kaatje vreselijk joh om je kindje zo ziekt te zien lijkt me .. knuffel hoor en fijn dat jullie weer thuis zijn. hier een vermoeide maar leuke dag gehad gisteren. de bruiloft van mijn neef. Elize was bij de ouders van mijn man en dat ging super, hebben haar vandaag rond de middag weer opgehaald. maar ik ben gesloopt had een jurk met hoge hakken eronder( loop nooit op hakken) en pff mijn benen en voeten.. dag begon om 8 uur bij de kapper met mijn moeder en zusje voor styling van t haar en make-up. ik was helaas pas na 9 uur aan de beurt.. ( had ik beter nog wat kunnen slapen, maar goed) Elize was met mijn man de avond van te voren naar huis, ik bij mijn ouders en mijn man zou haar overdragen aan zijn ouders en dan ook naar de plek van bruiloft komen. zijn ouders kwamen eerst in huis en hebben haar s avonds mee naar hen genomen en bleef ze daar slapen. dus vandaag haar opgehaald. maar goed na de kapper snel omkleden en richting feesttrein, daar nog broodjes staan te smeren. toen in de bus naar gemeentehuis. met een oude bus erg leuk alle gasten erin. daar na de voltrekking van t huwelijk weer in de bus naar de heide en we hebben daar gepicknickt maar helaas aan staantafels en geen zitplekken. sta je dan op je hakken. toen foto's maken ook op de heide. daarna naar de feestlocatie ( tent op landgoed) terug voor de kerkelijke ceremonie die daar gehouden werd. en mijn zusje en mijn nichtjes en ik zouden zingen en vriend van nichtje begeleiden op gistaar. wij dus achter de microfoons ook staan tijdens de cerenomnie . kei heet in de volle zon. weer op hakken duurde zowat 1,5 uur. daarna borrel en toen diner. eindelijk zitten. pff. wel in de volle zon geen parasols. ja eentje voor de opa en oma's. daarna opfrissen dus ff naar t huis van mijn ouders. mooi andere schoenen aan , maar helaas waren mij benen door de warmte en al het lange staan al opgezet. had geen enkel of knie meer over. dus de rest van de avond zo veel mogelijk met de beentjes omhoog gezeten. en genoten van alle feestende dansende mensen..
He ff van me afschrijven hoor.. ben nu sinds gisteren begonnen om de bv f te bouwen. Contact gehad met het cb over een schema etc. Ik vond het jammer, maar was er verder niet heel verdrietig om want ik zou per slot van rekening nog 's ochtends en 's avonds zelf voeden. Maar nu heb ik hem twee keer een fles gegeven en ik word me daar toch een partij melancholisch van! Echt ik mis die ene voeding nu al.. is dat gek? Terwijl hij gewoon nog ongeveer 5 keer aan de borst kan! Later beginnen met afbouwen wil ik niet want wil ons beide laten wennen aan de fles. Dus gemiddeld een voeding per week en dan is het zo vier weken verder moet ik weer werken kan er wel van janken!
Och beertje, kan het me helemaal voorstellen! Wil je misschien het schema delen? Ik wil ook over een paar weken afbouwen..
Ja tuurlijk! Het schema is gebaseerd op vijf voedingen per dag. Ik zit daar nu nog niet aan, maar de dame van het cb zei dat hoe meer kv je introduceert langer tussen de viedingen laten zitten en je uiteindelijk wel op 5 voedingen komt. ik laat nu als eerste de late middag voeding vallen, je begint in print met de voeding die het minste last geeft als je hem weg laat. Deze laat ik nu dus gedurende een week weg. Ik bouw langzaam af (in principe staan er 3 dagen voorr een voeding) omdat ik mijn lijf de kans wil geven om langzaam te wennen aan minder voeding. En om cas goed aan de fles te laten wennen. Mijn schema ziet er ongeveer zo uit: Week 1: BV - BV - BV - FV - BV Week 2: BV - FV - BV - FV - BV Week 3: BV - FV - FV - FV - BV als je volledig afbouwt kun je er nog 2 weken achter aan plakken om de ochtend en avond en evt. nacht voeding weg te laten. Alles wat hij meer vraagt aan voeding krijgt hij uit de borst. Een beetje stuwing is niet erg, maar bij harde schijven en rode plekken en pijn de borst leeg laten drinken of leeg kolven. Daarom is rustig afbouwen ook verstandiger zodat je borst ontsteking voorkomt. Kun je hier wat mee?
Oh ja en het is niet verstandig om 2 voedingen achter elkaar te lateb vallen omdat dat de kans op borstontsteking vergroot
Vraagje? Jullie al de 1e ongi gehad? Ik nu dus al 2 weken achter elkaar! Is dit normaal?? (1e ongi dag meteen pil gaan slikken)
Ik ook al een week bloedingen! Misschien door die nieuwe pil maar hoop ook snel weer 'normaal' te zijn! Beertje, wat rot dat afbouwen ook al weet je dat het verstandelijk een goed besluit is, logisch dat je het gaat missen! Maar je hebt het goed gedaan meis! Knuf! Hier voor het eerst oma een avond laten oppassen. We zouden met vrienden naar de pleinbios gaan (bioscoop in de buitenlucht) maar die zeiden allemaal af op het laatste moment.. Grr.. En wij als enige stel met kids zijn toch gegaan. Was best lastig even maar ook heel fijn samen en heb zelfs een roseetje op de kleine slapend opgehaald en in z'n bedje gelegd. Wat had ik hem gemist! Nu 2u later wil hij alweer drinken, ach ja! Ik las nog iets over te kleine sokjes.. Doe je toch niet expres! Gelijk op de stapel 'te klein' leggen Zwanger2, ik vind je een dappere en stoere mama, je doet het maar mooi in je eentje met 2 kids!
Om 23u toch een (zwaardere) fles geven heeft dus niet als gevolg dat Bram langer slaapt. Komt ook nu gewoon na 4u. Of ik nou wil of niet, ik moet er toch maar gewoon aan wennen dat Bram (nog) niet doorslaapt en minstens 1x voor een fles komt 's nachts. :-'(
Tja liesjuh.. En dan denk je 'nu slaapt hij door' en dan ook weer om 2u en 5:15 eruit.. Idd er aan over geven, slaapt hij een keer door dan is dat heerlijk maar geeft geen garantie voor de toekomst vrees ik
Even een voorzichtig gejuich vanuit bed, na mijn klaagzang afgelopen week heeft mannetje al 3 nachten op een rij maar 1 echte nacht voeding ergens tussen 3 en 5 uur. Ben zo trots en voel me als herboren Wat een keertje minder wakker worden al kan doen. We geven nu gedurende dag direct toe aan honger wat met name savonds zorgt voor voeden om de 2 uur, maar het lijkt erop dat het wel werkt dat hij daardoor snachts een keertje minder komt. Woohoo! Beertje Het heet niet voor niks afbouwen, niet alleen voor de melk maar ook voor jezelf om eraan te wennen, lijkt me heel normaal dat gevoel! @kaatje heel veel sterkte meis! Hier nog niet ongesteld, wel vrijdag hele dag ongi rugpijn gehad. Vrees nu voor de vakantie, zou flink lastig zijn als het dan komt. Rest moet ik even opnieuw teruglezen
Ik denk dat je het doorslapen een beetje los moet laten liesjuh... ik denk dat je elke avond maar naar bed moet gaan met het idee ik zie wel hoe laat hij zich meldt. Kinderen voelen feilloos je gemoedstoestand aan. Dus als jij gestrest te bed gaat, is bram ook gestrest en zal ie nooit lekker kunnen slapen. Plus, hij is nog niet eens 8 weken! De meeste baby's gaan pas vanaf een maand of 3 doorslapen (van 00.00 tot 06.00). Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen en slaapt de ene al vanaf de geboorte door en de andere doet er een jaar of zelfs langer over. En dan kun je natuurlijk alles uit de kast halen en jezelf blauw betalen aan speciale slaapzakken, boeken geschreven door zelfbenoemde experts maar dat is naar mijn inziens verre van zaligmakend. Dat suggereert namelijk dat niet doorslapen een probleem is en dus afwijkend terwijl het volkomen normaal gedrag is! Oke dit is weer een langer verhaal geworden dan gedacht, maar de moraal van het verhaal is dus: laat het gaan.. en accepteer de wallen, je snurkende partner en pak overdag nog een uurtje (ga samen met bram te bed) knuffel!
Wij hebben zeker geluk dat onze kleine meid vanaf 3 weken al doorslaapt Alleen ons zoontje slaapt al 4 mnd erg slecht! Laatste 4 weken heel erg slecht Dus ja.... Wij waren met hem altijd erg verwend, sliep van 20.00 tot 08.30/09.30 Ben nu blij als hij tot 06.00 slaapt, en dan eigenlijk elke nacht bij ons in bed vanaf ongv 2 uur :s
Ik wil best ruilen hoor.. hier slaapt ze door van 23:00/00:00-06:00, maar overdag is het nog steeds gillen van de krampjes (denk ik). Overdag ben ik dus met haar aan de sjauw en huilt ze misschien wel 3u p.d. (definitie van een huilbaby, i know!) ML kan er niet goed tegen en schiet gauw in de stress/ irritatie modus waardoor het even wat minder gezellig is (geen ruzie hoor!). En dat voelt V natuurlijk ook waardoor het ook niet echt minder wordt helaas. Woensdag nog eem x naar de osteopaat. Ik hoop dat het meer gaat doen. Anders toch even naar de huisarts want ik begin nu sterk te denken aan een KMA terwijl ze niet spuugt en geen uitslag heeft. Reflux geeft direct klachten en niet pas een uur later toch? En dan moet ze ook spugen toch? Hier ooit een klein mondje terug maar nooot heel veel meer. In hoeverre zal het trouwens een probleem zijn als mw maar 4 flessen p.d. krijgt? Ik ben de inhoud aan het ophogen, ze krijgt nu 150ml per fles. Maar op verzoek kom ik op 4 flessen uit (7/8-12/13-17/28-22/33u). Bij haar gewicht van 4500g zou ze flessen van 170 mogen. Maar ze krijgt nog steeds afgekolfde BV. Iemand nog DE tip? X
Doorslapen: Elize slaapt van ong 0 tot 6 uur lekker door ook bij mijn schoonouders of ouders slaapt ze lekker door s nachts. maar overdag 7 flessen om de 3 uur dus.. ophogen lukt niet want ze drinkt nog steeds de flessen van 90/3 niet leeg. KRO heeft gebeld van de wandeling en er komt nog een geheel team overleg. dat vind plaats ergens in september ze kon me helaas nog niet meer vertellen. we wachten het maar af..
Lieve Mama's Hier eindelijk voor het eerst in 7 weken, 2 nachten 'normaal' geslapen! Eindelijk na veel gezoek naar goede medicatie. De crisisdienst zit er goed bovenop, ze hebben me dagelijks gebeld op het vakantieadres waar we nu zitten. Maar mag bijna niets doen, ik ben veel te ver over m'n grenzen gegaan afgelopen 32 jaar. Ik voel dat dit heel lang gaat duren. Het is een heel moeilijk en pijnlijk waar ik me nu bevind. Morgen heb ik weer een gesprek bij Altrecht. Maandag komt m'n schoonmoeder met haar man en blijven hier slapen in de B&B die hier zit. En dan kunnen ze ons weer naar huis brengen. Heel fijn dat we zulke lieve mensen om ons heen hebben. Ze kunnen niets voor mijzelf doen, maar wel steun geven waar nodig. En m'n onwijs lieve man en prachtige dochter slepen me er nu doorheen. Ik kom er wel doorheen met de juiste professionele hulp en heel veel tijd/geduld. De plek waar we nu zitten is erg fijn, doet me denken aan de positieve dingen uit m'n jeugd. Dikke knuffels van mij!
Tjee Grumpy.... Ik zou zoveel willen zeggen, maar weet gewoon niet de juiste woorden!!! Je bent een supervrouw en supermama, dikkedikke knuffel voor jou!!!! Xx
Grumpy. Heel veel sterkte Las over afbouwen bv, ook heel veel sterkte, ik hoop og minimaal een jaar te voeden. Vakantie was leuk, spanje was warm maar lekker. Las kaatje met dl int ziekenhuis. Hier ook vanaf morgen het ziekenhuis in. Dochter heeft hemagioom die groeit te hard..... Morgen controles en opname van min 3 dagen Ben dus even erg druk de afgelopen en de komende tijd
Heel veel sterkte grumpy! Ik hoop dat het gauw weer de goede kant op mag gaan. Fijn dat je iig twee nachten lekker hebt kunnen slapen, doet een mens goed!