteruit.

Jeszzs goed om te horen dat het beter gaat met je. Ik hoor van iedereen dat het super pijnlijk is. Hopelijk blijft het mij bespaard!

Jojo; wow 45 min over een flesje.. wij moeten ons meisje echt remmen, drinkt 100cc zo in 5 min leeg als ik haar haar gang laat gaan. Ze wordt zelfs nijdig als ik haar tussendoor 2x rechtop hou om te boeren haha.

Kh; wij zetten wel de airco aan. Maar niet ijs en ijs koud. Niks doen is geen optie dan zweet ze haar maxi cosi uit.

Wij gaan zo weer een stukje wandelen. Heerlijk, hopelijk koelt het lekker af straks!

X

3. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    hopen zeker dat het snel helpt snoeppie dit is idd niks en vooral zo sneu

met dit weer in de auto wel airco aan, maar niet direct met wegrijden en als we er bijna zijn zetten we hem ook weer uit om weer even aan warmer te wennen voor je zo'n klap krijgt las je uit de auto stapt van airco ineens de hitte in ( uiteraard staat hij niet voluit of zo ), maar moet m echt wel aan hebben anders zweet ze net als snoeppie ook al zegt zo de auto uit, en wij erbij

Elize slaapt ook bij ons op de kamer in het wiegje af en toe proberen we al op haar eigen kamer in het ledikant maar nog niet s'nachts. en met dit weer gaat ze sowieso overdag niet boven (veel te heet)

Jeszss fijn dat het al beter gaat.

4. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    hallo dames, mag ik ook nog meeschrijven?
    zag geen actief juli topic maar wel jullie topic.
    was 5 augustus uitgerekend maar de kleine man is met een spoedkeizersnede gehaald op 09-07 en nu dus bijna 2 weken oud.
    lijkt me leuk om mee te kletsen..

5. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Senna welkom!

Wil ff een foto delen. ..:D

6. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    MamavanAnne en Senna999: Welkom! Altijd leuk, nieuwe meekletsers. Tis hier heel gezellig. En super fijn om ervaringen te kunnen delen/tips en adviezen te vragen aan andere mama's!

Poeh hier de ochtend goed doorgekomen. Gaan wegen op het CB, 150 gram gegroeid vanaf woensdag tot nu. Netjes dus!! Ook weer boven geboortegewicht dus mama is tevreden! :)

Maar toen sinds vanmiddag, (net nadat ik op fb schreef dat Joes niet veel last leek te hebben van de hitte..... *Dommmm, nooit moeten schrijven!!!* haha) begon het jengelen en huilen. Heerlijk bij mama plakken en alleen maar drinken. Wel iedere keer een "volle" voeding, daarna heerlijk moe en slaperig. Maar zodra ik haar weg wil leggen begint het jengelen weer. Achja... Zal wel combi zijn van de hitte en een regeldagje!

Hier laat ik het even bij. Ga even snel afkoelen onder de douch, onse meisje slaapt nu heeeerlijk bij papa op schoot! Dus voor mama even tijd om haar eigen ding te doen....

Iedereen een fijne avond! Wij hebben boven even alles tegen elkaar open staan, maar is nog 27•C aldaar.... Pfffffff.

Liefs voor iedereen!!!

7. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Senna welkom klets lekker mee, fijn om ervaringen te delen en t is gezellig

8. Strijkertje

Strijkertje Actief lid

15 okt 2012
    264
    0
    0
    Mooie foto Pindakoek!

Hier zijn we druk bezig met de tuin, lekker met dit warme weer....
    maar ja stond al een tijdje gepland en ml heeft ook een weekje vrij.
    Siem slaapt ook heel veel met dit warme weer maar drinkt nog goed gelukkig. Hij is nu 7 weken wat gaat het toch hard alweer! Nog 7 weken en dan mag ik weer te werk. Nog maar niet over nadenken eerst nog mooi genieten. Woensdag gaan we een daggie naar Drente naar mijn oma van 93. Wat zal ze blij zijn om Siem te zien, want vorige keer lag ze bijna op sterven maar nu gaat het weer super!
    Hebben jullie ook zo'n Dooky bij de kinderwagen? Ik heb er 1 besteld lijkt me handig ipv elke keer de parasol te moeten draaien.

Ik wens iedereen een hele fijne week met dit mooie weer!

Siem Ajax 008.jpg

9. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Welkom Senna en gefeliciteerd! Leuk dat je meedoet!
    Je bent wel gewaarschuwd: we zijn ontzettend nieuwsgierig ;)

Prachtige baby's weer hier zeg!
    Allemaal de heetste dag overleefd?

Zeester, o had je maar wat verkoeling bij de kust. Kan me voorstellen dat het voor niemand fijn is... Fijne dag morgen!

Hier dagje naar speel/zwemgebeuren geweest. Was echt heerlijk, weinig gezeur, Sara alleen wakker om te drinken (ieder uur of zo). We hebben echt genoten met z'n allen.
    Onze midweek aan de kust begint pas woensdag, hotel was foutief overboekt (lekker dan). Ach ja, vast ook leuk met onweer ;)

Weet niet meer wat ik allemaal wilde schrijven. Ben vies, moe en gelukkig zoals het kinderdagverblijf altijd zei. Plof even neer met een rosé, dan kort douchen en naar bed. Hoop dat het toch nog lekker afkoelt. Het windje scheelt al!

Welterusten lieve mama's!

10. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Welkom nieuwe mama's.
    Kaatje, klinkt als een heerlijk dagje.

Ik vrees dat wij een lange nacht krijgen. De kleine is goed van slag. Al wakker en aan het huilen va 16.00. Huiltjes zijn bij vlagen en klinkt overstuur. Wat we ook doen, niks helpt. Weet ook even niet wAr ik goed aan doe. Iedere keer oppakken of max 5 min laten huilen. Beiden geven geen effect, ze blijft huilen en valt gewoon niet in slaap.

Ze heeft 1,5 na haar flesje, nu al een paar keer achter elkaar behoefte aan t volgende flesje... pfff... is niet tegen aan te kolven. Ik geef t .asr gewoon, het is allemaal mijn afgekolfde moedermelk, dat mag ik toch blijven geven zolang ze erom vraagt?

11. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik leef ook nog hoor, lees wel mee maar niet altijd puf/tijd om te schrijven..

E. heeft ook wel last vd warmte.. Vaker drinken enzo, meer huilerig en overdag slecht slapen.

Ik spam ook nog even, mijn meisje is alweer een maandje oud! Lekker wijs aan het kijken bij papa en even laten zien hoe goed ze al kan opdrukken (vanaf dag 2 :p)

12. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Knuff klinkt zwaar. ..
    Je mag idd blijven geven. Misschien even lekker douchen samen? Om af te koelen

13. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Zoals verwacht, een lange nacht.
    Hoe doen jullie dat met t slapen?
    Fem is heel fijn gebouwd, wel lang.

Ze ligt nu in de wandelwagenbak bij ons op de kamer.
    De 1e nachten gewoon met laken van t ledikant en veel stof eronder proppen.
    We hebben later lakentjes voor een wiegje gekocht...
    Maar mevrouw maait nogal met de armpjes en trapt net de voetjes (ga me verdiepen in inbakeren) waardoor dat lakentje binnen no time los ligt en akelig dicht bij dr koppie komt.

Heb ook gekeken naar een slaapzak. Maat 50 is in de kengte echt krap aan, maar daarbij krijgt ze haar koppie gewoon in de zak. De opening is dus te groot voor dekoppie, door haar lengte is de zak eigenlijk te kory.
    Durf zo'n slaapzak ook niet op hasr hals vast te zetten met een veiligheidsspeld.

Iemand nig andere tips?

14. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    KH lastig dan houdt ze dus zichzelf wakker. inbakeren, in het zh deden ze het m met een hydrofiel luier wij hebben het toen ze uit het zh terug thuis was ook even gedaan dat hielp wel je moest hem wel strak doen, anders had ze het zo los. dekentjes weg trappen hier ook.( maar dan liggen die achter bij de voetjes) en ligt ze gewoon dus niet meer onder het lakentje. wat betreft slaapzakje lijkt me dat het hoofdje er niet doorheen terug in de zak moet kunnen of je dat met een veiligheidsspeld kleiner kan maken dat durf ik niet te zeggen( weet zelf ook niet of ik dat zou doen/durven) dus daarvoor geen tip

Leo leuke foto van je meisje

Kaatje het dagje speel/zwem gebeuren klinkt als een fijne dag, wat rot dat het hotel fout is geboekt maar hopelijk toch nog een fijne vakantie, wordt na het onweer iets koelen maar nog steeds boven 25 graden geloof ik.

Hier gister nadat ik van HA terug kwam de 1e x lactulose gegeven en ze heeft s'avonds iig gepoept. was idd dik zoals al gedacht ( geen harde keutels maar een klomp poep zeg maar) weet niet zo goed hoe te omschrijven..
    Ik had gehoopt dat ze daarna beter de flesjes zou drinken maar dat valt nog tegen.. ze drinkt moet moeite zo'n 50/60 ml. Dus even goed in de gaten houden wat haar plas luiers blijven doen. die waren tot nu toe goed, maar vond die van vannacht en vanochtend al minder en gister had ze ook 1x niet eens een plas luier, (normaal dus elke keer met verschonen wel een plas luier)
    Vanochtend voor de 2e x lactulose gegeven ( ze krijgt 2x per dag 1,5 ml lactulose) dus benieuwd wat het doet..
    Heb over een week sowieso een controle afspraak staan bij de HA, maar als ze toch minder gaat drinken en plassen eerder weer bellen.
    Ik schrijf alles weer op. hoelaat en wat ze drinkt. als ze poept en of het dik , dun of normaal is. of ze heeft geplast en of het normaal, of weinig is enz..
    Vannacht ook haar weer een keer extra wakker gemaakt om te drinken, dat was best lastig bijna niet wakker te krijgen. heeft uiteindelijk toch 45 ml gedronken viel daarna gelijk weer in slaap. Vanochtend werd ze gelukkig zelf wakker en nu ligt ze weer terug in bed. Ik ga zo ook nog even terug, want heb gister alleen maar met haar gejouwd iets anders was niet goed.
    En dat terwijl ik zelf ook last van de warmte en weer wat vocht vast houden heb en eigenlijk met de benen omhoog zou moeten.
    Had gister ook zelf een plastablet gepakt en moest dus ong iedere 20 min naar het toilet.
    Maar dan liep ik dus met haar en iedere keer als ik haar terug legde omdat ik naar het toilet moest begon zij weer hard te huilen en krijsen. erg vermoeiend.

15. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hè zwaar hoor wens! Zelf dacht ik bij je eerste verhaal ook dat de jbpm wel eens de oorzaak kon zijn. Gelukkig werkt de lactulose. Denk dat ze pas beter gaat drinken als haar darmpjes goed leeg zijn. Denk dat het nog niet leeg is nu na 1 keer.
    Hopelijk vandaag een betere dag.

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Gezellig dat er nog nieuwe mama's aan sluiten!

Bah weer een warme dag. Niks aan met zo'n kleintje en twee grote jongens die ook graag wat aandacht van mama willen. Gisteren echt hele middag bezig geweest met Gijsje. Echt sneu voor de jongens want die kwamen echt tekort.

17. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    wat een lieve fotoos komen er weer voor bij :)

welkom senna! :)

kh wat vervelend dat je een lange nacht heb gehad.. hier heb ik geen problemen met de nachten.. irisa weet goed dat je s'nachts hoort te slapen :p
    hoop dat fem vannacht het beter mag gaan doen.

wensdroom hoop dat jij vandaag ook een betere dag mag hebben

vandaag is irisa alweer 7weken.. wat gaat de tijd snel!

18. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Hoi meiden,

Daar ben ik ook weer even..

Welkom nieuwe mama's en gefeliciteerd!
    Wensdroom, hopelijk gaat het gauw weer beter met Elize!
    Kaatje, alvast veel plezier aan de kust! Het onweer is maar een dagje toch, komt vast goed met het weer!

Kh, pittig zeg allemaal! Misschien is de puckababy iets voor Fem? Ben mezelf ook aan het oriënteren omdat Maud het ook doet. Een vriendin heeft die voor haar zoontje, zij is er blij mee. Bij de beentjes is vanbinnen wel vrije ruimte, maar die kun je opknopen.

Jossie, ook wij proberen Maud alvast te laten wennen aan het ledikant. In het wiegje waarin ze slaapt bij ons slaapt ze onrustig, slaat veel tegen de kanten en we vinden haar steeds schuin in de wieg of bijna met haar hoofd aan de bovenkant;) In het ledikant heeft ze veel meer ruimte en kan ze niet overal tegen aan slaan, we kunnen haar strakker indekken.. Vind het wel jammer, maar misschien wel beter zo. We bouwen het rustig op. Ziet er wel gek uit, zo'n frummeltje in het grote ledikant;)

Maud heeft ook flink last van de warmte, werd er gisteren soms echt radeloos van. Nu is ze na de voeding wel snel in slaap gevallen, ben benieuwd vandaag! Gisteren ook naar de CB arts geweest. Maud moet fysiotherapie ivm haar voorkeurshouding. Maggi, ik geloof dat T. dat ook moet toch? Ook moet ze met 3 maanden een echo van haar heupjes omdat ik zelf vroeger een spreidbroekje heb gehad. Verder was alles goed, ze is nu 4675 gram en 54, 5 cm. En vandaag precies een maand oud, wat gaat toch snel!
    Donderdag moeten we nog wel met haar naar de orthopeed, omdat ze een beetje een hakvoetje heeft. Klem gezeten in mijn buik;) en hadden ze meteen na de bevalling al vast gesteld. We moesten het steeds masseren en zou dan als het goed is vanzelf goed komen. Gelukkig ziet het er ook al beter uit, donderdag is gewoon controle.

Nu dan maar ff wat in huis proberen te doen. Fijne dag allemaal en sterkte voor de kleintjes met deze temperaturen.

19. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    #399 wensdroom, 23 jul 2013
    Laatst bewerkt: 23 jul 2013
    Dank je Ingeltje, Zwangernr2 en linie we hopen idd op een betere dag vandaag. Ik hoop dat je gelijk hebt Ingeltje en de darmen nog meer leeg moeten worden en ze dan beter gaat drinken. t is zo warm en dan met wat ze nu drinkt droogt ze vermoedelijk niet uit, maar zal ze ook niet groeien( denken we, want voor haar gewicht drinkt ze te weinig nu) Dus kijk het wel even aan maar niet al te lang. ze zal toch vrij vlot meer moeten gaan drinken hopen we dus maar.

Wat vervelend dat je het idee hebt dat je oudste 2 nu aandacht te kort komen nu je zoveel met Gijsje bezig bent.. wij vinden het warme weer ook maar niks met een kleintje, mooi weer is prima en droog weer , maar zo heet hoeft voor mij ook niet krijg ik zelf ook weer last van..

20. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    lief dat ik mee mag schrijven dames!
    zal me even voorstellen;

ben anne, 33 jaar en 15 jaar samen met mn mannetje (die is 34) we zijn in 2008 getrouwd en in 2011 hebben we een dochter gekregen.
    en 2 weken geleden is onze zoon geboren.
    dochter was dismatuur en onze zoon is dismatuur en prematuur geboren. dochter is gehaald met geplande keizersnede bij 38,3weken en woog 2450 gram. zoon is met een spoedkeizersnede gehaald bij 36,2 weken en woog 2340gram. de placenta functioneerde niet goed meer en de ctg's verslechterden , vandaar dat het een spoedkeizersnede werd, ook groeide hij de laatste weken niet meer in de baarmoeder.
    nu doet hij het goed, zit op 8a 9 voedingen per dag van 60/2. ik geef flesvoeding omdat borstvoeding bij mij niet mag ivm medicatie voor mijn hartafwijking.
    gister avond was hij erg onrustig, last van de warmte denk ik. veel drinken en vaak zich melden om te drinken. is zo zielig. hoop dat het snel fijner weer wordt.
    heb hem gister in bed alleen een romper aangedaan en dan een dun lakentje tot onder zn oksels. het was 29 graden op zn kamer!!

ga hier zo ff naar de bakker fietsen, kijken of dat dat lukt. zal de hobbelwegen vermijden ivm mijn litteken van de keizersnede, dat is nogal pijnlijk op een klinker weg.

Deel Deze Pagina