Mama van Anne, het schijnt dat de rechter borst over het algemeen meer melk maakt. Bij mij is het afh van waar en hoe ze gedronken heeft. Houdingen maken niet zoveel uit. Ze houdt ervan omniet mooi te happen of om na aanhappen deels of helemaal los te laten en opnieuw aan te zuigen. Au au au! En nooit slapende baby's wakker maken. Hun wraak zal zoet zijn... (medische indicatie uitgezonderd uiteraard)
Ik heb borstschelpen besteld. Die vangen de melk op. Had laatst 50ml in een flesje terwijl k de andere borst gaf!
Hi Meiden! Ik verwaarloos jullie... Lees wel zo nu en dan mee, maar dat is het dan ook... Heb laatst een stukje op pf gezet (gaat niet zo lekker hier namelijk), heb niet zo'n zin in meelezers hier (en die heb ik...). Zal straks ook nog een stukje erop zetten. Hebben net een newbornshoot laten doen met Sam, had nooit verwacht dat ik zoiets zou doen, maar wilde het ineens zo graag! Hopelijk kan ik snel weer meekletsen! Liefs voor iedereen!
Goed idee! Ik hou er nu steeds een hydrofiele luier tegen maar die zijn hier ook zo doorweekt. Hier links ook meer melk en die borst is ook altijd voller. Vanmorgen was ik ook echt toe aan de voeding zeg maar... heerlijk als ie daarna weer soepel en leeg voelt Net bij de fysio geweest en het credo is: ontspannen! Waarschijnlijk staat er nog te veel spanning op m'n bekkenbodem spier waardoor ik onbewust de boel dicht hou. Nu een lijst mee gekregen om te noteren hoe veel en hoe vaak ik plas en wat ok drink. Volgende week weer terug. Mag absoluut niet de oefeningen doen waarbij de bekkenbodem wordt aangespannen. Dit heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat ik nu nig steeds last heb..
Dus beertje, je bekkenbodem mag je juist niet aanspannen om er weer controle over te krijgen? Of snap ik t nu niet helemaal? Hier ook nog steeds rennend naar de wc soms om op tijd te zijn dus tips over de bekkenbodemspier blijven welkom
En als klap op de vuurpijl waarschijnlijk ook nog een blaasontsteking heb urine dipsticks en test positief op leuco's en nitriet... Nu zit ik in dubio of ik vanavond nog naar de hap moet of tot morgen kan afwachten. Ik loop er wel al een tijd mee waarschijnlijk... Wat denken jullie?
Ja klopt. Ze liet een heel verhelderend plaatje zien dat een gedeelte van de spier om je plasbuis en endeldarm lust. Dus bij een te hoge spanning knijpt die de boel dicht. En na de bevalling ben ik het gevoel van spanning en ontspanning een beetje kwijt geraakt...
Welkom nieuwe mama's! (ben er een beetje laat mee oeps!) Ja Grumpy ik ben ook goed aan het verwaarlozen hier Ik zal straks het pf eens bekijken. Hier met T naar de fysio gegaan maandag, we waren door het cb doorgestuurd vanwege zijn voorkeurshouding en huilgedrag. Ze voelde direct al dat er vanalles vast zat in zijn lichaampje en dat de werveltjes ook niet goed zaten, waarschijnlijk omdat hij niet door het geboortekanaal gingen passen en dus een beetje klem heeft gezeten. Ze heeft een afspraak gemaakt met haar collega die daarover gaat en daar gaan we nu op de donderdagen heen. Echter zij wilde zelf ook met ons werken mbt zijn voorkeurshouding, dus komende weken zijn we twee keer in de week aan de slag bij de fysio. Maar wat geweldig, ze heeft een tweetal oefeningen meegegeven en die werken als een trein! Ik moet hem op zijn zij laten liggen zodat zijn schedeltje weer gaat aangroeien aan de afgeplatte kant. Als hij dan begint te huilen moet ik druk zetten op zijn schouder en heup en zorgen dat zijn beentjes opgetrokken zijn. Dan verzet zij zich een minuutje en vervolgens ontspant hij helemaal! Ik keek vol verbazing hoe ze hem zo simpel in slaap én op zijn 'goede kant' kreeg! Ik geloofde nooit dat me dit thuis ook ging lukken. Maar we zijn direct gaan oefenen en... het lukt! Mannetje slaapt nu uren per dag op zijn goede zij afgewisseld met wakkere momenten waarbij hij gewoon recht op zijn rug ligt en vrolijk is. De therapeute gaf aan dat hij zich in deze houding veilig voelt, dat ze de weerstand heerlijk vinden. Magie Kan nu al niet wachten tot morgen, heerlijk om zo'n vooruitgang te zien!
Beertje wat naar zeg.. Ik zou toch even naar de HAP gaan. Aan jezelf denken! Juist als je er al een tijdje mee loopt..
Ja ik heb voor de zekerheid maar ff gebeld en moet vanavond langs komen. Heb opeens ook pijn in de flanken dus nu hoop ik niet dat het al een nierbekken ontsteking is! Bah wat een gedoe weer!
hihi nooit geweten dat uit 1 borst meer komt als de andere, en als ik jullie verhalen lees over kloven ben ik aan de ene kant toch blij dat ik flesvoeding geef. al lijkt borstvoeding geven aan je kindje toch ook wel heel erg mooi. hier lekker thuis met kleine man, dochter en man zijn naar de kermis, vandaag de laatste dag. morgen zijn de kids uitbesteedt, tenminste in de ochtend... wij gaan even kijken voor een nieuwe voordeur en voor een nieuwe oprit. hoop dat bram vanavond wat doorslaapt en niet om de 2 uur komt.
*huil* Lotte en ik hebben spruw. Ze hapt slecht aan en laat steeds los tijdens de voeding en begint dan te kermen en te huilen. Mijn tepels worden ook steeds pijnlijker en vandaag heb ik de huisarts gebeld. We mochten langskomen en de conclusie is spruw. Bah, wat doet dat pijn, ik wil me niet eens indenken hoe Lotte zich moet voelen. Als ik dat doe, dan brul ik meteen. We hebben Daktarin orale gel gekregen. Dat moet ik van de huisarts op mijn tepel smeren voor de voeding en zij zou het dan met drinken binnen in de mond krijgen. op het internet lees ik tegenstrijdige info. dat ik het vooral niet op mijn tepel moet smeren, maar dat ik de zalf moet hebben ipv de gel. En dat ik het bij Lotte in haar mond zou moeten smeren omdat het met drinken weg zou spoelen en dus niets zou doen. Weten jullie raad?
He bah Malaika wat vervelend! Ik zou het niet weten wbt de zalf en de gel. Misschien morgen nog even de HA bellen en navragen? Zelfs zij zijn wel eens in de war. Dat had ik toen ik voor de aambeienzalf naar de HAP ging. Op het recept stond toen ook gel, en de apotheker zei dat hij het sterk vond dat dit was voorgeschreven want dat werd alleen gebruikt voor het inbrengen van katheters en niet voor de verlichting van aambeien. Dus even nagebeld en idd... foutje van de zaak. Ik ben dus even langs de HAP gegaan vanavond en het is een lichte blaasontsteking waar ik geen AB voor krijg Ik moet morgen met cranberry capsules en sap aan de gang en dat moet ervoor zorgen dat het over gaat. Eigenlijk had ik liever een kuurtje gehad, maar dat schijnt de nieuwe richtlijn te zijn. Ik zit er toch over te denken om morgen nog even naar mijn eigen HA te gaan om de situatie voor te leggen. Ook wil ik graag nieuwe laxeerzakjes want die zijn bijna op. Soms raak ik echt gefrustreerd van het feit dat mijn lichaam me zo in de steek laat. Hopelijk knapt het snel op.
Hè getsie malaika!! Niet leuk voor jullie! Ik kan je helaas geen advies geven over de zalf en het hoe en wat.. Blijf je wel borstvoeding geven? Respect hoor! Knuf! Maggi, wat fijn dat je zo'n goede tip hebt gekregen die werkt voor T! En minder huilen is voor jouw energie level ook fijner lijkt mij! Wij zijn lekker op visite geweest en gaan zo de kleine in bad doen en voeden, hoop dat we weer een fijne nacht hebben. Kaatje, thnx voor de bekkenbodem website! Wist niet dat die bestond! Iedereen een rustige nacht gewenst!
Vandaag een fietskar gekocht een croozer en na weer wat moeizaam nog steeds maar 60 cc voeding bij Elize erin te krijgen Kaatjes advies opgevolgd en naar de afdeling waar ze gelegen heeft gebeld en gevraagd of ik met een kinderarts kon spreken/overleggen. het probleem werd voorgelegd en ik werd terug gebeld. ze bellen morgen voor een controle en om een plan op te stellen en Elize op te volgen. gezien de geschiedenis met het moeizame drinken en mijn bevindingen vond de arts dat ik terecht belde en was het met me eens dat het opgevolgd moest worden. voor nu geen grote zorgen maar wel in de gaten houden dus daarom wordt ik morgen gebeld voor een afspraak Kaatje dank voor de tip nu ga ik naar bed ben moe
Is het normaal dat ik nog steeds last van mn bekken heb? Het begon ong in de tweede helft van mn zwangerschap, niet super erg hoor maar gewoon een zeurderige pijn als ik te lang gezeten had ofzo. Ik dacht dat dit na de bevalling wel over zou gaan maar als ik een poos op de bank zit en wil opstaan moet ik nog steeds ff op gang komen en is het behoorlijk gevoelig. Hebben jullie dat ook nog?
Klopt hoor Bl0empje, bv-kindjes kunnen zomaar eens meerdere dagen overslaan. Bram heeft toen hij nog bv kreeg ook 3dgn niet gepoept, toen ik overging op fv was het gelijk weer dagelijks (meerdere keren) raak. En dat zijn al flinke luiers! Net kwam het al aan de zijkant uit z'n luier.... Bram laat het overigens overduidelijk horen als hij een grote poepluier maakt, dan hoor ik me toch een gekreun en dan kijkt hij toch moeilijk, hahaha Ingeltje en Malaika, jullie maken de kleine niet wakker zeggen jullie... hier krijgt Bram om 24u de laatste voeding en dan zet ik m'n wekker zodat ik hem om uiterlijk 6u de eerste voeding kan geven. De ene keer is hij al wakker, de andere keer moet ik hem wakker maken. Vaak is hij 's nachts om 4u/5u ook al wakker geweest, maar dan wil ik hem niet voeden, ik wil hem eigenlijk al gaan 'trainen' om de hele nacht door te pakken tot 6u en vooralsnog lukt het me om Bram als hij toch voor 6u komt met een slokje water en z'n speen weer stil te krijgen. Hoe lang slapen jullie kindjes dan door? Het lijkt mij zo lekker om vast te proberen om Bram in een ritme te krijgen, ik weet het... hij is pas 3wkn, maar met een flessekind is dit niet onmogelijk. Hormoonbultjes Heeft Bram ook wel last van, maar merk dat het wel al minder aan het worden is Ik ben gisteren volledig ondergespuugd door Bram, hij gaf zn volledige fles terug. Lekker hoor... 120cc melk over je heen! Vl stond erbij en keek ernaar, totdat ik hem opdroeg om even wat hydrofielen te pakken zodat Bram en ik op konden staan. Ik ben maar direct met Bram onder de douche gedoken, zo vies waren we... Helaas wel direct discussie met vl omdat hij een extra stopcontact aan het maken was op de babykamer en de commode vol had liggen met troep. Toen ik hem aangaf dat hij dat even snel moest verwijderen omdat hij Bram zo moest aanpakken en aankleden was zijn reactie "Ja eh, maar ik was nog niet klaar!". Jammer dan... dit komt even tussendoor, dan leg je het straks maar weer terug en ga je daarna verder, nu is het eerst zaak dat Bram en ik gedouched worden. Wensdroom Wat gaaf dat jullie mee mogen doen aan dat programma! Nutriton... zit dat eigenlijk standaard in fv voor hongerige baby's? Ik gebruik nu gewoon eigen merk vd Etos nr 1 qua voeding en heb voor de laatste fles een pak nr 1 Forte vd Jumbo eigen merk staan, maar heb nou niet het idee dat dat heel anders is qua samenstelling. Jossie Ik kreeg als tip van mijn lk om Bram met de bv goed recht aan te leggen dus zodat hij niet aan je tepel hangt. Ik heb vrij zware borsten en Bram had ook flink de neiging daar aan te gaan hangen. Ik rolde dus een hydrofiel onder mijn borst op zodat hij wat rechter op stond, legde ook een hydrofiel onder Bram zijn hoofd zodat tepel en mond op gelijke hoogte zaten. Dat werkte over het algemeen goed bij mij. Ik had overigens ook de meeste kloven aan m'n rechterborst... geen idee vanwaar dat. MamavanAnne Als kraambezoek langs komt en de kleine slaapt hebben ze pech, mogen ze even een blik werpen maar ga de kleine niet wakker maken. Ik heb ook eigenlijk bijna geen bezoek de kleine man vast laten houden. Al die vreemde handen en armen, laat hem eerst maar eens aan ons en zijn directe familie wennen. Kaatjesbaby... nooit slapende baby's wakker maken zeg je. Ook niet voor een flesvoeding die volgens 'schema' wel al gegeven moet worden? Als ik Bram niet wakker zou maken komt er echt never nooit ritme in bij hem, dan loop ik over 10jr nog te rommelen met hem eten geven. Hij slaapt zo vast en diep als hij eenmaal slaapt, net z'n vader, daar is ook geen ritme in te krijgen als je hem daar niet een btje in stuurt. Grumpy Knuf voor jou, zal straks eens proberen bij te lezen op het pf. Maggi Wat fijn dat de oefeningen bij de kleine gelijk al zulk goed resultaat geeft. Malaika Geen ervaring met spruw gelukkig. Kan me wel voorstellen dat het erg vervelend en pijnlijk is. Succes ermee! Beertje Ook even een knuf voor jou! Hier gisteren een flinke aanvaring gehad met vl, "ineens" kwamen we tot de ontdekking dat we geheel niet op 1 lijn liggen/lagen qua hoe we het met Bram zouden doen met de voedingen e.d. Ik wil graag op de momenten dat we samen zijn ook samen voor Bram zorgen, hij vond dat ik hem 's avonds teveel 'opleg' dat hij voor Bram zorgt en zo kan ik nog wel even doorgaan... Al met al besloot hij gisteren om iets voor 24u om ineens naar bed te gaan en liet mij achter met een huis waar alle ramen nog open stonden, deuren die nog afgeloten moesten worden, huilende baby die nog moest eten, flesvoeding wat nog voor de nacht klaargezet moest worden en ik moest ook nog kolven. Ik kon hem dus wel schieten, lekker onverantwoord mij aan m'n lot overlaten. Ik heb het wel gered, maar je moet niet vragen hoe... beneden alles afgesloten, Bram mee naar boven, schone luier en fles erin, naar bed gebracht en toen rondje door het huis om ramen dicht te doen, eindelijk naar het toilet (ben zelfs vergeten m'n tanden te poetsen bedenk ik me nu) kolf vd slaapkamer gepakt, op Bram z'n kamer zitten kolven en toen maar naar bed. Helaas lag Bram toen nog lekker wakker en jengelend om zich heen te kijken in de wieg terwijl ik vl keihard hoorde snurken. Ik dus geprobeerd Bram in slaap te krijgen, huilend en wel want ik zat er ondertussen wel doorheen... dat lukte niet, Bram maar in bed tussen ons in gelegd. Eerst geprobeerd op het voedingskussen maar dat wilde hij niet, dus toch maar op mijn helft in bed, hij kroop zowat in me en viel gelukkig in slaap. Helaas heb ik zo ongeveer de hele nacht wakker gelegen totdat Bram rond 6u weer kwam en de wekker van vl ineens afging, waarschijnlijk gezet om Bram te voeden? Ik vond het iig een goede reden om hem (bijna letterlijk) uit bed te trappen en te 'dwingen' zijn zoon te verschonen en voeden. Het bleek idd de bedoeling te zijn geweest dat zijn wekker afging. Hij zegt... dat hij zichzelf wil gaan trainen om de ochtend fles te gaan geven, benieuwd of hij dat waar gaat maken! Vanmorgen is het met een btje hulp van mij iig gelukt, kijken of het morgen weer lukt. Vanavond hebben we maar eens even goed met elkaar gepraat en onze gedachten uitgewisseld. Hij denkt dat ik teveel wil plannen en vind me niet ontspannen aangezien ik alles rondom de voedingen van Bram probeer te plannen, ik denk van mijn kant weer dat hij er te makkelijk over denkt en geen idee heeft hoeveel energie zo'n kleine vreet op een dag en hoe hij je 'planning' in de war kan brengen. Ik ga hem binnenkort een dag alleen laten met Bram, zal voor mij ook heel moeilijk worden aangezien ik overduidelijk graag de controle hou, maar moet er ook vertrouwen in gaan krijgen dat vl het ook kan, alleen wel op zijn manier. Hij is wel heel nonchalant in zijn hele leven, ik heb wel aangegeven dat hij dat bij de kleine echt aan de kant moet zetten, als Bram bedacht heeft om te eten kun je niet nog eerst even buiten een peukje roken en je drankje opdrinken. Dat ziet hij nog niet helemaal in geloof ik, dat moet hij dan maar gaan voelen ipv achteraf horen van mij. Ik zit in slaap te vallen... had nog meer willen schrijven over de 'fight' van mij en m'n vriend, maar de boodschap is vast wel overgekomen hier. Ik baal gewoon even van m'n vriend, we komen er vast wel uit samen, maar nu ben ik hem gewoon even zat. Ga m'n bedje opzoeken en vl achter laten met Bram, mag hij hem z'n laatste voeding en vitamines geven en naar bed brengen straks. Ik ben ondertussen ook even m'n bevalling op het pf aan het posten.
Ja! Ik heb bv nog last met draaien in bed. Voelt hetzelfde als tijdens de zwangerschap. Voordeel is dat ik niet meer die dikke buik heb wat draaien iets makkelijker maakt Ik heb ook gehoord dat bekken problemen ook na de zwangerschap kunnen ontstaan. Even in de gaten houden en anders ook naar de fysio? Wensdroom goed dat je gebeld hebt. Dat kan al voor een hoop rust zorgen. Fijn dayje serieus genomen wordt en dat ze er achter aan gaan. Jossie ja fijne site he? Ik heb hem ook al ff uitgeplozen.