Beertje hoeveel ga je in een flesje doen per voeding,als jij weg bent?? Ik heb dit weekend een vrijgezellefeestje van m'n beste vriendinnetje.... Kan het dus niet maken om niet te gaan! (Al zou ze dat wel begrijpen hoor) Maar het is wat jij ook zegt; effe een andere omgeving, ander praatje.... Ons meisje blijft lekker thuis bij papa, dus ik weet dat ze in goede handen is. Ik heb tot nu toe 600ml in de diepvries liggen. Wil komende dagen nog wel wat kolven denk ik. Maar dan is mijn grooooote vraag; wat moeten we haar aanbieden in een flesje??? Het feestje begint om half 2 en om half 7 gaan we eten, ben van plan om daarna naar huis te gaan en niet mee op stap te gaan. (Dat vind ik dan weer érg lang worden, haha!) Dus zullen ongeveer 3 tot 4 voedigen zijn die ze via het flesje moet krijgen. Maar vind het zo zonde als we veel weg moeten gooien... Dus, borstvoedende mama's; HELP! Xxx
@Bloempje: leuk hoor zo'n vrijgezellenfeestje. Op het consultatiebureau zeiden ze dat Vayen nu ongeveer 90 tot 125 cc nodig heeft, dit verschilt per kindje maar is een richtlijn
Even via mobiel maar hier gaat alles ook erg goed. Echt genieten! Ook ik heb een anderhalve week vol pijn gevoed en gelukkig daarna ging het veel beter. Vooral dankzij de tepelhoedjes. Ben er erg blij mee. Mijn streven is om te blijven voeden zolang we het leuk vinden. Hopelijk voed Ik nog steeds na zijn eerste verjaardag. Hier mijn prulletje
Bloempje ik heb die formule er op los gelaten, 150 per kg, gedeeld door aantal voedingen. Ik kwam uit op 90 cc per keer dus heb porties van 100 in de vriezer. Leuk een vrijgezellenfeestje!
Even kort een berichtje. Gisteren zat ik er qua BV ook gruwelijk doorheen. Huilend naar bed gegaan omdat het kolven me echt zwaar valt (soort gelijk verhaal als vorige pagina). Ook hier per kolfbeurt geen volledige voeding en om de 1,5u kolven gaat me gewoon niet lukken. ML moet maandag ook weer werken en dan ben ik van 7-17u alleen thuis. De nachten moet ik dan ook weer voor mijn rekening nemen. MAAR vandaag lijkt wel een omslagpunt. Ik heb mijn kolf wat anders ingesteld en kolf nu met schilden die de borst mee masseren. En zowaar is mijn productie nu toch al wat beter. Het huilen bij de krampjes blijft helaas maar wordt misschien toch al iets minder door gebruik van dr brown flessen, infacol en meer fiepen. Hier trouwens flesjes van 120ml BV en als we KV nemen dan is het 120+4. Kolf sessie zit er weer op. Gauw omkleden, hapje eten en naar een verjaardag. Fijne avond voor jullie allemaal xx
Anticoncenptie: nu nog even niks (best gevaarlijk dus) Maar wil ook nadenken over spiraal... Maar twijfel nog! Zetten lijkt me helemaal niks! Je kan niet zelf meer je ongi bepalen. Bang dat je t voelt tijdens sex of dat je hem constant voelt zitten Maar pil zit teveel troep in waar ik echt last van heb sinds na mn 1e bevalling Iemand tips??
FB, ben zelf een pillenslikker, maar mijn buuv is juist lyrisch over haar hormoon spiraal. Al 3 jaar niet meer ongesteld en geen klachten! Zetten valt na bevallingen blijkbaar mee, zeker als je tijdens menstruatie laat doen (sta je meer open). Misschien dat ik tzt ook een laat zetten als ik ook een uitstrijkje mag Gisteren nieuwe hardloopschoenen gekocht en vandaag, in slakkentempo weliswaar, 9K gaan joggen. Best trots! Maar heet! Was nog 30 graden! Spring gauw onder de douche voor de laatste voeding... Welterusten allemaal!
Wij geven 1 fles borstvoeding s avonds, en daar zit 120 cc in, meestal drinkt ze 90 à 100 op. Maar in de fles gaat 120 cc dus die kolf ik gewoon vol. Ik kolf 2 x per dag. 1 voor de avond en 1 voor de vriezer. De huisarts was hier vandaag, dat doen ze blijkbaar standaard hier als je bevalt.. En die zei dat als je nog nachtvoeding geeft je hormonen je beschermen tegen zwangerschap. Had er nog nooit van gehoord en zou het er ook niet op gokken, maar toch. Wij prutsen aan met condooms als het weer zo ver is (vloei nog steeds dus geen polonaise aan mijn lijf nog) vind de pil niks, of eigenlijk al die hormonen rommel in je lijf..
Wat een gewaagde uitspraak van de huisarts! Is ook niet 100% waar en dus niet slim om dat zo over te dragen. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding Ik word ondanks volledige borstvoeding al weer heel snel ongesteld. Ik vloei helaas nog steeds en als dat stopt ben ik twee weken late weer ongesteld. Dus eisprong. Dus ws ook vruchtbaar.
Pfoe 9 km met deze hitte. Ik denk dat ik al neer ga met 9 km wandelen in deze hitte. Maar mijn basis conditie is bagger, was net voor mijn zwangerschap met Evy op de 5km. Uiteindelijk gestopt net voor positieve test omdat ik plat ging tijdens het lopen (lage bloeddruk en laag Hb). Ik wil wel weer starten maar wacht er nog ff mee. Is toch flinke aanslag op mijn lijf en wil ik BV blijven geven dan moet mijn productie niet gaan dippen (ik heb begrepen dat sporten daarvoor kan zorgen). Heerlijk avondje gehad. Weer opgeladen voor een paar dagen. Nu weer aan het kolven, zo een voeding geven en dan naar bed. Het wordt morgen een verschrikkelijk warme dag. Ik zou eigenlijk sushi gaan eten 's avonds maar met die warmte kan ik beter andere keer gaan. Vanmiddag naar de markt geweest en V. had het super warm dus snel weer naar huis. Qua anticonceptie blijven wij bij de condooms. Ik ben een slechte pillenslikker, spiraal zie ik ook niet zo zitten en door de condooms heb ik duidelijk minder last van urineweginfecties en blaasontstekingen. Hier is het vloeien gestopt en komt menstruatie er denk ik aan (weer wat bruin verlies). Heb nog geen seks gehad, ook nog niet echt behoefte aan gehad en de rust voor gekregen/genomen. Komy vast goed, ML klaagt nog niet haha. Fijne nacht iedereen xx
Goedemorgen!! Iedereen heel veel succes met de hitte vandaag! Hier is het nu nog lekker, nog snel alles door laten waaien.
Wow, had ook nog nooit van die uitspraak gehoord. Klinkt idd gewaagd... Kaatje, 9 km! Dat heb ik nog nooit gedaan en zal ik waarschijnlijk ook nooit doe. Laat staan een paar weken na een bevalling. Petje af hoor. Je mag zeker trots zijn. weer even een vraag aan de bv mama's. Ben nu even onzeker. Ik heb Fem vanmorgen weer aangelegd aan mijn rechterborst. Moet ik wel eerlijk bekennen dat t met tepelhoedje was. Ze heeft 10 min aan die borst gelegen, maar weer dommelt ze de hele tijd weg. Na 10 min was t niet effectief meer en werd t meer sabbelen. Toen ik de tepel uit haar mond haalde vlogen de ogen open en ging ze weer op zoek. Haar dus weer aangelegd en een paar min. stopte ze weer. We hebben ruim 20 min zo gezeten. Hoe weet ik nou of ze genoeg binnen krijgt? Normaal kolf ik alleen rechts ook niet genoeg voor 1 voeding. Ik weet wel dat kolven minder effectief is, maar als ik erover ga nadenken dan vraag ik me af of ze net voldoende binnen heeft gekregen. Ik wil niet net als in t begin van de bv dat ze ineens helemaal afzakt qua gewicht. Heb nu ook geen idee wat ze weegt op dit moment.
SaraNee heb (nog) geen draagzak, wil er wel snel eentje gaan aanschaffen. Heb wel een draagdoek maar daar kan ik niet mee overweg... Kilo's... Geen idee eigenlijk, zal morgen weer eens op de wegschaal gaan staan. Pas wel alweer 2 oude spijkerbroeken dus er zou toch wel het een en ander af moeten zijn. Nu die rol nog weg en dat extra spek op m'n billen en bovenbenen en dan kan ik ook m'n oude, oude broeken weer aan! Huishouden; doe ik zodra het kan. In het weekend wat meer omdat vl dan thuis is. Door de weeks alleen wanneer Bram op bed ligt. Heb er nog niet echt m'n draai in gevonden, maar neem aan dat dat vanzelf wel makkelijker wordt naarmate hij wat beter slaapt en we wat meer in een "ritme" zitten. Linie Het "van je stokje gaan" klinkt heftig. Je zult vast het juiste besluit gaan nemen, en doe vooral wat jij denkt dat goed is en rust geeft voor jou en de kleine. Kh82 Klinkt heftig ook bij jullie. Kan me voorstellen dat je het even niet ziet zitten op sommige momenten. En denk ajb ook aan jezelf met het geven van/stoppen met bv. Je hebt je uiterste best en er alles aan gedaan om het te laten slagen. Neem van mij aan... het valt best even zwaar om te stoppen, maar het lucht ook ontzettend op. Ik ben er echt weer meer mezelf door geworden, voor iedereen beter en ik kan alles stukken beter aan (over het algemeen) Gun jezelf nog even de tijd om definitief te beslissen maar wacht niet te lang, ik heb mezelf ook te lang voor de gek gehouden en me door de tepel pijn enzo heen gebeten... En op fv worden ze ook groot hoor, Bram doet het zelfs beter op fv als op de bv dus... MamavanAnne Ik ben nog steeds een vergiet, zwangerschapsdementie is flink ingeslagen hiero, ik vergeet echt zo vaak dingen, moet echt alles gelijk opschrijven of van te voren als ik iemand iets wil vragen. Wbt speen geven , Bram krijgt al vanaf de eerste week de speen, dus ook al toen ik nog bv gaf. Bram heeft vanaf zijn geboorte al zo'n sterke zuigbehoefte dat hij dit echt nodig heeft. Begreep trouwens vd lactatiekundige dat het zuigen op een speen goed is voor de ontwikkeling vd darmen. Bl0empje Juist wel gewoon schrijven hoor! Positieve verhalen geven me namelijk juist hoop voor de komende weken Maggi Ik zag de lachende foto's al even op FB voorbij komen, wat een heerlijk koppie! Ik verheug me zo op het moment dat Bram dat ook gaat doen Beertje Wij gaan hier vh weekend samen een dagje weg, hebben een bruiloft en laten Bram achter bij m'n zus en zwager, zie er nu al tegenop. Maar zie ook wel uit naar even quality time met Thijs samen. Anticonceptie... Daar heb ik zeker al over nagedacht, tijdens het laatste bezoek vd verloskundige in de kraamweek al over gehad met haar. Ik ga niet aan de pil ofzo, wij gaan een paar maanden rubbers gebruiken (tot Bram 6mnd is) en dan laat ik het lekker voor wat het is. Het slikken vd pil gaat zo tegen mijn principes in ivm de hele Ivf periode die er aan vooraf is gegaan. Als ik vd winter weer zwanger wordt dan is dat maar zo, dan is Bram iig 1 jaar als de kleine geboren zou worden. En wie weet lukt het ook nu weer niet spontaan, dan hebben we iig nog embryo's in de vriezer liggen. Ingeltje Respect als je het bv geven tot na z'n 1e verjaardag gaat volhouden! Jij was trouwens degene die een Swaddle Me heeft hè, hoe bevalt hij je of gebruik je hem bij Gijsje nu niet? Kaatjesbaby Jeetje, wat ben jij al actief aan het sporten zeg! Ik moet er nog niet aan denken om weer aan de slag te gaan, wil wel... Maar eerst maar eens de fut ervoor vinden.
Zal straks nog even reageren hoe het hier gaat, ga nu ff snel douchen en aankleden. Wat is het trouwens al warm zeg, ik stik nu al de moord binnen...
liesjuh ik had ook een draagdoek geleend van een vriendin, kon er niet mee overweg, heb 2 weken geleden een draagzak besteld van Marsupi! echt een super fijne zak en makkelijk in gebruik! kaatjesbaby zo knap hoor en al helemaal met dit weer zo'n stuk joggen, maar is ook wel weer even ontspannend of niet? anticonceptie ik ben er vorige week weer mee begonnen, merendeels ook advies vd huisarts, ik heb tijdens de zwangerschap hele erge uitslag met bultjes op m'n rug gekregen,de huisarts zegt dat ik waarschijnlijk als ik de pil weer slik, ik de hormonen sneller uit m'n lijf heb en ook sneller vd bultjes af ben... Maar tot nu toe helaas nog geen verandering. Wij hebben vannacht met Lana echt een super nacht gehad! Ben er zo blij om.. 12 uur bed in, 05.00 uur werd ze wakker (ze was aan t poepen) ik haar verschoond, fles gegeven en weer bed in, en toen doorgeslapen tot 08.45 uur! Het lijkt wel dat als we haar savonds voor ze de laatste voeding krijgt douchen of in bad doen dat ze dan beter slaapt snachts.. Herkennen jullie dit? Vandaag een warme dag, pfff heb er zo geen zin in.. Vandaag maar lekker binnen blijven, alleen vanavond eten we bij m'n schoonouders dus eind vd middag wel even met de kleine door de warmte lopen, maar is gelukkig maar een klein stukje.. Ben blij dat het vd week maar rond de 23 a 24 graden wordt, dat is een stuk beter! Succes allemaal vandaag met die warmte