Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Weet iemand of je bij de friso comfort ook nog extra jbpm mag doen? Zonder is het namelijk veel dunner als wat ik gewend was met de standaard en 3 schepjes jbpm! J heeft de fles dan met 5 min leeg!

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant

Ik heb pas vrij laat besloten om verlof op nemen en toen was ik al ingeroosterd.

Het is idd nu 120 mg. Is mij ook verteld en ik heb het ook gegeven.

3. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mij is ook 120mg geadviseerd maar was gewicht afhankelijk. Misschien dat ze bij de hele kleintjes nog 60mg adviseren. Ik heb ook 60mg gegeven hoor omdat ik die in huis had. Niet voor de koorts maar voor de spierpijn in haar beentjes op dag 1 en 2.

Straks voor de 2e x naar de osteopaat em daarna langs de HA. Ze blijft hier 2x p.d. flink gillen om iets. Een zetpil maakt haar rustig dus iets is er aan de hand! M.i. doet paracetamol niks als je nergens last van hebt.

Hier weer een kolf sessie erop zitten. Snel mijn bedje terug in voor nog een uurtje rust. Take care lieverds!

X

4. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Geven jullie al een zetpil voor de prikjes? Dat werd mij aangeraden, maar vind dat een beetje raar idee.. Dadelijk heeft ze nergens last van..

En nog een vraag, hoeveel slaapt jullie kindje? Hoeveel overdag? Hoeveel s nachts?
    Anne slaapt van 23 tot 10 (wel wakker voor de voedingen, maar slaapt meteen weer in, heel fijn) en overdag doet ze denk ik in totaal nog een uur of 4. Een 3 kwartier tot uur tussen de voedingen door. In totaal slaapt ze dus 15 uur ongeveer. Is dat normaal/genoeg?

5. Strijkertje

Strijkertje Actief lid

15 okt 2012
    264
    0
    0
    :DSiem heeft vannacht voor het eerst echt doorgeslapen. Van 20.00 tot 6.30! Heerlijk! Ben nu zelf ook lekker fris en fruitig, heb namelijk de hele beneden verdieping al schoon, haha.

Toen Siem de eerste prikjes kreeg heb ik helemaal niks gedaan, geen zetpil of paracetamol. Ik heb het zelfs niet eens in huis. Hij had dan ook geen last ergens van. Je kan ook een koud washandje op de plek doen waar ze geprikt zijn, schijnt ook te helpen voor verzachting want dat deed mijn moeder ook vroeger bij mij.

MamavanAnne: Volgens mij is dat heel normaal, ze komt vanzelf wel als ze honger heeft of een poepluier heeft toch? De meeste baby's hebben nog veel slaap nodig, is alleen maar goed daar groeien ze van;)

Flesvoeding: ik gebruik Friso 1 standaard. Ik gebruik alleen water uit de kraan als ik het direct klaarmaak, als ik van tevoren klaarmaak doe ik ook gekookt water, ook als ik het meeneem in thermofles.

Ik heb nog 2 weekjes en dan mag ik weer te werk. Wel weer zin in maar het gaat echt hard! Eerst van het weekend Lutjebroeker kermis 4 dagen lang. We slapen bij mijn schoonouders dus als wij maandagochtend de kroeg in gaan kunnen zij mooi oppassen sowieso. De rest van de kermisborrels kan hij gewoon gezellig mee. Op zondag zijn alle kinderen mee van de vriendengroep altijd, dat is altijd zo mooi om te zien. Het thema op maandag hier is roze maandag en dan beginnen we eerst om 8.00 met een gay-pride op een schuit door Lutjebroek.

In ieder geval een fijne dag iedereen! Genieten nog van het mooie weer dat er nu nog is!:D

6. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    MamavanAnne; hier ook ongeveer aantal uren slaap die jij aangeeft. Ik vind alles prima... Als ze moe is gaat ze lekker het bed in. De ene dag is dat wat meer als de andere. Maar hier is het echt; go with the flow,.... Ik volg Joes met wat ze aangeeft en dat gaat tot nog toe super. (Inclusief doorslapen 'snachts!!)

Wat betreft zetpil; ik was toch echt heel blij dat ik ze in huis had. Ik ben niet van het denken; ik haal ze maar niet in huis want dan gebeurd er ook niks. Mijn meisje was er echt heel ziek van en was duidelijk niet lekker, een zetpilletje deed wonderen, alleen al om die stomme koorts te laten zakken!!

Strijkertje veel plezier dan dit weekend!! Klinkt gezellig zeg!

7. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Zetpil werd mij geadviseerd om 60 mg te geven alleen als het mij nodig leek en zeker niet meer dan 3x per dag.. en liefst niet. maar omdat ze wel echt hele erg last van de beentjes had en verhoging heb ik s'avonds en de volgende ochtend toen wel een zetpil gegeven. maar verder niet. ze mocht idd volgens de info op de bijsluiter max..120 per keer maar cb adviseerde om maar 60 te geven, dus ik heb ook speciaal de 60 gehaald.

Gister is ze voor het eerst in de fietskar mee geweest. mijn man heeft er een maxi cosi in vast gemaakt zodat ze in een maxi-cosi in de fietskar zit. ze vond het prima en zat wat rond te kijken en op terugweg viel ze in slaap. we gingen even naar een dorpje verder op voor pasfoto's voor mij en om een nieuwe id kaart aan te vragen want die was verlopen.

Verder geluncht op een terras. Dat was wel grappig daar zaten 4 oudere dametjes waarvan 1 tje zeg : " zo die zit al vroeg al op het terras" waarop mijn man antwoord: ja ze zei vanochtend dat ze dat graag wilde. Die dametjes hadden helemaal schik.

8. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ja ik denk dat C ook zo rond de 15 uur zit. Ik laat me ook volledig leiden door zijn ritme. Maak hem niet wakker voor de voeding 's avonds ik zie wel wanneer hij komt. Meestal is dat nu ergens tussen 6.15 en 7.15. Overdag slaapt ie 's ochtends nog wel goed en dan 's middags en begin vd avond wat meer wakker. Oik merk ook dat hij nu een eigen ritme begint te ontdekken en daar heb ik geen inspraak in gehad!

Pcm, toch gek dat er zulke verschillende verhalen de ronde doen. Je zou toch verwachten dat de cb's volgens een landelijke richtlijn werken...

9. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    Heerlijk Beertje; zo gaat het hier ook. De ene keer om 22:00 de laatste, de andere X om 0:00..... Ook ik heb er geen inspraak op gehad (wil ik ook niet). Want ik merk dat als ik gewoon haar eigen ritme volg, ze het super doet. En dan zijn papa&mama tevreden! :) Xx

10. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Hier zoekende naar ritme overdag. Had een fijn schema gevonden met slapen voeden spelen en max 90 min. wakker. Dit werkte gisteren perfect en hij sliep zelfs overdag in z'n bedje! Vandaag lukt het niet, ook omdat er visite was.. Maar goed, dat ritme komt vanzelf een keer!
    Hier de 1e prikjes pas als hij bijna 3mnd is! Kan dus niet zwemmen met hem op vakantie.. Hij mag toekijken in zwembroek :)

Liesjuh, wat naar van je werk/ salaris! Hopen dat je nu netjes hè geld krijgt!

11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hier is geen ritme en dat hoeft ook niet. Hij gaat naar bed als hij moe is. Dat zie ik vanzelf wel aan hem.
    Gisteren sliep hij overdag nauwelijks. Vandaag slaapt hij juist bijna de hele dag! Gek kind.

12. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij ons gaat het ook zo, wil wel graag dat hij na de fles even lekker gaat slapen maar daar is meneer het lang niet altijd mee eens! Ik doe hem ook naar bed wanneer ik zie dat hij moe is anders werkt het toch niet.

13. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    hier wel redelijk ritme.. we moesten met de flessen in begin een ritme inbouwen en dat hebben we nog steeds. om de 3 a 4 uur een fles en snachts slaapt ze tussen 00 en 6 uur. overdag wisselt het hoeveel en of ze slaapt en dan kijk ik wel naar haar en las ze moei s leg ik haar op bed. probeer wel om eigenlijk haar altijd tussen 13 en 15 uur op bed te leggen en vaak slaapt ze dan ook dus lukt dit ook goed. maar als het een keer anders is geen probleem dan gaat ze later of eerder naar bed.

14. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    #1374 jossie81, 28 aug 2013
    Laatst bewerkt: 28 aug 2013
    Ach ja, elk kind is anders met z'n eigen slaapbehoeftes. Die van ons wil zich er niet graag aan toegeven en vindt alles interessant maar merk dan wel dat hij moe is. Heb een super rustgevend muziekje voor baby's gevonden op you tube (De baby cd - slaap lekker - YouTube)
    en met inbakeren in de hydrofiel en speen is het steeds gelukt #doeeendansje :)
    Maar met voeden op verzoek blijft een ritme natuurlijk niet echt mogelijk maar dat komt vanzelf.

15. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    soms valt ze ook in slaap in de box of het wipstoeltje is dat bij jullie ook? en doen jullie ze dan naar bed of laat je ze dan liggen? vaak laat ik haar dan liggen want als ik haar dan ga verplaatsen wordt ze weer wakker en dan kan ze vaak niet meer zo goed weer in slaap vallen

16. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Klopt hoor jossie, ik voed ook op verzoek en echt een vast ritme kun je het niet noemen maar wel een soort marges waardoor ik het toch een beetje ritme vind haha :) ik merk dat meneer overdag steeds meer wakker is. Slaapt vaak maar een uurtje na de voeding. Vanmiddag dacht ik echt: die is knock out, maar na vijf minuten was ie alweer aan het praten en lachen. Meer een schijnbeweging dus :p

Ik heb hem dus ook nooit in bed overdag. Meestal ligt ie in de wagen, soms in de box te slapen.

Vanavond heerlijk buiten gegeten bij m'n ouders en genoten van een glaasje witte sangria op basis van cava, spa marie henriette en cointreau. Was echt heerlijk, had er nog wel wat gelusten maar cas wil zo weer aan de borst ♥ ff genieten met z'n tweetjes

17. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    @Wensdroom; ik heb hier nog geen wippertje in gebruik. Ze slaapt wel eens in de box! Dan laat ik haar ook liggen. Maar ze heeft de meeste slaapjes lekker boven in bed. Haar eigen ledikantje, snachts ligt ze bij ons op de kamer in het wiegje! Oh ja en na de eerste voeding gaat ze ook terug in het wiegje. Normaal is ze eigenlijk de hele ochtend aan het slapen, met een voeding tussendoor. Zeker als ze pas tussen 8 en 9 voor de eerste voeding komt... Daarna gaat ze standaard terug in bed, en slaapt ze tot de voeding die daarna komt! Dan lekker wassen en aankleden en dan is ze vaak wat meer wakker....

Als ik (op) weg ben slaapt ze in de wagen. Ik verplaats haar meestal ook niet als ze slaapt, de kans dat ze wakker wordt is inderdaad redelijk groot. Ze gaat hier dus meestal wakker in haar bedje en valt dan vlug genoeg in slaap..... Tussendoor ligt ze op een grote deken op de grond of in de box. Of natuurlijk lekker bij papa/mama. Met dit goede weer zijn we veel buiten! Vanmiddag wat boodschappen in de stad gehaald en nu net nog even wat spulletjes bij de supermarkt gehaald, met een grote omweg door het park terug naar huis.... Genieten!!! ☀☀☀

18. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    wij hebben het wipstoeltje in gebruik omdat het na de voeding vaak beter ging in de wipstoel wat rechter op dan in de box of het bedje.
    ze slaapt ook zo veel mogelijk in het ledikantje op haar kamer waar ze s'nachts ook slaapt. maar soms valt ze dus in de box in slaap of in de wipstoel. als we weg gaan of wandelen enz.. dan slaapt ze ook in de wandelwagenbak

19. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier slaapt ze snachts altyd in wieg op haar kamer, van 22.00 tot ongv 08.00 uur
    Vaak na half uurtje weer moe en dus terug haar bedje in.
    Tot ongv 11/12 uur. De rest vd dag slaapt ze meestal in box.
    Ze zit smiddags vaak uurtje in wipstoeltje
    En als we weggaan of stuk wandelen in de maxi cosi (minimaal) of in de duowagen, dan ligt ze plat

20. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een dubbele oorontsteking waarvoor we nu gestart zijn met antibiotica. Vandaar dat ze zo aan het gillen was de laatste tijd :( zo zielig, maar anderzijds fijn dat er haar iets echt dwars zat. Was serieus al bang dat ik iets verkeerds deed of ze gewoon zonder reden het zo op een gillen zet. Hopelijk werkt het snel!

Gauw ons bedje in. Ik snotter mezelf helemaal suf! X

Deel Deze Pagina