Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bloempje en Kaatje/Saar; wat een pech! :( hopelijk zijn jullie gauw weer de oude! Knuffel!

Liesjuh: lekker is dat he! 's ochtends je prulleke naast je hebben, heerlijk knuffelen en getrakteerd worden op mooie lachjes (en scheetjes hier).

Hier gaat het goed! Kolven gaat weer beter. Ik haal nu per kolfbeurt een voeding van 120ml. Misschien lukt meer ook als ik langer doorkolf, maar na 20-30 minuten heb ik het echt gehad. Vorige week had ik ook momenten dat ik maar 60-70ml kolfde. Dus hier heel happy mee! Ons meisje zit nu voor 3e dag op 5 flessen. Voor mij ook fijn dat ik iets meer kolftijd krijg tussen de voedingen door.

Gisteren geen krampjes gezien hier! Hoera! :)

Ik heb ook naar een draagzak gekeken en mij leek de manduca wel prettig. Maar 130 euro! Ik ben nog aan het bedenken wanneer ik haar precies zou willen gaan dragen. Buitenshuis doe ik alles met de kinderwagen. Kan me alleen voorstellen dat boodschappen doen in je eentje niet te doen is met kinderwagen en boodschappenwagentje. Hmmm.. twijfel!

Ik ga maar eens voor het ontbijt uit bed komen. We krijgen over een uurtje mijn schoonouders op bezoek en vanmiddag hebben we een babyborrel van de kleine van mijn neef (2 weken later geboren, ook een meid!).

Fijne zondag iedereen x

2. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Grumpy, wat naar van je pnd! knap dat je het wel aanpakt.knuffel

Bloempje dat klinkt naar. succes bij de HAP hopelijk kunnen die wat voor je doen! wel fijn dat de bruiloft goed ging met jullie meisje

Hier prima geslapen van 12 tot 6 uur en toen van 7 tot 9 uur. nu zijn we

3. Peetje2012

Peetje2012 Bekend lid

17 aug 2012
    666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meis, wat een heftig verhaal!! Poeh heb er tranen van in m'n ogen. Maar wat een prachtig mannetje zeg!! Dikke knuffel

4. Peetje2012

Peetje2012 Bekend lid

17 aug 2012
    666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow, wat heftig! Sterkte!!

5. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    Terug van de HAP;
    Vlgs de dokter was het de maag of gal-kolieken.
    Echter krijg je bij de gal pijn na het eten. Dat was gisteren niet het geval. Het kwam zomaar uit het niets. Dus tabletten gekregen voor de maag. Echter was de pijn om 08:30 een stúk minder.
    Eenmaal thuis op de bank, broodje met kaas en kopje thee. Even in slaap gevallen. Totdat ik net wakker werd; voel me precies weer zo beroerd als vannacht.... Pfff wat doet 't pijn!

Thnx voor jullie berichten!!! Xx

6. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Oh wat rot bloem! Misschien heb je wel galstenen? Komt ook vaak na t eten opzetten!

Hier de hele ochtend al een wakker jongetje. Beetje mopperen, dan weer kraaien het is een beetje jantje lacht, jantje huilt haha. Nu ligt ie in zijn wagen te spelen met de wagenspanner.

Kolven ging vandaag ook wonderlijk goed! Na de tweede ochtend voeding gekolfd en er kwam 180 cc uit! Dat mag ook wel in de krant haha

7. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Oh wat fijn als je naar 5 voedingen kunt zeg! Dan wordt het gevoel dat je alleen maar bezig bent met voeden denk ik ook een stuk minder of niet? Hier nog steeds op de 7-8 voedingen per dag. Geen wonder dat meneer zo hard groeit :D

Hoe was het bij je familie Linie? Best spannend he zo'n lange reis!

@Mamavan anne, oh das idd niet fijn als je zoveel melk hebt. Dat heb ik de eerste paar weken ook gehad. Kleintjes kunnen dan bijna niet drinken. Denk idd dat ik inmiddels goed afgestemd ben op de kleine. En probeer gewoon 1 voorraad per week in te vriezen, dan kom ik vast een hele eind!

Zeveren is hier ook kwijlen :)

Hier laat ik me eigenlijk door Ravi leiden. Maar sommige dingen als weten wanneer welke sprongetjes zijn, is natuurlijk wel handig :). En ik ben heel erg van de regelmaat, alleen de kleine niet. Dus kan het wel proberen maar dat heeft geen zin.

@Liesjuh vermoeiend als je vriend niet wakker wordt, hopelijk heb je nog wat geslapen! Hier maak ik me ook best druk met de regelmaat voor als ik weer ga werken. Dan moet er toch iets van een schema in gaan komen anders heb ik geen idee hoe het gaat lukken. Maar ik volg nog even de raad van de verloskundige, bekijk het de komende weken even, grote kans dat er vanzelf een regelmaat in gaa tkomen.

@Wensdroom hier is doorslapen al als hij 4 uur tussen de voeding laat. Dan ben ik al heel tevreden. Heel soms gunt hij ons 5 uur, als hij dan ook gelijk is gaan slapen na de voeding, dan is het helemaal geweldig!

@Grumpy dat is best heftig als je die diagnose krijgt lijkt me. Maar toch ook fijn dat je weet hoe het ervoor staat.

HIer ook geen tips voor fles Pinda, Ravi drinkt overal uit. Hebben wel de dr brown fles aangeschaft zodat hij er iets langer over doet.

@Kleinmonster wat een geweldige foto's van Wessel! Fijn dat je weer terug bent en wat een moeilijke tijd heb je achter de rug.

Sterkte Bloempje, klinkt heel pijnlijk!

Even een ander vraagje, heb nu al een paar keer in de spuitluierst wat slijmerige bloedsliertjes gezien. Dit is meestal als er veel krampen vooraf ana de luiers gaan. Kent iemand dit en moetik me hier zorgen om maken?

8. Kimmey

Kimmey Bekend lid

23 mrt 2011
    825
    449
    63
    Vrouw
    Mama en Vogelkweker
    In Mijn Huisje :P
    Bloempje de pijn die je omschrijft had ik dus ook in mijn zwangerschap 2 weken aan een stuk door met af en toe een pauze van 2 uur zonder pijn..bij mij bleek dat ik nierstenen en galstenen had en ben daar toen voor onder narcose geweest...nu moet ik mijn gal een keer laten verwijderen..
    Ik weet dus welke pijn je heb!! Bij mij duwde de kleine er ook nog eens lekker tegen aan! Bij mij hielp zitten in de douche onder een hele hete straal en rugmasseren door Vl en hete pitkussen op mijn ribben en borstbeen

Heel veel beterschap en hopelijk ben je snel pijn vrij want ik weet dat het mega pijn doet ! Dikke knuffel voor jou !

Ps. Bij mij kwam het ook zonder dat ik had gegeten hoor..zit er misschien een steentje klem..

9. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    bedankt voor jullie reactie's.

kaatjesbaby: sterkte met de kleine.

kimmy: jullie heeft het ook niet mee gezeten. hoelang heeft roan in het ziekenhuis gelegen? Hij lag er alleen omdat hij te vroeg was, en ze dan hun tempratuur niet goed kunnen regelen?
    hebben jullie ook weinig viste gehad?

bloempje: hopelijk werken de tabletten snel.

wessel had vanacht een leuke verrasing, ik ging hem verschonen maar wilde ze temp opnemen. Ik had hem al een schone luier gegeven steek de termometer in zn kont en hij schijt alles onder, termometer, luier en aankleedkussen. dus nieuwe luier en voor ik hem goed en wel om had scheet hij die ook onder, dus weer een nieuwe. Had hem even in zn bed gelegt om mn handen te wassen en een schik dat hij had.. dan moet je zelf ook wel een beetje lachen ook al is het 3 uur snachts.

aan de borstvoeding gevende moeders op hoeveel voedingen zitten julie per dag?

zijn er nog meer meiden die op vliegvankantie gaan met de kleine? ik vind het best spannend hoe het daar straks gaat. ik wilde graag de kinderwagen mee nemen maar nu blijk dat je voor de kleine 10 kilo in totaal mee mag nemen en alleen de kinderwagen + bak weegt 16 kilo als we ook een koffer mee nemen moeten we voor de kinderwagen 170,- enkele reis betalen :x. Heb nu op marktplaats een buggy gevonden die helemaal plat kan en waar ook de maxi cosi op kan, maar de persoon heeft nog niet gereageerd.

10. Kimmey

Kimmey Bekend lid

23 mrt 2011
    825
    449
    63
    Vrouw
    Mama en Vogelkweker
    Kleinmonster Roan is met 35+2 geboren middels een keizersnede omdat hij geen vruchtwater meer had en te klein was voor zijn termijn..hij is dus prematuur en dysmatuur. Roan heeft 2,5 week in het ziekenhuis gelegen. 1 week dichte couveuse voor temperatuur, daarna halve week open couveuse en daarna wiegje en toen hebben we gezegd dat we hem meenamen omdat hij al bijna een week in het ziekenhuis lag alleen nog voor zijn zondevoeding..we vonden het luiheid van de verpleging. In 2 dagen dronk hij al zijn flessen zelf en hebben we hem meegenomen.

Nu krijgt hij special flesvoeding en ijzerdrank omdat zijn ijzer voorraad niet goed genoeg is maar dat is bij de meeste pre en dysmaturen kindjes.

Wij hebben zo goed al helemaal geen visite gehad..denk in totaal naast opa en oma's dat we 12 mensen op bezoek hebben gehad.. De meeste familie is nog niet eens geweest..de meeste mensen die zijn geweest zijn collega's van Vl.

Wij zijn nog niet op vakantie geweest dus heb geen idee sorry maar lijkt me idd spannend!

Wat een humor in de nacht haha...hier gistere avond ook gehad met tempen..ook 3 luiers er door heen lol

11. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    kimmey: mocht jij wel gelijk buidelen? wat slecht, hier werdt juist door het ziekenhuis gezegt dat hij met zonde naar huis mocht maar heeft bijna een maand geduurd voor hij de fles echt leeg kom drinken hij was nog veel te zwak.
    Elke voeding duurde ruim een uur eerst fles dan zonde en kolfde ook nog alles af.
    Moeten jullie ook nog naar het ziekenhuis voor controle's? Hij groeit wel goed als ik het zo lees.

ja hier ook zo iets qua bezoek. Vriend snapt niet dat ik me er druk om maak, maar het voelt gewoon niet lekker.
    Mn tante heeft een camping in duitsland dus snap dat ze niet zo maar even kan komen, maar ze was heel erg bezig met mn zwangerschap en zei 2 dagen voor wessel geboren was tegen mn moeder dat het niet lang meer ging duren. Ons geboortekaartje staat op de bar en volgens me moeder verteld ze klanten over ons, maar wij hebben niets gehoord, geen telefoontje en geen kaartje en zelfs geen berichtje via facebook :(.
    ik heb wel eens gezegt en dat klinkt misschien vreemd, alsof we een puppy hadden opgehaald. het leven ging gewoon door en in eens was hij thuis.

we hebben jammer genoeg al vanaf het begin van de zwangerschap pech gehad. Maar ik geniet heerlijk van mn ventje misschien wel extra door dit alles.

12. Kimmey

Kimmey Bekend lid

23 mrt 2011
    825
    449
    63
    Vrouw
    Mama en Vogelkweker
    Kleinmonster ja dag na de geboorte mocht hij buidelen. Dit heb ik dus ook echt vaak gedaan want voor mij voelde dat als het enige wat ik voor mijn kleine mannetje kon doen.
    Roan mocht echt niet met sonde naar huis. Wij moeten idd ook voor controles nog naar het ziekenhuis geloof tot hij 4 is ofzo.
    Wij mogen 25 sept weer want dan zou hij 3 maanden corrigeerd zijn.
    Hij groeit idd goed dankzij de speciale voeding. Roan is ook echt een hongerlap zal wel komen omdat hij te weinig in mijn buik heeft gehad. Merk met sommige dingen dat hij echt jonger is zoals echt lachen doet hij nog niet. Maar met sommige dingen loopt hij echt voor heb je dat met Wessel ook?

Ik kan me ook echt druk om maken maar het heeft geen zin en denk dan dat ze het mooiste wondertje mislopen ;) maak herken echt wat je schrijft hier ook niks via fb, geen kaartje geen belletje..

Vandaag afscheid genomen van maatje 44 wat lijkt hij ineens groot !!

Wessel groeit ook goed zeg ! Op de foto's komt hij over als een heel vrolijk kindje :)

Hier genieten we ook mega van onze vent en proberen de zwangerschap maar te vergeten want dat was hier ook met nodige tegenslagen..

13. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    kimmey: ooh heerlijk dat heb ik wel echt gemist de eerste week, wij mochten hem alleen aan raken.

Ik heb geen idee tot hoe oud wij moeten maar ik denk ook zo iets. Wij zijn 26 augustus weer aan de beurt zn arts is nu op vakantie en dan gaan wij dus nu iets langer tussen, maar heb wel tussen door contact met het ziekenhuis. af en toe even overleggen over zn voeding, zoals het wegen enz.

Wessel is best wijs voor zn leeftijd hoor ik veel om me heen. hij is erg druk in zn bewegingen en met brabbelen. Lacht heel veel en soms lijkt het net of hij snapt wat je zegt. Hij wil overal bij zijn en het liefst in zn wipstoeltje zodat hij alles kan zien.
    Bij de echo's hebben wij meerdere malen gehoord dat hij al voorliep qua ontwikkeling daarom heb ik wel eens getwijfeld of ze de datum wel goed hadden, dus misschien dat hij daardoor iets sneller is. Daaraast denk ik dat bij jou kleine een hoop energie ook naar de groei gaat.
    Maar zn hoofdje heeft hij bv nog niet onder controle, hij zit qua gewicht en lengte nog wat onder het gemiddelde. Omrollen doet ie ook nog niet, al deed ie vanmorgen wel een poging op zn aankleedkussen. Ik probeer hem nu te stimuleren om speeltjes vast te houden.

maatje 44 oohhh wat klinkt klein.. Wessel zit inmiddels (nog wel iets ruim) in maatje 62.

We zijn bijna net zo lang zwanger geweest maar hebben een hele andere start gehad met de kleintjes. fijn te lezen dat het bij jullie ook goed gaat.

14. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kimmey en kleinmonster, kan het zijn dat er minder visite komt omdat ze jullie nog wat extra rust willen gunnen omdat de baby te vroeg was en niet meteen een goede start maakte? Dat ze denken, we laten ze nog even wat aansterken?

Hier is de meeste visite ondertussen geweest vermoed ik, maar de meeste kwamen toen de baby een week of 3 a 4 was, en nu komen de familie leden van verder weg nog in het weekend op kraambezoek. De eerste 2 weken hadden we amper visite omdat ik zelf door bi nog op bed lag, en dan mensen toch meer schrik hebben. In week 3 heb ik zelf aangegeven bij een aantal familie leden dat ik het fijn zou vinden als ze kwamen kijken, en dat praat dan wel snel de familie rond bij ons, dus toen kwam het op gang ;)

Hier heb ik de balen in, heb weer een koortslip te pakken, dus handen wassen, alles ontsmetten, opletten, extra opletten met voeden, geen kusjes geven, weinig knuffelen etc. Hopelijk besmet ik de kleine niet, maar het is wel angstig en voel me meteen schuldig. Terwijl ik er natuurlijk niks aan kan doen en mijn best doe om alles zo schoon en steriel mogelijk te houden..

15. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    @kleinmonster, wij gaan over 2 weken naar Spanje en nemen alleen de maxicosi mee, zonder onderstel. We hebben in Spanje zelf een wagen gehuurd. Kost ons 45 euro voor een week, dus veel goedkoper dan zelf meenemen en ook nog eens geen risico dat er iets kapot gaat!

16. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Hier ook geboekt weekje Landal park in Drenthe. wilde eerst maar paar dagen, maar omdat we het combineren met neven en nichten dag daar in de omgeving was wat langer voordeliger. over 3 weekjes gaan we.
    we hebben een speciale kinderbungalow geboekt scheelt iig een hoop meenemen. Nu al zin in.

17. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leuk dat er nog zoveel lekker op vakantie gaan. Wij gaan begin september nog 2 dagen/1nacht naar den haag maar zonder ons kleintje! Hij gaat dan voor het eerst bij opa en oma logeren, spannend! Maar vind het ook wel fijn dat we dan weer even quality time met zn tweetjes hebben, vind ik ook wel belangerijk.

Mijn banner loopt 3 dagen achter en wilde hem opnieuw instellen maar dan blijft ie op hetzelfde staan?!

18. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Bij pinkorblue.nl is de Manduca "maar" €85,- met gratis verzending op het moment. Daar heb ik de mijne ook vandaan. Echt een top ding!

19. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Niet de nacht door, B krijgt nu de fles. Maar van 21u-1.30u is ook best netjes toch?

20. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Liesjuh ja hoor is toch al heel wat uurtjes.
    Elize krijgt hier standaard om de 3 uur en s'nachts slaapt ze van 00 uur tot 6 uur. we bouwen er dus zelf een ritme in al ben ik het ermee eens dat je ook zeker naar het kindje moet kijken. als ze bv nog niet lang slaapt schuif ik de fles wel een uurtje op.
    maar ze krijgt nog steeds 7 flessen omdat ze nog steeds niet veel en vlot drinkt.al gaat het wel weer wat beter en begint ze weer wat meer flessen redelijk richting leeg te drinken.
    als ze dit deze week zo volhoudt denk ik dat we van t weekend eens gaan proberen naar 6 flessen te gaan.
    iig na de bruiloft pas en die is vrijdag.
    want mocht het dan wat moeizaam gaan dan zitten mijn schoonouders daar niet mee
    want die passen op haar vrijdag en ze slaapt bij hen van vrijdag op zaterdag.

Deel Deze Pagina