Hier een kind wat zoet slaapt, maar de Mama die gewoon niet kan slapen.... Pfff ook best irritant... Onze kleine meid slaapt al va 22:30 op haar laatste maaltijd, dus dat is heel fijn! De jengeluurtjes zijn verplaatst naar de dag.
De hik was hier ook erg sinds de tepelhoedjes. I Ik ben aan de InfAcol beginnen om te kijken of hij zijn lucht beter kwijt kon. Het werkt! En boeren op schoot helpt ook. Zijn plaatjes van op Google
Wat hier vaak goed werkt is hem op het aankleedkussen tussen ons in leggen op bed. Pink erin en dan valt hij wel in slaap. Even zorgen dat je dekbed niet over hem heen kan dus kussen ter hoogte van jullie eigen kussens
Zo gaat dat bij ons ook prima Net een borst gekolfd en er kwam bijna 100 cc uit! Hij had al een borst gehad en hij dronk er ongeveer 60 cc van. De rest kan je zeker niet bewaren meer he?
Welke rest? Gekolfde melk kun je in de koelkast 24u bewaren als je het wil invriezen. Dus binnen die uren kun je de melk bij elkaar gooien en invriezen. In de koelkast blijft een voeding vijf dagen houdbaar Wat ik wel doe als ik meerder e voedingen bij elkaar doe idd dat tweede flesje eerst in de koelkast en pas bij elkaar als ze op zelfde temperatuur zijn. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kolvenenwerken - Bewaren van moedermelk
Beertje, volgens mijn kraamhulp wel, als je het daarna in de koelkast zet en later verwarmt met de flessenwarmer. Dus niet als het al verwarmd is geweest. Snap je me nog? Hier een spooknachtje gehad. Lotte kwam om half 4 voor voeding. Om 4 uur teruggelegd in bed. Ze bleef onrustig en tegen half 5 haar er weer uitgehaald. Ze bleef mopperig, ook toen ze bij me lag en ik haar nog wat te drinken aanbood. Uiteindelijk heeft mijn man haar om 5 uur mee naar beneden genomen zodat ik nog wat kon slapen, maar toen begon mijn zoon om 6 uur te roepen dat hij wakker was. Dus vanaf half 4 heb ik nauwelijks meer geslapen. Lotte daarentegen is beneden in een diepe slaap gevallen en wilde pas om 8 uur drinken. Mijn brost stond toen zo gespannen dat ze er bijna niets uitkreeg en ze viel weer in slaap. Ik heb haar dus maar in haar eigen bed gelegd en ze slaapt nog. ik ga maar eens kolven om mijn borsten rust te geven. Dit wordt dus een rustig dagje voor ons vandaag. Misschien vanmiddag even ergens een ijsje eten of naar de speeltuin.
O nou snap ik je vraag pas. Heb je de melk verwarmd gehad dan binnen een uur drinken en de rest weg gooien. Als je het gewoon op kamer temperatuur gegeven hebt kun je het wel bewaren
Hier ook een onrustige nacht gehad, mama heeft mss 3 uurtjes geslapen al met al. Bram bleef vragen om eten, heeft ook 2x gespuugd en hij heeft ook flink last van hik aanvallen. Zo zielig! Ik zou willen dat ik die van hem kon overnemen, hebben jullie tips wat je daar tegen kunt doen? Hopelijk heeft hij vandaag niet weer een regeldag want wil vanmiddag even naar m'n ouders ivm de verjaardag van m'n moeder. Maar als Bram ook vandaag weer de hele tijd aan de borst wil dan zal ik toch thuis moeten blijven... Dinsdag komen ze hier van het CB, ben erg benieuwd of Bram inmiddels op of boven z'n geboortegewicht zit. Als dat niet zo is ga ik denk ik (gedeeltelijk) stoppen met bv en bijvoeden met kv. Ook om mezelf wat meer rust te gunnen als papa door het geven van KV de fles kan gaan geven op sommige momenten. Nu komt het voeden allemaal op mij terecht en dat vind ik wel zwaar moet ik zeggen! Bram heeft al sinds gisternacht 2u geen poepbroek gehad, ik ben zo benieuwd wanneer hij ons er weer met eentje verrast. Die zal dan wel van z'n enkels tot z'n nek gaan zitten...
Grrrr... Waarom lukt het nou niet om een foto te plaatsen met m'n telefoon? Uploaden gelukt en dan kan ik hem niet meer vinden. Helaas... Dan geen verse foto van mijn hikkende zoon voor jullie.
Yes, iedereen slaapt hier weer, dus ik ga ook nog even m'n ogen dichtdoen. Kom straks terug om beter te reageren!!
Hihi, als wij Pim zittend laten boeren, dan lijkt hij op de paus haha. Paus johannes, in z'n latere jaren hahaha!! Ik kom dan ook niet meer bij als hij zo zit.
Ja ik had zeg maar die 100 cc rechtstreeks uit de borst in de fles en gelijk gegeven. Daar bleef 40 cc van over dus ik vroeg me sf of je dat dan ook in de koeling kan bewaren aangezien hij al 'verontreinigd' is door het drinken misschien? Nu voor de zekerheid maar weg gedaan. Liesjuh Cas heeft ook heel veel de hik, volgens mij is ie veels te gulzig ik geef hem vaak een slokje toe dan verdwijnt het vaak wel. En boeren duurt hier ook vaak wat langer. Zittend op schoot of hangend met zijn buik op m'n onderarm wil ook wel vaak helpen. Vanmiddag komt mijn oom een newborn foto shoot maken. Had al een ossr mooie voorbeelden gezien! Ben benieuwd!
Wat leuk, we zijn bij het mama topic beland! Nu alleen jij nog Zeester! En wat heerlijk dat alle kindjes redelijk gezond zijn, vond dit zelf toch wel even spannend na de geboorte! Hier sinds woensdag zonder kraamzorg. Heb een erg fijne kraamzorg gehad maar vind het ook wel heerlijk om mijn eigen huis weer een beetje terug te hebben. Wel zijn afgelopen dagen omgevlogen. Weet niet waar de uren iedere dag blijven... Ik kom er ook gewoon nog niet toe om mijn laptop aan te zetten, daaromnu toch maar eens een reactie via mijn telefoon. Qua voedingen zitten we op de 6-7 voedingen per dag van 120ml. De tijden zijn erg wisselend en een beetje afhankelijk van hoeveel uur hij er 's nachts tussen laat. Helaas dit het na zijn avond en nacht voeding vaak anderhalf uur voordat hij in slaap valt dus mijn eigen nachtrust schiet er aardig bij in. Ik ga dus nu even snel proberen een uurtje te slapen voordat het volgende bezoek alweer komt. Fijne zondag allemaal!
Alle mama's en kindjes lekker vd zon aan het genieten? Wij zijn bij m'n ouders op visite ivm de verjaardag van m'n moeder en lig nu even op hun bed Bram te voeden.
Kunnen jullie me even moed inpraten? Ik zie ineens zo tegen de bevalling op...ik ben zo bang en ik kan niet verklaren hoe het komt
Och meis toch, dikke knuffel voor jou! Je kunt het dat weet ik zeker. Komt wel goed schatje! *schuift Zeester een glaasje Roosvicee toe.
Kan me goed voorstellen dat je er flink tegen op ziet MAAR het is ons ook gelukt en het gaat jouw ook zeker weer lukken. Je kan het! *schuift voor de zekerheid een heel pak roosvicee jou kant op *