Thanks grumpy voor je pb'tjes ik denk er nog even over aangezien de instructie fmpjes over het knopen het redelijk simpel doen lijken en je dan niet met maten hoeft te hannesen
Sara, idd toevallig, jij ook alvast een fijne dag! Beertje, wij gaan dit weekend voor het eerst met Maud naar mijn familie in het noorden. Is bijna 3uur rijden, maar als ze lekker slaapt onderweg stoppen wij denk ik ook niet hoor. Maar stoppen voor een bakkie is idd ook een goede reden haha!
Thnx voor jullie tips mbt de bultjes! Ik smeer er nu gewoon de "classic Vaseline" op, het gaat 'n beetje op en neer; de ene x zijn ze meer aanwezig dan de andere keer. Maar Maggi ik zie ze niet verdwijnen als ik erop druk......?! Leuk die vakanties allemaal!!! Wij gaan in november 'n weekje naar Erperheide in Peer (B). Ook centerparcs, via de blije doos! Lekkere luxe huisje... Ben benieuwd! Schijnt een fijn park te zijn met babytjes, al is dat volgens mij bij ieder CenterParcs wel een must. We hebben inderdaad getwijfelt tussen Vossermeren en Erperheide! Maar schijnt dat in Erperheide de huisjes vernieuwd zijn..... dus uiteindwlijk toch daar voor gekozen! Overigens ligt Erperheide 'n klein uurtje rijden hiervan vandaan; heerlijk dus! Vraag me indd ook af hoe het met de "stille" dames is... Zullen ze geen zin meer hebben, dit nieuwe forum gemist misschien, of..... Zal er wat anders aan de hand zijn?!! Jarigen alvast gefeliciteerd!!! Bijzonder... Eerste verjaardag als mama! Mijn vriend is volgende week maandag jarig; iemand nog een leuk cadeau-idee van ons meisje voor haar papa????? Hier net de eerste voeding van vandaag erop zitten (laatste was om 23:45 gisteravond!) en nu nog heel even 'n uurtje tukken...... Heerlijk! Fijne dag allemaal lieve mama's! Xxx
leuke cadeautjes voor papa;s euhh ik heb wel eens via simply colors een jurkje besteld waarop stond ; dewi loves papa (met een hartje dan he) en voor afgelopen vaderdag had ik daar een broodtrommel besteld met ; nr 1 papa. was erg geslaagd. linie; ben benieuwd hoe het zal gaan in de auto. hier alleen ervaring gehad met dochter en die krijste altijd in de auto. hoop dat bram dat niet gaat doen op lange stukken, maar tot nu toe nog niet geprobeerd. bram zn voedingen gaan beter. zit nu op 7 voedingen per dag. mn man had gister de laatste om 12 uur gegeven en toen kwam hij om 4 uur vannacht en vanochtend alweer om 6 uur. niet voor de fles denk ik maar zuigbehoefte en dat schiet niet op want hij houd zn speen niet in. dus hem maar bij ons in bed gelegd zodat ik continu de speen terug kan geven. en dan slaapt/jengelt hij nog wel een uurtje door zodat het flessenschema weer klopt vanmiddag gaan ze naar s.moeder dus ik ga even shoppen voor kleren voor mn dochter, voor bram en misschien voor mij. heb vandaag mn oude spijkerbroek weer aan !!! helemaal happy. al heb ik wel lovehandles dus heb er wel mn zwang.tshirt over aan. volgende week begin ik met zwemmen, tenminste als ik niet meer vloei maar ik neem aan dat het dan toch wel eens klaar is! menstruatie wordt langzaam aan minder, tis nog steeds veel voor mijn doen maar ja volgens de verlos kwam dit vaak voor, alleen als het langer als 4 dagen zo heel erg was moest ik terug bellen.
Zucht en gaap... Hier een vreselijke onrustige nacht achter de rug. Bram kwam om de 2 uur en was ook gelijk klaar wakker, ogen open, lachen en zwaaien met armen en benen. Fijne is wel dat hij er niet bij huilt, alleen toen hij rond 4u kwam voor de fles. Ik heb hem veel op m'n buik gehad en met hem in m'n armen voor hem gezongen om hem zo nog een btje op het fles schema te houden. Om 4u heeft hij die dus gehad, om 2 en 6 uur moest ik hem met de speen btje zoet houden. Voor zover dat lukt want ook deze Bram spuugt graag z'n speen uit Waar deze onrust ineens vandaan komt geen idee, hij is wel wat snotterig hoorde ik, misschien is dat het. Hopelijk gaat het aankomende nacht weer beter en slaapt hij wat langer door. Zitten inmiddels bij toeval op de 6 flessen per dag dus wil dat graag ook zo houden als het lukt en ze dan stuk voor stuk langzaamaan van 120 naar 150 gaan ophogen. Ook nu slaapt Bram nog niet, hij ligt naast me op bed en lijkt errug wakker. Ligt hele verhalen te vertellen... Ik ga hem zo wel in z'n kamertje leggen zodat ik even kan douchen enzo. Moeten straks voor nacontrole naar de vk dus moeten we wel op tijd klaar zijn. Fijne dag vandaag meiden!
Ik heb Roodje en Masami allebei ook een privé bericht gestuurd met de link naar ons forum hier en de vraag of het goed gaat met ze. Zijn beide nog wel online geweest onlangs. We wachten het af! Missen we buiten deze meiden en Pinkster nog meer meiden al een tijdje?
liesjuh; brabbelt bram al? las dat al bij meer dames. lijkt me weer erg leuk. hier komt er nog niks uit, ligt alleen een beetje te kijken als hij wakker is. maarja, gecorrigeerd zou hij pas anderhalve week oud zijn..
Senna, het verst dat we tot nu toe met Maud zijn geweest was vanuit Breda naar vrienden in Utrecht, toen heeft ze heerlijk geslapen, dus hopelijk dan ook!! Wat goed, je spijkerbroek weer aan!! Jij had toch ook een keizersnee gehad? Bij mij lukt het nog steeds niet met de zwelling helaas... Plezier met shoppen. En hier ook een brabbelend meisje, zó leuk Liesjuh, ben ook wel benieuwd naar Kleinmonster en haar kleine Wessel..
slapen s'nachts gaat hier goed. Elize krijgt om half 12 de laatste fles en slaapt dan door tot ong 6 uur. we geven nog steeds 7x een flesje overdag en cb was ermee eens dat als ze die ang niet altijd leeg maakt we ook niet kunnen verhogen en naar minder flesjes. maar met wat ze nu drinkt doet ze het goed. ze gaven ook aan dat ze omdat ze dus niet groot is een klein maagje heeft en er dan gewoon niet meer in kan. en we dus langer op meer flesjes met kleinere hoeveelheid blijven zitten. ach het maakt ons niet uit zolang ze het goed doet verder en dat doet ze. het is nu weer tijd voor een volgend flesje dus ik ga haar even halen en de fles geven.
Hey lieverds, Ik ben al even niet geweest, de nasleep van de bevalling heeft me helemaal uit mijn ritme getrokken. Ik geniet ontzettend van de kleine en mijn meiden, maar Devlin heeft nog niet een vast eigen ritme, nadat we dus uit het zkh zijn gekomen en dat is gelukkig alweer even. De ene nacht slaapt hij door en de andere komt hij 2x bv. Dan komt er nog bij dat we momenteel in heel financieel zwaar weer zitten wat een zware druk op ons legt. Hij doet het wel goed al mag hij dus allang naar de 150 ml per fles, maar hij heeft daar weinig zin in en blijft op de 90 tot 120 ml zitten en komt dus ook vaker dan de 5x die nu hoeven en dat is vermoeiend. Ik hoop dat hij vandaag begint dat zou alweer een boel schelen.
he masami fijn weer wat van je te horen. maar wat vervelend dat je zo uit je ritme bent en dat het financieel ook niet goed gaat rot hoor.. maar misschien dat het je helpt om af en toe even van je af te kletsen hier.. het wel meer mogen drinken met minder flessen en nog geen zin in hebben is heel herkenbaar. Elize is nog steeds geen reus en zij mag ook al naar minder flessen maar wil of kan dat nog niet ( cb dacht ook vanwege klein kindje kleine maag) drinkt meestal de 7x 90 ml niet leeg. mogen naar 6x 120ml maar daar is ze dus nog lang niet aan toe. soms wil ze maar 60ml en soms wil ze wel meer en drinkt ze toch een enkele keer de 120ml maar dat is pas 2x voorgekomen. over t algemeen drinkt ze rond de 75 a 80ml. ritme gelukkig wel , maar dat komt omdat wij haar ook gewoon wakker maken.
Zo, mannetje ligt compleet uitgeput na de fotoshoot te slapen dus mama neemt even tijd om uitgebreid te reageren. De fotoshoot ging echt super btw... niet gehuild, niet geplast of gepoept en heel goed in de camera gekeken. Kan niet wachten om de foto's te zien, 3 weekjes geduld nog! @Leo, die stuwing 's nachts omdat er langer tijd tussen de voeding zit wordt vanzelf minder. Ik word alleen nog regelmatig nat wakker als er te lang tussen zit maar heb wel minder last van de borsten. Wel lastig dat je niet weet of ze voldoende heeft aan de bv. Linie, heb niet helemaal meegekregen wat er is, maar lees dat het met je gezondheid niet zo goed gaat. Ik zal zo vast nog wel een berichtje tegenkomen van je. @Wensdroom, zielig als ze last hebben van de prikjes! Fijn dat de zetpil helpt, zal ze ook in huis gaan halen! @Senna, de vk heeft tegen mij gezegd dat de 1e menstruatie idd veel heftiger kan zijn dan een normale menstruatie. En dat je het weer kon vergelijken met het nabloeden na de bevalling. Maar dat zou alleen de 1e menstruatie zo moeten zijn. Detail is ook dat hoe langer de menstruatie uitblijft, hoe heftiger deze zal zijn omdat het slijmvlies langer de tijd heeft om op te bouwen. Moet er zelf dus niet aan denken hoe erg het is als het pas komt na een half jaar bv @Mamavananne, 62/68 van rompertjes. Maar als ze klein vallen echt al in 68. Kleertjes varieert nog. Broeken maat 56 gaat nog goed, truitjes maat 62. En die onzekerheid is hier heel herkenbaar hoor! Vind het moederschap zelf ook heel pittig en zeker niet iets wat voor mijn gevoel me heel natuurlijk afgaat. Maar hoor van iedereen om me heen dat het beter gaat worden en je jezelf de tijd moet gunnen om er gewend aan te raken en handigheid in t ekrijgen. Hier net zo'n gedoe met visite. Ik vond sws kraamvisite helemaal niks. Ik had altijd stress of het uitkwam met de voeding en wat als ze voor de deur stonden als ik nog aan het voeden was? En kolvengaat niet als je man werken is en je baby wakker. Was altijd compleet gesloopt. Vooral van de visites die dan ook nog kinderen meenamen die het hele huis overhoop haalden. Voor wat betreft verder weg, als ik met de auto zou gaan zou ik gewoon proberen te voeden in de auto. Dan zit je toch niet zo openbaar en kun je nog een doek voor het raam hangen ofzo. Ik vind het ook lastig, maar volgens mij moet je er gewoon doorheen en het een paar keer doen ofzo. @Jojo oh dat zijn wel heel verschrikkelijke nachten zeg, poeh petje af voor jullie! En het is enorm frustrerend als je niet kunt doen wat je wilt door je lijf. Sterkte en hopelijk gaat het snel beter! @Bloempje, hier ook heel veel last gehad van hittebultjes, zelfs onder zn haren en in zn nek en rug. Hij zat echt helemaal onder. Wij hadden een mobiele airco op de slaapkamer en als hij daar een uurtje in lag zag je het gewoon minder worden. De bultjes die hij nuheeft is gewoon babyacne volgens cb. @Liesjuh, zag al de foto van de draagzak op fb, staat leuk zo! Wordt het niet zwaar als je hem langer draagt? En goede tip van het nachtlampje, denk dat wij er ook een aan gaan schaffen. Zodra de lamp uitgaat begint R toch wel flink te kraaien. Hier slaapt hij nu de ochtendslaap in zijn ledikantje. De nacht ben ik nog niet aan toe . Benieuwd hoe het wennen bij jullie gaat, wel goed om dat in de vakantie te doen! Wauw lees dat sommigen echt ook al droomnachten hebben qua doorslapen, lekker hoor! Mij hoor je niet klagen, maar ben toch nog wel 2x minimaal een uur met een voeding bezig 's nachts. Vwb de stille dames, ik kan natuurlijk niet voor hun praten, maar ik zelf merk ook dat ik vaak tijd (en rust) te kort kom om achter de computer te gaan zitten. Het is heel afhankelijk van hoe mannetje slaapt overdag en of hij in bed of op mij slaapt. Het forum schiet er vaak bij in. Via telefoon lees ik af en toe wel tijdens de voeding, maar reageren vind ik zo lastig. Typen duurt zo lang dan. VInd het wel jammer, lees nu toch alweer handige dingen en ook fijn om te lezen hoe het bij jullie gaat. Geeft ook een eetje een referentiekader voor jezelf! Oh mannetje wordt wakker dus dit was mn lange verhaal voor nu, fijne dag allemaal!
Zo net weer terug van het cb en zijn eerste prikjes zijn binnen. Ah wat is dat zielig zeg.. hartverscheurend huilen dat ie deed! Kreeg er zelf ook tranen van... maar het is voor het goede doel. Verder is ie enorm goed gegroeid! Weer een boost voor de borstvoeding want je weet natuurlijk niet hoeveel hij drinkt. Maar hij woog nu 5615 gram en is bijna 59 cm. Nu lekker kroelen met hem want alhoewel hij zelf weer helemaal blij is wil ik hem het liefst de hele dag bij me hebben nu. Ik had ook gevraagd over het zwemmen en dat mag gewoon op geleide van cas natuurlijk. Niet te lang omdat ze snel afkoelen en als ze eruit komen dan gelijk afdrogen en in een badjasje of badcape doen. En even aan de borst of in het geval van kv een beetje water geven
hey ff een vraagje krijgt Elize haar prikjes laat of sommige van jullie juist vroeg? want Elize heeft eergisteren ook haar 1e prikjes gehad en is toch een maandjes ouder? of ligt dat aan het cb waar je naartoe gaat? lees nl overal dat ze de 1e prikjes met 2 maanden pas krijgen?
Hoi allemaal, Even kort van vakantie Hier gaat alles goed, wel druk maar drie kids en een reis naar spanje met de tent is druk Reageer volgende week uitgerbreider
Jij liep toch 2 weken overtijd? Dan is Bram nu dus 8 weken na uitgerekende datum en heb je misschien het 8 weken sprongetje
De eerste groeifase- rond 5 weken Je baby merkt dan dat er iets nieuws en vreemds met hem gebeurd en wordt hier erg onrustig van. De zintuigen maken in deze tijd een snelle groei door en de baby zal hierdoor van slag raken en meer huilen en aandacht nodig hebben. Voor de ouders is dit vaak een lastige tijd, ze begrijpen niet waarom hun baby dan zo onrustig is, hangerig, huilerig. In principe is het enige wat je op dit moment kunt doen is veel troosten, aandacht geven, wat de baby op dit moment nodig heeft. Zo'n mentale sprong of ook groei-fase genoemd duurt gemiddeld 1 dag tot 1 week, daarna stopt het en zal het huilen, hangerig zijn ook ophouden. Kenmerkend is dat na elk van deze mentale sprongen / groei-fases iets nieuws leert! Let dus na zo'n groei-fase goed op je baby en je zult dan opmerken dat je baby ineens meer dingen kan doen. Rond de 5 weken zal het dit waarschijnlijk kunnen: Beter zichtsvermogen, kan de ogen scherpstellen voor dingen die iets verderaf zijn De baby zal langer en meer gericht naar een persoon of object kijken Verandering van stof-wisseling: meer traanvocht komt los bij het huilen, het kan meer voedingsstoffen verdragen, waar het eerst gevoelig voor was zou nu kunnen afzakken Langer wakker zijn en meer willen spelen, wat actiever spelen Gevoeliger en opmerkzamer voor prikkels van buitenaf De tweede groei-fase - rond 8 weken De tweede sprong/fase volgt al snel op de eerste. In het vroege baby-stadium zullen de sprongen elkaar sneller opvolgen en naarmate je baby ouder wordt zullen deze verder uit elkaar liggen. Je herkent deze sprong doordat je baby slechter gaat eten, slapen, klampt zich aan je vast en kan ook eenkennig worden. Dit kan je als ouder zijnde veel zorgen, irritaties en onrust geven. Deze fase van hangerigheid/huilerig zijn duurt een paar dagen tot 2 weken, daarna zal het stoppen tot aan de volgende groei-fase. Je baby leert in deze fase nieuwe vermogens: hij ontdekt zijn handjes en voetjes en zal deze dus meer gaan bewegen. Ook heeft je baby nu meer controle over zijn gezichtsspieren en zal meer grimassen gaan gebruiken en bijvoorbeeld ook meer gaan lachen. Het brabbelen zal nu ook beginnen en hij zal zo ook met zijn stemgeluid je aandacht proberen te trekken. Je kunt je baby helpen om de vaardigheden die hij geleerd heeft verder te ontwikkelen: Varieer de omgeving van je baby: je baby kan na een tijdje verveeld raken om steeds dezelfde omgeving / objecten te zien. Leer je baby om een speeltje in zijn hand te klemmen. Reageer op de geluidjes van je baby en praat terug: zo stimuleer je je baby om te praten. De derde groei-fase rond de 12 weken Je baby zal weer hangeriger en huileriger worden, wat betekent dat het tijd is voor een volgende groei-fase. Voor veel ouders geldt dat met elke sprong de slaap-en voedingspatronen van je baby ontregeld raken, wat voor veel frustraties kan zorgen, zit er eindelijk een routine in deze patronen, kan het nu ineens weer anders worden omdat je baby ineens niet meer tevreden is met de routine en van slag is. In deze fase leert je baby om voor het eerst vloeiende overgangen te zien, horen, ruiken, proeven en voelen. Zijn hoofdje kan hij nu van de ene kant naar de andere kant bewegen en hij zal in de richting van een geluid gaan bewegen met zijn hoofdje. Ook kan hij nu beter slikken, wat eerder niet zo was, dit betekent dat je baby iets dikker voedsel aankan, denk maar aan pap in plaats van melk. Wacht je een paar weken meer, zo rond de 4e maand, dan kun je al met gepureerd voedsel beginnen Help je baby bij zijn nieuwe vaardigheden: Voer af en toe een gesprekje met je baby, zodat hij vaker geluidjes zal gaan maken Houdt speeltjes dichtbij je baby zodat hij aanstalten zal maken om deze vast te grijpen, wellicht zal dit ook gaan lukken, al is het wel met beide handjes. Laat je baby veel verschillende dingen vastpakken om ze te voelen: de materialen waarvan ze gemaakt zijn, de vormen, etc. Leer je baby om te rollen van buik naar rug of andersom Help je baby zichzelf optrekken tot staan of zit.
Op de site van het rivm staat dat kinderen rond de twee maanden worden ingeënt. Kan al vanaf 4 weken als er bv kinkhoest heerst. In principe worden de meestrn tussen de 6 en 9 weken ingeënt. Daarna is niet wenselijk en het maakt niet uit of je te vroeg of te laat bevallen bent.