Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Allereerst maar even vertellen hoe het was bij het cb afgelopen dinsdag. Bram is goedgekeurd, alles doet wat het moet doen en zit waar het moet zitten, heupjes ook goed dus als ik wil mag ik gaan inbakeren. De arts was zeer tevreden over Bram. Ik ook eigenlijk wel, hij is 4cm gegroeid sinds zijn geboorte en nu dus 56cm en hij weegt nu 4400gr wat 810gr meer is als toen hij geboren werd.

De arts vond ook al dat hij zulke lange armen en benen heeft, het is gewoon een lange spriet, geen idee van wie hij dat heeft, niet van mij of m'n vriend iig. Wij zijn beide ook niet stevig, maar wel hebben we beide niet van die lange benen, die heeft hij echt van mijn zus en nichtje. Grappig dat het dus wel in de genen zit, maar niet direct bij papa en mama vandaan komt.

3 September mag ik weer, dan krijgt Bram zijn eerste prikjes. :(

Mag dat eigenlijk al wel? Bram heeft (nog) niks in bed liggen behalve zijn speen, maar deze floept hij er zo vaak uit dat hij dan echt op zoek is en ik heb het idee dat iets anders zoals zo'n Snoozebaby doekje mss voor hem ook best geschikt zou zijn.
    Maar ik kreeg te horen dat dat nog niet zou mogen ofzo ivm verstikkingsgevaar?

Wensdroom Mooie "nieuwe" auto hoor!

Ik had rond 12-9 weer aan het werk gemoeten, maar doordat ik te laat bevallen ben is dat verschoven en aangezien ik er ook nog maar ffies 3.5 week vakantie achteraan heb geplakt hoef ik 21 oktober pas weer! :D

Ik zag ook je vraag over de tepelhoedjes, ik heb ook gevoed met tepelhoedjes en gebruikte ze gewoon de gehele voeding. Bij het aanhappen hield ik het tepelhoedje wel even 'vast' zodat hij hem goed pakte, als het goed is spuugt hij hem dan niet uit. Mss heb je een te grote maat? (vraag anders eens advies bij een lactatiekundige hierover?)

MamavanAnne Heb jij ook het boekje van Pauline Oud voor het eerste jaar? Die heb ik ook, zo leuk om in te vullen! Heb ook het Kraambezoekboek daarvan, helaas had ik het boekje voor de zwangerschap nog niet eerder ontdekt, anders had ik die ook zeker ingevuld, heb nu helemaal niks over de zwangerschap op papier staan ofzo. Best jammer! Maar om hem nu nog achteraf in te gaan vullen vind ik ook zo wat...
    Ik wil idd ook nog wat gaan doen met alle geboortekaartjes, een plakboek is best een goed idee eigenlijk. ;) Heb wel foto's gemaakt van alle kraamcadeautjes, dan kan ik die ook erbij plakken en zo weten we ook altijd wat hij van wie heeft gehad.

Wij zijn weer terug naar 7 flessen van 90+3, Bram dronk z'n flessen niet goed leeg en vooral heel onregelmatig qua hoeveelheden. We gaan hem nu weer wat meer trainen en zorgen dat hij meer honger krijgt, zodra hij een paar dagen elke fles van 90cc leegdrinkt gaan we over naar de 120+4, als hij die ook allemaal netjes leegdrinkt naar de 150+5 en dan kan er ook hopelijk een fles af. We gaan ze nu dan ook strakker op planning aanbieden, elke 3 uur gaat hij een flesje krijgen, zo hopen we dat we hem uiteindelijk kunnen gaan 'trainen' om tussen 24u-6u door te slapen.

's Nachts mag er gewoon 6 uur tussen zitten hoor, dat is wel de max voor zover ik begrepen heb. Overdag moet je dat zeker niet doen, anders gaan ze hun dag en nacht ritme omdraaien

Sara1988 Heb je het extra halve schepje al uitgeprobeerd? Ben wel benieuwd of het werkte. Hoe is het met de pijn in je borsten?

Haha Wensdroom wat een geweldige opmerking van je nichtje over de luchtballon

Beertje Wat goed dat je de kleine 's nachts met de speen weer in slaap krijgt, dat is waar ik ook naar toe wil. Mss toch eens wat strenger in gaan worden...

Fas30 Herkenbaar, die blubber die boven je broeken uit komt. Ik pas ook een gedeelte van m'n eigen broeken en shirts weer (heerlijk trouwens!) maar die blubber wil ik ook wel graag kwijt. Maar dat zal wel een kwestie van tijd en geduld zijn denk ik...

Maggi Wat fijn dat je zoveel vooruitgang ziet bij T na de bezoeken aan de fysio.
    Bram slaapt ook nog in de wieg en gelukkig overdag wel in zijn ledikant, ben er alleen achter gekomen dat hij het 's avonds als het echt donker is buiten niks vindt. Zijn kamer is zoveel donkerder als die van ons, ik heb het idee dat hij het echte donker een btje 'eng' vind omdat hij zich niet kan oriënteren. Dat laatste heeft hij dan van mij want ik ben zo nachtblind als wat... Ik zat gisteren laat naast zijn ledikant toen hij lag te mopperen en kon hem niet eens zien liggen. Toen realiseerde ik me dit ineens... nadat ik dan ook het licht op de gang had aangelaten viel hij wel in slaap. Bizar hè! Heb nu maar een nachtlampje voor bij hem op de kamer besteld, mogelijk kan hij dan binnenkort 's nachts ook gewoon op zijn eigen kamer slapen.

Spruw... afkloppen maar hier gelukkig tot nu toe nog geen last van gehad!

FB Ik herken dat soort dagen maar al te goed... al die hormonen in je lichaam doen echt een boel met je als (nieuwbakken) mama. Dat gevoel van in gaan storten heb ik ook wel, het is vandaag gelukkig weer wat minder, maar paar dagen terug kon je mij echt bij elkaar vegen en als je dan zou zeggen dat ik depressief aan het worden was had ik absoluut toegegeven dat het zo was. Ik probeer maar zoveel als mogelijk mijn (negatieve) gevoelens, onzekerheid en faalangst tegen diverse mensen te uiten en ook m'n tranen zoveel mogelijk te laten gaan, hopelijk kan ik daarmee voorkomen dat ik echt in een depressie schiet.

Pindakoek Irritant is dat hè als je te horen krijgt dat hij morgen weer moet werken en dus niet wilt/gaat doen wat jij zou willen en je er vervolgens alsnog zelf voor 'opdraait'. Hier ook al meerdere malen meegemaakt. Die van mij hoef ik niet eens bij te proberen om hem te wekken, wakker worden doet hij toch niet, ook niet als de kleine ligt te huilen. Eerder zette hij nog wel eens z'n wekker voor de fles van 6u zodat hij die iig kon geven voordat hij z'n bed uit moet, maar ook dat is alweer verleden tijd inmiddels... Ik heb me er maar bij neergelegd, zodra ik weer aan het werk ga zal hij wel moeten denk ik dan maar. :p

Geloof dat ze niet altijd doorhebben dat een dag met een baby doorbrengen mss nog wel vermoeiender is als een dag werken.

Sara Hier slaapt de kleine ook nog niet door hoor, langer als 4.5 uur haal ik nog niet. Hoop idd ook dat ik het snel mee mag gaan maken, lijkt me heerlijk om 6u achter elkaar te kunnen slapen!

Dag schema heb ik nog niet echt, ben nog zoekende merk ik. Hier om de 3u voeden (beginnend om 6u), soms wordt hij zelf wakker, anders maken we hem wakker. Eerst schone luier, dan voeden en dan slapen. In bed of in de box. Meestal tussen 12-18 in de box slapen en daarvoor en daarna in bed. Badje doe ik wanneer het me uitkomt, sowieso maar 1 of 2x per week, heb daar nog niet echt een vast tijdstip voor.

Jossie Wij hebben het nog niet gedaan, ik 'durf' nog niet zo goed geloof ik omdat ik vast wel goed geheeld ben na het uitscheuren, maar niet weet hoe het gaat voelen. Het voelde met fietsen vd week nog flink beurs... Nu ben ik vandaag voor het eerst weer ongesteld geworden dus het zit er nu toch even niet in. Dan zullen we daarna eerst condooms moeten gaan kopen (ondingen!!!) want ik ben dus alweer vruchtbaar en niet aan de pil.

Wensdroom Fles schema hier hetzelfde, ook 7x om de 3 uur 6 9 12 enzenz. En ook Bram drinkt niet elke voeding evenveel. Hij mag nu hij op de 4400gr zit ook grotere flessen van 150cc maar dat krijg ik er echt nog niet in hoor, en daarnaast vraagt hij echt nog minstens 7x.
    Wij zijn sinds gisteren dan ook terug naar de 90cc per fles. Ik had hierboven al wat uitgelegd geloof ik over hoe we nu ons schema gaan doen, hopelijk gaat het werken.

Ik zou me er niet te druk over maken, als de kleine goed groeit en er goed uit ziet, waarom zou ze dan elke keer haar fles leeg moeten drinken. Sommige kinderen schijnen gewoon minder nodig te hebben en daar moet je je als ze het verder goed doen ook qua luiers helemaal niet druk over maken, zolang ze maar 1x op een dag een poepbroek en een paar goede plas luiers hebben. (heb ik ook gisteren pas van mijn kraamhulp gehoord hoor toen ik haar sprak)

*Hele dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft!*

Zo... bijgelezen en goed gepland want het is iets over 3en en dus tijd voor een schone luier en een fles voor Bram.

Kan ik daarna mooi even met hem naar buiten, even wat te eten scoren voor vanavond. Denk dat ik maar Nasi ga maken, lekker!

2. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Wow, liesjuh, je bent het nog niet verleerd! Wat reageer jij toch goed op iedereen!!
    Hier net naar het cb gegaan: 4770gr en 57cm! De moedermelk doet goed haar werk dus :)

Vanavond eten bij vrienden, hoop dat we aan eten toe komen.. Heb trouwens als tip gekregen van het cb om de kleine op een aankleedlussen op de buik te leggen en op tafel te zetten tijdens het avondeten als hij onrustig is. Hier ook vaak een huilend mannetje tussen 18 en 22u, dit komt blijkbaar omdat de darmpjes dan gaan opspelen. We gaan het proberen!

3. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even snel een reactie wbt Snoozebaby doekje. Ik heb het doekje bij mezelf getest en je kunt er zo doorheen ademen. Daarbij is V echt al heel beweeglijk en draait ze al van rug naar zij en haar nekje kan ze zelfs op haar buikje goed draaien van links naar rechts. Ik acht de kans op verstikking heel klein eigenlijk. Die fiep houdt ze echt niet in en anders kan ik om de 5 min mijn bed uit om hem terug te duwen.

X

4. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    wow liesjuh wat een verhaal :)
    fijn dat het goed gaat met bram en hij ook helemaal goedgekeurt is :)
    en inderdaad grappig van de genen.. maar het kan wel! lukas lijkt ook echt sprekend op mijn broertje..

jossie handige tip.. die ga ik ook eens proberen

zo en nu ga ik echt snel hier de boel opruimen.. heb straks lekker een stuk gewandeld :) alvast geoefend voor de vierdaagse :p

5. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Liesjuh Nou we hebben het uitgeprobeerd maar heeft niet geholpen.
    De pijn is nog steeds hetzelfde, het is niet echt pijnlijk maar het voelt gewoon anders, weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar zal vast overgaan..

Slapen de kleintjes bij jullie op de kamer? Hier slaapt Lana nog bij ons op de kamer, maar wil binnenkort proberen haar op d'r eigen kamer te laten slapen zodat we hopelijk niet wakker worden van ieder kreuntje van haar, ben alleen wel bang dat we regelmatig naar d'r toe moeten lopen als ze d'r speentje kwijt is.. Hoe doen jullie dat?

Zou het snoozebaby doekje dan fijn voor haar zijn? Kun je deze ook vast maken aan de speen?

Hebben jullie toevallig al een babygym voor de kleine?
    Ik merk dat Lana sinds ruim een week echt kijkt naar dingen die bewegen en geluid maken, ze vindt de muziekmobiel in de box ook erg leuk! En vd week een nijntje spanner in de kinderwagen gehangen en vindt ze ook helemaal leuk..

6. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Sara1988 bij ons slaapt cas naast ons bed in wiegje en heel vaak ook tussen ons in op het aankleed kussen :) ik wil hem zolang ik borstvoeding geef op onze kamer houden. Vind dat ook het meest menselijk, 9 maanden dicht bij je en dan eenmaal in de grote koude wereld moet je opeens alleen slapen. Dus tot hij een beetje schappelijk in het wiegje past mag hij bij ons slapen. Gelukkig word ik niet van elk zuchtje wakker (of maakt ie gewoon weinig geluid haha)

Babygym lijkt me erg leuk. Ik heb een doomoo seat en daar kun je ook zo'n boog voor krijgen. Hij is alleen nog niet zo gek daar van. Als ie wakker is mag meneer graag rechtop zitten. Ik denk dat hij snel zit haha!

7. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Elize slaapt in de wieg bij ons op de kamer . bij mijn ouders slaapt ze op een andere kamer. op zich gaat het alle twee prima. heel af en toe ligt ze tussendoor overdag al eens in het ledikant en ook daar slaapt ze.
    ik denk wel dat ze binnenkort met het wiegje op haar eigen kamertje komt. ze slaapt s 'nachts prima door. verder mag ze dan overdag best bij mij op de kamer liggen bv op het aankleedkussen bij mij in bed vanaf bv de fles van 6 tot 9 of 10 uur. op zich logisch dat je ze lekker dicht bij je wil laten slapen maar wennen aan op een eigen kamertje vind ik ook niet erg om dat al te gaan doen voorzichtig aan.

baby gym komt ook binnenkort bij ons uit de kast want Elize vind dat vast ook al erg leuk. net las de mobile enz..

8. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Had vanmiddag weer even de tijd en rust... dat is ook wel minder geworden sinds de komst van Bram.

Bram heeft dus ook ontzettend de neiging om zijn speen uit te spugen en is vervolgens echt geïrriteerd dat het hem nog niet lukt om hem te pakken en weer in te doen. Dus zo'n doekje... mss moet ik er ook maar eentje gaan aanschaffen om het uit te proberen. Bram draait ook al veel met z'n hoofd, ligt dan weer op z'n ene zij, dan op z'n rug en dan op z'n andere zij dus echt bang hoef ik ook niet te zijn dat hij zou stikken in het doekje.

Ik ga morgen gelijk even bij een gigantisch te leuk speelgoedwinkeltje hier in H'sum kijken (Kinderwinkel mevrouw Groen), daar verkopen ze ze ook begreep ik net via Facebook van ze, heb ik eindelijk een excuus om er naar binnen te lopen! ;):p

9. Veetje83

Veetje83 Bekend lid

31 jul 2012
    553
    1
    16
    Fulltime werkzaam in de techniek
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Zo te lezen gaat het goed met iedereen, de mama's en baby's!

Hier gaat ook alles zijn gangetje. Xem heeft afgelopen woensdag zijn eerste inentingen gehad en heeft daar gelukkig niet veel last van gehad.
    Hij is ook weer gewogen en gemeten. Hij weegt nu 4550 gram en is 55,5 cm lang.
    Hij is dus al bijna 2 kg zwaarder dan bij zijn geboorte en 9,5 cm langer.

Ik ben op het moment mijn borstvoeding aan het afbouwen, want op mijn werk kolven zie ik niet zo zitten. Hij zit nu op 6 voedingen per dag, van ongeveer 120 a 150 ml. Hij slaapt nog niet door 's nachts, maar maakt vaak in de avond een lange ruk, waardoor hij ' snachts wakker wordt.
    Ik probeer hem dan 's avonds rond half 12 wakker te maken, maar komt dan toch weer rond 4 uur.

Ik merk ook dat hij zich steeds meer ontwikkeld. Afgelopen dinsdag lag hij in de box verbaasd naar zijn hand te kijken, en ook de mimiek van je gezicht vind hij prachtig. Brabbelen doet hij nog niet echt.

Hier nog 2,5 week vrij. Dinsdag 27 augustus is mijn eerste werkdag weer, gaat zo snel!

10. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Wij zijn er gisteren trouwens achter gekomen dat Bram het 'eng' vind om in het donker op zijn kamer te slapen. Het is bij hem op z'n eigen kamer een stuk donkerder als bij ons op de kamer. Komt doordat hij een verduisterend rolgordijn heeft en aan de achterkant slaapt, wij slapen voor aan de straatkant en hebben smalle luxaflex hangen en een lantaarnpaal voor de deur.

Vorige week legden we hem al een keer in het donker op zijn eigen kamer en was het echt paniek. Gelijk weer eraf gehaald en gerustgesteld, niet meer geprobeerd ook. Sinds een paar dagen proberen we hem vanaf de voeding van 18u en iig na die van 21u op zijn eigen kamer te laten slapen zodat hij daar vast goed kan wennen voor als hij 's nachts op zijn eigen kamer gaat slapen. Hij slaapt nu 's nachts nog bij ons maar is natuurlijk fijn als hij ook in het donker op zijn eigen kamer kan en durft te slapen als we hem wakker in bed leggen.

Nu zat ik gisteren bij hem op zijn kamer toen hij lag te huilen om hem gerust te stellen en kwam tot de conclusie met m'n nachtblindheid dat ik hem niet eens goed kon zien liggen in zijn kamertje en dus ook niet kon zien of hij al sliep of niet. En toen viel het kwartje...! Misschien kan hij zich ook wel niet oriënteren en is hij daarom zo onrustig. Dus het licht op de gang aangedaan en hij sliep vrij snel.

Vanavond weer uitgeprobeerd, wakker in bed gelegd met direct al het licht aan. Hij heeft wel even liggen jammeren (duidelijk de dag liggen verwerken) en we zijn 2x terug gelopen om hem zijn speen te geven, maar hij slaapt!

Dat je daar dus op die manier achter moet komen... wel trots op mezelf omdat we steeds beter zijn signalen beginnen te herkennen.

Oja... en even trots vertellen ook nog dat hij sinds gisteren/vandaag het lachen door begint te krijgen. Heeeeel langzamerhand begint hij ook bewust te lachen en te brabbelen, hij kijkt al wel een paar dagen veel bewuster naar ons, echt dat staren en herkennen. Zo leuk!

11. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Veetje hoe ga je de bv afbouwen?

Fijn dat je er zo snel achter was dat Bram bang is door het donker, zou bij mij niet zo snel zijn opgekomen. En fijn dat hij nu meteen eigenlijk goed sliep!

Die spenen, wat een gedoe ;) Anne wil geen speen. Af en toe overdag een pink en ze zoekt af en toe naar haar duim.. Maar een speen erin spuugt ze meteen weer uit.. Dus laat het eerst maar zo ;)
    We leggen haar sinds gisteren overdag in haar ledikantje op haar eigen kamertje en hebben nu hier het campingbedje staan.. Ze slaapt meestal prima :) over een paar weken gaan we haar proberen s nachts daar ook te slapen te leggen, beginnen wel in het weekend denk ik ;) als ht dan niet goed lukt kunnen we overdag wat bij tanken.

Wie weet er iets over als je als moeder koortlip krijgt? Heb er nog geen maar wel wat een tintelend gevoel en maak me meteen zorgen..
    Herkennen jullie ht trouwens ook dat nu je moeder je bent je ineens bezorgd bent over van alles en nog wat? Ik had dat nooit en nu ineens wel.. En heb van de week ook echt het gevoel gehad van, ja nu moet ik er altijd voor haar zijn hb zelf geen leven meer en dat soort gedachtes..

12. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    gisteren liet hij er 2x 4 uur tussen zitten , ok met een beetje rekken dan. we hebben ook 2x 120/4 aangeboden en dat ging erin. dus had de hoop dat hij na de fles van 23.00 ook 4 uur zou slapen maar nee hoor. na 2,5!! uur kwam hij weer. heb het maar gerekt tot 02.00uur en toen een fles gegeven, en toen om 03.30 kwam hij weer. lijkt wel of hij de nachten steeds sneller komt en overdag langer. maar dat moet andersom graag bram! is zo vermoeiend!!!
    straks met hem naar het ziekenhuis, hij krijgt een echo van zn hart om te kijken of de ductus gesloten is en of hij mijn afwijking niet heeft. hebben ze bij de 20 weken na gekeken en toen zag het er goed uit maar nu hij er persoonlijk is haha, kijken ze het nog een keer na. dus hoop op goed nieuws vanmiddag!

koortslip: zou even de huisarts of het cb bellen voor de zekerheid, kan nml erg gevaarlijk zijn!

13. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Wat dragen jullie kleintjes met dit weer, lange of korte mouw?

14. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    bram heeft nu romper zonder mouw aan met een shirtje erover met lange mouw. vindt hem nog zo klein om nu korte mouw aan te doen. als het 25+ graden is uiteraard wel.

15. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    @Sara; hier ook romper zonder mouw of korte mouw en dan broekje+shirtje lange mouw. Snachts heeft ze mn pyamatje aan en vannacht had ze 'n romper met lange mouweb er onder.
    Sinds deze week ook een dun dekentje in het wiegje, dus laken en deken. Ze heeft het nog niet 1x té warm gehad, maarja is toch iedere x weer uittesten.....

16. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    @Senna; spannende dag dus voor jullie..... Succes!!

17. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    #997 wensdroom, 9 aug 2013
    Laatst bewerkt: 9 aug 2013
    @Senna spannend vandaag voor jullie succes.

@Sarah : Elize draagt een romper zonder mouw en dan jurkje of t- shirt met korte mouw en of legging of broekje en sokjes. s nachts romper met korte mouw en broekje (pyjama type ) en dan lakentje erover ( ligt dan aan de temperatuur van de slaapkamer ook en of ze warm of kouder aanvoelt) buiten een vestje of bolerootje aan

@koortslip: iig niet te dicht met je mond bij de kleine en goed je handen wassen en even huisarts verder om raad vragen en zalf erop tegen de koortslip.

@Liesjuh wat lastig dat Bram het eng vind in het donker goed dat je het ontdekt hebt kun je er rustig aan opbouwen dat hij t niet meer eng vind.

@Veetje fijn dat alles goed gaat met Xem. ja ze ontwikkelen en groen snel he!

Hier gaat het goed, s 'nachts gaat prima slaap nog steeds lekker door. ook de ochtend slaapt ze veel maar de middag en avond is ze veel wakker, regelmatig dan ook met huilen en last van krampjes enz.. na de fles , terwijl eind van de avond ze zo weer verder slaapt na de fles en daar geen last van heeft. echt alleen de middag is dat en begin avond. dan wil ze ook niet in haar bedje of wipstoel of box als je haar erin legt gelijk huilen en alleen op schoot is dan goed genoeg. vaak zit er dan een boertje dwars soms wel een uur na de fles pas. verder doet ze het goed, drinkt redelijk. de fles van 6 uur wil ze vaak niet zo veel dan drinkt ze tussen de 30 en 50 maar de rest van de flessen gaan vaak beter. en lachen dat doet ze ook echt al regelmatig zo lief

18. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Cas draagt een romper zonder mouw met een driekwart broekje en T-shirt met korte mouw. Als we naar buiten gaan vestje en sokjes aan. S nachts een romper met lange mouw of een romper zonder mouwen en dan wel eendun pyjamaatje

19. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij heb ik hier dan te maken met een kacheltje hihi. Ze ligt 's nachts in een romper zonder mouwtjes. De lakens trapt ze nog steeds weg en het dekentje hebben we al een paar weken geleden eraf gehaald. Het is hier 25 graden op de slaapkamer. Gisteren had ik haar lange mouwen romper aangedaan met broekje, maar tijdens de wandeling over de markt met het zonnetje erbij was ze 'overhit' en heb ik alles uitgedaan en heeft ze in haar luier onder het lakentje gelegen en toen was het weer goed!

Vannacht lag ze weer met haar beentjes vast tussen een spijltje van haar wiegje. Straks ff opzoek naar een dun slaapzakje. Iemand tips? Ik heb gehoord dat de slaapzakjes vd Wibra ook erg fijn zijn.

X

X

20. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Herkenbaar! Volgens mij staat het op borstvoeding.com ook ergens dat het inderdaad raar kan ruiken en smaken maar het is gewoon goed en je hoeft het niet weg te gooien.
    Even kijken op die site en zoeken naar invriezen ofzo

(typ dit even gauw want ben op vakantie en heb even kort internet)

Deel Deze Pagina