Hier een echt ziekig meisje van de prikjes....!!! Vannacht wel doorgeslapen.. Werd wel, voor haar doen, vroeg wakker: 7:00 uur. Gevoed en schone luier en meteen even tempen: 38.7C. Daarna is ze weer heerlijk gaan slapen en mama ook. Net werd ze badend in het zweet wakker, zo zielig!!! (38.8C) Ze kreunt ook helemaal tijdens het slapen... Op het CB zei de VPK: koorts kan binnen nu en 24 uur door de entingen komen, daarna is het van iets anders!!!!? Dus ik de huisarts net gebeld en de assistente zei; wacht maar af tot morgen vroeg, geef maar een zetpilletje.... Wat hebben ze bij jullie op het cb gezegd hoe lang koorts kan optreden door de entingen??? Liefs van een bezorgde mama, met een klein klacheltje aan haar borst momenteel!! (Drinken+plassen doet ze goed!)
Bloempje tegen mij werd gezegd door het CB dat het best 2 daagjes kan duren. Bij Roan was het ook 2 dagen koorts met zijn 2 de entingen. Lekker koele kleding aan doen en lauw badderen zodat ze afkoelt en haar warmte kwijt kan. Pindakoek mooie gips buik ! Ben ik trouwens de enige die geen zetpil geeft maar vloeibare kinderparacetamol?
Ik zie hier de vraag over koorts e.d na inenting al voorbij komen. Ik vroeg me al af of al jullie kindjes (zoveel) last hebben gehad vd entingen. Bram moet namelijk dinsdag eind vd ochtend en we wilden eigenlijk woensdag of donderdag een dagje naar m'n ouders op de camping. Maar om nou een kind met koorts op sleeptouw te nemen... Wat denken jullie wat verstandig is, gewoon afwachten en dan eventueel donderdag pas gaan? (Ze gaan vrijdag of zaterdag weer naar huis) Kimmey, ik heb nog nooit van vloeibare paracetamol gehoord, ik heb dus ook zetpillen in huis gehaald. Maar vertel!
@Liesjuh: Ik heb ook zitten te twijfelen wat te doen gisteren. Omdat mijn vriend jarig was zouden we even de stad in lopen en 's avonds gaan uiteten (zonder Joes). Voor 's avonds had ik met mijn moeder afgesproken dat ze bij Joes zou blijven, mits ze niet ziek was van de entingen. Nou, na het zetten gisteren was er niets aan de hand... 's avonds ook niet. Totdat wij thuiskwamen; toen ik haar wilde verschonen voelde ze warm aan en had ze ineens koorts. Het is hier dus echt pas 'savonds tot uiting gekomen, overigens heeft ze er nu dus nog steeds last van! Ik heb gewoon mijn dingen "afgesproken" onder voorbehoud. En afgewacht tot de dag zelf om te zien hoe het gaat...... Trouwens Kimmey, ik heb ook nog nooit van vloeibare paracetamol gehoord......??? Vertel! Xx
Haai allemaal! Vloeibare paracetamol heb je van Daro maar ook andere merken. Is gewoon hetzelfde maar dan in een drankjesvorm. Ik heb het voor de oudere kinderen, omdat die een zetpil niet meer fijn vinden. Persoonlijk vind ik bij baby's en jonge kinderen een zetpil prettiger omdat het rectaal sneller wordt opgenomen en die kleintjes soms zo snel hoge koorts kunnen krijgen. Verder een knuffel voor Grumpy nogmaals. Meid wat ben je goed bezig! Echt knap om temidden van je pnd toch nog een positiviteit uit weet te stralen! Ook een knuffel voor Kaatje... geef het maar rustig een plekje. Liesjuh vervelend van jullie geldzorgen Moet wel lachen om je verhaal over doorslapen: aan de ene kant zeg je het los te willen laten, maar een paar posts verder ben je alweer oplossingen aan het bedenken dmv een speen aanbieden voor het drinken etc. Hopelijk kun je lekker even op vakantie samen. Wellicht kom je helemaal ontspannen terug en slaapt lieve Brammetje gauw door. Mijn oudste met 10 weken, de middelste na 3 jaar. Ergens in het begin zou fijn zijn whhahaha
Hier nog steeds alles prima. Wat een heerlijk ventje hebben we! Over het algemeen doet hij het super. Vandaag is hij wat hangerig en huilerig. Drinkt niet goed door en valt in slaap en wordt dan weer met gemopper wakker. Wel leuk is dat hij zijn duimpje eindelijk te pakken heeft! Ik vind niets mooier dan kijken naar een kindje dat half slapend duimt... zo lief, zo schattig! Over 2 weken begin ik weer met werken. De laatste 2 weken voorlopig al zie ik er wel heel erg tegenop om hem deze 2 weken achter te moeten laten. Maar komt goed, heb het bij de andere 2 ook moeten doen. Nog even genieten dus!
Klinkt heerlijk Ingeltje..... Lekker genieten dus!! Hier ook een duimelotje; ik deel je mening. Wauww wat is dat geweldig om ze zo te zien liggen!!!! *Smelt* Kan me voorstellen dat je er tegen op ziet Gijsje achter te moeten laten.... Kan me niet indenken dat zoiets "went", ik de zin van: lijkt me iedere x sneu om je kindje de eerste x achter te laten!!!! Moet je nu nog wel 2 weken werken, en daarna stopt het helemaal? Vanwaar die 2 weken dan nog..... Of heb je dat al eens uitgelegd wn ben ik het vergeten... Oeps!! Met ons meisje gaat het weer iets beter, temperatuur is gelukkig gezakt na een zetpilletje. (60 mg overigens, cb zei dat sinds dt jaar 120mg voorgeschreven wordt, wat hebben jullie?? Ik had deze in huis dus dacht probeer die maar. Vriendin wT vorig jaar bevallen is gebruikte ook 60, dusja) Maar even een stomme vraag; wat zouden jullie doen? Ik ben me aan het bedenken dadelijk nog even een blokje om te wandelen, zo'n lekker weer hier!! Of denken jullie; lekker thuis in bedje is ze het beste af nu?? Xxx
Iemand die de Kruidvat voeding gebruikt? Even dit lezen: Babyvoeding Kruidvat voldoet niet aan eisen - Nationale Zorggids Xx
Wat gek bloempje! Mijn cb zei 60 mg zetpil gebruiken. 120 mg is voor peuters dacht ik! Cas kreeg ook pas 's avonds koorts en volgende dag was hij er ook nog niet lekker van. Ik zou persoonlijk ook niet met een kind aan de sleep gaan als ze net geprikt zijn. Misschien als bram er niet erg op reageert kun je een volgende keer wel ietsje meer plannen maar dat weet je nu nog niet natuurlijk. Vloeibare pcm heb ik eigenlijk nooit van gehoord!
hier werd ook 60 voorgeschreven. dus dat lijkt me gewoon goed. zelf zou ik niet op pad gaan wanneer ze zich niet lekker voelen. maar dat is per kindje natuurlijk verschillend. als ze er niet erg op reagerewn kan het natuurlijk wel!
Ik heb dus de sinasspril in vloeibare vorm dus zelf te doseren dat vindt ik erg fijn.. Het smaakt naar banaan..Roan heeft er geen moeite mee om het in te nemen. Hij vindt het zelfs lekker. Reageert er ook snel op..de zetpillen hier nog helemaal niet gebruikt omdat meneer die er zo uit poept voordat het kan oplossen. Ik zou naar je eigen kindje kijken of je gaat wandelen of niet. Elk kindje reageert er anders op. Roan vondt het wel fijn om een wandelingetje te maken in zijn kinderwagenbak.. (In zijn romper en had een hydro luier bij)lekker beetje afkoelen in de buiten lucht
Naaahhh zal ze zich dan vergist hebben bij ons??? Tjee dat zal dan toch wat zijn... Ze zei echt; kinderen onder de 3 maanden mogen geen paracetamol, zonder overleg met een arts. Maar de cb-arts geeft voor de dag dat de kindjes geprikt worden toestemming dat ze allemaal paracetamol mogen. En ze zei; als je vorig jaar gekomen was had je paracetamol 60mg moeten geven, nu is het advies landelijk bijgesteld naar 120mg..... Ik heb het niet gegeven hoor, had nou eenmaal 60mg in huis dus die heeft ze gehad en daarop is de koorts gezakt. Ze kan ook weet lachen, haha! Ben de hele dag lekker thuis geweest hoor, was ook niet van plan om heen en weer te sjouwen met d'r. Lekker thuis slapen en bij mama kroelen. Al denk ik wel dat we dadelijk nog even een blokje om wandelen met z'n drietjes. Niet ver, maar even lekker de buitenlucht in; het is hier echt nog heerlijk weer. Ruik buiten overal BBQ, hhmm. Ik zit overigens bij de frituur nu, ook niet verkeerd!!! X
Ja wandelen is geen probleem maar ik zou dan zeker beetje in je eigen omgeving blijven. Gek verhaal vam die paracetamol zeg! Lekker bij je 60 mg blijven. Fijn dat ze weer een beetje beter gaat!
Het gold alleen voor de H.A. voeding zag ik he? Wij gebruiken nu Nutrilon, blijf daar ook maar bij. Nog even een vraagje wat betreft de flesvoeding. Ik ben me een beetje aan het verdiepen in het hoe en wat en ik had van de kraamverzorgster destijds gehoord dat je tegenwoordig water niet meer hoefde te koken, maar rechtstreeks uit de kraan kon halen. Nu lees ik op diverse sites dat je het inderdaad niet meer hoeft te koken, maar dat je geen warm water mag gebruiken omdat dit vaak verwarmd wordt in geisers en boilers en dus teveel zware metalen kan bevatten. Dit is mij niet verteld en nu heb ik dus de afgelopen dagen gewoon water op temperatuur gemaakt met de kraan en hiermee de fles gemaakt. Wat doen jullie? Nu denk ik niet dat hij na 3 flesjes hiermee ziek zal worden maar schrok er wel ff van. Productie loopt inmiddels wel terug (was ook de bedoeling, maar vind het nog steeds jammer...), eerste dag behoorlijk gestuwde borsten rond voedingstijdstip laat in de middag. Nu bijna geen last meer... *snik* Heb vandaag even een nieuwe verzorgingstas gescoord. Had er eentje die we gratis bij de wagen kregen, maar dat was echt een grote graaitas. Geen vakjes ofzo dus elke keer weer zoeken naar de sudocreme en portomonnee, sleutels en dergelijke. Nu eentje van babymoove, erg leuk En... ik heb hem gekregen van m'n zusje, ze was mee kopen en prompt bij de kassa zei ze: je krijgt hem van mij! Lieverd is het ook! Verder vandaag erg gezellig gehad met die vriendin die een paar dagen later is bevallen dan mij. Wat een wereld van verschil tussen die twee zeg! Wel leuk om te zien, echt ook al zo'n lachebekkie. Ze lagen even met z'n tweeen in de box en af en toe leek het net of ze elkaars handje vasthielden. We maakten al grapjes dat ze waren uitgehuwelijkt aan elkaar haha Aangezien ik nu even op de laptop zit zal ik kijken of ik er even een foto op kan zetten van onze kleine man. Ik zit eigenlijk altijd op mn mobiel en eerst kon ik er wel foto's op zetten, maar nu blijkbaar niet meer
Beertje wij gebruiken gewoon koud water en maken het dan warm in de magnetron. het hoeft niet gekookt als je het gelijk gebruikt. wanneer je vooruit maakt en in de koelkast bewaard dan gebruiken wij wel gekookt water ook als ik mee neem dan neem ik gekookt water mee
heey even een berichtje van mij kaatje echt zielig van je dochtertje hopelijk is de bv ook weer snel op gang paracetamol: op het doosje staat vanaf hoeveel maanden het mag.. 120 is vanaf 3 maanden wat ik me kan heugen en 240 voor peuters bloempje bedankt voor de tip.. hier staat een pak kruidvatvoeding in de kast maar die gaat zo regelrecht de vuilnisbak in beertje wat een lieverd hij heeft zo een geweldige lach hier weet ik nu niet of het goed of slecht gaat.. ik begin me steeds meer depri te voelen. heb het gister aan een vriendin verteld en vandaag aan mijn broer. beiden begrijpen ze me en zeggen ook dat het door afgelopen tijd komt. ik kan zo om alles de laatste tijd huilen en boos worden en zo ken ik mezelf niet. bij mijn kinderen probeer ik me zo goed mogelijk te houden maar zogauw ze beiden op bed liggen kak ik zelf ook helemaal in. ik heb gister het contact met mijn ex verbroken en vandaag een nieuw nummer aangeschaft. het liefst ga ik nooit meer daar heen en komt hij nooit meer hier. en ik hoop dat irisa me later dit kan vergeven. maar ik moet hem gewoon even niet meer zien en wil me focussen op mijn leven. het goeie nieuws is dat ik zo langzamerhand weer aan de slag mag. ik ben nu op een jobcoach aan het wachten en dan kan ik weer gaan solliciteren. hoop dat als ik weer werk heb dat depri gevoel weer over gaat. zo moeilijk allemaal
He wat rot dat je je zo voelt meis... goed dat je er over praat, blijf dat ook zeker doen. Je hebt het echt niet makkelijk in je eentje met die twee geweldige kids van je! Maar je bent echt een supermama voor ze, knoop dat goed in je oren! Fijn dat je weer mag werken! Heb je ergens een opleiding voor gevolgd, of wat lijkt je leuk om te doen? Knuffel voor jou!