Linie, snap dat je daarvan schrikt als er ernstig uit komt! Gelukkig doet ze doe oefeningen geweldig, dat gaat zeker helpen! Pas na 4 maanden groeit de schedel weer aan dus je moet nu niet bang zijn als je geen verbetering ziet; het gaat er nu alleen maar om dat het niet erger wordt! Dus oefenen oefenen oefenen en dan komt het echt wel goed! Bij T is de afplatting maar mild. De voorkeurshouding is zo goed als weg en zijn hoofdje is nu min of meer symmetrisch doordat hij veel op de andere kant ligt. Zijn spieren zitten nog wel vast aan die kant. Daar doen we nu veel oefeningen voor. Maar het is binnen een paar sessies al zoveel verbeterd! Gaat bij jullie ook zo zijn, zul je zien!!!!
Grumpy; pffff heavy! Wat ben je een enorme doorzetter; je mag trots zijn op jezelf..... Hopelijk ondanks alles een fijne vakantie en even tot rust komen! Wensdroom; erg leuk gemaakt!!!! Moest iedereen 'n vogeltje maken of was de opdracht gewoon een wens? Erg toepasselijk, zo'n vogeltje in de boom dan. Mooi! Linie; kan me voorstellen dat je goed geschrokken bent. Maar zoals ik van Maggi hoor, heeft zij een heel positief verhaal over de oefeningen etc. Heel veel succes met jullie meiske. Hier weer helemaal beter! Zo raar.... Zaterdag en zondag echt over de grond gekropen van de pijn, en maandag; overal vanaf!!!! Echt vreemd maar ik natuurlijk erg blij. Wel nog voorzichtig met eten geweest maar totaal geen last meer gehad. Ohjah, de eerste logeerpartij vrijdag is prima gegaan. Ons meisje heeft zich voorbeeldig gedragen en ook hier de hele nacht lekker doorgeslapen. Toevallig kwam het met de tijd van haar én de planning van onze dag heel goed uit allemaal; ik heb haar 3x zelf kunnen voeden. Enige nadeel: ik had voor de hele dag bv uit de vriezer genomen, plus eentje voor de nacht, mocht ze misschien op een vreemde plaats toch 'snachts wakker worden, plus een reserve.... Nou meer als de helft dus door de gootsteen weg kunnen schudden. Wowwww dat was balen, mijn vloeibaar goud... Maarja niks aan te doen, was al ingevroren en donderdagssavonds al uit de vriezer. Dus moest zaterdagochtend echt weg. Voor de rest verloopt het allemaal lekker hier. Ons meisje drinkt tussen 22-23 voor het laatst en komt dan smorgens tussen 7-9 weer ergens. Genieten dus. Overdag zit ze meestal wel om de 3/3,5 uur. Maarja, als ik daar een nacht door slapen voor terug krijg.... Ons hoor je niet klagen! Volgens mij zit ze nu wel in 't 2e sprongetje....; wat meer huilen en mama is alles! Ik vind het wel lekker zo... Alleen wel erg zielig als ze echt zo overstuur is ineens, uit het niets! Voor de rest 'n druk weekend voor de boeg; VL is maandag jarig. Dus vieren we zaterdag zijn verjaardag. Ivm een boel kindjes in onze vriendengroep/familie vieren we het extra smiddags. Nou neemt bijna niemand de kindjes mee.... (Ieders eigen keuze natuurlijk hoor, verplicht niemand!) Maar ben zo bang dat we dan nu een enorm lange dag krijgen. Dat ze vrienden om 16:00 uur komen en dan de hele avond blijven hangen.... Hadden we het dan maar gewoon savonds vanaf 20:30 gedaan, denk ik nu achteraf!! Achjah, we zullen zien. Hier vandaag weer ongesteld geworden, JAK! Dacht dAr nog wel even vanaf te zijn met de bv, maar helaas..... En wat werken betreft: 22 september weer beginnen... En ik zie er ZO tegen op. Nog niet op de eerste plaats om ons meisje weg te brengen. Dat komt helemaal goed, ze is in goede handen!! Maar ik moet mijn meisje wegbrengen om voor ander baby's te gaan zorgen. En dan áltijd 8 dagen lang werken.... Het staat mij zo tegen. Zal gedeltelijk wel weggenomen worden als ik weer bezig ben!! Truste, iedereen hier in diepe, diepe rust. (Behalve mama.... ) Xxxx
Bloempje de vraag was of iedereen iets wilde maken, een kaartje voor in de wensboom, voorbeeld was een tak of bv vlinder, enz.. ik vond dit wel leuk, mijn zusje heeft een vlinder gemaakt met ecoline gespat en mijn moeder een uiltje van papier. er waren ook evt. kaartjes voor degene die niet zo creatief zijn op de dag zelf waar je dan je wens op kan schrijven. verder was t op zich wel lekker dat Elize bij de oppas was en het ging ook erg goed bij de oppas. en ik heb s middags ook nog ff lekker kunnen slapen. s avonds de generale repetitie met mijn zusje en nichtjes en met het vriendje van mijn nichtje op gitaar voor de bruiloft. we zijn gevraagd om bij de ceremonie te zingen en al weken aan het oefenen. gister dus in de tuin geoefend hoe het klinkt met microfoons enz.. net een echte band wel apart.. sta je daar ieder voor een microfoon te zingen en de man van mijn zusje het geluid achter zo'n regelkastje te bedienen. alsof we hele professioneel zijn.. haha ( wat we dus niet zijn) gelukkig ging het oké,dus komt helemaal goed vrijdag.
Bedankt voor je bemoedigende woorden Maggi! Fijn om te horen! En super zeg dat het met T. al zoveel beter gaat. Gaan wij ook voor
Lieve meiden! Bedankt voor jullie lieve en steunende woorden! Doet me goed! Gister was heel rot. Samen met m'n man en Sam naar de crisisdienst geweest, aangezien we in een klein dorp zitten was het nogal gedoe om naar Utrecht te komen. We dachten aan een taxi, een lange bus/treinrit zag ik niet zitten. Had maar weer 2x1,5 uur geslapen. Nu heeft de Mw. accommodatie waar we zitten aangeboden om ons met de auto naar het dichtsbijzijnde station gebracht en toen was 't nog maar 14 min met de trein. Zo lief dat er zoveel voor me gedaan word, maar ook heel moeilijk omdat ik altijd alles zelf doe. Eenmaal aangekomen bij het Altrecht was ik mega-gespannen, wat een stap om daar binnen te stappen... Ik heb een gesprek gehad met een SPV-er (psychisch verpleegkundige en psychiater in opleiding zat er bij om te leren) m'n man was d'r ook bij (gelukkig!) maar wat een naar mens, zat me mega te provoceren en wat een kenau zeg. Ik was zo op en kon echt bijna niet meer op m'n benen staan. M'n man vond dit ook. Als ik er wat van zou zeggen op dat moment gooien ze alles op de PND. Ik weet namelijk heel goed dat er dingen zijn waar ik aan moet werken, maar slaap is prioriteit 1. Daarna kan ik werken aan mezelf. Ik heb de pech dat m'n eigen psycholoog op vakantie is en de ha niet goed de situatie heeft ingeschat. Maar goed, uiteindelijk kwam daarna de psychiater wat een onwijs lief mens was. En empathisch was en ook zei dat het belangrijkste nu is dat ik moet slapen. Dus medicatie gehad, gewoon oxazepam. Voor overdag mag ik zonodig en voor de nacht iets hogere dosering. En ik heb GESLAPEN!!! Totaal 7 uur! Zo blij! Maar ook nog boos op hoe het verlopen is. Dat ik zo heb moeten vechten. Als m'n huisarts maandag dit al had voorgeschreven was ik nooit bij de crisisdienst beland. Eerst beter worden en daarna wil ik zeker nog een gesprek bij de huisarts en neem m'n man mee. Aangezien echt alles op de PND word gegooid. Het is weer een heel verhaal, maar moest het even kwijt. Vrijdag belt dat rot mens weer en volgende week een afspraak met een andere SPV-er, thank god! Die heb ik al ontmoet en zag meteen dat zij een veel 'lievere' mw is. Daarna gaan ze kijken wat het verdere traject word. Maar ik ga liever terug naar m'n huidige psycholoog, daar heb ik 3 september weer een afspraak mee. En ik was al goed op weg met doelen maken. Als ik weer beetje mezelf ben, kan ik weer reageren op jullie lieve meiden. Ik moet nu echt aan mezelf denken en m'n energie steken in m'n gezin!
Fijn dat je geslapen hebt meis! En denk nu eerst maar aan jou en maak je om ons alsjeblieft niet druk!
Grumpy, vervelend zeg dat je zo'n nare dame trof daar.. Gelukkig nu wel beter geslapen! En goed zo, denk maar lekker aan jezelf en je gezin meid! Sterkte!
Grumpy veel sterkte meis! Dames even een vraagje, ik lees dat men bij flesvoeding in de laatste fles johannesbroodpitmeel doet zodat de ze langer vol zitten. Kan dit ook in afgekolfde bv? Ik merk aan mezelf dat ik een beetje moedeloos wordt. Ravi hoeft van mij echt nog niet door te slapen, maar overdag standaard om de 2,5/3 uur voeden, in de avond komt hij om de 2 uur dus dan is het rekken met veel huilen erbij en 's nachts ook minimaal 2x. Dit in combi met de borstonstekingen die er telkens voor zorgen dat je lijf weer zo'n klap krijgt is slopend. En voor nu leg ik me er nog wel bij neer, maar hoe als ik straks moet werken? En dan te bedenken dat mn productie dan ws omlaag gaat omdat je meer doet, geen idee hoe ik dat ga bolwerken. Mijn lijf begint echt op te raken. En als het zou betekenen dat mannetje te weinig binnen krijgt maar dat is het niet. Hij groeit sneller dan snel dus hij doet het heel goed op de bv. Alleen mama wat minder. Hebben jullie nog tips? Ook om iets van regelmaat erin te krijgen? De enige regelmaat die ik nu heb is dat ik weet om de hoeveel tijd hij komt en dat het iedere dag anders is. Merk dat ik dat ook moeilijk vind om je eigenlijk niks kunt plannen.
hmm ben even aan het googelen en zie dat jbpm voor reflux is en dat heeft hij niet. Naja als iemand nog tips heeft, ze zijn welkom!
Jeszss volgens mij kan het gewoon in afgekolfde borstvoeding. Roan krijgt het ook maar niet tegen het spugen maar voor een voller gevoel en minder snel zijn fles leeg drinken. Jeetje Grumphy eerst aan jezelf denken hoor ! Suc6
Jeszs, heeft hij echt honger of is het meer zuigbehoefte en bij je willen zijn? En kan je niet bij het cb vragen of dat kan met het jbpm in je afgekolfde borstvoeding zodat hij misschien wat langer slaapt? Misschien kan je ook half kunstvoeding half borstvoeding doen bij de laatste voeding? Maar hun hebben daar vast ervaring mee bij het cb en weten vast wat het beste werkt en mag?! Anne komt ook steeds op andere tijden, maar die komt maar 7 keer op een dag. Waarvan 2x in de nacht. En ik ga er maar gewoon wat in mee, als ze zich meld met honger dan leg ik haar aan. En moedig haar wel aan om goed door te drinken. Ik heb een paar keer zuigbehoefte met honger verward en dan drinkt ze echt maar een heel klein beetje en laat telkens weer los. Nu bied ik dan een pink aan en hou haar dan lekker bij me. Wil haar niet laten clusteren, want mijn productie is nu al aan de grote kant met een goede tsr waardoor het al regelmatig in haar gezichtje spuit als ze loslaat omdat ze zich verslikt door de grote hoeveelheid wat er dan ineens uit komt.
Ja ik dacht ook dat het gewoon kon bij de moeder melk. En jbm wordt idd ook gebruikt om een wat voller gevoel te creëren. Een vriendin van me begon al snel de laatste voeding kv te geven en met drie maanden al de papfles. Wij zijn vanmiddag op na controle geweest bij de verloskundige. Nu echt alles afgesloten. Toch gek dat je daar afgelopen negen maanden veel geweest bent en nu is het gewoon klaar! Ze vond het een geweldig kereltje en hij gooide uiteraard gelijk zijn charmes in de strijd door te glimlachen als een malle haha. Lekker ventje. Ik heb gevraagd hoe ik het beste de bv kan afbouwen als ik weer moet werken. Hoe mooi ik bv ook vind, ik zie het absoluut niet zitten om op mijn werk te kolven. Ik zie me al gaan, in de verpleging is het altijd hectisch en er is nooit echt een half uurtje niks. En ik moet dus mijn collega's met mijn zieke patiënten opzadelen. Lijkt me helemaal niks en komt er nog bij dat ik dan op lesdagen in de wc zou moeten kolven. Super ranzig! Dus hoe jammer ik het ook vind, ga nu zoetjes aan afbouwen zodat we er allebei aan kunnen wennen. Hoe hebben jullie het afbouwen aangepakt?Vind het wel echt jammer maar aan de andere kant heeft ie wel al die tijd van m'n slagroom genoten...
Jbpm kan idd ook in borstvoeding. Wij gebruiken het ook al een paar weken. Net als wat kimmey zegt voor een voller gevoel en dat de fles niet te snel leeg is maar ook tegen spugen (al werkt dat bij ons niet zo, er komt regelmatig nog weer een halve fles uit) Wij gebruiken het in elke fles maar je kunt ook eerst proberen alleen voor snachts.
Beertje je zou ook nog kunnen kijken of je nog gewoon thuis nog af en toe een voeding kan geven. Bijvoorbeeld de laatste voeding in de avond ofzo. Of die rond 19u. Als je dan late dienst hebt gaat dat niet maar als je thuis bent wel. Volgens mij kun je dat qua productie best nog een tijd in stand houden.
Ja ik ben zowieso van plan om 's ochtends en 's avonds zelf te voeden. Vk waarschuwde wel dat de avond voeding vaak snel terugloopt omdat dan het minste wordt aangemaakt. Nou ik zie wel hoever we komen.
sorry van borstvoeding weet ik weinig van af. dus kan jullie niet helpen. vanochtend bij het cb geweest en bram woog 3850 gram en was 50cm. hij deed het heel erg goed. maar we gaan de laatste 2 voedingen op de avond wel naar de nutrilon forte. dus ben benieuwd of we er iets van merken vanavond. even spammen.
Wat een schatje!!!! Nog ff een vraagje: de verloskundige adviseerde als eerst de nacht voeding af te bouwen. Had iets te maken met het prolactine gehalte ofzo. Maar op internet lees ik weer dat je het best kunt beginnen met de middag of vroege avond voeding. Maar wat is nu wijsheid?
Helaas geen tips over afbouwen. Hier loopt het vanzelf iets minder. Ik wil juist graag doorgaan. Kolven gaat altijd wat moeizamer. Kolfde gisteren 120 ml en zou echt meer moeten hebben, minimaal 150. Nu maar weer frequent aanleggen ed. Zo maar uurtje clusterkolven.
Kaatje! Zijn jullie inmiddels weer uit het ziekenhuis? En wat mankeerde Sara nu? Kolven is hier ook drama. Vanmorgen echt een mega gestuwde borst maar ik krijg geen toeschiet reflex. Maar C had al genoeg gedronken dus ben echt een half uur bezig geweest voor 20 cc. Terwijl er volgens mij wel een liter in zat! (Zo voelde het tenminste )