Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    @vloeien: nu echt over, dus week of 4-5 met laatste druppeltjes.
    Ben toch in het zwembad gesprongen.

@hobby's: tijd voor jezelf! Een uur geen kindergeluid. Heel eventjes maar. Bovendien vliegt ook verlof voorbij en conditie mag wel wat beter als werk, gezin en kolven weer gecombineerd gaat worden, zeker in herfst/winter. Ook hopelijk minder last an kleine kwaaltjes, nog los van kilo's en taille ;)

2. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier een mooie bliksem, verder weinig!
    En klein dondersteentje naast me, dat wel ;)

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Zo flinke buien gehad zeg. Het onweer was zelfs eng terwijl ik er dol op ben.

Maggi respect zeg. Wat hartverscheurend..

Gijsje heeft een goede nacht. Ik ga gauw weer verder slapen. Misschien mijn eerste nachtrust met 8u slaap in totaal! ^.^

4. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    hoihoi sorry zit even tijdelijk zonder mijn laptop en mijn telefoon typt ook niet al te lekker..

zeester nog van harte gefeiciteerd met danique :) mooie naam :)

ingeltje wat een schatje is gijs :)

maggi respect voor jou hoor! het is niet makkelijk als een kindje zoveel huilt.. fijn dat je gister even een adempauze had. knuff voor t.

5. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Gaaap , hier slecht geslapen door het onweer en een lucas die weer eens om de drie uur kwam ? o_O

Qua sporten heb ook zin om te zwemmen !
    Dat maar weer eens op de planning zetten.
    Wil van mezelf weer wat strakker in mijn belletje te komen zitten haha

Las wat over KISS , of zag het voorbij komen iig mijn eerste heeft het gehad , kon echt merken dat hij maar op een kant wilde liggen en met twee maanden zaten wij bij de manueel therapeut en een fysio in zkh voor de voorkeurshouding.
    Hier gekomen omdat hij gewoon lang klem heeft gezeten tijdens de bevalling. Iedergeval door beide therapieen heeft hij geen last meer en hebben we ook een helmpje kunnen voorkomen :)
    Dus als je twijfeld kan je altijd ff bellen
    Mocht evt bij een tweede met die klachten gewoon de manueel therapeut zelf bellen .

6. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    maggi heftig hoor zo met T respect hoe je dat doet!

Linie hopelijk gaat het snel beter meis.

onweer vannacht flinke buien en onweer, klonk heel dichtbij. en gister eind van de ochtend ook hoosbuien tijdens het testen van de auto.
    Elize was erg lief en heeft veel geslapen overdag. maar s'avonds tijdens de bbq niks dan huilen en vannacht en vanochtend weer flink gespuugd. ook het drinken wil nog steeds niet van harte,30cc gaat er in en de rest met moeite een enkele keer dat het vlotter gaat en ze toch 90cc drinkt en dan de voeding erna spuugt ze vaak ( hadden we nu iig telkens) gekke is ze groeit wel ondanks dat ze naar ons idee te weinig groeit weegt nu 3740 gram. maar goed ze lijkt er dus op te groeien en dat is natuurlijk ook erg belangrijk maar over de manier van drinken ben ik toch niet tevreden.. vind het raar dat dat zo ineens kan veranderen.

7. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    wensdroom; hoeveel krijgt ze dan op een dag binnen? wel balen dat ze telkens weer spuugt. is hier ook, ben je blij dat er eindelijk meer als 50ml ingaat en dan huppakee weer melk eruit. maar hier groeit hij ook prima, dus ze krijgen dan toch genoeg denk ik.

gister weer hetzelfde met het drinken. de hele dag slaapt hij zo ongeveer van voeding tot voeding. alleen vanaf een uur of 9 a 10 savonds gaat hij spoken, hij heeft dan voeding gehad, valt in slaap en zodra we hem in bed leggen is hij wakker en gaat hij maaien met zn armen en happen voor de fles. maarja om hem dan weer de fles te geven vind ik ook zoiets, hij heeft dan net gehad. uiteindelijk om 1 uur vannacht toch weer fles gegeven en daarna ging hij wel slapen. toen weer om 4 uur voeding en om 7 uur.

hier vandaag weer wat oude broeken gepast maar ze gaan echt nog niet dicht. grrr weet dat ik pas 2,5 week geleden ben 'bevallen' maar ik weeg wel 5 kg minder als voor de zwangerschap en toch willen die broeken maar niet dicht :)
    heb nu alleen 2 zwang.rokken die ik nu maar iedere keer aandoe met dit weer en snel weer uitwas. maar heb die zwan.kleren wel gezien. wil weer normale kleren aan.
    hoe snel zou dat weer kunnen? heb met mn dochter lang nog zwa.leggings aan gehad omdat ik niks op het litteken van de ks kon hebben. denk dat dat nu weer zo zal gaan.

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Senna zou hij misschien in de avond een grotere fles willen? Als hij de rest van de dag wat minder drinkt kan hij misschien in de avond wat meer krijgen?

Ik kan ook mijn broeken niet aan. Irritant is dat hè. Zit ook weer op normaal gewicht maar die oude kleding past maar niet Grrr

9. Kimmey

Kimmey Bekend lid

23 mrt 2011
    825
    449
    63
    Vrouw
    Mama en Vogelkweker
    In Mijn Huisje :P
    Zeester gefeliciteerd me Danique ! Lekker genieten nu !
    Maggi respect voor jou!!
    Wensdroom wat vervelend dat Elize zo slecht drinkt..
    Hier nog steeds joggingbroeken en rokken aan kan ook nog niks op het litteken hebben.
    Hoe zou het eigenlijk met kleinmonster en Wessel zijn? Of heb ik hier over heen gelezen?

Roan komt nog steeds ondanks een grotere fles s nachts om de 4 uur...kijk er ook echt tegen op om straks weer te moeten gaan werken..
    Sporten komt wel een keer...wil wel Gaan baby zwemmen;)

10. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ingeltje; grotere fles lukt niet, ben al blij als hij 60 of 70ml drinkt. en daar zijn we soms al 45 minuten mee bezig.

kimmey; babyzwemmen lijkt me ook leuk! alleen hier gaat dat niet, is alleen op vrijdag en dan heb ik geen oppas voor mn dochter.
    om de 4 uur is toch prima met het gewicht van roan? snap dat je liever hebt dat de nachten langer zijn... maarja helaas hebben we daar niks over te zeggen.

hier net bram in bad gedaan en daarna de fles,,euhhh ligt hij vast te slapen en kreeg er maar 40ml in dus kijk wel wanneer hij weer komt.
    heb hem net gewogen en hij zit nu op 2750gram. vindt hem echt heel goed groeien, 4 dagen geleden gewogen en toen was het 2500.
    kleertjes merken we nog niks aan, hij zwemt nog steeds in maat 44 en luiers maat 0 passen nog prima, zijn eigenlijk nog te groot.

11. Kimmey

Kimmey Bekend lid

23 mrt 2011
    825
    449
    63
    Vrouw
    Mama en Vogelkweker
    In Mijn Huisje :P
    Senna nee het is ook goed hoor maar 5 uurtjes zou net wat lekkerder zijn ;)
    Roan heeft ook zijn fles niet leeg.. Maar meneer ligt wel heerlijk bij mama te buidelen haha

12. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Senna ze drinkt ong tussen de 400cc en 460cc op een dag waar je voor haar gewicht op 555cc uit komt als je dat dan x 150 per kilo lichaamsgewicht rekent. en aangezien ze rond de 600cc dronk hiervoor (dus meer dan nodig) vinden wij dat ze nu te weinig drinkt. en vinden wij dit een erg grote verandering. ook dronk ze voorheen een flesje van ong 90cc in 15 min leeg en doe je nu over een flesje van 60cc wel tussen een 45 min n uur voor ze dat met moeite drinkt. 30cc gaat er redelijk in en daarna wil ze eigenlijk niet echt meer en kost het heel veel moeite om er nogmaals 30cc in te krijgen.

13. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Ik ga 6 wkn na de bevalling weer sporten via Mom in Balance: back in shape. Mag niet eerder... Tennis raden ze pas weer aan na 4-5mnd (vind ik zelf wel erg lang...) ik ben na de bevalling teveel afgevallen. Nu al 2kg onder m'n 'normale' gewicht... Ik wandel nu wel veel en fietsen 1 week na de bevalling.

14. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Maggi: wat ontzettend naar dat T. KISS heeft:( Ik ben fysio en m'n collega behandeld kindjes met KISS en KIDD. Fijn dat hij gister iig beter heeft geslapen! Hopelijk afgelopen nacht ook! Ondanks dat het nu heel naar en pijnlijk voor hem is, is het wel 'goed' dat ze iig weten wat er is, zodat hij er op latere leeftijd geen last van gaat hebben. Dikke knuffel en respect voor jou!

15. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Zeester: klinkt als een pittige persfase! Pfffff, gelukkig is je meissie er en hoef je nooit meer te bevallen! Veel geluk samen!

Ingeltje: wat een lieve foto van Gijs in die seat:) Ziet er heel relaxed uit! Tot welke leeftijd passen ze daar in? M'n man wilde hem ook maar ik vind ze idd nogal prijzig.

Verder iedereen een fijne zondag nog! Liefs!

16. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Grumpy, leuk dat je dat gaat doen! Bij ons is dat helaas niet. Ik heb wel het boek maar vind de oefeningen voor de eerste weken weinig uitdagend. Sara is vandaag 5 weken, dus ik dacht ik smokkel een weekje :D. Heb ook die post Pregnancy Workout gedaan van Tracy Anderson via YouTube (behalve de buikspieren). Die is pittig, maar wel lekker!
    Gewoon starten en kijken hoe het gaat en wanneer je weer kunt tennissen lijkt mij. Vind het ook lastig om geduldig te zijn. Krijg zoveel energie van sporten! Kan niet wachten tot ik weer een uurtje (of 2...) over de heuvels of door de bossen kan lopen...

17. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Grumpy ik heb de doomoo ook en ze kunnen er geloof ik tot 30 kg in. Je kan steeds een grotere zak er om heen kopen. Dus opzich wel de besteding waard. Ik heb hem gehad als kraamcado van vriendinnen.

18. Maggi

Maggi Niet meer actief

Dankjullie voor de lieve berichten! Fijn te horen dat er meer ervaringen met KISS/KIDD zijn. We zijn er inderdaad vroeg bij en voorkomen zo ook het helmpje. Maar al zou dat nodig zijn, alles voor zijn ontwikkeling. Liever niet natuurlijk..
    Het goede nieuws is dat hij vannacht als een roos heeft geslapen! Hij werd wel erg vroeg wakker maargoed, hij sliep dan ook al vanaf 15u 's middags. Vandaag kwamen mijn oom en tante en wat een zoet knulletje kregen ze te zien! Heel de middag in hun armen liggen slapen. Aan het eind van hun bezoek hebben ze de fles gegeven en daarna is hij heerlijk in zijn grote bedje gaan slapen vanaf 16u. Slaapt nog altijd. Wat een verschil ineens, en dat het al meer dan 24 uur aanhoudt! Ik kan van alles doen in huis, weet niet wat me overkomt. Hoop echt dat dit nu zo blijft.

Wat klinkt dat leuk Grumpy! Ik ben ook nog altijd op zoek naar iets wat ik gewoon thuis kan doen. De vorm is er hier totaal uit, haha! En dan moet ik zo ooit nog eens aan de man komen haha. Spijtig!

19. Maggi

Maggi Niet meer actief

Zal eens kijken hiervoor!

20. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Klinkt idd wel goed die Doomoo Beertje, leuk kado!

Kaatjesbaby: ik ben ook een sportfanaat:) En is ook echt een uitlaatklep voor mij! De oefeningen in het boek zijn idd niet zo spectaculair;) Heb het boek gegeven aan m'n vk, ze heeft het nu op de leestafel in de praktijk liggen:)

We zijn net even in de stad geweest, even neuzen in de B.ijenkorf. Weet nu al in heel wat winkels waar de liften zijn:p

Deel Deze Pagina