Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Heerlijke gehad. In Duitsland in een hotel. Kids hadden vermaak en we hebben echt genoten. Wel op tien verschillende plaatsen gevoed haha!

2. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Baby gym: ik denk dat je zelf wel ziet of je kleine er aan toe is. En zo lang je ze er geen uren onder laat liggen kan het weinig kwaad denk!

Draagzakken zag k veel in artis gisteren en begin het steeds leuker te vinden. Jammer dat ze zo rete duur zijn... :(

Vandaag even naar prenatal geweest en heb een slaapzakje aangeschaft. Maatje 70 voor nu groot zat. En een super grappig pyamatje met dezelfde hond als m'n ouders hebben. Ook een regen hoes van dooky, handig ding!

3. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Welkom terug Ingeltje! Fijn dat jullie het leuk hebben gehad en dat je allround 'voedster' bent :)

Beertje, ik kende die regenkap niet van Dooky, wel zo'n Dooky tegen de zon. Maar ziet er handig uit! (Lang leve Google haha)

M'n kleine Joep heeft gister een beetje een regel dag of clusterdag gehad (10 voedingen en veel huilen) maar nu 5 u tussen de laatste voeding en nu! Ik doe dus een dansje nu :)

Vandaag is m'n liefje jarig dus wordt vast een leuke dag!

4. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Zo... Flesje zit er weer in, we kunnen weer verder slapen!

Vind dat "friemelen" wat hij doet tijdens en na het drinken met zijn handjes toch zo schattig! Weet niet of jullie kleintjes dat ook doen, maar het is btje vergelijkbaar met het stampen voor een lekker plekje/stimulatie wat katten doen.

Maar goed... Slapen dus. Truste!

5. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Jaa lief is dat he! Ik geef altijd een vinger tijdens de voeding en dan knijpt ie die helemaal fijn en met die ander gaat ie een beetje open en dicht beweging maken. Schattig ♡

6. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Maggi ik heb de grijze omdat dit de zomer versie is, deze zit niet zo warm omdat de stof dunner is.. Anders had ik ook de groene genomen! Vind ik ook mooi!

Vannacht heeft Lana voor het eerst doorgeslapen! Ben zo trots! Hoop dat ze vannacht weer doorslaapt en dat het niet eenmalig was haha..
    Ze heeft geslapen vanaf 23.45 tot 07.45 uur! Ik heb d'r wakker gemaakt omdat ze toch al half wakker was omdat ze speentje kwijt was..

7. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    De mama's waarvan de kindjes al langer slapen en die bv geven, hoe doen jullie dat? Staan je borsten dan niet op springen?

8. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Check! Ik ben ook altijd heel blij als ze leeg gedronken worden maar omdat hij er aan 1 dan vaak genoeg heeft blijf ik met een volle tiet zitten. En met kolven krijg ik er gewoon weinig uit :( ik denk dat het beter wordt naarmate er een vast ritme in de nacht komt. Nu is het af en toe doorslapen maar vannacht bv weer om 3.00 uur een voeding.

9. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Wat is het rustig vandaag!! Iedereen druk?
    Ik zie enorm op tegen de verjaardag van m'n lief vanavond en het huis vol met visite.. M'n humeur is nu ook niet op z'n best en dat is weer niet leuk voor hem, hij is jarig.. Maar er komen best wat mensen en dan is het voedingtijd en moet ik naar boven en dan heeft Joep meestal z'n mindere uurtjes.. Pff, sorry voor deze klaagzang maar ik zie er tegen op en heb het na weken kraamvisite wel gehad met visite.

Maar ik ga voor hem mijn best doen en probeer het knopje te vinden om m'n humeur om te buigen

10. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ben er wel hoor, heb alleen weinig tijd om te reageren.

bram zit nog steeds op om de 3 uur voeden. krijg het echt niet voor elkaar om over te gaan op 7 voedingen.. gaaaaappp

jossie; balen dat je je zo voelt, maar herken het wel. vind het al niet fijn als er savonds visite tot na 9 uur blijft omdat ik moe ben, bram idd zn huiluurtje heeft en je voeding moet geven etc.. laat staan als je een verjaardag hebt. knuffel!

hier moet mn man de hele week overwerken tot half 8. dus ben de hele week alleen met de kinderen. tis hier bijna spitsuur. dochter wil uit bed, de hond moet eruit en eten, wij moeten eten dus ik moet eten koken, bram wil niet slapen, ik moet de flessen nog uitkoken etcc.. hoe doen alleenstaande moeders dat?

11. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Pfoei, klinkt druk Senna! Pittig zonder je man! Knuffel terug!

12. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Sterkte Jossie! Ik doe bijna geen bezoek 's avonds. Laat staan dat je een verj hebt... Ik kruip vaak vroeg onder de wol;) Ben ook wel beetje klaar met bezoek... Hoop dat het mee gaat vallen voor je! Knuffel!

13. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Elize is vandaag bij cb geweest. ze groeit goed en is goed gekeurd.
    weegt nu 4160 bij 52,6 cm. volgt mooi haar eigen lijntje.
    ook heeft ze vandaag haar prikjes gehad.

14. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Ravi is helemaal goed gekeurd door t cb. 59,9 cm en 5960 gram! hij zat nog boven de bovenste curve :D. Maar alles is in verhouding dus t was prima.

Ah een hoop leuke uitjes en vakanties gepland bij iedereen, leuk! Zelf had ik een weekje weg in nl ook prima gevonden hoor, zie er ook wel een beetje tegenop. Mn ouders gaan ook mee dys dat scheelt. Alleen met zb 3en had ik niet aangedurft.

Goed om te lezen dat je in t openbaar gewoon hebt gevoed! Ik verwacht dat ik er in Spanje wel aab ga wennen, dan moet ik wel:).

Ik hou t even kort want lig helaas voor de 3e x met borstontsteking ziek op bed. Om de 2 weken is t eaak, bah!

15. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Jeetje jesz borst ontsteking voor de derde keer?! Heb je al eens contact gehad met een lactatie kundige? Misschien is ravi zijn techniek niet optimaal maar krijgthij wel ggenoeg binnen!

Ze schijnen in Spanje trouwens suprr relaxed te zijn wbt voeden en plein public :) dus dat gaat helemaal goed komen!

16. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Ben idd bij lactatiekundige geweest en laten zien hoe hij aanhapt en dat was allemaal goed. Bij t cb vandaag zeiden ze dat ik zelf een stapje terug moet gaan doen. Ergens weet ik dat ook wel maar vind dat heel lastig. Maar word nu wel gedwongen en rustig doen zonder ontsteking is toch een beter alternatief , dys ga t toch maar proberen

17. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Hmm ja kan ik me voorstellen! Maar is wel beter. Later is er nog tijd zat om druk te zijn! ;)

18. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Dat is naar Jeszss! Pijnlijk! En wat knap dat je steeds doorzet! En hij groeit goed zo te lezen.
    Hier is de verjaardag meegevallen gelukkig. Joep wilde om 19u drinken heeft daarna tot 22u nokkie out in zijn box gelegen en toen ging de visite weer netjes weg. Dikke prima!

Slaap lekker allemaal!

19. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Zo, ben ik weer even..

Alles is weer beetje op de rit hier in huis met E. Ze drinkt nu weer beter aan de borst, dus dat gaat goed, maar soms is ze wel verzadigd en soms niet. We hebben haar vd week ook een hele dag KV gegeven, kijken hoe dat ging. Nu doen we het zo dat ik haar eerst aanleg en dan kijken wat ze doet, wil ze nog meer dan geven we wat voeding bij.

Gisteravond heeft ze voor het eerst 6 uur tussen de voedingen gelaten, heerlijk, heb 4 uur kunnen slapen :D En daarna 4 uur ertussen dus weer 3 uur geslapen.. Kijken wat ze vannacht doet, ze heeft toestrx aan de borst gedronken (flink) en daarna nog 110cc KV :$ Onverzadigbaar melkmonstertje heb ik hier soms.. Rest vd dag was alleen op BV, dus misschien had ze nu wat extra nodig.

Na die 6 uur had ik wel erge stuwing, ik slaap op mijn buik..*auw* Dat zal wel ff wennen zijn als ze vaker door gaat slapen..

Waarschijnlijk was vorige week inderdaad combi van regeldagen en osteopaat (kon ze ook van slag van zijn) en honger.. Osteopaat lijkt goed geholpen te hebben met krampjes (80% minder ofzo), en honger hebben we nu ook opgelost, en regeldagen zijn btje voorbij..

Hier nu weer een lachend vrolijk meisje, genieten! :D

20. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Hi meiden,

Jeszss, balen zeg alweer een borstontsteking! Inderdaad maar een stapje terug doen.. Beterschap!

Leo, fijn dat het beter gaat met jullie meisje!

En veel meiden dus lekker naar Center Parcs, toevallig allemaal met de korting uit de Blije Doos;)? Hadden er ook nog naar gekeken haha!

Jossie, gelukkig maar dat de verjaardag meeviel. Nog gefeliciteerd met je lief:) Kan het me goed voorstellen dat je er tegenop zag. Ik ben zelf donderdag jarig en heb ook maar een miniclubje uitgenodigd deze keer voor s avonds op de koffie. En ook daar zie ik een klein beetje tegen op omdat Maud dan ook de meest onrustige uurtjes heeft.
    Maar, ik krijg als het goed is als gezamenlijk cadeau de Tripp trapp:):)

Hier gaat het ook wat beter met Maud:) Ze slaapt overdag iets meer, is minder onrustig en kan zichzelf ook wat beter vermaken in de box. We hebben nu sinds 2 weken fysiotherapie voor haar voorkeurshouding en het gaat echt al steeds beter en haar nekje komt duidelijk los. Ze vindt de oefeningen ook erg lollig, dus het is ook leuk om steeds te doen gelukkig. En wat kan ze al veel lachen en geluidjes maken, heerlijk:)

Zelf moet ik donderdag naar de uroloog, heel leuk op mijn verjaardag;) maar fijn dat het zo snel geregeld is, voor het blaasonderzoek. Moet nu een paar dagen precies bijhouden hoeveel ik drink en plas, lekker opvangen in een maatbeker dus steeds whahaa:D Straks meteen een doel voor een wandeling met Maud; een nieuwe maatbeker kopen;)

Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina