huishouden: ja hier kom ik er ook weinig aan toe. Zeker omdat mn zoontje van 2 ook veel aandacht vraagt. En ik wil hem ook persoonlijke aandacht geven als de kleine slaapt! Meestal word zoontje rond 7u wakker. Dan gaan we in onze pyama naar beneden. Dan geef ik hem beneden een papfles en gaat hij wat spelen/tv kijken/de hond brokjes geven. Ik doe dan de vaatwasser uitruimen, keuken beetje schoonmaken, opruimen en eten voor savonds pakken en eventueel al beetje voorbereiden. Dan zelf ontbijten , wasje of droger aanzetten en ff zitten totdat de kleine wakker word. Als vl thuis is (werkt continue dienst) doe ik snel wat extra in t huishouden, en blijft hy beneden met de kids. En nu is zoontje ff paar uurtje bij oma spelen en ligt de kleine lekker te slapen, dus ben ik ff aan t rond race-en door t huishouden Pfff hoe moet dat straks als ik weer ga werken?!
Zwangerschapskilo's: hoeveel moet er bij jullie nog af? Ik hoefde nog maar 3,5 kwijt, maar ben er gewoon weer 2kg aangekomen!! Grrr En wil nog ongv 10 kg extra kwijt! Vl en ik gaan vanaf maandag "lijnen" En over tijdje ook sporten er bij... Iemand nog tips?? Betreft eten enzo? Wil beetje a la sonja bakker doen denk ik
@senna999 nee vacuüm was ook niet echt prettig maar was wel blij dat na ruim 1.5 uur persen ze eindelijk kwam.. Hier kan ik het huishouden wel redelijk bij houden gelukkig, meestal doe ik dat op momenten dat Lana op bed ligt.. Als ze smorgens beneden in de box ligt na de voeding dan doe ik altijd stofzuigen en als ze boven op bed ligt doe ik boven stofzuigen, Lana valt bijna altijd in slaap als ik stofzuig hihi.. Alleen aan bepaalde dingen kom ik niet echt toe zoals badkamer uitgebreid soppen ect maarja jammer dan Wat betreft gewicht, ik moet nog 6 kilo kwijt tot m'n oude gewicht, maar als ik er nu nog 3 kwijtraak ben ik al tevreden.. Vanochtend toevallig even m'n spijkerbroeken gepast en ze gaan dicht maar daar is ook alles mee gezegd ze zitten nog niet lekker ...
Ach Beertje wat sneu zeg! Gelukkig heeft hij er geen last van (gehad)! Fijn dat de controle helemaal goed was, wijsneusje dus! Wensdroom wat gaaf dat jullie aan dat programma mee gaan doen! Ben benieuwd zeg! Kaatje heerlijk he dat knuffelen de hele dag Wel zielig dat ze zo'n last heeft van haar buikje, maar gelukkig vindt ze haar troost bij mama! He Jossie bah wat naar van die kloven! Hopelijk wordt het gauw wat minder! Huishouden; hier telkens even snel als T slaapt, maar het is niet meer wat het was. Helaas, wennen we er vast aan als ze groter worden en ze er nog een veel grotere puinzooi van gaan maken Hier net terug van het cb! Prikjes en controle. T huilde alleen even bij de eerste prik en was daarna gelijk stil. Hij weegt nu 6500 gram en 63 cm! Daarmee is hij een van de grootste kindjes van zijn leeftijd op dat bureau zei ze. Ja ik sta er niet van te kijken Daarna even boodschapjes gehaald en voor de zekerheid zetpillen. Nu ligt ie heerlijk te slapen, zal ook wel wat suffig zijn van de prikjes! Iemand (weet niet meer wie oeps) vroeg trouwens nog welk speelkleed ik heb. Deze is van Taft Toys; Speelkleed met babygym van Taf Toys | online webshop van Babyplezier - online webwinkel van Babyspeciaalzaak Babyplezier Vond 'm zelf zo leuk maar flink prijzig, dus via marktplaats gevonden!
Gewicht; ik zit nog 8 kilo boven mijn startgewicht en deze kilo's lijken naar moeilijk weg te gaan want zit voornamelijk in mijn buik. Moet echt aan de sport binnenkort
Even een kort berichtje van mij. Mss later vandaag nog wel een uitgebreidere reactie. Nu wil ik alleen even kwijt dat ik er even flink doorheen zit. Bram is als sinds gistermiddag 16u onrustig, heeft gelukkig wel goed geslapen maar gaat vandaag gewoon door met de onrust. Wil niet in z'n eigen bedje slapen, alleen bij mama op de borst liggen en ook dan slaapt hij nauwelijks. Ik heb dan ook nog niets gegeten of gedronken vandaag, zelfs niet kunnen douchen of aankleden. Erg frustrerend en de kraamtranen vloeien dan ook rijkelijk... De koppijn bonkt als de ziekte door m'n hoofd al sinds gisteravond. Heb net maar toegegeven aan Bram z'n onrust en het feit dat ik niet meer wist hoe ik hem rustig kon krijgen, ben met hem op m'n borst in ons bed gaan liggen. Hij is nu iig rustig, nu ik nog... Op dit soort momenten vind ik het even niet leuk om mama te zijn... Maar ook dit hoort erbij en moet ik maar aan wennen geloof ik. Fijne dag meiden, ik laat wel weer van me horen als de rust weer btje terug is hier.
@liesjuh1977 dat is vervelend, maar zoals je zegt zeggen zr dat het vanzelf over gaat, Lana heeft vaak savonds huilmomenten en maandag was ook een vervelemde dag, toen ook bijna de hele dag gejammerd, weet dan soms ook niet wat te doen.. Heb je een draagzak? Dat wil hier vaak wel helpen
Liesjuh lekker even de boel de boel laten en knuffelen met bram! Dat hebben ze soms gewoon even nodig die nabijheid van mama. Geniet ervan, nu heb je nog verlof! C had het vd week ook, regeldag met de bv en hangerig. Geweldig excuus om lekker te plakken
liesjuh; oh gassie dat is wel balen zeg. idd laat even de boel de boel en ga lekker met bram op je borst op de bank zitten/hangen/liggen. en die traamtranen mogen vloeien hoor, geen probleem. knuffel. kilo's ; hier staat de teller nu op -5kilo. heb nu vandaag toevallig weer mn sport legging aan, wel met zwang.shirt erop. ondanks ik in de - sta heb ik toch een zwang.buikje. logisch natuurlijk 3 weken na de bevalling. maar al mn andere broeken en vooral spijkerbroeken kan ik nog niet aan. doet zeer aan het litteken, zal misschien eerdaags even wat nieuwe broeken kopen die wat hoger zitten en niet van die heupbroeken, is ook zo charming met een buikrol erover haha. huishouden; euhh ik doe veel in het weekend dus de was en strijk , beddengoed wisselen, wc's extra poetsen. doordeweeks doe ik dagelijks stofzuigen, het aanrecht, de vaatwasser in en uitruimen en het huis een beetje opruimen savonds. zo dadelijk komt de huisarts op kraamvisite, heb eigenlijk geen idee hoe dat dat gaat zijn haha, tis maar een vreemde knakker, wel vriendelijk hoor. heb al spijt dat ik ja heb gezegd tegen de assistente toen ze belde of ik het leuk vond dat hij op kraamvisite kwam. hoop dat hij beetje spontaan is en het niet stil valt qua gesprek.
liesje dikke knuffel en laat de tranen maar gaan.. hoort er bij en is ook goed om je te uiten. verder lekker knuffelen met bram.
Dikke knuffel voor jou Liesjuh! Dat is zeker heel erg pittig en helemaal niet leuk! Maar idd, je eraan overgeven werkt vaak het best. Samen in bed, in bad, aan de wandel of wat dan ook werkt... Hier ook met de bubs wel eens off days. Gisteren had mijn man het helemaal gehad hier. Dan is het een kwestie van iedereen oppakken, kleedje en brood mee en naar het park of zo. Heb hem deze keer naar het winkelcentrum gestuurd, Sara op bed gelegd en de andere meiden in bad. Erna was iedereen weer Zen en hebben we nog een uurtje kinderdisco gehouden thuis. Wij erna witbiertje gedronken, muziekje geluisterd en veel te laat naar bed.... Kortom, het is de meest pittige baan die er is, maar ook een hele leuke... Sterkte!
Dat klinkt gezellig Kaatje! Ik heb bewondering voor hoe jij het doet! Liesjuh, knuffel voor jou, fijn dat hij op jouw borst in bed wel even zijn slaapje pakt, nu jij nog Kilo's: nog 5 te gaan maar heb net een spijkerbroek maat 31 laten bezorgen via Zalando (aaahhh) en die past heel netjes! Ik blij Maggi, wat leuk dat je de grootste kleine hebt haha! Is hij in steeds rustig vergeleken met de heftige periode die jullie hebben gehad? I hope!
O ja, die kilo's... Nu 66.1 kg bij 1.68m Was voor de zwangerschap ongeveer 62,5 kg, maar daar mag nog wel iets af. Ik ga nu dan maar voor een droombody na 4 kids! Hardlopen, Tracy anderson's post Pregnancy Workout via YouTube, fitness als da lukt en toch minder grote porties en vooral 's avonds niets meer snacken. Moet lukken
Hi meiden, Wat een pittige tijden hebben we allemaal! Liesjuh, sterkte! Kaatje, poeh druk bij jullie, maar wat doen jullie het toch goed! En super dat jullie dan de avond dan zo samen afsluiten, heerlijk Maggi, fijn dat T zo goed groeit! Hopelijk blijft het rustig voor hem en jou! Beertje, idd schrikken zeg van Cas' sleutelbeentje! Kilo's, hier moet ik er nog 3 af. Maar door de zwelling van de keizersnede kan ik dus mijn oude broeken en leuke jurkjes ook niet aan Ben nog steeds niet zo happy, ook aan het twijfelen of ik nog hulp in moet schakelen of dat alles vanzelf een plekje krijgt. Ik moet misschien ook gaan stoppen met bv/kolven, ben deze week al een paar keer van mijn stokje gegaan. Combi lage bloeddruk en bloedarmoede en doorgaan met bv is volgens de vk misschien niet goed voor mijn herstel. Ben ik dus ook best verdrietig over. Maar gelukkig wel genieten van ons meisje Hoewel ze nog steeds erg onrustig is. Ik ga ook naar een kinderfysio voor haar voorkeurshouding, ben benieuwd. Ik krijg ook stralende lachjes, zo heerlijk Gisteren had ik afgesproken met 4 meiden van de zwangerschapscursus, was erg leuk! Heel herkenbare dingen allemaal en zo grappig die 4 ukkies bij elkaar Ga nu gauw nog proberen te koken voordat Maud weer wakker wordt! Fijne avond!
Linie: misschien een keer bellen met je vk en bespreken, ben je al op na-controle geweest? Snap dat het misschien stoppen met bv je verdrietig maakt, is ook heel jammer. Alleen misschien wel beter voor je lijf. Als je stopt kan je nog wat meer down worden door de hormonen. M'n psycholoog gaf aan dat het geven van bv instabieler kan maken (niet dat ik nu zeg dat iedereen die hier bv geeft instabiel is hoor!) Ik ben heel blij met de hulp, gister intake afgemaakt, confronterend maar echt nodig. Na 2 mindere dagen vandaag een betere dag. Blijft wel zwaar... Met ups en downs. Dikke knuffel Liesjuh! Misschien heeft Bram een sprongetje? Jossie: succes bij de lk! Lijkt me erg pijnlijk Kaatje: knap hoe je het doet hoor! Hier al 2kg (62kg bij 1.70) lichter dan startgewicht, maar goed, de reden waarom is minder helaas.
Lieve Grumpy, Wat knap hoe je het aanpakt! Alle respect voor jou! Moet eerlijk zeggen dat ik niet meer toegekomen ben aan privé forum, maar kan wel lezen dat je een dappere dame en heel heel goede mama bent!
Linie, rot dat je je zo voelt! Misschien een idee om het toch te delen met een professional? Je kunt dan altijd (samen) beslissen of en wat er nodig zou zijn? Lichamelijk is het natuurlijk ook een lange zware weg voor je geweest. Wellicht allemaal overbodig, maar heb je ijzer en floradix oid? Kan toch net dat beetje helpen. Geef in ieder geval toe, verzetten kost het meeste energie! Ook een hele lieve knuffel voor jou!
Pffff.... hier een moeder die bijna de wanhoop nabij is. Fem heeft vanmorgen bijna niet geslapen, ze had veel last van krampjes. Infacol, iets warms op de buik, vliegtuigstand (op de buik op de onderarm) massage. Niks hielp. Bij ons zijn hielp ook maar tijdelijk. Bij mijn vriend op de buik doet wonderen.... Rond 14.00 viel ze in slaap, helaas maar een uurtje. Tijdens haar slaap kreunt ze best en maakt ze allemaal geluidjes Sindsdien is Fem alweer wakker en niet in slaap te krijgen, ze lijkt compleet overstuur. Echt een hartverscheurend huiltje alsof ze heel gefrustreerd is of pijn heeft,, de hele tijd door. Anders dan anders. Dit zijn geen krampjes, eten heeft ze gehad, geen poepbroek, onder de douche met papa helpt niet, speen helpt niet, pink helpt niet en zelfs bij papa op de buik werkt voor t eerst niet. Soms is ze een paar sec. rustig maar vanuit het niet begint ze dan te gillen. Ik weet t echt even niet meer. Zie ik iets over t hoofd? Vraag me zelfs af of ik niet naar de 1e hulp moet gaan, maar met welke hulpvraag? Baby huilt de hele dag al hartverscheurend?
Linie ik zou niet te lang doorlopen met deze gevoelens hoor! Soms heb je net ff meer nodig om alles een plekje te geven. Je hebt heel wat mee gemaakt! Grumpy klopt, bv maakt heel wat los ik merk zelf dat ik ook nog een beetje labiel ben. En ik stink enorm! Herkent iemand dit? M'n zweet is niet te harden! Verder gister verdrietig nieuws door gekregen, oud collega van me en oud klasgenoot van mn man is op tragische wijze om het leven gekomen tijdens haar vakantie agv een auto ongeluk. Ik kan het nog steeds niet beseffen. Dus de tranen stromen hier regelmatig. Onvoorstelbaar.