Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja we zijn weer thuis. Ze hadden ons met infuus in het hoofd naar huis laten gaan met 1x per dag antibiotica. Het bleek echter geen bacterie maar een virus infectie. Ze heeft nu alleen nog een restje van een verschrikkelijk jeukende uitslag. Ligt de hele tijd te schuren met haar koppie. Zo sneu! Verder is ze echt weer de oude. Ik nog niet helemaal...

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Agh sneu!!
    Gelukkig knapt ze weer op en is ze weer lekker thuis

Beterschap

3. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    Tjee wat vervelend Beertje!!
    Ik heb ook geen tips wbt afbouwen, we moeten maandag naar het CB en wil het daar eens bespreken...
    Ik wil ZÓ graag doorgaan... Het gaat allemaal zo goed. Maar.... Van de andere kant; ik zie mezelf écht niet kolven in de gezinnen. Zie je het al voor je; ik het kraamgezin samen met de kraamvrouw kolven? Nee grapje natuurlijk, dat is flauwekul. Maar ik ga dus absoluut niét kolven au public....(vreemde gezinnen). En daarnaast: moet ik iedere keer in elk gezin weer gaan uitleggen dat ik moet kolven blabla. Als er iemand het Zal snappen zullen het waarschijnlijk wel kraamgezinnen zijn... (Denk ik?) maar dan nog.... Nee het gaat denk ik ech niet samen. Daarnaast hoorde ik dat de tijd die ik kolf, achteraf langer moet blijven in het gezin. Mijn werkgever wilt me de tijd wel geven voor te kolven, maar het gezin betaald de uren. En als ik dus 3 kwartier gekolft heb op 1 dag, en eigenlijk om 17:00 uur klaar zou zijn, moet ik dan tot 17:45 blijven!!!! Ja hallo... Als ik een hele dag gewerkt heb wil ik ook naar huis naar m'n dochter!
    Nouja... Zoals jullie lezen nogal een hekel punt, ik weet het nog allemaal niet.

Nog 1 ding; ik blij okt, nov en dec fulltime werken op papier, maar plan tussendoor mijn vakantiedagen. Dus na 2 gezinnen heb ik bijvoorbeeld 15 vrije dagen. Zou toch zonde zijn als ik daarvoor nu al helemaal ga stoppen want dat zijn dagen dat ik zelf volledig kan voeden.
    Achjah...... We zullen zien!!!!! Misschien loopt het allemaal ook wel van zelf los!

Xxx

4. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    Kaatje; denk aan je!! Bah... Zoiets willen we allemaal NIET mee maken!! Gelukkig is jullie meisje weer beter. Nu mama nog.... Xxx

5. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Welkom terug Kaatje! Waar heb jij nog last van? Snel opknappen!
    En 120 weinig? Ben trots als ik 100 kolf..:-/ maar doe dit smorgens tussen twee voedingen. Misschien dat dit nog meer gast worden in de toekomst. Ik hoop het want heb een dure dubbele kolf aangeschaft :)

Lastig bloempje met kolven straks in de kraamgezinnen inderdaad.. Maar je hebt er wel recht op hoor! Gek dat je dan langer moet blijven..! Maar snap dat je dit liever niet doet in een vreemd gezin. Misschien ochtend en avond voeding wel blijven doen? Hebben jouw collega's geen ervaring hier mee?

6. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ja bloem eigenlijk is het toch van de zotte dat er nog zo'n gedoe is rond kolven! Zelfs in nota bene de kraamzorg! Ik ga ook 'maar' 3 dagen per week werken. Blijven er dus 4 over om zelf te voeden... maar helaas kan ik mijn lijf niet instellen om op niet werkdagen mijn productie tijdelijk op te schroeven hihi

7. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Sneu zeg! Beterschap en even pas op de plaats maar nu. Knuffel voor jullie!

8. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thx!
    Ben niet ziek hoor, maar wel aangeslagen en doodmoe. Heeft me veel verdriet gedaan mijn meissie ziek te zien en te beseffen hoe ontzettend kwetsbaar alles is.

Kolven blijft lastig he? Ach, we mogen denk ik allemaal trots zijn op wat we al bereikt hebben!

9. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    En?

Grumpy Dikke knuffel voor jou! En concentreer je eerst maar op jezelf en je gezin, jullie zijn belangrijker!

Hoi Zeester! Fijn even wat van je te horen en tot snel maar weer

Wensdroom Wat goed dat Elize haar hoofdje al op kan tillen, als ik Bram zo op het aankleedkussen leg protesteert hij alleen maar, optillen lukt nog niet helemaal helaas

Kaatjesbaby Fijn dat jullie weer thuis zijn, wel sneu dat de kleine zoveel jeuk heeft

Nou... ik heb weer bijgelezen, zal morgen nog even weer wat uitgebreider reageren. Ga nu eerst maar m'n nestje opzoeken

10. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Wat een nacht!

M'n kind slaapt al vanaf 20u, althans... Toen ging hij naar bed, sliep rond 21.30 en kwam om 0.30 voor de fles. Die heeft hij gehad en hij slaapt er nog prima op. Werd alleen net even paniekerig "wakker", toen ik bij hem ging kijken lag hij hoog in bed met z'n hoofd tegen de spijlen en was z'n speen en knuffeldoekje kwijt.

Ik heb hem weer inclusief speen en doekje op de juiste plek in bed ingestopt en hij slaapt weer.

Papa ligt ook al sinds 23u luid snurkend en dromend, draaiend en weet ik veel wat nog meer doende naast me in bed.

Ik lig eigenlijk al de hele nacht wakker, ben doodmoe maar kan de slaap niet vatten deze nacht... Heb net even 30min liggen doezelen maar begon direct allemaal bizarre en enge dingen te dromen, gelukkig schrok ik dus wakker van Bram.

Ik ga ondanks alles toch maar aan poging 842926494025316 om te slapen beginnen. Bram komt ergens rond 5 of 6u ook weer voor de fles. Wie weet kan ik iig nog een uurtje slaap meepakken!

Gelukkig is het bijna weekend en is vl weer vrij. Vandaag extra rust pakken gaat toch weer niet lukken, dan vh weekend maar slaap inhalen.

Truste meiden!

11. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Nog een beetje geslapen liesjuh? Vermoeiend!
    Hier niets te klagen.. Van 22 tot 4 en toen weer tot 8. Heerlijk! Straks met de kleine en m'n schoonzus naar een strandje in de buurt. Zinin!

Kaatje, logisch dat je bent geschrokken! Doe je rustig aan?

X

12. KaatjesBaby

KaatjesBaby Fanatiek lid

7 okt 2012
    1.013
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lief Jossie, ik probeer het ;)
    Veel plezier!

Wij gaan met alle meiden en opa en oma naar de dierentuin.

13. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier alles weer goed bij cb
    59.8 cm en 5205 gr

Moeten wel naar fysio ivm voorkeurshouding

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Even een Zwaai naar jullie allemaal! Ik lees bijna altijd bij via de telefoon dus reageren gaat altijd wat lastig.

Maar hier gaat alles goed! Natuurlijk zijn er de gebroken nachten maar ja die krijg je er gewoon bij. Ik heb er geen moeite mee. Ga ook niet allerlei dingen proberen om hem te laten doorslapen want dat heeft geen zin. Werkte bij Sven ook niet. Frustratie is een stuk minder als je het los kunt laten.
    Klinkt flauw maar het heeft mij geholpen in de 3 (!) Heftige jaren dat ik voor hem s nachts eruit moest.

Nu even verder voeden en dan even het bos in!

Xxx

15. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ohhh ik voel me zo slecht.
    ik deed net bij de voeding zn sokjes uit omdat het warm was en toen zag ik dat die dus erg strak hadden gezeten, zat helemaal zo een rode klem rand boven zn enkel en allebei zn voetjes waren opgezwollen. hij had de sokken al sinds gister ochtend aan. tis maar goed dat ik het nu zie anders was ik er pas vanavond bij het badderen achter gekomen. arm mannetje, ik houd even in de gaten of het vocht goed uit zn voetjes wegtrekt. maar zn voetjes zijn wel warm en hij beweegt zn tenen ook goed dus neem aan dat het wel goed komt. maar voel me echt schuldig, merkte gister eigenlijk niks aan de sokken dat die nou strak zaten ofzo.

16. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Komt vast weer goed Senna, we doen ons best als moeder, meer kunnen we niet doen.

Ingeltje het klopt dat je het beter los kan laten, maar af en toe snak je naar een nacht doorslapen en denk je wel is gefrustreerd van *grumbl* maar ja, het hoort erbij ;) Ik merk wel dat ik nu meer gewend er aan raak en ook sneller weer in slaap nadat ik de borst heb gegeven. Er zijn ook moeders die met de kleine in bed slapen, maar dat durf en wil ik niet. Ik ga er dus half slapend uit en geef de borst op een stoel naast mijn bed, leg haar weer terug (Ze slaapt nog bij ons op de kamer) en rol dan mijn bed weer in.
    Zijn jullie niet bang dat er iets gebeurt als je de kleine bij je in bed hebt liggen? Dat ze onder de deken komen of je er op gaat liggen ofzo?!

FB: fijn dat de kleine zo goed groeit! Ik merk hier dat Anne ook liever naar 1 kant begint te kijken, maar ze doet wel nog steeds beide. Moet je naar de fysio voor oefeningen ofzo?

Kaatje: Naar jossie luisteren ;) en ook al is het moeilijk, jezelf de rust en ruimte geven om weer bij te komen.

Jossie: Klinkt heerlijk dat je s nachts maar 1 voeding hoeft te geven! Hopelijk komt hier ook een keer een ritme erin en komt ze s nachts ook nog maar voor 1. Nu komt ze nog steeds voor 2.
    En klinkt goed samen naar het strand!

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Frustrerend is het ook zeker wel eens hoor. Ik mopperook wel ;) alleen ik weet wel dat je zelf zo weinig invloed er op hebt. Gewoon wachten tot het over gaat Hahaha.

Senna: deed je het expres? Alleen dan is er reden om je schuldig te voelen. Niet doen dus!

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    MamavanAnne: heb geen idee wat ze gaan doen bij fysio?
    Denk behandelen en oefeningen

Bij cb verwachten ze dat er maar 2 behandelingen nodig zijn

Nu meteen gaan oefenen en de muziekmobiel ook anders gehangen zodat ze naar rechts "moet" kijken!

19. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    Hoi allemaal

kaatje wat schrikken zeg dat saartje in het ziekenhuis lag.. gelukkig is ze nu weer thuis. hopelijk knapt ze snel weer op. beterschap voor je kleine meid

jossie fijn dat de dubbele kolf wel goed werkt :)

wensdroom wat een schatje is elize toch :) ze heeft zo een lief koppie :)

maggi hoe heb je dat voor elkaar gekregen dat de voorkeurshouding weg is? ik oefen me rot met irisa maar mevrouw is eigenwijs en weet zich telkens weer naar rechts te kijken.. precies dr moeder.. die doet ook gewoon waar ze zin in heeft :p

grumphy je moet je zelf echt op de eerste plek zetten nu.. dat is het belangrijkste.. en daarna pas de rest

jeszz ik weet waar je over praat.. ik geef ook bv en irisa is ook onregelmatig.. ik ben blij als ze de 3uur weet te halen.. al merk ik nu wel een iets verschil dat ze het beter uithoud.. ik zeg gewoon doorzetten en hoop dat jij ook snel wat meer regelmaat mag ontdekken

senna wat een schatje heb je! ligt zo lekker relaxed in de bak :) en je niet schuldig voelen van de sokjes.. zoals eerder werd gezegd we doen ons best en dit soort dingetjes kunnen gebeuren en daar leren we uiteindelijk juist van :)

hier gaat het redelijk.. was veel moe de laatste tijd en ook een beetje depri de laatste week. merk dat ik nu echt op eigen benen sta en het gaat me best goed af en ik en de kids genieten volop van de rust die we nu wel hebben. ik merk alleen dat ik wel stil sta dus ik ga maandag even contact zoeken met het uwv. want ik wil zo graag weer wat doen. ik ben meer dan een alleenstaande moeder en dat wil ik laten zien ook :)
    nu nog even tvkijken en zometeen lekker mijn bed in en slapen.. fijne avond iedereen

20. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lieve allemaal,

Even een snelle zwaai naar alle geweldige moeders! We do a great job!

Wij zijn druk bezig met de voorbereidingen van onze babyborrel morgen. Alles klaarzetten, poetsen, versieren en de laatste boodschappen doen. Gisteren last minute nog een geweldig mooi jurkje gekocht voor mezelf. De helft van mijn kledingkast is ineens niet meer mamaproof. Vanavond nog even 100 cupcakes versieren met 2 vriendinnen en dan zijn we er helemaal klaar voor haha.

Uiteindelijk heb ik nog geen draagzak gekocht. Ik twijfel nog een beetje tussen 2 modellen namelijk.

X

Deel Deze Pagina