Nou, hier ook eindelijk achter de computer, dus even wat meer tijd! Hier gaat alles goed. We hebben dus een leuke vakantie gehad, mijn ouders zijn ook een paar dagen geweest dus we konden zo alles goed verdelen. Kindjes heerlijk vermaakt en ik heb wel wat meer met Gijsje aan de zijlijn gezeten of op de hotelkamer, maar was prima. Gijs doet het goed! Heerlijk mannetje, lacht en maakt lieve geluidjes erbij. Maandag ook zijn eerste prikjes gehad, inderdaad heel zielig. Is die dag ook erg huilerig geweest, vooral 's avonds ontroostbaar en zo ken ik hem niet dus lekker een zetpil gegeven en dat hielp. Dicht bij me gehouden en zo kwamen we de avond wel door. Slaapt nog wel onrustig nu al 2 nachten, maar goed. Normaal zit ik nog steeds op 2 voedingen, soms een keer maar 1! Verder heb ik besloten om thuis te blijven. Ik werk in september nog 2 weken want dat rooster was al klaar. Daarna neem ik ouderschapsverlof op en dan is eind oktober mijn contract afgelopen. Ik denk niet dat die nog verlengd wordt aangezien ik dan nog 5 maanden verlof wil en dat werkt niet echt natuurlijk. Ik vind het heerlijk om thuis te mogen blijven met de kinderen. We zullen het financieel nét redden en anders springen mijn lieve ouders bij. O ik moet gaan. Tot later!
Wat een mooie keuze Ingeltje! Hier zit Sam vlgs mij al in haar 2e sprongetje. Officieel zou ze morgen 8 wkn oud zijn (ik ben 9 dgn later bevallen) Ze brabbelt en lachen doet ze steeds meer, gister kwamen er allerlei nieuwe geluiden uit haar wiegje, ik snel kijken: had ze een smile van oor tot oor Ook is ze meer hangerig, huilerig en overdag in d'r wiegje: ho maar Gisteravond bij me gedragen in de doek en toen sliep ze gelukkig. Vannacht heeft ze wel lekker geslapen in d'r wiegje. Merk echt dat ze weer anders is, dus lijkt me zeker wel een sprongetje. Linie: leuk die site natuurhuisje.nl Heb ook even geïnformeerd naar een huisje
Ingeltje, inderdaad fijn dat je die keuze hebt kunnen maken! Lekker van je prinsjes genieten en zij van jou Ja, leuk hè Grumpy! Zal goed voor je zijn, even er tussen uit!
hey dames ik kom ook weer even gluren jesz: wat rot van je borstontsteking lijkt me echt goed pijnlijk.. sterkte! grumphy: mooie draagzak hebben jullie ik zit te twijfelen om eentje aan te schaffen.. liesjuh: bij de action hebben ze ook nachtlampjes zag ik.. ik heb er eentje voor mijn zoontje daar gehaald.. hij moest en zou er een van cars hebben en die hadden ze daar maar kan de onrust van bram niet van regeldagen komen? of geef je geen bv meer? bloempje: oh dat lijkt me heerlijk zo een lange nacht! hier komt irisa standaart half 5.. of ze de laatste voeding nu om half 11 heeft gehad of half 12.. half 5 moet mevrouw haar buikje weer vullen senna: hier brabbelt irisa ook nog niet maar mijn zoontje deed dat ook pas vanaf 3maanden dus ik maak me geen zorgen de ene is eenmaal sneller dan de ander masami: rot dat je in een financieele crisis zit hoop dat dat snel weer beter gaat en dat je kleine man snel op de 150 zit.. en inderdaad wat wensdroom zegt.. misschien helpt het om hier ook wat vaker je hart te luchten *knuff* beertje: cas doet het goed zeg! en ik hoop voor jullie dat hij niet teveel last van zijn prikjes krijgt.. het blijft zielig de prikjes..ondanks het voor een goed doel is wensdroom: irisa heeft ze ook pas met 2maanden gehad.. ik denk dat het per cb verschilt.. maar ik heb me laten vertellen dat ze pas vanaf 2maanden er aan toe zijn? madchen: dat geloof ik dat een vakantie in de tent met kinderen druk kan zijn.. maar je hebt wel lekker weer of niet? in ieder geval fijne vakantie zo hier ook even mijn verhaal met hoe het gaat kinderen liggen lekker op bed te tukken ik heb me gister voor het eerst afgekolft en irisa uit de fles laten drinken om te kijken hoe zij het deed.. en begrijp nu waarom zij ook vaker komt.. want ze drinkt ongeveer 100 per keer.. en als ze meer drinkt spuugt ze ook vaker. volgens mijn moeder had ik dat ook als babyzijnde dus grappig dat zij het ook heeft. alleen wel vermoeiend soms ook zit ik nu in een soort dilemma. ik heb me aantal weken terug opgegeven voor een nieuw tvprogamma everybody loves joey.. waarin dj matsoe matsoe opzoek gaat naar een vriendin. ik ben uitgenodigd om volgende week op de castingdag te komen en te gaan speeddaten met joey. erg leuk.. maar hoorde dus vandaag dat het progamma zich gaat afspelen op ibiza. geen idee voor hoelang.. maar zit wel te twijfelen om alsnog aftehaken.. want ben bang dat het voor ongeveer 4 a 5 weken is. en zolang kan ik mijn kinderen niet missen en denk omgekeert net zo. misschien maar eerst de castingdag afwachten. voor de rest is het contact tussen mij en mijn ex erg stil en daar geniet ik erg van vind het heerlijk dat ik hem nu niet meer zo vaak hoef te zien en dat was het wel zo een beetje
Linie: ik heb een leuke gevonden, die niet te ver van ons vandaan is, m'n man heeft namelijk geen rijbewijs en ik red het nog niet om 1 uur te gaan autorijden. Even zo overleggen met m'n man en dan zeg ik: boeken maar Denk ook dat het goed voor me is, even lekker rustig in de natuur, lekker wandelen en in bad
Ingeltje wat fijn dat je de mogelijkheid hebt om thuis te blijven! Lekker he iedereen weg met baby! Heb er ook echt zin in! Ik hoop dat deze dag gauw voor bij is. Cas heeft best wel last van z'n prikjes. Nu slaapt hij weer maar als hij wakker is moet ie de hele tijd huilen. Zo zielig! Hij heeft nog niet echt verhoging vanmorgen was z'n temp 37.0 en net 37.2 dus wel iets stijgende. Heb vanmiddag toch de bykay draagdoek gekocht. En ik had hem al in een poging goed geknoopt cas vond het ook erg lekker om er in te zitten. Ik twijfel alleen over of ik zijn beentjes in of uit de doek moet doen. In de gebruiksaanwijzing staat dat de beentjes er pas met 3 maanden uit mogen maar hij is best al een flinkerd natuurlijk. Iemand tips?
Ik draag in een iets steviger doek maar beentjes er al uit. Zal even de link zoeken van YouTube filmpje waar ik mee knoop
Ohh die ziet er ook fijn uit! Dat is meer wat voor ons ook want ik heb het idee dat hij voor die kikker houding al te groot is. Nu inmiddels wel koorts. Om 18.00 38.5 en dus een zetpil gegeven. Nu gezakt naar 38 maar hij is nog erg hangerig en huilerig. Zo zielig!
irisa had vanavond geen zin om te slapen en uiteindelijk toch maar in haar bed gelegd en ik kom later weer terug om te kijken of ze goed ligt is ze voor de allereerste keer echt aan het duimen zo lief!
Bram brabbelt al een beetje ja, komt vaker nog niks uit als wel, maar het begint te komen. Meestal zie je hem je met open druk bewegende mond aankijken alsof hij hele verhalen wil vertellen, als er dan wat uit komt schrikt hij soms zelfs van zichzelf. Dat kan hij ook hebben als hij half wakker wordend hardop aan het lachen is... daar schrok hij vanmiddag ook van. Het lachen voor de rest is af en toe en zeker niet met geluid nog. Dan gaan we die toch ook even een berichtje sturen zo! Wensdroom Wij gaan ook pas definitief over op grotere en minder flesjes als Bram alles volledig leegdrinkt hoor. Vandaag ging het 's ochtens en 's nachts niet goed met het leegdrinken, die flessen gaan we dus zeker nog niet verhogen qua hoeveelheid. Gewoon doen wat goed voelt en gaat, minder flesjes en grotere hoeveelheden komen vanzelf wel ben ik inmiddels achter. En het verschilt ook enorm per kind, sommige kinderen blijven voor langere tijd gewoon op kleine hoeveelheden zitten. Zolang ze het dan verder qua groei enzo maar goed doen. Graag gedaan meis. Fijn dat je er weer bent, je hoort er toch echt bij hoor! Je moet ontzettend goed op je houding letten bij het dragen van zo'n kleintje, het wordt idd best zwaar na een tijdje. Maar zal ook wel wennen zijn denk ik. Nachtlampje echt doen, ben benieuwd of het bij jullie ook gaat helpen. Bram krijgt z'n eerste prikjes op 3-9, dan is hij 2mnd en 1dg oud. Madchen Fijn even wat van je te horen. Geniet van je vakantie en tot snel! Klopt, ik liep 2wkn over tijd, was 20-6 uitgerekend net als jij en ben 2-7 bevallen. Als ik alles wat jij post zo lees lijkt het er wel verrekte veel op dat hij idd midden in de sprong zit. Herken wel wat dingen, het aanhankelijke, brabbelen, lachen, niet willen slapen overdag. Waar heb je deze info uit gekopieërd als ik vragen mag? Moet ik mss toch het 'Oei ik Groei' boek gaan aanschaffen? En je gaat dus lekker fulltime mama zijn, stoer hoor! Ik ga vanaf oktober weer aan het werk, maar ben aan het rondkijken voor iets anders, het gaat namelijk helemaal niet goed met het bedrijf waar ik werk en de sfeer schijnt niet te harden te zijn begreep ik van collega's en inmiddels ook wat ex-collega's. Zwangernr2 Ik geef idd geen bv meer dus een regeldag zal het niet zijn, Bram zit waarschijnlijk in z'n 2e sprongetje. Wat grappig van die casting zeg, zou gewoon de castingdag afwachten, dan kun je daarna toch alsnog besluiten om het niet door te zetten als het idd voor zoveel weken op Ibiza is. Ik kan me wel voorstellen dat je daar geen zin in hebt die 2 ukjes te moeten missen. Wat een geweldige foto van de duimende Irisa zeg, ik had hem op FB ook al voorbij zien komen. Hier vandaag een onrustig dagje gehad, de onrust van afgelopen nacht heeft Bram gewoon lekker doorgezet. Hij wilde vanmorgen niet slapen, heb hem uiteindelijk in de wipstoel op de badkamer gezet zodat ik even kon douchen zonder dat hij bleef huilen. Toen hem een fles gegeven en naar de verloskundige geweest voor nacontrole, dat was allemaal verder helemaal goed en ze waren helemaal verliefd op Bram. Toen was hij goed wakker, gezellig en flink aan het lachen en brabbelen tegen de verloskundige. Ik dacht dat ik hem daarna eindelijk in slaap had in de wagen, maar dat bleek bij thuiskomst wel anders... helaas wilde hij de rest vd middag niks anders als bij mij zijn, ik kon niet eens naar de wc of het was brullen. Helaas kon ik er vandaag iets minder tegen aangezien ik de hele dag al met hoofdpijn en een verstopte neus loop. Vrees dat ik de verkoudheid van vl heb overgenomen, heb het op dit moment ook loeiwarm, voel een btje koortsig... mja, vl gaat straks wel de laatste fles geven, ik zal er toch aankomende nacht weer uit moeten. Dan had ik mss beter kunnen gaan slapen vast ipv hier een bericht te typen, maar dat lukte me niet. Gelukkig is Bram toen vl uit z'n werk kwam wel rustig in de box gaan slapen en na de fles ook in zijn ledikant. Erg frustrerend aan de ene kant maar ook wel fijn aan de andere kant dat vl hem wel zover kreeg dat hij wilde gaan slapen en even niet alleen maar bij mij wilde zijn. Ik zal Kleinmonster nog even een privé berichtje sturen om te vragen hoe het met haar gaat, van Pinkster en Roodje heb ik nog niks gehoord verder. Zou wel leuk zijn om van hen ook weer wat te horen, zo kunnen we het clubje mss nog een btje compleet houden. Fijne nacht meiden, hopelijk gunnen de beebjes ons een btje rust!
Liesjuh: ik ben erg blij met 'Oei ik Groei' ik heb hem gekregen en het is zo duidelijk en fijn, zeker een aanrader. Sam zit ook in een sprongetje en wil ook alleen maar bij mij zijn, dan is een draagzak/doek erg fijn. Deze sprong kan een paar dagen tot 2 weken duren.... Succes! Irisa: leuke foto, wat lief! En wat een gedoe weer met je ex laatst Leuk vd casting! Beertje: leuk die doek! Zielig vd verhoging van C, zielig Huisje is geboekt! We gaan dinsdag al! Thanks voor de tip vd site Linie. Zo blij met dit clubje! Leuke tips en ideeën en fijn om je hart te luchten!
Iiesjuh oei ik groei heeft ook een website als je het boek niet wil aanschaffen. Ik heb me daar aangemeld en dan krijg je mails als er sprongen aan zitten te komen Grumpy leuk! Lekker even tot rust komen met zijn drieën! Geniet ervan! Hier een redelijke nacht gehad gelukkig. C heeft goed geslapen maar wel erg licht want schrok vaak wakker. Nu is ml ook nog snotverkouden en niest en hoest veel. Maar ook echt bizar hard. Dus bij elke nies begon C even heel hard te huilen. Maar sliep wel snel verder.. nu geen verhoging meer. Hopelijk is het vandaag weer m'n vrolijke vriend!
Hey mama's! Hier al een tijdje niet geweest....zit niet meer zo vaak achter de laptop wat logisch is natuurlijk met een kleine erbij. Siem groeit super hij is bedat verdubbeld in gewicht. Hij was 2660 met de geboorte en is nu over de 5 kilo. Hij had vorige week zijn eerste inentingen. Hij huilde van tevoren en toen ie ze kreeg stopte hij met huilen. Je zou zeggen andersom hahah. De nachten hier gaan als maar beter, dit is de tweede nacht dat hij van 20.30 tot 5.00/5.30 slaapt, voor mij is dit gewoon doorslapen voor hem. Moet alleen even proberen dat hij zijn laatste fles nog wat later neemt.Hij krijgt nu 120+4 elke keer. Maar ja dat komt vanzelf. Hij is nu meer zijn duim ook aan het proberen, ook herkenbaar bij jullie? En hij poept ook goed, meerdere luiers per dag. Wij gaan een weekje weg in oktober met mijn schoonfamilie naar Brabant in een huisje van Landal, daar heb ik ook erg zin in. Ik mag 10 september weer beginnen met werken dus voor mij nog een kleine 4 weekjes vrij. Daarna 4 weken werken en weer 2 weekjes vrij, mooi rustig opbouwen. Siem roept weer voor zijn fles, iedereen een hele fijne dag!
Lieve dames, Hoelang van te voren halen jullie de melk uit de vriezer en hoe lang mag je dit dat gebruiken/bewaren in de koelkast? Wij hebben morgen de bruiloft van mijn beste vriendinnetje.... Ons meisje gaat logeren *Slik!*. Dus heb mijn voorraad melk in de vriezer staan. Vraag me dus alleen af hoe lang van te voren het eruit moet enzo.... Brrrrr vind het best spannend, zo'n dagje!!!!! Xx
Bloempje als het eenmaal ontdooit is moet je het binnen 24 uur gebruiken. Ik haal het in de loop vd ochtend uit de vriezer als ik het 's avonds nodig heb. Hoe laat ga je weg? Het ontdooit best snel vind ik, ik heb porties van 100 cc staan. Spannend hoor, de hele dag zonder Joes?
Heeeel spannend!! Ze gaat logeren bij goede vrienden, we hebben er alle vertrouwen in en dat gaat ook zeker goed komen. Maar toch... Die mama gevoelens he! We brengen haar rond 11:30 weg, om 12:30 moeten wij aanwezig zijn op de locatie. (Daggasten zijn we) om 14:00 uur is de ceremonie. Daarna gaan we haar even halen, tijdensde taart en champagne is ze er dus bij. Als ik haar terug breng naar het logeeradresje ben ik van plan zelf te voeden. Om 17:30 is het diner en daarna feest. Dus vanaf 17:00 tot de volgende ochtend is ze dan weg ja.... Spannend!!! Ik denk dat ik de melk dan maar vanavond eruit haal. Ik heb vanochtend nog 180cc gekolft, dat kan ze dan zaterdagochtend krijgen. Want dat staat gewoon in de koelkast en dat kan 5 dagen bewaard worden toch? Wat een geregel... Hoop dat ik alles heb en dat ik het met de voedingen goed doe! Ik heb voorraadjes van -50 en van 180cc in de vriezer. We bieden haar een flesje van 150 aan. Meestal drinkt ze rond 120-130. Dus als het morgen ontdooit is maak ik maar alle voedingen in porties van 150 klaar....... Poehpoeh...
@zwangernr2: ahhh dat deed v gisteren voor het eerst, althans dat ik het zag @bloempje: spannend maar wel even lekker weg toch veel plezier alvast! zo al lang niet bijgelezen...geen tijd en puf eerlijk gezegd met v. gaat het beter..vlg mij geen spruw meer maar darmkrampjes...gebruik nu sab simplex en werkt al vrij snel...je hoort haar veel scheten en boeren laten venkelthee werkte niet. straks maar ff naar de stad...althans als het weer een beetje mooier wordt...