Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmey

Kimmey Bekend lid

23 mrt 2011
    825
    449
    63
    Vrouw
    Mama en Vogelkweker
    In Mijn Huisje :P
    Hier een slechte nacht gehad door de entingen. Normaal slaapt Roan van 00.00 tot 06.00 maar nu werd hij om het half uur mopperend wakker. Ik was hier al bang voor aangezien hij gistere 38,5 graden was en mij 2 keer in 5 min had onder gespuugt nadat hij was gedoucht.

Roan blaast de hele dag door speeksel belletjes...is zo grappig om te zien.

Verder gaat het hier goed ik heb nog steeds geen spijkerbroeken aan alleen met de fotoshoot gedaan..maar het zit nog steeds niet lekker op het litteken.
    4 sept is mijn verlof voorbij alweer. Ik had er nog 3 weken vakantie achter geplakt maar dit kwam niet uit om mijn werk?..ik had geen opvang dan nog. Dus beetje probleem nu werk ik 16, 17 en 23 September van 07.00 tot 13.00 en mag Roan meenemen en hoef alleen kantoor werk te doen. En heb dan mijn 3 weken vakantie.

Hier gistere ook zwemluiers gekocht want ik wil gaan babyzwemmen.

Fijne dag xxx

2. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Kimmey zielig dat Roan last had van de inentingen Elize heeft ook wat verhoging gehad bij de 1e enting en had pijn aan de beentjes waar de inenting is gezet. zo sneu. meestal is het van korte duur de last dat ze ervan hebben dus hopelijk gaat de volgende dag en nacht weer gewoon goed.

3. Kimmey

Kimmey Bekend lid

23 mrt 2011
    825
    449
    63
    Vrouw
    Mama en Vogelkweker
    Ja het is al gezakt en lijkt alweer wat beter te gaan..maarja wat paracetamol doet wonderen. Heeft wel door dat hij zijn benen niet moet strekken omdat het pijn doet :)

Vorige keer had hij er zo goed als bijna geen last.

4. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    @kh82, hoe is het gegaan bij de osteopaat? Heb je er baat bij? Wij gaan maandagavond voor het eerst daar naar toe. Hopelijk knapt J. Er wat van op, ben benieuwd!

5. Peetje2012

Peetje2012 Bekend lid

17 aug 2012
    666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grumpy, ik heb je een pb gestuurd :)!

6. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    liesjuhh bedankt voor je berichtje:

gatverdamme had een van de week een verhaal getypt en zoals jullie allemaal vast wel eens hebben gehad verkeerde knop en alles weg .

Hallo meiden,

het is hier heel hectisch geweest na de bevalling van wessel, ik zal proberen het allemaal zo kort mogelijk uit te leggen .

zoals jullie weten ben ik een maand te vroeg bevallen, waarbij bij wessel veel complicatie's waren maar ze zeggen nu ook dat ik in het ziekenhuis een zwangerschapsvergiftiging aan het ontwikkelen was, een hoop pech maar ze zeggen dat we ook geluk hebben gehad want als hij was blijven zitten had hij het waarschijnlijk niet gehaald.
    De eerste week was heel zwaar want hij verbeterde niet maar werdt ook niet slechter. Op donderdag kregen we een gesprek waarbij ze vertelde dat heel misschien de beademing op zondag er uit moch maar we moesten ons er niet aan vast houden. die dag mocht ik ook eindelijk buidelen!! ( ik had gelezen dat buidelen een genezende werking had maar ik wist niet dat het zo sterk was), want de volgende dag mocht de beademing er uit!! ( daar komen de tranen weer). hij kreeg nog wel wat extra luch met een snorretje, maar die kleine eigenwijs van ons trok hem elke keer los . met 1 1/2 week mocht hij eindelijk naar het ziekenhuis hier in de buurt.

met een week vertelde ze ons dat het snelle ademen te maken had met het herstel van zn longontsteking en dat de enige reden dat hij er nog lag eigenlijk de sonde voeding was. Dus hebben ze ons geleerd hoe wij dat moesten geven en met precies 3 weken mocht hij naar huis.

Ik vond het erg spannend nu moesten we alles zelf doen. Daarbij voelde het heel vreemd want het leven thuis was al weer een beetje opgang gekomen en in eens was er een baby bij. Ik heb nooit echt een kraamtijd gehad en die ging ik nu ook niet krijgen.
    We hadden of facebook kenbaar gemaakt dat hij thuis was en dat we bezoek mochten ontvangen, maar wel met wat regels.
    Ik wil echt niet klagen maar wessel is inmiddels bijna 3 maanden en ik denk dat we krap een kwart aan visite hebben gehad, verdeeld over de 3 maanden, en dit steekt me toch. Je bent trots op je kleine en ook al hebben we een slechte start gehad je hoopt toch dat mensen je kleintje willen komen bewonderen.

Elke keer als wessel bijna zelfstandiger zn fles leeg had, werd zn voeding weer verhoogt maar op 6 juli was zn fles leeg en op 8 juli zn sonde eruit!! Hij is niet van stapjes maar van sprongen. Wel moesten we zn voeding in de gaten houden, dus zn we begonnen met eerst bijna alleen maar fles, daarna verdeeld en sinds 2 weken volledig borst, dit hielt in dat ik hem voor en na elke voeding moest wegen. Dit was echt een strijd, want de kleine is een echte drift kikker en probeer die maar eens stil te laten liggen op de weegschaal terwijl hij honger heeft. Maar vanaf gisteren zijn we daar mee gestopt!! Ik hoef nu alleen nog smorgens te wegen om te kijken of hij wel aankomt.

Afgelopen week heeft hij 1 keer 7 uur achter elkaar geslapen s ‘nachts maar jammer genoeg was dit maar 1 keer en mag ik er rustig 2 keer per nacht uit.
    Hij heeft wel een beetje pech wat had vanaf zn geboorte tot gisteren een ontstoken oogje maar eindelijk is het over, verder heeft hij last van riflux waarvoor ik maandag naar de dokter ga want dit is niet leuk meer, en af en toe nog last van kramp. Het is een heerlijk vrolijk kind die als hij geen last heeft bijna de hele dag lacht en een hoop geluidjes maakt.

dit is in het zo kort mogelijk wessel:).

met mij gaat het redelijk goed, ze hebben bij mn in het ziekenhuis meerdere foutjes gemaakt o.a. niet netjes gehecht en er bleek nog een gaasje te zitten waar ik na 3 dagen pas achter kwam, ik heb daar net geen onsteking aan overgehouden. Verder heeft het hele traject, geen kraamtijd hebben en weinig kraamvisite ontvangen zn sporen achter gelaten.
    maar dat betekend niet dat ik heerlijk geniet van mn kereltje, misschien nog wel meer omdat ik weet dat het niet zo van zelfsprekend is dat hij er is.

ik zal proberen een beetje bij te lezen en het weer een beetje bij te houden.

om het slecht jaar mooi af te sluiten gaan we heerlijk 2 weken op vakantie naar gran canaria. oohh wat heb ik er zin in maar vind het ook erg spannend

7. Maggi

Maggi Niet meer actief

Kleinmonster wat fijn weet van jou te horen!
    Wat een verhaal he.. tranen in mijn ogen! En geweldig dat het uiteindelijk allemaal goed is nu! Wat een sterk mannetje is Wessel he! En een geweldige mama en papa heeft hij.
    Strakjes lekker met zijn drietjes genieten van jullie welverdiende vakantie. Heerlijk!
    Snap dat het steekt wat de visite betreft. Maar dan weet je gelijk wie er écht geïnteresseerd en vrienden zijn. Dat zijn er helaas altijd een stuk minder dan je hoopt. Maar gelukkig blijven de goede vrienden over!
    En wat een prachtige foto's! Wat een lekker eigenwijs koppie!

8. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    klein monster wat een mail. logisch dat je niet eerder tijd had te schrijven hier. maar wat een sterk ventje is Wessel en wat een geweldige ouders heeft hij. jullie hebben een vakantie wel verdient.
    leuke foto's hoe groot is Wessel nu?

9. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Kleinmonster Wat een vervelende start, maar gelukkig gaat het nu goed met jullie!
    Mooi mannetje! Heerlijk hè als ze zo lachen..

Hier een vraagje voor de dames die pampers gebruiken, wat vinden jullie het verschil tussen newborn, activefit, of babydry?

10. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    @menstruatie: hier nog niet gehad, geeft borstvoeding maar slik voor de zekerheid wel de speciale pil.

@slapen: de kleine slaapt nog heerlijk naast me en voel me nog niet geneigd hem op zn eigen kamertje te leggen, ik denk dat dat pas komt als hij snacht doorslaapt.
    Smiddags slapen we vaak samen en dan in ons bed :D. in zn eigen ledikantje wil hij niet en de wieg kan ik niet vast zetten en als ik hem daar in leg maak hij zich zo boos dat hij overdwars boven in ligt.

@Draagdoek: ja, ik heb er 1. van de week thuis alvast de doek geknoopt naar het dorp gereden en daar de kleine in de doek gevouwen, heerlijk.

@ kleding: in week 3 had ik mn eigen kleding weer aan en inmiddels ben ik -6 met mn begin gewicht van de zwangerschap.

@ gewicht kleine: wessel zit met alles gewicht, lengte en hoofdomtrekken 1 "lijntje" onder het gemiddelde maar dat wordt gerekend met een kindje die optijd geboren is. ik maak me hier niet zo druk om. hij heeft inmiddels rompertjes maat 62/68 en kleding 56/ 62.

@kolven: ik vond het echt niets, want het komt nooit uit of de kleine had net honger, visite, niet thuis enzz. nu kolf ik alleen savonds en smorgens de druk er af. ik produceerde 220 per kolf sessie en de kleine drink in een goede bui 130, dus ja dat was wel even zoeken naar de goede afstemming ( bijna borstonstekking door gehad)

borstvoeding fles: ik merk dat sinds ik overgegaan ben op volledig borst dat als we de fles aanbieden wessel mindere drinkt en er langer over doet/ mee speelt. Omdat ik een keuze had nam ik vaak de fles mee als we ergens op bezoek gingen maar ik probeer nu langzaam over mn preutzigheid/schaamte heen te komen.

poep:D: onze kleine heeft spuitluiers tot soms bijna in zn nek, heerlijk heb er zelf ook al een paar keer ondergezeten. Hebben jullie nog tips om de witte rompertjes schoon te krijgen?

ik ben begonnen bij pagina 107 en heb bijna alles bij gelezen maar ga nu echt de kleine voeden.

11. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Kleinmonster, geen dank en welkom terug! Zo kunnen ook de melden die jou niet op FB hebben weer wat van je meekrijgen. :)

Hier een mama die het even super spannend vind. Kleine man ligt al sinds 19u vanavond in z'n eigen kamer in bed. Ik wilde hem vanavond niet wakker maken voor de fles in de hoop dat hij zelf gaat komen dus ik ben vreselijk benieuwd hoe laat dat gaat zijn. Hij heeft om 17.45 voor het laatst de fles gehad.

Ik lig inmiddels ook in bed, de babyfoon vlak bij m'n hoofd zodat ik die direct hoor als Bram wakker schrikt. Dan zal hij ook echt een schone luier moeten want heb hem een maatje 1 omgedaan om 18u en die zal onderhand wel vol zitten verwacht ik. Hij heeft wel vaak 's avonds poep luiers, maar "durf" eigenlijk niet ff z'n luier te doen tijdens het slapen. Wil graag dat hij zelf wakker wordt. Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?

Ik ga maar proberen wat te slapen, vind het maar niks dat ik hem niet hoor ademen, omdraaien of geluidjes hoor maken.

M'n vriend heeft er aan z'n gesnurk te horen stukken minder moeite mee... (Maar die wordt sowieso nooit wakker van Bram)

12. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kort bericht: lig met Sara in het ziekenhuis. Koorts, geïrriteerd. Heeft antibiotica via infuus. Gelukkig geen hersenvliesontsteking.

13. Kimmey

Kimmey Bekend lid

23 mrt 2011
    825
    449
    63
    Vrouw
    Mama en Vogelkweker
    Kleinmonster wat een nare tijd zeg ! Gelukkig gaat het nu alweer stukken beter. Wessel ziet er heel goed uit ! Van het bezoek herken ik..en dat is idd helemaal niet leuk en heeft bij mij ook sporen achter gelaten.

Kaatje Jeetje wat schrikken ! Heel veel beterschap !! Dikke knuffel voor jullie

14. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Oh nee toch! Wat zielig voor haar (en jou natuurlijk ook!) Beterschap en knuffel voor jullie beide! Xx

Liesjuh: hier slaapt meneer rustig door hoor tijdens de verschoning. Ik denk dat ik beter slaap met cas op de kamer dan dat ik continu naar de babyfoon aan t luisteren ben haha. Dus voorlopig nog lekker dicht bij.

Kleinmonster: Poeh meid wat een verhaal! Maar war een pittig jochie is jullie wessel!

Kimmey ook jij hebt een heerlijk ventje en wat is ie gegroeid ten opzichte van zijn geboorte!

Hier nog een slapend ventje. Ik heb een avondje uit gehad met vriendinnen. Ikzelf heb hem om 18 uur gevoed, toen om 20.15 heeft ml een flesje gekolfde melk van 120 cc gegeven en sindsdien in diepe rust. Maar ik ga hem zo wakker maken want mijn borsten willen graag geleegd worden haha

Trust!

15. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    @Kaatje: wat zielig beterschap! knuffel voor jullie allebei.

@ slapen:Elize ligt al sinds een paar weken op haar eigen kamertje in het ledikantje. we hebben de babyfoon naast ons ( kan haar daarop zien, als ik wakker ben ) en horen natuurlijk ook maar dat lukt zonder ook wel want haar kamertje is recht tegenover ons. gaat heel goed en heb er ook geen moeite mee.

@Romers: misschien in de chloor schoonmaken, maar dat is wel erg drastisch maar je erg heet wassen dan zullen ze wel krimpen dan heb je er ook niks aan.

@draagdoek: Elize is maar klein( 52,6 cm en 4160 gram) ze draagt nu rompertjes maatje 56 en kleding 50/56 maar ik zou toch best een draagdoek willen proberen. niet een die moeilijk knoopt , hebben jullie tips welke fijn is en kan ze zo klein al in een draagdoek?

Manlief geeft Elize de fles maar ik werd mee wakker daarom maar ff hier te vinden om zo dadelijk terug te gaan en veder te slapen tot morgen ochtend een uurtje of 6 of 7 als Elize de volgende fles krijgt.

16. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Welkom terug kleinmonster!! Wat een prachtventje! En wat hebben jullie veel meegemaakt! Die vakantie klinkt heerlijk!

Kaatje, getsie! Sterkte! Hopelijk snel gezond en thuis.

Rompers.. Gelijk in een sopje met vannish maar dat helpt ook niet altijd. Biotex schijnt ook goed te helpen.

Beertje, goed dat je er lekker uit bent geweest! Hier voor het eerst 3u zonder kind, muziek gemaakt en m'n lief gaf de fles met mamamelk. Moest gewoon huilen toen ik weg ging naar was ook leuk en heb een biertje gedaan, heeeerlijk!

Kimney, wat rot dat je bijna moet werken! Blgh!

Grumpy, wat naar van je pnd! Wel goed dat je er op tijd bij bent en er goed mee aan de slag bent. Trots op je!

17. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Gatsie meis... Wat zal dat schrikken gewenst zijn. Sterkte!

18. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Wauw... Tot 4u doorgeslapen en nu na een fles weer in slaap. Alleen nu wel lekker bij mama in bed. Alhoewel ik denk dat hij in de wieg of z'n eigen bed ook wel weer had geslapen.

Hier ook babyfoon met camera, af en toe kunnen spieken is echt fijn hoor.

Ga snel weer slapen tot de volgende fles.

19. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    Goedemorgen lieve dames!

Even kort;
    Kaat; heeeel veel sterkte meid!

Hier 'n helse nacht achter de rug! Niet door Joes( geslapen van 23:00 tot nu), maar door mezelf..... Gisteren rond 20:00uur kreeg ik stekende pijn vanuit mijn borstbeen, richting opzij naar de ribben en dan doorstralend naar m'n rug. Dacht dat het kwam door het haasten en de bruiloft van de dag ervoor ( wat overigens super gegaan is met ons meisje!) en hoopte dat het weg zou trekken.
    Echter bleef het aanhouden en werd alsmaar erger. Om 23:00uur 2 paracetamol genomen uit wanhoop. Weet dat het mag bij bv maar doe 't toch liever niet! Daarna een warm bad (1e na de bevalling, had me daar iets fijners bij voorgesteld ipv met zoveel pijn!) en toen nog met een warme kruik in bed. Maar ik kon niet stil liggen, was daarbij ontzettend misselijk en kronkelde van de pijn! Om 03:00 getracht HAL te bellen, maar liggend op mijn zij, met een hand van vl voor op mijn ribben en de andere hand achter masserend over mijn rug, leek het wat beter te gaan.
    Maar helaas: uurtje geslapen en met wakker worden nog steeds dezelfde enorme pijn. Enorm misselijk, overgeven.... Dus om 06:00 de HAP gebeld. Moest paracetamol nemen en dan na 1,5 u kijken hoe et ging. Nou die paracetamol jeeft gister avond ook niets hedaan. Dus toen ik dat vertelde heeft ze een afspraak ingepland. Om 08:30 moet ik bij de dokter op de HAP zijn!
    Ben benieuwd....... Net borsten maar leeg gekolft, kan vl nu een flesje geven en zijn mijn borsten gelukkig helemaal leeg aan beide kanten!

Fijne zondag!

20. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Oei bloempje, dat klinkt niet goed! Sterkte bij de HAP, ben benieuwd wat het is!

Deel Deze Pagina