Mama's van de leukste eind-junibaby's 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Ingeltje, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    Hallo dames!!

Ik leef nog... Maar net zoals iedereen hier: drukdrukdruk!
    Alles gaat goed, ik ben weer heerlijk op de been! Gisteren wel ineens verhoging en een rode plek op mijn borst.... Ik zag de ontsteking al aankomen. Maar verhoging is nu weg en plek lijkt ook goed te verdwijnen. (Masseren, kolven etc.)
    Ons meisje is heeeeel tevreden, drinkt goed en slaapt tussendoor als een roosje.... Genieten dus!
    Mama al 'n paar dagen last van zeurderige hoofdpijn, maar komt denk ik door vermoeidheid, zo lang binnen zitten etc.

Vandaag heerlijk met z'n drietjes 'n blokje om gewandeld. Geniet zo zeg....... En vooral heeeel trots zijn!

Zo ik ga kijken of ons meisje me van wat melk wilt verlossen.

Dames; geniet ze en Zeester: zet 'm op meid jij kan het écht wel!!

Xxx

2. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Haha, hier dan inderdaad ook een knapperd;) Benieuwd naar een foto van Paus Pim:)

3. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Tuurlijk kun jij het! Komt zeker goed! Knuff:)

4. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    goedeavond :)
    zeester: snap best dat het in een keer eng lijkt.. maar het gaat je lukken :) nog even en jullie houden je prachtige meisje ook vast :) en dan denk je achteraf was ik daar zo bang voor?

boeren gaat hier ook wat moeilijker.. bij irisa komt het meer in dikke scheten naar buiten.. ;) hihi

hoe gaat bij jullie het slapen? irisa slaapt sóchtends naar haar eerste voeding heel goed en s'middags en sávonds is ze weer meer wakker.. gelukkig slaapt ze s'nachts wel goed.. vind alleen vermoeiend om van 4 tot 9 met haar op de arm te lopen omdat ze weigert in haar bed of wandelwagen te slapen maar alleen op mijn arm gelukkig is dan

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Tuurlijk komt het goed zeester! Wij gingen je allemaal voor. Je kunt het!

Slapen hier vaak wel goed. In de avond onrustig tenzij hij op mij ligt haha. De nachten gaan ook best goed.
    Vandaag een zwaar dagje. Wilde alleen maar bij mij zijn. Dronk Veel en spuugde daardoor veel.

Zijn jullie bekend met het boek oei ik groei? Daarin staat dat baby's een sprongetje maken in hun ontwikkeling rond bepaalde weken. Ze zijn dan hangerig en willen veel bij je zijn
    Eerste sprongetje is met 5 weken.
    Bij mijn andere Kids waren ze goed merkbaar

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Kijk bij de zwarte stukken begint de slechte periode. Bij wit weer beter.

7. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Zeester? Mag ik ook een glaasje Roosvicee? Kan ik wel even gebruiken nu...

Dikke kraamtranen hier op dit moment. :(:(:(

Ik had besloten om vanavond weer net als elke avond/dag te zorgen voor een flesje bv wat we achter de hand hebben dan voor als Bram na de laatste voeding of in de nacht nog komt zodat m'n vriend die dan kan geven. Doordat we vandaag naar verjaardag van m'n moeder zijn geweest heb ik niet gekolft overdag en sinds we thuis zijn heeft Bram vrijwel constant aan de borst gelegen.

Aangezien ik afgelopen nacht maar 2x 2u heb geslapen ben ik best moe... Vandaag was ook een vermoeiende dag, voor de 1e x met Bram naar een verjaardag en je moet dan aan zoveel denken om mee te nemen!

Vl zei dat hij ook moe was dus ging toen ik rond 22u naar boven ging met me mee en in bed nog wat tv kijken. Dat veranderde half uur later al snel in "ik ga vast even slapen, maak me maar wakker als je klaar bent met kolven en Bram nog eens om voeding vraagt"

Vl slapen, Bram in z'n wieg en ik zat klaar om te kolven, begint Bram te huilen... Aandacht en honger! Kolven dus maar aan de kant gegooid en besloten Bram nog maar weer aan te leggen, net zo lang totdat hij gaat slapen... Als ik Pech heb en het gaat net als gisteren dan wordt dat wel weer 2u...

Vl schrok wakker vh huilen van Bram en vroeg zich af waarom ik niet zat te kolven. Ik heb aangegeven dat hij maar moest gaan slapen, kolven ging zo toch niet lukken. En dus geen fles voor hem straks...

En nu lig ik alweer een hele tijd met Bram aan de borst te huilen omdat ik me zo eenzaam voel en een gevoel heb van oneerlijkheid dat ik de enige ben die Bram kan voeden. Eerst al 9mnd met hem rondgelopen en het zwaar gehad, nu degene die de kortste nachten maakt en doodop is doordat zij moet voeden...

Alleen hierom zou ik er al serieus over na willen denken te stoppen met bv en over te gaan op fv...

Herkenbaar dit gevoel?

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    O liesje. .. het is ook echt super zwaar en moeilijk in het begin. Ik klaag ook soms even steen en been tegenover Gijs als ik weer de hele dag met Gijsje rond gesjouwd heb.
    Zelf zeg ik. .. het is even flink investeren in het begin maar het wordt steeds makkelijker. Hoeveel voedingen drinkt Bram?
    Soms kan het ook helpen om s avonds hem lekker bij je te leggen en de Pink te gebruiken.
    Soms is het vele drinken een vorm van onrust. Spuugt hij veel?
    Hoe is het slapen? Bij mijn tweede kind heb ik twee maanden lang op 10-12 voedingen per dag gezeten. Dat kwam uiteindelijk doordat hij zich steeds wakker sloeg met zijn handjes en dan gefrustreerd wakker werd en weer wilde eten. Toen ik hem ben gaan inbakeren bleek hij in totale rust te komen.

Even wat dingetjes om rekening mee te houden als hij erg veel/vaak drinkt.

Als dat verder niet echt aan de orde is, dan is het misschien iets om gewoon een paar van die kant en klare nutrilon pakjes te kopen voor de nacht? Als kolven steeds voelt als een extra belasting, maak het jezelf tijdelijk even wat makkelijker.

Pak goed je rust. Ga liggen wanneer het kan. Ga s avonds lekker in bed tv kijken oid.

Natuurlijk is overgaan op fles een optie en geen schande. Maar wellicht hou je het nog even vol. .. het zal steeds makkelijker gaan, minder tijd gaan kosten etc.

Knuff! !!

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    En er zijn hier ook dagen dat ik wat afjank ;) het is zwaar! !!!

10. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Liesje ik herken het ook! Mijn meisje bleef zo gefrustreerd na de voedingen, vooral 's avonds en 's nachts! Overdag leek het goed te gaan steeds. Voor mij geeft het nu echt rust dat ik alles afkolf. Dan weet ik EN wat erin gaat (ze zit/zat vorige week nog niet terug op haar geboorte gewicht) EN ml kan ook een flesje geven. Nu hij vakantie heeft doen we de nachtvoedingen samen. Hij het flesje en ik kolven.

Ik zorg steeds dat ik een flesje voor loop op de voeding. Lukt dat niet met BV dan krijgt ze een flesje KV. Maar liefst geef ik de KV als we buiten de deur zijn en ik dus geen BV meer op voorraad heb (afgekolfd dan). Dit zorgt ervoor dat we nu ook makkelijker weg kunnen zonder steeds op de klok te moeten kijken. Niet dat ik aanleggen zo'n probleem vind maar ik had echt sterk het vermoeden dat ze hier te lui is om mijn borsten echt goed leeg te drinken en daarom hongerig bleef.

Kolven is wel een tijdsinvestering, maar met een dubbele elektrische kolf ben ik in 15 min echt klaar. Als ML thuis is is dat ook echt een momentje voor mezelf. Is dit ook geen optie voor Bram? Ik wil graag zoveel mogelijk BV geven (zelf eczeem gehad vroeger) maar doe ondertussen niet meer zo panisch om een flesje KV. Sinds dat we het op deze manier doen, doet V het veel beter en zit ik beter in mijn vel (win win).

Succes meid! Enja het is echt heel zwaar maar wat Ingeltje ook al zei is het de eerste weken investeren en daarna heel veel terug krijgen.

X

11. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Check! Sinds vrijdag gaat het hier echt goed en blijven de tranen weg. Maar ik heb me ook echt ruim 1,5 week zo down gevoeld. Opmerkingen als 'misschien zitten er te weinig voedingsstoffen in je melk' hielpen ook echt niet! Dan voelde ik me nog meer falen. Nu snoer ik ze de mond hihi.

12. jossie81

jossie81 Bekend lid

14 mrt 2012
    676
    0
    0
    gezinsbegeleidster
    rotterdam
    Herkenbaar liesjuh! Hier ook een eenzame nacht, vriend moet weer werken dus heb alleen om half 2, half 4 en nu half 5 gevoed.. Maar hij huilt niet meer tussen de voedingen dus dat scheelt iets.. Ook heb ik nog nooit gekolft (geen idee hoe of wanneer te beginnen) en is dus alles afhankelijk van mijn tiet..
    Maar volg je gevoel! Als ik nu weer zou moeten werken zou ik het met deze nachten ook niet trekken en stoppen maar overdag hebben we zo'n lief rustig ventje dus trek ik het nog redelijk.
    Eigenlijk verdienen we sowieso een medaille voor supermama's!! Eerst zwanger zijn, bevallen en daarna voeden etc. Respect!!
    Dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft! Ook zeester! Komt goed schatje!:)

13. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ook hier af en toe jankdagen, door slaaptekort, ondanks dat ik de fles geef.... Dus probeer vol te houden! Kan je straks trots zijn op jezelf!! ;)

14. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Normaal geven wij rond 23.30/00.30 de laatste fles, en dan snachts op verzoek. Meestal komt ze dan rond 04:15 uur.
    Sinds gister geprobeerd om de fles om de 3,5/4 uur te geven... Dit lukte niet elke fles. Maar uiteindelijk heb ik haar de laatste fles om 21:45 gegeven (op verzoek, want ze lag toen al 4,5 u te slapen) en daarna dr bedje un (en ik ook!!) ze kwam toen pas om 03:30 uur! Echt heerlijk!

Dus ik ga de tijden een beetje loslaten...

Oow en we hebben sinds gister de dr brown fles.
    Tot nu toe ben ik er érg blij mee!

Straks fotoshoot (new born) met onze kleine meid :) zin in!
    Gewoon lekker bij ons aan huis

15. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Hai dames,

Sinds vandaag is de kraamzorg weg dus weer het rijk alleen :)!!
    Het gaat prima met ons. Vayen is nu boven geboorte gewicht en we hebben net onze eerste uitstapje gemaakt met de kinderwagen :D

@bv: mag ik nu op verzoek doen en ze komt rond de drie a vier uur. Had voor de eerste dagen een kolf gehuurd van de kraamzorg. Heb hem hier nog steeds en heb een beetje in de koelkast voor als ze echt een rothumeur heeft...heeft tovh soms moeite met aanhappen en wordt dan erg driftig als het niet lukt

Hier geen jankdagen...wel lastig dat ik minder slaap maarja krijg er veel voor terug!

16. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Liesjuh: knuffel voor jou! Het valt ook allemaal niet mee om mama te zijn. Leg je zelf niet te veel druk op. BV is heerlijk als het goed lukt, maar het moet zeker geen strijd worden. Toen de kraam mij dat op het hart drukte (ik was blij dat ik niet een van de BV maffia had getroffen) kon ik de stress een beetje los laten en wonder boven wonder begon de BV toen steeds beter te gaan. Maar ook wij hebben voor nood een blik KV staan hoor. Zeker toen Cas in het begin nog niet goed plaste had ik m'n vrees of hij wel genoeg kreeg. Dus meid, keep your head up! Je doet het geweldig! Kus en ook van mij een pak RoosVicee ;)

Pinda: wat een lieve meid heb je! En wat fijn dat ze zo goed groeit! Lekker genieten van elkaar en van het mooie weer!

Jossie: kolven is ook ff een handigheidje, ben blij dat de kraam met mij geoefend heeft. Als je het overweegt, ik heb een medela swing elektrische kolf (voor 160,- te koop bij de thuiszorgwinkel) en hij doet t prima. Je moet even goed kijken naar de omvang van je tepelhof en tepel, het schildje moet de gehele tepelhof beslaan en je tepel moet goed in 't tuutje passen. Er zijn verschillende maten, ik heb de 42 mm. In het begin is het wat onwennig en je moet er ook wel echt ff de tijd voor nemen vond ik want anders komt er weinig. Ik heb van de week een borst gegeven en de andere afgekolfd. Die ene keer dat ik het na het voeden deed kwam er niks maar toen was de tit gewoon schoon op haha. De kraam zei dat je ook tussen de voedingen kan kolven. Dus je moet echt even kijken wat voor jou fijn is.

Hier: Alles lekker rustig, ik heb echt een voorbeeld kind. Hij huilt bijna niet, ook 's nachts huilt ie niet maar word ik wakker van ze gesmak dus dat is voor mij een teken dat ie eten moet. Hij heeft alleen de laatste dagen wat meer last van krampjes, dus vanmorgen infacol gehaald bij de drogist. Ik ben benieuwd of het wat scheelt.

Vanmorgen is het CB langs geweest voor een intake en werd Cas gewogen. Hij is inmiddels bijna een ons boven z'n geboorte gewicht dus dat was voor mij de bevestiging dat de voeding goed loopt. Trots op m'n ventje dat ie in een week bijna 3.5 ons gegroeid is! Ben nu foto's aan het uploaden van mn camera om wat te laten afdrukken voor de familie en voor mijn lijstjes.
    Gister fotoshoot met m'n oom gehouden en het was geweldig! ik zal straks ook een op het PF zetten! Zo mooi :)

Dames, geniet van het weer!
    xx

17. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Foto is geplaatst :)

18. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    HOi Dames,

Vandaag eerste dag alleen en wat valt het tegen zeg... Mannetje heeft een rare dag vandaag, is om 15 uur pas voor het eerst in slaap gevallen en heb dus de hele dag met hem op de arm gezeten en om de 2 uur zitten voeden. Ik hoor mezelf nog zeggen gister: ach komt wel goed morgen, mannetje slaapt toch overdag dus maak me niet druk. Nou ik zit er nu wel anders bij zeg.

De kraamtranen vloeien ook hier vaak rijkelijk Liesjuh. Ook al mag ik niet klagen met mijn melkproductie en hoe de borstvoeding gaat, ik vind het best zwaar. Het voeden neemt heel veel tijd en energie in beslag en kan me er nog steeds niet helemaal bij neerleggen dat dat de enige 2 dingen zijn die moeten en dat ik de rest maar gewoon moet laten. Heb me er gewoon een beetje op verkeken denk ik, hoe mn lijf na de bevalling zou zijn.

Wel probeer ik voor mezelf rustig te blijven. Af en toe traantjes laten lopen mag, maar hoe meer ik me druk maak over dingen, hoe erger het wordt en de kleine merkt dan ook mijn stress wat niet bevorderlijk is.

Overigens bedacht meneer vannacht ineens om 6 uur tussen 2 voedingen te laten. Gevolg: Hele dekbed en bed nat van de melk ;). Heb eerst maar eens uitwasbare compressen besteld, ik ben grootverbruiker en dat is me echt te duur. Ik hoef maar aan mn mannetje te denken of ik lek al door met die wegwerpdingen.

Hier nu ook op marktplaats aan het kijken naar een kolf. Wil heel graag de freestyle hebben, lijkt me een ideaal ding. Maar jee zeg wat zijn ze duur. Wil er max 150 voor uitgeven, maar of ik dat ga vinden?

Vanochtend is cb geweest en ook die bevestigden dat R het super doet, zoals ons gevoel ook al zegt.

19. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo toppertjes!

Weer even een berichtje tijdens het kolven. Vanmiddag zijn we bij het CB geweesten madam is in 1 week tijd 300g aangekomen en zit nu 200g boven haar geboortegewicht. Toevallig trof ik daar 2 dames waarvan hun kleintjes ook op 21 juni zijn geboren. Hoe toevallig!

Daarna naar een buiten zwembad geweest met vrienden. Ging heel goed totdst we de auto in gingen om naar huis te gaan. De hele terugweg huilen (gelukkig maar 5 min rijden). Eenmaal thuis was ze weer stil, het was ook wel erg warm in de auto.

@kolf: ik heb hier nu nog de medela symphony staan welke ik huur via mijn VK. Ondertussen heb ik ook een kolf gekocht, namelijk de Ardo Calypso on the go. Deze is zowel enkel als dubbelzijdig elektrisch te gebruiken, op stroom of met batterijen. Verstelbaar natuurlijk in zuigkracht en snelheid. Kost incl verzendkosten 199,- en zit voor 400 kolfuren garantie op. Mij bevalt hem goed!

@pindakoek; luxe dat V om de 3-4u komt. Hier zit er regelmatig nog 2u tussen en dat scheelt natuurlijk een heel aantal voedingen. Rompertje wat ze draagt op ee foto hebben wij ook, zo schattig!

@beertje: ik ga gauw spieken naar je foto ('s)

X

20. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Dames, als het lukt kom ik vanavond weer even bijlezen. Hier een beetje hectisch, hahaha. Herkennen er vast wel meer.

Heb wel even een vraagje; hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen.
    Sinds vandaag geven we infacol tegen de krampjes en vastzittende lucht. Maar sinds vanmiddag mag ik ook voeden op verzoek.
    On dametje heeft een beetje een apart drinkritme aan de borst.

Die neemt er echt alle tijd voor en soms zoveel dat ze tussendoor in slaap valt. Met het voeden op verzoek heb ik nu dus soms dat ik de linker borst geef, dan valt ze in slaap en een uurtje later de andere borst.

Omdat ze veel krampjes heeft nu dus ook infacol. Maar hoevaak mag ik dat geven? Het komt er nu op neer, nu er soms tijd tussen de borsten zit, dat ik wel 18 keer borstvoeding geef. Bij echt iedere voeding, komt er na +/- krampjes.

Mag ik bij wijze van echt 18 keer op een dag dat infacol geven?
    Wie kan mij advies geven??

Deel Deze Pagina