Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik had dit ook een paar dagen geleden was er een hechting los geraakt maar de wond was wel al goed dicht. Ik denk dus dat je je geen zorgen hoeft te maken over het open gaan van de wond. Je kan natuurlijk altijd de verloskundige of huisarts vragen om de hechting te verwijderen want dat lucht vaak wel op!

2. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Bij mij is gister het knoopje van m'n hechting verwijderd, gaf meteen veel minder druk. Maar nog veel last van aambeien. Hoe snel werkt die kuur Curanol? Daardoor kan ik niet lang zitten.
    Morgen laatste dag kraamzorg. Veel geleerd afgelopen week! Maar zijn er aan toe om lekker zelf te rommelen:) Sam is veel rustiger sinds de fles, we hebben een heel tevreden meisje nu. Tuurlijk huilt ze wel eens, maar dat hoort erbij;) En ze is op geboortegewicht: dus we mogen naar buiten: YEAH!!! Zaterdag en zondag doen we wrs geen bezoek, even lekker saampjes genieten. Wat dat kan ik nu echt!

Iedereen een fijn weekend!

3. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Heerlijk, Grumpy! Geniet ze.

4. Maggi

Maggi Niet meer actief

Zo gaat het hier dus precies hetzelfde ;)

Babyacne; veel last van gehad toen T 3 weken oud was. Toen Vaseline Lanette gaan smeren en na 3 dagen was het weg! Nu af en toe nog een verdwaald pukkeltje..

Grumpy super!! Lekker gaan genieten!

Beertje wat fijn! Wat een opluchting he, vond ik ook zo heerlijk toen ik weer voor het eerst kon poepen. Wat een mens wel niet gelukkig kan maken :D

5. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedoelen jullie met baby acne soort van witte mee eters? V heeft deze op haar neusje, al sinds de geboorte eigenlijk. Of hebben jullie het echt over puistjes?

X

6. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Joep heeft dat ook op z'n neusje maar dat zijn talgkliertjes, van de hormonen van de bevalling. Ik denk dat zij echt pukkeltjes over het hele gezichtje bedoelen.

Ik ben een avondje alleen thuis, m'n lief is weer ouderwets gamen bij vrienden. Benieuwd wanneer ik weer muziek kan maken bijvoorbeeld zonder de kleine. Bv is leuk maar daardoor zit je wel meer aan huis gekluisterd. Ach ja, voorlopig geniet ik met volle teugen thuis dus is het alles behalve een straf :)

7. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Zo, ff snel bijgelezen.. Maar er ligt er alweer 1 te krijsen achter me :D Slapen overdag? Wat is dat? En alleen liggen is ook saai, dus zodra ze op de arm ligt is ze vertrokken (dan kan slapen ineens wel ;)).. We zijn er dus maar druk mee de afgelopen dagen..

Sinds gister laten we haar ook op de buik slapen, dat gaat stukken beter, slaapt dan meer en langer door.. En ze kan zelf haar hoofd omdraaien dus ben niet zo bang meer voor stikken ofzo..

Ik reageer snel uitgebreider, super dat we nu bij het mama-topic zijn aanbeland :D

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Voor de babys die alleen in armen slapen:

Misschien helpt t om ze op een voedingskussen te leggen
    Dan zakken ze er een beetje in weg
    Hier helpt t erg goed

9. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Mag je pas naar buiten met de kleine als ze op geboortegewicht zitten? Bram zit dat namelijk nog niet en we zijn al wel buiten geweest, mocht vd kraamhulp. Vandaag zelfs mee in de auto, showen op werk van mij en vl.

Babyacne... Ik bedoel de witte pukkeltjes in z'n gezicht, op en rond z'n neusje, wangetjes e.d. Kreeg idd het advies vd kraam eraf te blijven omdat het vanzelf wegtrekt.

Hier kregen we vanmiddag met de post de bevestiging vanaf de rechtbank dat ons verzoek ouderlijk gezag voor vl is goedgekeurd. Helemaal trots is hij nu. Tevens brief vh consultatiebureau voor de eerste afspraak op 6/8. Ze komen nu dinsdag voor een intake aan huis, vl gaat proberen daarbij aanwezig te zijn, lukt dat niet komt m'n zus. Wel fijn want 2 horen toch meer als 1 en dan laat ik me iig niet overdonderen mochten de hormonen en de kraamtranen ineens tevoorschijn komen tijdens het gesprek.

10. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fijn Grumpy!

Tegenwoordig mag je al eerder naar buiten, voorheen moesten de baby's weer op gewicht zijn.

@slapen: hier best ok, mits mama dichtbij is!

11. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Grumpy, bij mij gingen de aambeien in een paar dagen van formaat grote cherry tomaat naar kleine flubbertjes dankzij de curanol. Ze zijn niet meer zo heel oijnlijk eigenlijk alleen nog na de stoelgang.

Hier is de avond ook merkbaar weer aangebroken. Begint al tijdens avonds eten. Had m expres ervoor gevoed maar ik had nog geen hap genomen of meneer was weer aan t protesteren. Dus hup op mama's arm en dan is alles weer goed.

En nu wil ie weer elk anderhalf uur aan de tit. Heerlijk die avond rituelen

12. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    *zwaait naar Beertje met Sara op de arm*
    Herkenbaar!

13. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    even vlug bijgelezen maar er blijft jammer genoeg weinig wat hangen

liesjuh ik moest 7dagen binnenblijven met haar.. maar als je kraamhulp het in orde vind zal het ook wel goed zijn.. :)

aambeien geen last van gehad.. maar ze klinken vrij pijnlijk :(

babyacne heeft irisa vrij weinig.. eerste dagen had ze het erger dan nu.. ze heeft nog wel wat haartjes op haar armen maar dat word ook al minder :) eerst was ze mn kleine aapje :) haha

verhuizen.. er komt schot in de zaak.. verven is bijna af en morgen word er al zeil in mn keuken gelegd en krijgt mijn zoontje ook zijn vloerbedekking. en de rest volgt zo snel mogelijk en woensdag gaan we er in ieder geval al in :) kan niet wachten.. ben echt blij als het af is en me daar kan gaan settelen en hopelijk krijg ik dan weer wat meer rust terug want mijn hoofd staat op knallen

14. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fijn zwangernr2!
    Ik hoop ook dat je een gelukkige en rustige tijd tegemoet gaat! Het is turbulent genoeg geweest voor jullie!

15. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Beertje: ik hoop ook dat die van mij snel wegtrekken, belemmerd gewoon behoorlijk... Maar heb geen formaat Cherrytomaatjes hoor;)
    Liesjuh: bij ons wel op geboortegewicht. Maar was ook niet eerder gegaan vanwege fysieke omstandigheden hoor...en ze moest op temp kunnen blijven. Maar als je kraam het goed vond, is het prima toch.
    Zwangernr 2: fijn dat er schot in de zaak komt!

Fijne dag gehad, wel echt momenten nog mega-emotioneel. Maar dat nemen we er maar bij, ik had niet verwacht aangezien ik vrij nuchter ben. net lekker gekletst met een vriendin aan de tel. En ze vond het goed dat ik mn tranen kon laten gaan. Ik was al goed bevriend met haar, maar sinds ik zelf mama ben geworden (zij heeft ook een dochter) hebben we veel meer raakvlakken en maakt dat de vriendschap nog hechter. Echt mooi om te zien. En heb een klein stukje buiten gelopen alleen, einde vd straat was ver genoeg... Morgen weer een poging.

Qua jongensnaam is de goede nog niet geraden....;)

Iedereen een goede nacht!

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Bram dan?

Hier ook vaak in de avonden een plakbaby hoor! Zodra ik me in bed om wil draaien om lekker te gaan slapen, trekt hij gelijk z'n keel weer open. Besluit ik dan om de avond maar op te blijven, gaat meneer natuurlijk slapen *zucht*

Nu slaapt hij dus ook heerlijk, maar ga hem lekker wakker maken zodat ik nog 1 borst kan geven voor het slapen gaan want hij heeft net maar 1 leeg gedronken.

Trusten en tot vannacht ;)

17. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een positief berichtje hier. Zo down als ik me deze week gevoeld heb, zo goed voel ik me nu. Vandaag is echt zo goed gegaan! Natuurlijk dat ze me vannacht wat langer liet slapen, maar qua voedingen was vandaag gewoon heel fijn. Ze heeft vanmorgen wel een x flink gespuugd, dikke straal over ons allebei heen. Dus V het badje in en ik daarna onder de douche. Boobs waren helaas al leeg gekolfd dus haar een flesje KV gegeven. Vanmiddag had ze zowel aan de voor als achterkant over haar luier heen gepoept dus weer helemaal moeten verschonen. Rond 18u ben ik naar het bedrijf van mijn vader gegaan samen met V in de kinderwagen. Heerlijk tot 23u buiten gestaan, 2 flesjes gegeven en ze heeft zo lief geslapen! Ze ligt zelfs nu nog lief in de bak te slapen. Net even gecheckt of ze nog wel ademt, zo stil dat ze is. Ondertussen heb ik alweer gekolfd en staat 1,5 flesje klaar voor vannacht. Al met al een super dag! Hopelijk houden we dit vast. Ik was mijn roze wolk echt even kwijt :(

Zwangernr2: het harde werk wordt beloond. Nog even volhouden meid, jullie eigen kasteeltje is bijna klaar! Wat wordt dat genieten!

Ingeltje: je kan er qua ritme echt nog geen touw aan vastknopen he! Ik ben er in ieder geval al achter dat je nu echt geen horloge nodig hebt. Alles gaat volgens het nog onbekende ritme van de baby.

Grumpy: lekker rustig aan doen met het wandelen. Het is nog zo'n aanslag op ons lichaam. Fijn dat je nu zo'n raakvlakken hebt met je vriendin. Ik gebruik ook de curanol, maar vergeet het vaak te smeren. Heb je ook de bijbehorende pillen?

Beertje: hier begint V ook standaard te jengelen als we aan het eten zijn. Tijd dat mijn nicht terugkomt van haar vakantie. Dan kan ik mooi die Newborn set lenen van de triptrap. Misschien minder drama als ze gezellig mee aan tafel zit. Eten met 1 hand is vrij lastig hihi.

Voor iedereen een hele fijne nacht! X

18. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Ook Joep grumpy?:)
    Heb echt een nieuwe rechter tepel nodig dus hoop dat ik win ;) ben bang voor elke aanleg die op rechts moet.. Dat lijkt me niet goed.. Bij wie moet ik zijn met dit probleem? Huisarts/ consultatiebureau of een lactatie deskundige misschien? Probeer hem in verschillende houdingen neer te leggen maar ga door de grond van de pijn..:(

Vandaag weer 2x visite, morgen maar 1 gelukkig.

Fijne dag allemaal!

19. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Jossie kun je niet tijdelijk een tepelhoedje gebruiken? Dat haalt bij mij echt de scherpe randjes eraf. Lijkt me zo vervelend om er pijn aan te hebben! Succes met de visite. Vanavond krijgen wij een vriendin op bezoek, heerlijk avondje bankhangen!

Fijne dag iedereen xx

20. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Jossie, ik zou echt een lactatiekundige inschakelen.

@Tepelhoedje, hoe weet je welke maat je moet hebben? Ik lees op internet allerlei problemen die kunnen ontstaan door het gebruik van een verkeerde maat, ik ben dus een beetje huiverig om ze aan te schaffen. Ook mijn tepels doen weer wat meer pijn, vandaar.

Deel Deze Pagina